שר התחבורה
בצלאל סמוטריץ׳ הזמין ביום רביעי את ארגוני התחבורה הציבורית לשיחה מקוונת פתוחה בנושא האתגרים בתחום התחבורה הציבורית במהלך ימי הקורונה ולקראת החזרה ההדרגתית לשגרה.
השר הציג את האתגרים העומדים בפני המשרד בפני נציגי הארגונים, הקשורים להשבה ההדרגתית של השירות. נציגי הארגונים עדכנו את השר בבעיות שעולות מהשטח, הציגו בפניו שאלות והציגו בפניו רעיונות לפתרונות יצירתיים למצב.
בפגישה השתתפו הארגונים 15 דקות, תחבורה בדרך שלנו, ישראל בשביל האופניים, מרחב, סיכוי, Future Mobility, אדם טבע ודין, תחבורה היום ומחר, לובי 99 ובארכבת.
נציגי הארגונים ביקשו מסמוטריץ' להעביר מידע סדור בעניין מתווה החזרה לפעולה ברכבת ובאוטובוסים, כדי לעזור לנוסעים להתכונן לקראת החזרה לשיגרה ולהבין את ההשפעות לגביהם. כמו-כן נידונו תקצוב וליווי מקצועי לרשויות המקומיות למימוש נתיבי אופניים טקטיים בדגש על מרחבי הליכה בטוחים להולכי הרגל, מודל הפעלות נסיעות לפי דרישה להחלפת קווים לא יעילים, פתרונות מיקרו מוביליטי בתחנות הרכבת, עבודה מול מטה החרום של הוועד הארצי של ראשי הרשויות הערביות, העברת התקציבים לתחבורה ציבורית לשנת 2019 מתוקף החלטה 922 ליישובים הערביים, החזרת שירות האוטובוסים בסופי השבוע ונושא הפיצויים לחוזי נסיעה לא ממומשים.
השר עדכן את הנוכחים כי בעקבות פניה של לובי 99 וארגון 15 דקות, הוא הורה להתחיל ליישם קווים בתחבורה חכמה וגמישה במרחב הכפרי ובאזורים בעלי ביקוש נמוך כיום לתחבורה ציבורית, כדי לתת פתרונות טובים יותר לתחבורה עבורם.
בעקבות שאלה של אדם טבע ודין ותחבורה היום ומחר בנוגע למסופים מותאמים לאוטובוסים חשמליים, ענה שר התחבורה כי כל המסופים המוקמים מעתה ואילך יהיו מותאמים להטענה של אוטובוסים חשמליים.
גם נציגי הארגונים וגם השר דיברו על משבר הקורונה כהזדמנות להאיץ מיזמים תשתיתיים, לקדם שלב נוסף בתוכנית ׳מהיר לעיר׳ ולקדם הכשרה של נהגי אוטובוס נוספים.