X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
חברי סגל בפקולטות למשפטים ברחבי הארץ:

"תחת מסך עשן הקורונה - הדמוקרטיה קורסת"

משפטים וחברי האקדמיה פנו בכתב לאדשלטיים ועו"ד ינון ובו הם קוראים לכנס את מליאת הכנסת באופן מידי ולפעול ללא דיחוי להרכבת הוועדה המסדרת ועל מינוי וועדות הכנסת הרלוונטיות "דווקא בשעת חירום זו יש לעמוד על המשמר ולא לאפשר את כרסום יסודות המשטר הדמוקרטי"
▪  ▪  ▪
אדלשטיין. יוצר ואקום שלטוני [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

חברי סגל בפקולטות ובבתי הספר למשפטים באוניברסיטאות ובמכללות ברחבי ישראל פנו (יום ה', 19.3.20) במכתב ליו"ר הכנסת ולי אדשלטיין והיועמ"ש איל ינון במחאה על השבתת פעילות הכנסת. במכתב הם מתריעים על אי-החוקתיות המהלך, וקוראים לכינוס של הכנסת ללא דחייה.
"מדינת ישראל מצויה במצב חירום קיצוני. יו"ר הכנסת הודיע על דחיית ההכרעה על הקמת ועדות הכנסת על-אף בקשה מפורשת של 61 חברי הכנסת לקיים הליכים בכנסת, להקים ועדות ולפקח על הממשלה. אומנם מכח חוק משכן הכנסת, רחבתו ומשמר הכנסת, תשכ"ח-1968, "יושב-ראש הכנסת רשאי לתת כל הוראה ולנקוט כל אמצעי הנראים לו דרושים לקיום הסדר והביטחון במשכן הכנסת וברחבה". אולם כל סמכות מחייבת הפעלתה בשיקול דעת ומתוך שיקולים ענייניים", כתבו חברי האקדמיה.
"בהינתן ההתמודדות הרפואית עם משבר הקורונה, המשבר הכלכלי במשק, הוראות החירום המאפשרות מעקב אחר האזרחים והגבלת פעילות בתי המשפט, ישנה חשיבות עליונה בפעילות הכנסת וועדותיה לשם פיקוח על הממשלה שעודנה, יוזכר, ממשלת מעבר המכהנת מכח עקרון הרציפות ולא מכח אמון העם".
"אין כל איסור על הכנסת להתכנס והיא מוחרגת מהוראות משרד הבריאות - וכך צריך להיות - בשל היותה שירות חיוני. ככל שתהיינה הגבלות על פעולת הכנסת, יש למצוא דרכים חלופיות לאפשר את עבודתה התקינה והמלאה. כשם שיו"ר הכנסת רשאי, בנסיבות מיוחדות, לכנס את הכנסת במקום אחר ממקום מושבה, כך יש למצוא פתרונות לכינוסה גם בנסיבות הנוכחיות, תוך שימוש באמצעי זהירות רפואיים או תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים אחרים".
"יובהר כי גם בתקופת חירום, הרשות המחוקקת והעצמאית שנבחרה כדין והמייצגת את העם הריבון - לא מפסיקה לפעול. אין ולא יכול להיות ואקום שלטוני. אין בסמכותו של יו"ר הכנסת למנוע מן הרוב הנבחר לפעול במסגרת הכנסת. הכנסת, כאמור בחוק-יסוד: הכנסת, היא בית הנבחרים של המדינה ואין אף בכוחן של תקנות שעת חירום להפקיע את תוקפו של חוק היסוד או לקבוע בו תנאים. מכח תפקידה, הכנסת היא גם הזרוע המפקחת על הממשלה. במיוחד בימים אלו בהם כוח רב מרוכז אצל הרשות המבצעת, הכנסת היא המוסד המרכזי שעליו לפקח על פעולות הממשלה והחלטותיה".
