X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנהלת בתי המשפט ומנדלבליט קובעים: צעדים להסרת פרסומים פוגעניים נגד שופטים ייעשו רק במקרים חריגים ובכאלו שבהם יתעורר חשד לביצוע עבירות פליליות
▪  ▪  ▪
מרזל. רק בפגיעה משמעותית [צילום: ליאב פלד]

הנהלת בתי המשפט תפעל להסרת פרסומים פוגעניים נגד שופטים ("שיימינג") רק במקרים חריגים ובכאלו שיתעורר בהם חשד לביצוע עבירות פליליות. כך קובע נוהל שפרסם (יום ג', 10.11.19) מנהל בתי המשפט, יגאל מרזל, בתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.
מרזל מינה את אחת מעובדות הייעוץ המשפטי של הנהלת בתי המשפט לרכז את הטיפול בנושא. האמצעי העיקרי בו תוכל הנהלת בתי המשפט יהיה פנייה לגורם בו פורסמו הדברים, בבקשה להסיר אותם. הנוהל עוסק רק בשופטים ורשמים, ואילו כאשר מדובר בעובדי המערכת - הטיפול יהיה כמו לגבי עובדי מדינה זו.
הנוהל מדגיש, כי ההליך ייפתח רק "אם מדובר בפרסום אשר בחלקו הדומיננטי כולל השמצה, ביזוי, גידוף או העלבה של השופט או של בני משפחתו ועל-פי תוכנו יש בו כדי לפגוע, קרוב לוודאי, באופן ממשי במעמדו של השופט בעיני הציבור ובאופן שיש בו להביא לפגיעה משמעותית במערכת בתי המשפט". עוד יבחן היועץ המשפטי לבתי המשפט, ברק לייזר, האם בפרסום יש עבירה פלילית של הסתה לאלימות, איום, הטרדה מינית, פגיעה בפרטיות, הסתה לגזענות או מקרה חריג וקיצוני של זילות בית המשפט.
על-פי הנוהל, הבדיקה תיעשה תוך הגנה מירבית על חופש הביטוי: "לא כל ביקורת שיש בה כדי לפגוע ברשות השופטת, הגם שהיא כוללת ביטויים פוגעניים ולא נעימים, יראו בה כפרסום אסור שיש לפעול להסרתו". כמו-כן, תיבחן חומרת תוכנם של הדברים: "פעילות להסרה תיעשה רק כשההתבטאות מצויה במקום גבוה במדרג של קשת הביטויים הפוגעניים, והיא נוגעת לצנעת חייו או לענייניו הפרטיים של מושא הפרסום".
עוד תובא בחשבון זהותו של השופט המותקף: "פעילות להסרת פרסומים הנוגעת לציבור כללי של שופטים תיעשה רק כעניין חריג ביותר, במקרים חמורים במיוחד. בנוסף, ככל שמדובר בגורם בכיר יותר, מצופה סבולת גבוהה יותר ביחס לביטויים עולבים". לצד זאת, יהיה צורך להעריך את תוצאות הפרסום ואת מידת החשיפה אליו.
רק אם יתקיימו כל התנאים הללו, יפנה היועץ המשפטי אל מנהל בתי המשפט בהמלצה לפעול להסרת הפרסום. הוא גם יתייעץ עם המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, שעמדתו תובא אף היא בפני המנהל. ההחלטה כיצד לפעול נתונה בידי מנהל בתי המשפט, אשר יוכל לפנות לפלטפורמה בה פורסמו הדברים ולבקש להסירם. לייזר הבהיר, כי אם בקשות אלו לא ייענו - תשקול הנהלת בתי המשפט, יחד עם פרקליטות המדינה, האם לנקוט הליכים משפטיים.

תאריך:  11/12/2019   |   עודכן:  11/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נוהל לטיפול ב"שיימינג" נגד שופטים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אל תאמינו להם! כל התבטאות, גם
מזקני ביהמ"ש  |  11/12/19 14:11
2
הדיקקטורה השיפוטית עולה שלב
ישעיהו א  |  11/12/19 15:13
3
סתימת פיות..... ל"ת
כל כך מקומם!  |  11/12/19 19:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
המועד סוכם בפגישה בין ראש הממשלה ליו"ר מרכז הליכוד חיים כץ    ח"כ סער בירך: ""אקיים קמפיין חיובי, נקי וענייני"
מירב ארד
הבחירות תפסו את המקום הראשון בחיפושים החמים בישראל    האנשים הכי מעניינים - דודו פארוק ואחריו לוסי איוב ומדונה    הדברים שהישראלים הכי רוצים לדעת - "איך למלא לוטו" ו"איך לעשות כסף"
יואב יצחק
דיטר נויפרט נודע כנוכל בינלאומי; פועל גם בישראל בניסיון להוצאת כספים במרמה מעזבונו של המנוח ישראל פרי    עו"ד גל לויטה שיתף עמו פעולה; חלקו של לויטה נחקר גם באוסטריה
מירב ארד
על-פי ההצעה מוצע לפזר את הכנסת ה-22 ולקיים בחירות לכנסת ה-23 ב-2 במרס 2020    הוועדה המסדר אישרה ועדה מיוחדת בת 13 חברים שתדון בהצעת לפיזור הכנסת והצ"ח הבחירות לכנסת
מירב ארד
יו"ר ישראל ביתנו כתב פוסט ארוך בפייסבוק והאשים את נתניהו: "אולי אתה הסוכן של ג'יימס פאקר? תסתכל בראי טוב טוב, שב עם עצמך ותעשה חשבון נפש"    "חברות היא משהו שזר לך לחלוטין"    ליברמן התייחס בפועל ובמשתמע, בפוסט שכתב, לחשיפות בעניינו שפורסמו ב-News1    העביר לפני כמה שבועות מסרים בהם דרש מנתניהו לפעול להפסקת הפרסומים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il