X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפחית בשני שלישים - ל-130,000 שקל - את הפיצוי שתשלם הדס שטייף לשדרן שבח: טענותיהן של ארבע נשים כלפי זהבי היו אמת; שטייף חטאה בכך שהעצימה את הדברים והוסיפה טענות שלא הוכחו
▪  ▪  ▪
זהבי. העדויות לא נסתרו [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

השדרן נתן זהבי התנהג בצורה מינית פסולה כלפי נשים ונערות - קובעת (יום ג', 30.6.20) סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, יהודית שבח. היא צמצמה בשני שלישים את הפיצוי שחויבה העיתונאית הדס שטייף לשלם לזהבי, כך ששטייף תשלם 130,000 שקל.
זהבי תבע משטייף 1.8 מיליון שקל בטענה ללשון הרע, בעקבות 13 פרסומים בשנת 2017 בהם ייחסה לו שטייף עבירות מין בארבע נשים ונערות לפני עשור ושני עשורים. בית משפט השלום בתל אביב (השופטת אושרי פרוסט-פרנקל) חייב את שטייף בתשלום של 390,000 שקל, לאחר שקבע שהיא לא הוכיחה את אמיתות גרסאותיהן של ארבע הנשים אותן ציטטה. שבח אומרת, כי פרוסט-פרנקל הפעילה מבחן מחמיר מדי וכי ניתן לקבוע שהארבע דיברו אמת.
על פי התיאורים שציטטה שטייף, אישה אחת מצאה את עצמה עירומה ושיכורה במיטתו של זהבי, כאשר היא פצועה באיבר מינה; אחרת אמרה שהוא ניסה לנשק אותה במסעדה; שלישית אמרה שהוא קיים עימה יחסי מין באילת בהיותה בת 17; והרביעית אמרה שהוא הטריד אותה מינית בצורה מילולית כאשר הייתה בת 17.
שבח מסכימה עם פרוסט-פרנקל בקביעה, לפיה שטייף אינה נהנית מהגנת העיתונאות האחראית, משום שלא ביררה די פרטים לפני פרסום טענותיהן של הנשים, לא אפשרה לזהבי להגיב לפני הפרסום וניסחה חשדות כאילו הם עובדות מוכחות. גם אין המדובר בהבעת דעה, שכן היו אלה "אמירות ברורות ונחרצות לפיהן מדובר במעשה שהיה". שטייף "הגישה את סיפורי העדות תוך שהיא מערבבת בין מה שסופר על ידן לבין התוספות מבית היוצר שלה, באופן העלול ליצור אצל המאזין/הקורא רושם מוטעה". עוד קובעת שבח, כי מאחר ששטייף עצמה הודתה שבאחד הפרטים עדותה לא הייתה אמת - היא אינה יכולה ליהנות מהגנת תום הלב.
לעומת זאת, כאמור, שבח מצאה שהארבע דיברו אמת ולכן שטייף נהנית מהגנת "אמת דיברתי" על הציטוטים מדבריהן. עדותה של המתלוננת על אירוע המסעדה לא נסתרה, היא נתמכה בעדותה של אחותה ו"ניתן להשתית הרשעה בעבירות מין על עדותה היחידה של נפגעת העבירה". עדותה של האישה שהגיעה למיטתו של זהבי לא נסתרה, הסכמתה לנסוע לביתו אינה מלמדת שהסכימה לשכב עימו והמקרה דומה לזה בו פסק בית המשפט העליון, כי בשכרות לא ניתן לתת הסכמה לבעילה.
לגבי האירוע באילת אומרת שבח, כי גם כאן לא נסתרה עדותה של המתלוננת. שטייף לא ייחסה לזהבי אונס או בעילת קטינה, אלא קשר עם בנות 17, ולכן הפרסום הוא אמת. ואילו בנוגע להטרדה המינית המילולית - הוכחו אמירות בלתי ראויות מצידו של זהבי, שהיה אז בן 66, גם אם הן אינן חוצות את הרף הפלילי.