"תחת מסך עשן כבד של לוחמה עצימה בנגיף הקורונה - שהיא ללא ספק חשובה וחיונית, בערפל הקרב, הדמוקרטיה הישראלית קורסת. אנחנו קוראים לכנס את מליאת הכנסת באופן מידי ולפעול ללא דיחוי להרכבת הוועדה המסדרת ועל מינוי וועדות הכנסת הרלוונטיות. דווקא בשעת חירום זו יש לעמוד על המשמר ולא לאפשר את כרסום יסודות המשטר הדמוקרטי".
על המכתב חתמו: פרופ' יוסי אדרעי, אוניברסיטת חיפה; ד"ר אורי אהרונסון, אוניברסיטת בר-אילן; ד"ר עינת אלבין, האוניברסיטה העברית; פרופ' איל בנבנישתי, האוניברסיטה העברית; פרופ' מיכאל בירנהק, אוניברסיטת תל אביב; פרופ' ישי בלנק, אוניברסיטת תל אביב; ד"ר איתי בר-סימן-טוב, אוניברסיטת בר-אילן; פרופ' גד ברזילי, אוניברסיטת חיפה; ד"ר נטע ברק קורן, האוניברסיטה העברית; פרופ' אייל גרוס, אוניברסיטת תל אביב; פרופ' יואב דותן, האוניברסיטה העברית; ד"ר תמר הוסטובסקי ברנדס, הקריה האקדמית אונו; פרופ' רבקה וייל המרכז הבינתחומי; פרופ' מוחמד ותד, המכללה האקדמית צפת; ד"ר רונית לוין, העברית; ד"ר דורין לוסטיג, אוניברסיטת תל אביב; פרופ' אסף לחובסקי, אוניברסיטת תל אביב; ד"ר אליאב ליבליך, אוניברסיטת תל אביב; פרופ' מנחם מאוטנר, אוניברסיטת תל אביב; פרופ' גיא מונדלק, אוניברסיטת תל אביב; ד"ר איתמר מן, אוניברסיטת חיפה; פרופ' קנת מן, אוניברסיטת תל אביב; פרופ' סוזי נבות, המסלול האקדמי - המכללה למנהל; ד"ר הלל סומר, המרכז הבינתחומי הרצליה; ד"ר מיכל סליטרניק, המכללה האקדמית נתניה; ד"ר מיטל פינטו, המכללה האקדמית צפת והקריה האקדמית אונו; פרופ' אלכסדר (סנדי) קדר, אוניברסיטת חיפה; פרופ' דוד קרצמר, האוניברסיטה העברית והמכללה האקדמית ספיר; ד״ר שירי רגב-מסלם, אוניברסיטת בר-אילן; פרופ' איסי רוזן-צבי, אוניברסיטת תל אביב; פרופ' יניב רוזנאי, המרכז הבינתחומי הרצליה; פרופ' אברהם רונן אוניברסיטת תל אביב., ד"ר יאיר שגיא, אוניברסיטת חיפה; פרופ' גילה שטופלר, המרכז האקדמי למשפט ולעסקים; פרופ' הילה שמיר, אוניברסיטת תל אביב; ד"ר אדם שנער, המרכז הבינתחומי הרצליה; פרופ' שמעון שטרית, האוניברסיטה העברית; ד"ר יופי תירוש, אוניברסיטת תל אביב והמכללה האקדמית ספיר.

