בעקבות הביקורת הציבורית העזה שהאשימה את שרי הממשלה בהיותם מנותקים מן הציבור, החליטה שרת התחבורה
מירי רגב להטיל וטו ולהקפיא את החלטת הממשלה בכל הקשור להגבלת הנסיעה בתחבורה הציבורית.
הביקורת נסובה על כך ששרים שאינם עושים שימוש בתחבורה הציבורית מעזים לקבוע שאין להדליק את המזגן בנסיעה ולפתוח חלונות, מבלי לדעת בכלל שברוב האוטובוסים היום [מתוצרת איריזר, סנדוגי, יוטונג, גולדן דרגון ומרכבים וכו'] אין חלונות או שיש חלונות קטנים מאוד [במקצת האוטובוסים מתוצרת מרכבים] שאינם מאפשרים נשימה.
ברשומה בפייסבוק כתבה רגב: "חברות וחברים יקרים, בהמשך לשאלות רבות שהגיעו אליי ברצוני לעדכן אתכם כי האוטובוסים יפעלו מחר (ג') כרגיל. הנחיתי את משרדי להציג לי מתווה בתוך 24 שעות להפעלת האוטובוסים בהגבלות החדשות שנגבש עם המל״ל ומשרד הבריאות. נפעל כדי לאפשר לכם את יכולת הנסיעה בתחבורה ציבורית תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות. לילה טוב ושקט". משכך, עד להחלטה אחרת לא תהיה מגבלה של 20 נוסעים ונהגים יוכלו להדליק מזגנים.
הדברים באים לאחר שמוקדם יותר נועדו רגב ומנכ"ל
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית
אמיר אסרף עם מפעילי התחבורה הציבורית, והודיעה להם שבכוונתה לגבש מתווה שיאפשר פתרון מאוזן להפעלת האוטובוסים במגבלות. "לשמחתי, המתווה שפיתחנו ברכבת ישראל לנסיעה באמצעות הזמנה מראש מוכיח את עצמו, ולכן הרכבת תמשיך לפעול במתווה השוברים", אמרה רגב.
אתמול פנה יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ
יעקב מרגי, בבקשה לא ישימה משרת התחבורה רגב, שרת התחבורה רגב, לבחון אפשרות חריגה של העמדה של יתרת חוב בכרטיסי רב-קו לאזרחים ותיקים באופן שבו בעת טעינת הכסף הבאה לרב-קו תקוזז יתרת סכום החובה בהתאם לנסיעות שביצע הנוסע.
רעיון זה עלה בסוף שנת 2018, בעת שוועדת הכלכלה דנה בהצעת חוק ממשלתית שנועדה להגביל את התשלום במסומן לאוטובוס. שלומית עמוס, מנהלת אגף תעריפים וכרטוס ברשות הארצית לתחבורה ציבורית, הבהירה אז כי לא יונהג בישראל הדגם הלונדוני שיאפשר להגיע למינוס בכרטיס. בעיר לונדון, שבה אין אפשרות לרכוש כרטיסים אצל הנהג, בכרטיס המסייע לנוסע שאין ברשותו כרטיס טעון מוצעת לנוסעים אפשרות של "עוד נסיעה אחת" (Journey More One), המאפשרת לנוסע עם יתרה חיובית הנמוכה ממחירה של נסיעה בודדת, להיכנס באופן זמני ליתרה שלילית שתאפשר נסיעה אחת בלבד. במקרים אלה מקבל הנוסע התראה מיוחדת מהנהג ומופנה לטעון את הכרטיס. טעינת הכרטיס הבאה תכסה את היתרה השלילית. עמוס אמרה כי אפשרות זו לא מתאימה לטכנולוגיה המשמשת את הרב-קו בארץ, ובשל הבדלים אחרים באופן המכירה של הכרטיסים (שניתנים בלונדון עבור פיקדון שמחירו גבוה ממחירה של נסיעה אחת, לעומת כרטיסי רב-קו אישיים בארץ, הניתנים חינם).
איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים וארגון נהגי האוטובוסים בישראל כבר הודיעו על התנגדותם להחזרת אפשרות התשלום במזומן לאזרחים ותיקים, למלווים לעיוורים ובנסיעות באוטובוסים ממוגנים. משכך, הפתרון היחיד העומד כעת על הפרק הוא מתן פטור זמני מתשלום עבור הנסיעה עד לסיום משבר הקורונה.