X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סקולוב. "טראמפ לא עבר על החוק" [צילום: סטיב הלבר, AP]
שיף מציג את האישומים בפני הסנאט [צילום: AP]
פרקליטיו של טראמפ בתגובה ראשונה לאישומים נגדו:

הליך ההדחה - ניסיון בוטה להתערב בבחירות לנשיאות

פאט סיפולון וג'יי סקולוב טוענים, כי ההליך כולו הוא בלתי חוקתי משום שמניעיו הם פוליטיים והוא נועד להפוך את תוצאות בחירות 2016 ולהתערב בבחירות הקרובות הדמוקרטים יציגו במשפט בסנאט את הגילויים האחרונים בפרשת אוקראינה, ויטענו בעקבות הפרשה הרוסית שמדובר בדפוס פעולה מצידו של טראמפ
▪  ▪  ▪

ההאשמות נגד הנשיא טראמפ הן בלתי חוקיות בצורה ברורה ביותר - אומרים עורכי דינו, בתגובה רשמית ראשונה שהעבירו לסנאט (מוצ"ש, 18.1.20) לקראת פתיחת משפט ההדחה (יום ג', 21.1.20). מדובר בניסיון למנוע את בחירתו מחדש - הם טוענים.
התגובה בת ששת העמודים חתומה בידי היועץ המשפטי של הבית הלבן, פאט סיפולון, ופרקליטו של טראמפ, ג'יי סקולוב, בסוף השבוע צירף טראמפ לצוותו את עורך הדין המוביל אלן דרשוביץ ואת קנת סטאר ורוברט ריי, שהיו התובעים המיוחדים שהביאו למשפטו של הנשיא ביל קלינטון ב-1999. זוהי הפעם הראשונה בה טראמפ מגיב רשמית - באמצעות עורכי דינו - בצורה ספציפית על ההאשמות. עד כה הסתפק הבית הלבן במכתב בן שמונה עמודים, בו תקף את השימועים בבית הנבחרים והודיע שלא ישתף פעולה בהם.
קו ההגנה של טראמפ נותר כפי שהיה מאז החלה פרשת אוקראינה לפני כחצי שנה: הוא אינו מכחיש את המעשים - הדרישה לחקור את הנטר ביידן ואת חלקה הנטען של אוקראינה בבחירות 2016 - אך מכחיש את ההאשמות ואומר שמעשיו היו חוקיים לחלוטין ונבעו מחשש אמיתי מפני השחיתות במדינה זו ולא לצרכים פוליטיים. לדברי עורכי דינו, הוא לא עבר על חוק כלשהו בפעולותיו בפרשה, ולכן אין בסיס לאישומים נגדו.
סיפולון וסקולוב טוענים, כי ההליך כולו הוא בלתי חוקתי וחסר ערך מבחינה חוקית - לא כשלעצמו, אלא משום שהמניעים מאחוריו הם פוליטיים: לפגוע בסיכוייו של טראמפ בבחירות בתחילת נובמבר. "סעיפי האישום הם התקפה מסוכנת על זכותו של העם האמריקני לבחור בצורה חופשית את נשיאו. זהו ניסיון בלתי חוקי בוטה להפוך את תוצאות בחירות 2016 ולהתערב בבחירות 2020", הם אומרים.
לדברי הסניגורים, טראמפ לא ניצל לרעה בצורה כלשהי את סמכויותיו, ושיחתו ב-25.7.19 עם הנשיא ולדימיר זלנסקי - בה ביקש לנהל את החקירות וקשר זאת לסיוע לאוקראינה - הייתה "חוקית לחלוטין, הולמת לחלוטין ונעשתה לטובת האינטרס הלאומי שלנו". לטענתם, סעיפי ההדחה הם בלתי חוקיים על פניהם, משום שאינם מאשימים את טראמפ בהפרתו של חוק כלשהו. לדבריהם, טראמפ סירב לשתף פעולה עם החקירה משום שהוא הייתה משחק מכור מראש, ומהלכו היה שימוש חוקי בחסינות המהותית המוקנית לו כדי לשמור על סמכותו של הנשיא.
סניגוריו של טראמפ רשאים להגיש עד מחר (20.1.20), בשעה 19:00 לפי שעון ישראל, טיעונים משפטיים מפורטים יותר. אם יעשו זאת, יוכלו התובעים להגיש את תשובתם עד מחרתיים בבוקר - שעות אחדות לפני פתיחתו המתוכננת של המשפט, בנאום הפתיחה של התובעים. נאום ההגנה צפוי להתחיל ב-24.1.20. המזכר הקצר הנוכחי עולה בקנה אחד עם האסטרטגיה המסתמנת של הבית הלבן: לנהל את המשפט מהר ככל האפשר, לסרב לזמן עדים ולהגיש מסמכים שלא היו בפני ועדת המודיעין, לקצר בטיעונים ולשאוף לסיים אותו בתוך שבועיים. "כאשר יש לך קייס פשוט, אתה לא צריך הרבה זמן כדי להסביר אותו", אמר בשבוע שעבר פקיד בכיר בבית הלבן.
תגובת הסניגורים באה לאחר ששבעת התובעים הדמוקרטיים מטעם בית הנבחרים הגישו לסנאט מזכר בן 46 עמודים ו-60 עמודי נספחים עובדתיים, המהווים למעשה את כתב האישום המפורט. מבחינה פורמלית, סעיפי האישום משתרעים על פני שורות בודדות: טראמפ ניצל לרעה את כוח המשרה ושיבש את חקירת הקונגרס בפרשה, נטען בהם. מעשיו היו הסיוט הגרוע ביותר של מייסדי ארה"ב ומנסחי חוקתה, הם ממשיכים.
המזכר של התובעים, בראשותו של יו"ר ועדת המודיעין, אדם שיף, חוזר בעיקרו על הטענות והראיות שהועלו בדוח בן מאות העמודים שהכינה הוועדה עם סיום השימועים בפרשה. עם זאת, הוא מעלה שבכוונת הדמוקרטים להשתמש במידע שהתגלה לאחר סיום השימועים, ובמיוחד בדבריו של לב פרנס - אחד משני אנשיו של רודי ג'וליאני, פרקליטו של טראמפ, שפעלו באוקראינה כדי לקדם את פתיחת החקירות; פרנס טען בשבוע שעבר, כי טראמפ ידע על כל המהלכים. הבית הלבן הכחיש את הדברים והזכיר, כי פרנס עומד לדין על מעשיו באוקראינה.
הדמוקרטים גם מצטטים את קביעתו בשבוע שעבר של משרד מבקר המדינה, ולפיו עיכוב הסיוע הצבאי לאוקראינה בידי טראמפ היה בלתי חוקי. המזכר גם מעלה, כי בכוונת הדמוקרטים לצטט את ממצאיו של התובע המיוחד בפרשה הרוסית, רוברט מולר, כדי לטעון שמדובר בדפוס התנהגות מצידו של טראמפ: היעזרות גלויה במדינות זרות לצרכים פוליטיים בכלל ולמסעות הבחירות שלו בפרט. הבית הלבן דחה את ממצאי מבקר המדינה, והדמוקרטים לא העמידו לדין את טראמפ על ממצאי מולר.

