בשורה לנוסעים ברכבת. ב-24 במאי, קו הרכבת המהיר לתל אביב יגיע עד תחנת הרכבת סבידור-מרכז (ארלוזורוב). כך הודיע (יום ב', 11.5.5.20) שר התחבורה
בצלאל סמוטריץ'.
סמוטריץ' ערך היום את נסיעת הבכורה מתחנת האומה בירושלים (תחנת נבון) עד לתחנת תל אביב סבידור, בהשתתפות מנכ"ל
רכבת ישראל מיכה מייקסנר ובכירים מ
משרד התחבורה והרכבת. לדברי השר סמוטריץ', עד חודש ספטמבר קו הרכבת החשמלית יגיע עד להרצליה.
שר התחבורה ציין כי לוחות הזמנים לפתיחת הקו לציבור הרחב הוקדמו משמעותית, בזכות האצת עבודות התשתית שבוצעו בתקופת הקורונה, בה הופסקה תנועת רכבות הנוסעים. "לא כיף לראות תחנת רכבת ריקה, אבל זה זמני. התחנה תתמלא בנוסעים שמחים יותר, עם רכבת נוחה יותר, שקטה יותר ומהירה יותר, וזאת תודות למנכ"ל ולכלל העובדים של רכבת ישראל", אמר סמוטריץ'.
לדברי השר, מעבר לחיסכון הכלכלי בעקבות החשמול, התועלת שהנוסעים יזכו לה כבר בחודשים הקרובים תורגש אצל כל משתמשי הרכבת: נסיעה "ירוקה", שקטה, מהירה עם תוספת קרונות ותוספת שירות.
"לקראת המחצית השנייה של השנה הבאה יתווספו 24 קרונות חדשים ו'ירוקים', שיעשו מהפכה עבור הנוסעים. המשמעות היא פחות תקלות ובעיות, הרבה יותר קרונות ונסיעות, יותר קיבולת ותדירות ויותר דיוק בלוחות הזמנים. זה ישתלם הרבה יותר מהר ממה שאתם חושבים", הוסיף השר סמוטריץ'.
מאז פתיחתו של הקו לפני כשנה וחצי, נסעו בו כ-4 מיליון נוסעים. בדצמבר 2019 הושלם חשמול הקו בין תחנת נמל התעופה בן-גוריון (נתב"ג) ובין תחנת תל אביב ההגנה, דבר שאיפשר נסיעה רציפה ומהירה ברכבת החשמלית מתל אביב לירושלים במעל מיליון נסיעות. עם החשמול, הוכפל מספר הנוסעים בקו, מ-10 אלף נוסעים ביום ל-20 אלף נוסעים. עם חיבור הקו לתחנות תל אביב השלום וסבידור-מרכז צפוי גידול נוסף במספר הנוסעים.
עם חנוכת הקו ב-24 במאי, יופעלו שתי רכבות בשעה לכל כיוון, בימים ראשון עד חמישי, מהשעה 06:30 ועד לשעה 21:30. כמו-כן, יופעל שירות רכבות במוצאי שבת. זמן הנסיעה בין תחנת יצחק נבון בירושלים לתחנת תל אביב-השלום יעמוד על 37 דקות בלבד, וזמן הנסיעה לתחנת תל אביב סבידור-מרכז יעמוד על 42 דקות.
מנכ"ל הרכבת, מיכאל מייקסנר, אמר כי מדובר בנקודת ציון היסטורית לחיבור בירת ישראל תל אביב, באמצעות קו רכבת מהיר ישיר ומתקדם. "זהו הישג חשוב לחברת רכבת ישראל, שמהווה מנוף הן מבחינה שירותית והן בהסתכלות עתידית לתוכנית הפיתוח של הרכבת, שכוללת החלפת צי הרכבות הקיים, המונע דיזל, ברכבות חדישות המונעות באמצעות אנרגיה חשמלית ירוקה".
לדבריו, לצד חנוכת הקו מירושלים לסבידור, החל חישמול קווי רכבת נוספים באזור הרצליה, השרון ואשקלון, לקראת הארכת השירות מירושלים אל תחנות תל אביב אוניברסיטה והרצליה בעתיד הקרוב, והפעלת רכבות חשמליות וחדישות בקווים נוספים בעתיד.