ציון בלתי מספיק לכמה מן החברות הפועלות בשוק התחבורה הציבורית. בתחתית הרשימה נמצאת
חברת דן עם ציון 55, אחריה מטרופולין עם ציון 56, גלים (ברהט) 57. כך עולה מדוח הבקרה החצי-שנתי של
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ב
משרד התחבורה.
הציון הממוצע לתחבורה הציבורית לשירות בחציון השני של שנת 2019 הוא 7 (68.76), שיפור של 3% לעומת החציון הראשון. סביב הממוצע נמצאות החברות
אגד תעבורה (64), קווים (65.5), אפיקים (67) ואגד (67.5).
ומי המצטיין? בראש הרשימה מככבת דן באר שבע (91) המפעילה את השירות העירוני, אחריה דן בדרום (88), נסיעות ותיירות (85.5), רמה [מועצה אזורית גולן] (85),
נתיב אקספרס (82.5),
סופרבוס (81), ש.א.מ [עירוני נצרת] (80.5) וג'י בי טורס (78.5).
שיפור ניכר לעומת החציון הראשון נרשם בחברות סופרבוס (18%+), דן באר שבע (12%+) וקווים (10%+). לעומת זאת, הרעה נרשמה בחברות גלים (14%-) וש.א.מ (7%-).
שירות טוב בחדרה ובסובב נצרת
שירות עירוני ופרברי טוב ניתן באשכולות חדרה (אגד) באר שבע (דן ב"ש), דן בדרום (צפון הנגב), בעמקים (סופרבוס), חיפה (אגד) ונתניה (
אגד תעבורה) ושירות לא טוב באשכולות השרון (מטרופולין), ביתר עילית ועמק האלה (קווים), תל אביב (דן), ירושלים (אגד) ובת ים ורמת גן (דן). ביתר המקומות השירות בינוני.
באשכולות הבין-עירוניים מובילים קווי נצרת והאזור (נסיעות ותיירות), הגליל (נתיב אקספרס) וחדרה-נתניה (קווים). האשכולות בתחתית הרשימה הם הנגב (מטרופולין) ושומרון (אפיקים).
חריגות בולטות: אוטובוסי אגד, דן, מטרופולין וש.א.מ עוצרים רחוק מן המדרכה, באוטובוסי דן בצפון (המטרונית) נמשכת בעיית הנגישות ובעיה דומה קיימת גם בקווי קווים, ברבים מקווי מטרופולין אין התאמה בין סוג הקו לאוטובוס, באוטובוסי גלים קיימת בעיית נגישות וסטייה ממסלול, וליקויים באוטובוס יש בסופרבוס ובאגד תעבורה. באחרונה ש חרגות משמעותיות בשורת עניינים באוטובוס כגון מידע חסר על כרטיס הנסיעה, לחצן עצור לא תקין והעדר פח אשפה.
- מחברת גלים, שרשמה ירידה בציון התפעולי, נמסר: "אנו מתמודדים מול תשתיות רעועה בכבישים וממשחיתנות (ונדליזם) המתבטאת בנזק רב הנגרם לתחנות ולאוטובוסים בידי צעירים משועממים או בידי צעירים הרואים בתחבורה הציבורית סמל של המדינה. נהגי אוטובוס מותקפים באבנים ואף בירי ותלונות המוגשות למשטרה נסגרות בלא כלום. באשור משרד התחבורה יש שכונות שאיננו נכנסים אליהן מחשש להתנכלות. רק לפני חודשים אחדים אישר לנו משרד התחבורה להחליף אוטובוסים שגילם מתקדם ב-16 אוטובוסים חדשים ששכבו בחניון. כמו-כן קיים חוסר שיתוף פעולה מצד הרשות המקומית (עיריית רהט, ע.י.) שאינה מעדכנת לגבי שינויי תנועה הנגרמים בעקבות אירועים שונים כגון חתונות הגורמות לחסימות תכופות בכבישים".