תאריך:  19/01/2020   |   עודכן:  19/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הליך ההדחה - ניסיון בוטה להתערב בבחירות לנשיאות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
Deja vu
שמחה חן  |  19/01/20 18:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
נחתם הסכם הפרדת הכוחות בין ישראל למצרים, שסיים את מלחמת יום הכיפורים ואת תקופת ההתשה
עידן יוסף
בכנסת מעריכים שאדלשטיין יכנס את המליאה רק בעוד שבוע וחצי    בכחול לבן נערכים לדחות את בקשת החסינות גם בלוח זמנים שכזה    השר אוחנה: "יו"ר הכנסת אמר שהוא מתנגד להקמת הוועדה, אז שיעמוד מאחורי דבריו"    על מינוי של פרקליט מדינה חדש חשף: בוחנים כמה מועמדים ובקרוב נגיע להחלטה - לא בהכרח בהסכמת היועמ"ש
עידן יוסף
שר הביטחון הנחה את צה"ל וכוחות הביטחון - להוציא צו הרחקה כנגד פעילי שמאל אנרכיסטים מאזור יהודה ושומרון, ובהם יונתן פולק, המתגרים בחיילים באופן אלים    "לאיש אין זכות לפגוע בחיילי צה"ל ובביטחון בשם חופש הביטוי וזכות ההפגנה"
עידן יוסף
מחבל התנפל על יהודי בציר המתפללים    הפצוע פונה לבית החולים שערי צדק    המחבל נתפס לאחר מרדף בדי אזרח וחיילים    צרורות בלוני נפץ לעבר ישובי הדרום
יצחק דנון
משרד עורכי הדין תובע 900,000 שקל מהלקוחה לשעבר טל בסביץ-בוגין, שלדבריו לא שילמה לו למרות שהצליח להותיר אותה עם נכסים של 7.5 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il