תאריך:  19/03/2020   |   עודכן:  19/03/2020
+אוי לי מיוצרי ואוי לי מייצרי
22:34 19/03/20  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

זה אני, בני גנץ, ואני מבקש להסביר לכם את העמדה שלנו  ▪  אנו יודעים דבר אחד מרכזי, אם לא נקים כעת ממשלה ללא הליכוד וללא נתניהו, ספק אם נקים ממשלה אי-פעם

גנץ. הבטחות לא חשובות [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+גנץ: לא שולל ישיבה תחת נתניהו
20:01 19/03/20  |  עידן יוסף

בני גנץ בראיון לדני קושמרו לא שולל ישיבה תחת נתניהו: אנחנו במצב חירום.

+לפיד: נעשה הכל להוריד את הממשלה הזו
19:37 19/03/20  |  עידן יוסף

ח"כ יאיר לפיד בטוויטר: עוד יום, עוד ספין כושל של הליכוד בנסיון לפרק אותנו שלא יצליח. נלך, נפתח את הכנסת, נעבוד בשביל האזרחים שהקורונה הורסת את חייהם, במקביל נעשה הכל להוריד את הממשלה הזו שמנסה לפרק את הדמוקרטיה הישראלית.

+גנץ מסכים לממשלה כשנתניהו ראשון
19:19 19/03/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר כחול לבן מוכן להיכנס לממשלת אחדות עם נתניהו ולהיות שני ברוטציה גם במחיר פירוק סיעתו  ▪  כחול לבן: "היום לא התקיימה פגישה, ובניגוד לפרסומים אין שום סיכומים"  ▪  גורמים בסיעה: גנץ טרם החליט

ח"כים של כחול לבן בביהמ"ש העליון [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מליאת הכנסת. תתכנס בשבוע הבא [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+3 עצורים בהפגנה ב-ים; גנץ: "ריסוק הדמוקרטיה"
15:26 19/03/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

שיירת רכבים יצאה לירושלים במחאה על המהלכים האחרונים של יו"ר הכנסת  ▪  המשטרה עצרה 3 מפגינים  ▪  ח"כ שלח: המשטרה מתעמרת בנוסעי שיירת המחאה  ▪  עמיר פרץ: "מהלכים הפוגעים בדמוקרטיה"

שיירת מחאה נגד אדלשטיין [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+יו״ר סיעת כחול לבן עזב את פגישת התדרוך בכנסת: "נעתור לבג"ץ"
15:07 19/03/20  |  מירב ארד

יו״ר סיעת כחול לבן עזב את פגישת התדרוך בכנסת יו״ר סיעת כחול לבן ח"כ אבי ניסנקורן עזב את פגישת התדרוך בכנסת עם מנכ״ל משרד הבריאות וראש המל״ל.
"סיעת כחול לבן מלאה כבוד והערכה על עבודתכם המקצועית והמסורה למען הציבור בישראל, אבל התדרוך הזה צריך להיערך בפני ועדות הכנסת ולא בפורום הזה. לצערי, הליכוד מונע מהכנסת מלבצע את תפקידה למען האזרחים, ולכן אני יוצא מכאן כעת כדי לעתור לבג״ץ בשם כחול לבן נגד השתקת הכנסת ולמען הדמוקרטיה הישראלית", אמר.

+ח"כ שלח לגנץ: "להפסיק מייד את המו"מ עם הליכוד"
13:58 19/03/20  |  מירב ארד

ח"כ עפר שלח, מבכירי כחול לבן, קרא (יום ה') ליו"ר מפלגתו בני גנץ להפסיק כל מגע עם הליכוד להרכבת הממשלה, עד שתחודש פעולת הכנסת במלואה. ח"כ שלח: "בחסות משבר לאומי בנימין נתניהו מבקש לבטל את תוצאות הבחירות, לשתק את הכנסת ולהרוס את יסודות המדינה. אסור לכחול לבן לנהל כל מו"מ עם הליכוד עד שעבודת הכנסת תחודש במלואה, על פי הכללים של מוסדות חיוניים כמו צה"לאו המשטרה. אסור לדון עם ביבי ונציגיו על כלום, עד שישראל תחזור לתפקד כדמוקרטיה מלאה. כל חבר כנסת צריך להיות מסור עכשיו למאבק אחד בלבד: המאבק על יסודות חיינו כמדינה דמוקרטית. כל השאר יחכה".

+ימי קאפקא הראשונים
13:08 19/03/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

מצליח הביעה בערוץ-12 חששות שמא ההשבתה היא חלק מפולחן האישיות של ביבי, ושריו שרו לו שירי תהילה  ▪  גם ד"ר ערד ניר אמר שנכון כי אין בעולם כולו הנהגה ראויה, שתתייצב כראוי נוכח המחלה ובלי תבהלה

ערד ניר [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+בדרך לירושלים: המשטרה עצרה את שיירת המפגינים במחאה על השבתת הכנסת
12:50 19/03/20  |  מירב ארד

שיירה נהגים של כ-100 נהגים שיצאה לירושלים "במחאה על השבתת עבודת הכנסת נעצרה ע"י משטרת ישראל.

