מספר הצעות החוק הפרטיות הגיע בכנסת ה-20 לשיא של כל הזמנים - 5,997. השיא הקודם נקבע בכנסת ה-18 ועמד על 4,614 הצעות חוק, כך שמדובר בזינוק של 30%. בממוצע שנתי (המשקלל את אורך כהונת הכנסת), מדובר על 1,504 הצעות חוק בכנסת ה-20 - מעט מעל השיא הקודם שהיה שייך לכנסת ה-16 (1,486 הצעות חוק פרטיות). כך מוסר (יום א', 29.12.19) דוח מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים.
הדוח מעלה עוד, כי ועדת השרים לחקיקה, בראשותה של שרת המשפטים דאז,
איילת שקד, "קברה" את רוב הצעות החוק הפרטיות על-ידי סחבת מכוונת. 2,146 הצעות חוק כאלו הועברו לטיפולה, מתוכן נדחה הדיון ב-66%. ועדת השרים החליטה לתמוך ב-16% מהצעות החוק הפרטיות ולהתנגד ל-18%. שיעור דחיות הדיון בכנסת ה-20 גבוה ביותר מכפליים מאשר בכנסת ה-19 והוא פי 22 מאשר בכנסת ה-15.
כמו בעבר, גם בכנסת ה-20 רק חלק מזערי מבין הצעות החוק הפרטיות הפכו לחוקים: 4.1% בלבד, לעומת 3.8% בכנסת ה-19 ושיא של 9.3% בכנסת ה-12. גם תמיכת ועדת השרים בהצעת חוק פרטית לא הבטיחה את אישורה: רק 46% מבין ההצעות בהן תמכה הוועדה, הפכו לחוקים בסופו של דבר. זהו שיעור דומה לממוצע של חמש הכנסות הקודמות.
סיכויי ההצלחה של הצעות חוק ממשלתיות היו גבוהים בהרבה - עדות נוספת לשליטתה בפועל של הממשלה על הכנסת. 83% מבין הצעות חוק אלו אושרו בכנסת ה-20, לעומת 61% בלבד בכנסת ה-19. בממוצע שנתי, עברו 90 הצעות חוק ממשלתיות בכנסת ה-20, לעומת השיא הקודם - 82 הצעות בשנה - שהיה שייך לכנסת ה-18.
לצד זאת, בולט השיעור הנמוך יחסית של תזכירי חוק ממשלתיים שהפכו לחוקים. בכנסת ה-20 הופצו להערות הציבור 592 תזכירים כאלו, מתוכם 31% בידי משרד האוצר ו-22% בידי משרד המשפטים. רק 56% מכלל התזכירים הפכו לחוקים; לא נמסרה חלוקת המשרדים בנתון זה. המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לייעוץ וחקיקה,
רז נזרי, סבור, כי נתונים אלו מחייבים לקדם תוכנית חקיקה ממשלתית, אשר תמקד ותתעדף את עבודת משרדי הממשלה על הצעות חוק ותגביר את התיאום הבין-משרדי כבר בתחילת התהליך.