X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סיכום פעילות נציבות תלונות הציבור, 2019
דוח נציבות תלונות הציבור ל-2019:

הדואר שוב שיאן התלונות

73.5% מהתלונות היו מוצדקות משרד הבריאות מוביל ברשימה כאשר מביאים בחשבון את התלונות שבדיקתן מוצתה לשביעות רצון הפונה הנציבות מפעילה לקוחות סמויים כדי לבדוק תלונות ויישום ממצאים קודמים
▪  ▪  ▪
כמו בשנים קודמות [צילום: אלי אלון]

דואר ישראל ממשיך להיות הגוף שמספר התלונות המוצדקות נגדו היה הגבוה ביותר מבין אלו שנבדקו בידי נציבות תלונות הציבור בשנת 2019. כך מוסר (יום ג', 30.6.20) הדוח השנתי של הנציבות, בראשותו של מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן.
שיעור התלונות המוצדקות הכולל מבין אלו שהוכרעו אשתקד היה 32.5%. שיאני התלונות המוצדקות הם הדואר (כמו בשנים קודמות) עם 73.5%, ואחריו משרד הבריאות (69.2%), משרד העבודה והרווחה (53.4%), משרד התחבורה (42.6%), רשות המיסים (41%) ומשרד החינוך (38.2%). מדובר בגופים שהמגע שלהם עם הציבור נרחב במיוחד. כאשר מצרפים את התלונות שהטיפול בהן מוצה לשביעות רצונו של המתלונן, השיאן הוא משרד הבריאות (77.5%) ואחריו רשות המיסים (70.4%), רשות המיסים (65%), רשות האוכלוסין וההגירה (61.6%) ומשרד האוצר (53.8%).
בסך-הכל הוגשו אשתקד 13,579 תלונות נגד גופים שבסמכות הנציבות, מספר זהה למעשה לזה של 2018. השיאנים במספר התלונות הכולל היו משרד התחבורה (936 תלונות, 6.9% מכלל התלונות), משרד הבריאות (916, 6.7%), המוסד לביטוח לאומי (898, 6.6%), הדואר (711, 5.2%) והמשטרה (620, 4.6%). מבחינת נושאי התלונות, השיעור המוצדק הגבוה ביותר - 48.8% - היה בנוגע לשירות לציבור. שיעורים גבוהים נוספים: 44% בצרכנות ו-41.9% בנושאי כספים. 35.7% מן התלונות נגעו לשירות לציבור, כך שבעיית השירות היא במובהק הבולטת ביותר הן באחוזים והן במספרים מוחלטים.
הדוח כולל נתונים גם על התלונות נגד הרשויות המקומיות. מספר התלונות הגבוה ביותר ביחס למספר התושבים היה נגד עיריות לוד, בני ברק, חיפה, באר שבע ורמת גן. שיעור התלונות המוצדקות הגבוה ביותר היה נגד עיריית בת-ים (59.3%, עיריית נתניה (51.1%), עיריית בני ברק (48.4%), עיריית ירושלים (47%) ועיריית רמת גן (45.2%).
בתחום ההגנה על חושפי שחיתות מוסר הדוח, כי בשנה שעברה הוגשו 57 תלונות של עובדים לפיהן הם סבלו מהתנכלות בשל חשיפת מעשי שחיתות - עלייה של 30% לעומת 2018. בשנה שעברה גם הסתיים הטיפול ב-64 תלונות: שלושה קיבלו הגנה קבועה נגד התנכלות ופיטורים, בעשרה מקרים הושגו הסכמות בין המתלוננים למעסיקים, ובשבעה נוספים נפסקה ההתנכלות. באחד המקרים שילמה עיריית קריית גת פיצוי של 60,000 שקל לסייר עירוני, אשר תנאי עבודתו הורעו משום שהתלונן על אלימות מצידו של עובד עירייה שהוא בן-זוגה של הממונה עליו.
הדוח מגלה לראשונה, כי אנשי הנציבות בודקים תלונות בשיטת הלקוח הסמוי: הם מגיעים או מתקשרים לגוף הנילון ומבקשים לקבל את השירות נשוא התלונה. אותו כלי משמש גם כדי לבדוק האם הגופים תיקנו ליקויים עליהם הצביעה הנציבות בדוחות קודמים. בין היתר, נמצא בבדיקה כזאת שחלק מן הרופאים המוסמכים לתת מרשם לקנביס רפואי, דורשים תשלום או שאין אצלם תור בפרק זמן סביר. עובדי הנציבות גם בדקו את שירות ה"עקוב אחרי" של דואר ישראל ומצאו שיש ממש בתלונות נגד תפקודו. בדיקה דומה העלתה, כי מועצת גבעת זאב משכירה אולם במועדון גיל הזהב לקיום אירועים - בניגוד להכחשתה.
כמה מן התלונות המוזכרות בדוח:
  • המשטרה נקטה בסחבת בתלונה נגד עובדת זרה שהיכתה קשישה. התוצאה הייתה שהיא המשיכה לעבוד עם קשישים ועזבה את הארץ בלא הגשת כתב אישום נגדה.
  • התערבות הנציבות הובילה את המשטרה לשנות מהעדר ראיות להעדר אשמה את עילת הסגירה נגד אדם שנחשד בגניבה, והרישום הפלילי שלו נמחק.
  • בהתערבות הנציב בוטלה חסימת הגישה של מתלוננים לדפי הפייסבוק של ראש עיריית מגדל העמק, אלי ברדה, וראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט.
  • קנס חניה בן 100 שקל שהטילה עיריית באר שבע תפח ל-1,800 שקל בתוך עשרה חודשים, בשל עלויות גבייה בלתי סבירות.
  • נציגות רשות האוכלוסין בנתב"ג התנהגו בגסות וקלוקלת כלפי שתי מבקרות מאוקראינה, כולל בדיחות על חשבון אביה המנוח של אחת מהן.