+הרוביקון והסמבטיון נחצו
12:30 19/03/20  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

דווקא בימים אלה קולם של לאה ושמחה גולדין, הנאבקים בעוז ובעוצמה, אשר אינם מרפים, מתראיינים, כותבים, מוחים, זועקים את כאבם הנורא על שבנם האהוב, הקצין, הדר גולדין וחברו אורון שאול, טרם הוחזרו לארץ למנוחת עולמים ונמצאים בידי החמאס

מחאה כואבת [צילום: תומר ניוברג/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"תחת מסך עשן הקורונה - הדמוקרטיה קורסת"
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
מה הם מקשקשים
באום  |  19/03/20 15:12
2
}}}לפרק ישראל ל2 מדינות כמו...
אחרי מלכות שלמה.  |  19/03/20 16:15
3
}}}לפרק ישראל ל2 מדינות כמו...
אחרי מלכות שלמה.  |  19/03/20 16:15
4
}}}לפרק ישראל ל2 מדינות כמו...
אחרי מלכות שלמה.  |  19/03/20 16:15
5
הלהקה הזריזה
אוליבר וונדל   |  19/03/20 17:27
6
וסגל עובדי התברואה
סגל האיסטלטורים  |  19/03/20 19:06
7
כל כך הרבה קבוצות טרלול
נדב  |  19/03/20 20:30
8
אוי אוי גנבו לי שתו לי גמדים
עוד סתם אחד   |  19/03/20 21:46
9
איפה היה הסגל הזה כשאהרן ברק ע
אנונימי  |  19/03/20 23:07
10
מאז מהפך הקדוש ב-1977 - כשגנבנ
קורןנאוה טבריה  |  20/03/20 06:02
11
חברי סגל בפקולטות למשפטים
בן נאמן  |  20/03/20 09:17
12
על המשפטנים לפנות לכחול לבן
שםלי  |  20/03/20 10:47
13
פרופסורים שישארו באקדמיה
רן ב  |  21/03/20 04:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
דן מרגלית
מצליח הביעה בערוץ-12 חששות שמא ההשבתה היא חלק מפולחן האישיות של ביבי, ושריו שרו לו שירי תהילה    גם ד"ר ערד ניר אמר שנכון כי אין בעולם כולו הנהגה ראויה, שתתייצב כראוי נוכח המחלה ובלי תבהלה
עמנואל בן-סבו
דווקא בימים אלה קולם של לאה ושמחה גולדין, הנאבקים בעוז ובעוצמה, אשר אינם מרפים, מתראיינים, כותבים, מוחים, זועקים את כאבם הנורא על שבנם האהוב, הקצין, הדר גולדין וחברו אורון שאול, טרם הוחזרו לארץ למנוחת עולמים ונמצאים בידי החמאס
אסתר שניאורסון גרי
הלו רמטכ"לים שימושיים שאנסתם עצמכם לשבת עם האויב, שנזקקתם לחבר מרעיכם כתבלבי החצר שכרעו למענכם כששישה מחלקי גופם נסחבים על אבני המרצפת, כדי להביא אתכם לכס הממשלה, בשקר, ברמייה, באחיזת עיניים, בעלילות שווא, וברוע קיצוני שרק בסרטי אימה ראיתי שכמותם
יצחק מאיר
הקול הוא קול של עת משבר, של עת לעשות לאיחוי קרעים, של עת פיוס, של עת חירום, של עת מלחמה באויב המשותף, הקורונה שאינה מבחינה בין מפלגות או סקטורים או אמונות או דעות
מנחם רהט
עיוורון מדיני וקוצר ראות הובילו את תנועת ההתנחלות והימין הקשה הישראלי, להריע לתוכנית המאה, פרי הגותם של טראמפ ונתניהו, מבלי לשים לב שמאחוריה הסכמה ישראלית לריבונות פלשתינית על 70% מהשטח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il