חבר הכנסת
משה ארבל טוען כי למרות התשובה אותה נתנה המדינה לבית המשפט, לפיה קווי השבת שמפעילות העיריות אינן מוגדרות כקווי שירות מאחר שהנסיעות בהן חינם, יכול שר התחבורה למנוע מהעיריות להפעיל קווים אלה בשבת.
במכתב ששלח (יום ג', 26.11.19) לשר
בצלאל סמוטריץ', כתב ארבל כי הגם שאין מדובר בקו שירות, עדיין מדובר ב"רכב מנועי ציבורי", שלגביו נקבע בסעיף 71(3) לפקודת התעבורה כי לשר קיימת סמכות כללית תקנות לעניין מתן רשיונות או היתרים להסעת נוסעים ברכב שכזה.
ארבל ציין במכתבו כי אומנם לא נהוג לתקן תקנות בתקופת ממשלת מעבר, אך "כפי שבתקופה זו אין הממשלה רשאית לבצע מהלכים משמעותיים ולא הפיכים, כן לא ראוי שיעשו כן הרשויות המקומיות נוכח ניצול חולשת הממשלה המרכזי בתקופה זו".
ח"כ ארבל, הנמנה עם מפלגתו של יו"ר
ש"ס אריה דרעי, אומר כי נמנע ממשלוח מכתב דומה לשר הפנים, מאחר שיועמ"ש המשרד סבור כי לשר הפנים אין סמכויות בנושא.
בחודשים האחרונים שלחו אזרחים וארגונים שונים תלונות לשר הפנים דרעי בנושא, אך דרעי לא השיב לאף פנייה. במכתבים נטען בין היתר כי שילוב הזרועות בין הרשויות אינו עומד בהוראות חוק איגודי ערים שעל יישומו מופקד השר וכי מדובר בפעילות החורגת במובהק מסמכות הרשות המקומית ומהנושאים בהם היא אמורה לטפל, והסגת גבול בוטה לתוך תחומו של השלטון המרכזי, תוך חריגה משטח שיפוטן של הרשויות, מתן סובסידיה לתושבי רשויות אחרות מתוך שיקולים זרים. הפונים ציינו כי פקודת העיריות מעניקה לשר הפנים סמכות מפורשת להורות אחרת לרשות בכל הנוגע להפעלת סמכויותיה. דרעי, כאמור, בחר שלא להשיב.
תגובתו של שר התחבורה
בצלאל סמוטריץ' לא נמסרה.
בתוך כך, עיריית מודיעין הודיעה כי תפעיל הסעה מסובסדת בעלות של 10 שקלים בלילי שבת למקומות בילוי בתל אביב. בניגוד לקווי הקיץ, אליהם הורשו לעלות רק צעירים, קווים אלה פתוחים לכלל הגילים, כאשר ילדים עד גיל 14 יוכלו להצטרף לנסיעה רק בליווי הוריהם. קו זה מופעל באופן עצמאי ולא יהיה קשור לקווי השבת בגוש-דן.
בתוך כך מתברר, כי המספר אותו הפיצה עיריית תל אביב-יפו על 10,000 נוסעים שהשתמשו בשבת האחרונה בקווי "נעים בסופ"ש" היה מפוברק. ראש העירייה
רון חולדאי הודה בראיון רדיופוני כי איש לא ספר את הנוסעים ומדובר באומדן בלבד.