תאריך:  30/06/2020   |   עודכן:  30/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
איילת פישביין
מבקר המדינה חשף מכר כושל של דירות הדיור הציבורי במשרד השיכון: אלפי דירות נמכרו בזיל הזול ובתמורה נקנו מעט דירות ביוקר בשוק הפרטי    האחראי במשרד השיכון: "לדירות שנמכרו בזול לא היה ביקוש"    מנכ"ל משרד השיכון לשעבר: "קניית דירות בשוק הפרטי לא תפתור את בעיית הדיור הציבורי"
איתמר לוין
רבבות מעצרים שאינם מדווחים לציבור, אלפי דוחות מעצר שאינם נרשמים כיאות, אלפי עצורים שאינם זוכים להיוועץ בעורכי דין. זוהי תמונת המצב היום-יומית במשטרת ישראל. זה לא יכול להיות מקרי, אלא רק תוצאה של הכוונה מלמעלה: תעברו על החוק, לא יקרה לכם כלום    זה ישתנה רק אם בראש המשטרה יעמוד איש צה"ל, כל שוטר שישקר יעוף הביתה, ומי שיעבור על החוק - ישלם פיצויים מכיסו    מה הסיכוי שזה יקרה? אפס
איתמר לוין
רבבות חברות לא שילמו את האגרות השנתיות - והחובות לא נגבו    הרשם - השייך למשרד המשפטים - התקשר במשך 13 שנים ללא מכרז עם חברות שהפיצו נתונים שלו, בלא להבטיח שישלמו את מלוא התמורה ובלא בקרה על פעילותן
איתמר לוין
40% מן המעצרים בשנות הדוח לא נכללו בדיווח שנמסר לציבור    דוחות המעצר ברבים מן המקרים אינם כוללים פרטים חיוניים    23% מתוך בקשות העצורים לסניגור ציבורי מולאו רק לאחר שהם נחקרו; 66% מהבקשות נשלחו לסניגוריה רק לאחר החקירה    המשטרה יכלה לשחרר בעצמה אלפי עצורים אך במקום זאת הביאה אותם לבתי המשפט    בניגוד למגמת חוק המעצרים - מספר הבקשות למעצרים עד תום ההליכים זינק פי שלושה    הסעת עצורים נמשכת ימים ארוכים, למרות שהמרחק הממוצע הוא 18 ק"מ בלבד
איתמר לוין
מנהלת אגף התקציבים במשרד רה"מ שימשה גם כגורם המתפעל של המעונות וגם כגורם המאשר   תפקידו של עזרא סיידוף לא אויש בצורה מלאה מאז הושעה בשל פרשת שרה נתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il