שבח אומרת, כי הפגם שנפל הוא בתוספות של שטייף לתיאוריהן של הנשים, כמו גם בטענותיה לגבי מקרים נוספים של עבירות מין מצד זהבי. "הבעייתיות שבתוספות שבאו מפי המערערת היא כללית, והיא מתבטאת בהעצמת התלונות ובהגדלת נפחן ומימדיהן, הן ביחס למספרן, הן ביחס לחומרתן, והן ובעיקר בהפיכתן למנהג קבוע, לשיטה, למעשה של יום יום" - ואת כל זאת עשתה שטייף ללא עיגון עובדתי.
בנוגע לגובה הפיצוי אומרת שבח, כי התנהגותו של זהבי כלפי ארבע הנשים "מטילה עליו כתם מכוער בכל הנוגע להתייחסותו לאותן הנשים, המחייב הפחתה בשיעור הפיצוי, וזאת ללא קשר ומבלי להקל ראש ברבב שדבק במערערת בכל הנוגע להתנהלותה כעיתונאית". כאמור, היא הפחיתה את הפיצוי לשליש בלבד מזה שקבעה פרוסט-פרנקל. השופטים יונה אטדגי ושלומית יעקובוביץ הסכימו עם שבח. את שטייף ייצגו עוה"ד ניר גרצ'נסקי וליאת גור, ואת זהבי - עוה"ד ליאור אפשטיין, מאיר אבו ומאור זינגר.

ע"א 69724-05-19, הדס שטייף נ' נתן זהבי / פס"ד
הקטנה בשני שלישים של הפיצוי שתשלם הדס שטייף לנתן זהבי על לשון הרע
תאריך:  30/06/2020   |   עודכן:  30/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יחס מיני פסול ומכוער של נתן זהבי לנשים
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
פסיקה תמוהה
עודד הנודד  |  30/06/20 19:54
2
שופטת תלושה
שלמה תמיר  |  1/07/20 06:06
3
"בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע
קורןנאוה טבריה  |  3/07/20 13:18
4
"בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע
קורןנאוה טבריה  |  3/07/20 13:18
5
"בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע
קורןנאוה טבריה  |  3/07/20 13:18
6
"בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע
קורןנאוה טבריה  |  3/07/20 13:19
7
"בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע
קורןנאוה טבריה  |  3/07/20 13:19
8
"בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע
קורןנאוה טבריה  |  3/07/20 13:19
9
"בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע
קורןנאוה טבריה  |  3/07/20 13:20
10
"בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע
קורןנאוה טבריה  |  3/07/20 13:20
11
"בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע
קורןנאוה טבריה  |  3/07/20 13:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מירב ארד
בנק ישראל: רואים ירידה במדדי הריכוזיות; עו"ד שטרום: המפנה צפוי ביוני 2021 אז אמורים לראות פריצה תחרותית כשלשכת המחשוב תפעל ושירותי המידע יהיו זמינים    הוועדה אישרה דחייה של חצי שנה ברפורמה לניוד מקוון של חשבונות בנק
מירב ארד
נכון לינואר 2020 הצפי של משרד האוצר להתחלת פעילות הקרן הוא סוף שנת 2021    השר שטייניץ: "הכנסות המדינה ממאגר תמר, נאמדות בכ-12 מיליארד שקלים, וזה רק קצה הקרחון"
עידן יוסף
ארגון בצלמו חושף כי המדינה משלמת עשרות מיליוני שקלים עבור קווי תחבורה ציבורית שנוסעים לרוב ריקים, כשמנגד ישנם קווי "סרדין" עתירי נוסעים    עוד מגלה הבדיקה: בשניים מהקווים שקיבלו היתר לפעול בשבת מספר הנוסעים אפסי
איתמר לוין
סבור שסיוע של ספנסר פרטרידג' במימון הגנתו של נתניהו יהיה מתנה הניתנת בשל היותו עובד ציבור    דובר משפחת נתניהו: מנדלבליט ברדיפה פוליטית וניגוד עניינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il