X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ברנר. ראיות כבדות משקל [צילום: בוצ'צ'ו]
לב. אין דרך אחרת להשיג את המידע [צילום: יח"צ]
החלטה יוצאת דופן של בית המשפט המחוזי

פשיטה וחדירה למחשב במרדף אחרי נכסים

השופט חגי ברנר התיר לנאמן בפשיטת הרגל של מולטי-מיליונר, ששמו אסור בפרסום, להיכנס לדירותיו ולחדור למחשבים, לטלפונים הניידים והדוא"ל שלו הסיבה: אינדיקציות ממשיות לכך שהאיש מחביא נכסים משמעותיים ברחבי העולם - כולל בסיוע בתו ועוזרתו, שגם למחשבים שלהם הורשה הנאמן לחדור
▪  ▪  ▪

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, חגי ברנר, התיר לנאמן בפשיטת הרגל של מולטי-מיליונר להיכנס לדירותיו ולחדור למחשביו - בלא ידיעתו של פושט הרגל - כדי לנסות ולאתר נכסים במיליוני שקלים, אותם על-פי החשד מסתיר האיש מנושיו. שמו של פושט הרגל אסור בפרסום.
על-פי תיאורו של ברנר, "קודם לקריסתו הכלכלית, ניהל החייב עסקים חובקי עולם והחזיק לטענתו שלו, ברכוש בשווי של מאות מיליוני דולרים. החייב עצמו מסר בחקירות שנערכו לו כי העסיק בעבר לא פחות מ-70,000 עובדים ואף נהנה מרווחים בהיקף של עד 30 מיליון דולר לחודש". הנאמן, עו"ד נדב לב, טען, כי אינדיקציות רבות מעידות על כך שבידי האיש היה - ואולי עדיין יש - עסקים ורכוש ברוסיה, גאורגיה, הולנד, אוקראינה, הונגריה, יפן וישראל.
לדברי לב, פושט הרגל משתמש בבני משפחה, במכרים ובתאגידים המצויים בשליטתו - ובמיוחד בבנו ובעוזרתו האישית - כדי להעביר סכומי עתק ברחבי העולם ולהסתיר את רכושו מפני נושיו. העוזרת האישית לבדה העבירה לחו"ל עשרות מיליוני שקלים בשנת 2015. כמו-כן, היו בידיו ראיות לכך שלפחות עד שנת 2017 החזיק החייב 100,000 דולר במזומן בכספת ביתו.
לב ביקש אישור חשאי להיכנס לדירת מגוריו של החייב ולדירה המשמשת אותו כמשרד, ולהתיר למומחה מטעמו לחדור באופן מתמשך לחומר מחשב הנמצא במחשבים ובמכשירי טלפון ניידים שבדירות החייב ולהעתיקו. לב ביקש גם לאשר לו לפרוץ לכספת בדירתו של החייב ולתפוס מסמכים, מחשבים וטלפונים ניידים בשתי הדירות. עוד ביקש לקבל צו חדירה מתמשך לכתובת הדוא"ל של החייב, של העוזרת האישית ושל בנו, דרכם לטענתו החייב מתקשר עם צדדים שלישיים. לבסוף ביקש להורות לעוזרת ולבן למסור לו את שמות המשתמש והססמאות שלהם לצורך כניסה לכתובות דוא"ל מסוימות אשר משמשות או שימשו את החייב במסגרת עיסוקיו.
בהחלטתו מן החודש שעבר (26.5.20), אשר הותרה לפרסום כעת (יום ב', 8.6.20), מציין ברנר, כי "רק כאשר הראיות לכאורה שמוצגות בנוגע לחייב ולצדדים השלישיים הן ראיות כבדות משקל, המצביעות על חשש אמיתי ומבוסס, כי החייב אכן מסתיר רכוש או מידע מבעל התפקיד או מבריח רכוש, ושהוא עושה כן באמצעות שותפים לדבר עבירה, רק אז יהיה מקום לשקול מתן צווים מרחיקי לכת כגון אלה, ובלבד שלא קיימת דרך פוגענית פחות להשגת הרכוש או המידע. גם אז, לאחר שהנאמן הניח תשתית ראייתית של ממש ועמד ברף הראייתי הנדרש, עדיין שומה על בית המשפט לוודא שהצווים המבוקשים הם מידתיים ואינם פוגעים בפרטיותם של החייב והצדדים השלישיים יתר על המידה".
במקרה זה, ממשיך ברנר, עמד לב ברף הראייתי הגבוה הדרוש ואין דרך סבירה אחרת להשיג את המידע, בשל חוסר שיתוף הפעולה מצד החייב ואנשיו. בנוגע לחומר המחשב, לב הגביל מראש את עצמו למילות חיפוש ספציפיות הקשורות לעסקיו של החייב, כך שאין חשש לפגיעה בפרטיות שלו ושל אחרים. "כל מידע או מסמך שאיננו נוגע לענייניו העסקיים והרכושיים של החייב - וסביר מאוד כי מידע ומסמכים שאינם קשורים לעסקי החייב ונכסיו יימצאו בתיבות הדואר של פלונית ופלמוני, ואפילו בתיבת הדואר של החייב עצמו - אסור בעיון ויהיה מקום למחקו מהמדיה שבידי הנאמן", מדגיש ברנר.

תאריך:  08/06/2020   |   עודכן:  08/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי ברנר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פשיטה וחדירה למחשב במרדף אחרי נכסים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ען"ד לב לא עמד בשום "רף" ראיית
ר. חותמות גומי  |  9/06/20 03:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שמבנה את שיקול דעת השופטים הדנים בהארכת מעצר לצורכי חקירה, כך שבנוסף לבחינת עילות המעצר הרגילות, ישקול השופט גם את חיוניות המעצר, בין השאר בהתחשב בסיכון להידבק בקורונה ובמצב הכליאה באותה עת
עידן יוסף
ישלים את נשיאת מאסרו בבית הסוהר איילון לאחר שהובא הבוקר מתאילנד לישראל    ישהה 14 יום בבידוד להסרת החשש מפני קורונה    גם הצוות שהביא אותו ארצה יוכנס לבידוד
איציק וולף
התעשיה האוירית תספק למדינה אירופית מטוסי מודיעין המפותחים בחטיבת אלתא    לא נמסר שמה של המדינה האירופית
איתמר לוין
רעייתו של ראש הממשלה מייחסת מניעים זרים למנדלבליט ולמשטרה ברקע החקירה בחשד לפיו שתי עובדות בבית ראש הממשלה מסרו לבית הדין עדויות שקר
עידן יוסף
פתיחת מוסדות התרבות ובתי הקולנוע לקהל הרחב תדחה בשבוע ימים, ופתיחת הרכבת נדחתה למועד לא ידוע    מסתמן: מכסת אולמות האירועים תוגדל לעד 250 איש    נתניהו: "צריך להרים 'האנד ברקס' על כל ההקלות שתוכננו – והכל מוקפא בשלב זה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il