X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפגישה עם יהדות התורה [צילום: עמוס בן-גרשום/לע"מ]
הפגישה עם שס [צילום: עמוס בן-גרשום/לע"מ]
עסקים שנפגעו מההסגר בערים החרדיות ייכללו במתווה הפיצויים עליו הוחלט בממשלה אדלשטיין: מקבל את הטענות בדבר צורך בשקיפות ובשיתוף ראשי הרשויות אוחנה: לא נאפשר אכיפה מפלה כלפי האוכלוסייה החרדית
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה נתניהו קיים (יום ב', 13.7.20) פגישות נפרדות עם ניציגי שס ויהדות התורה באשר לטענותיהם לאכיפה בררנית בהורות הקורונה כלפי הציבור החרדי. הפגישות התקיימו עם השר אריה דרעי, השר יעקב ליצמן וחברי כנסת נוספים. בפגישות השתתפו גם שר הבריאות יולי אדלשטיין והשר לבט"פ אמיר אוחנה.
בפגישה סקר מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' חזי לוי את נתוני התחלואה בשכונות עליהן הוטל הסגר. השר אוחנה הודיע כי מינה ניצב בדימוס אריק יקואל כראש הצוות המייעץ לשר בנוגע לחברה החרדית.
סוכם כי לפני הטלת הסגר, תיעשה היוועצות ויעודכנו נציגי הציבור של המגזר החרדי וכן במידת האפשר יפעלו לפתיחת חמ"לים ביישובים עצמם.
לנתניהו הוצגה בישיבה גם תמונת המפגש של השוטרים עם נערה החרדית בת ה-13. ראש הממשלה נתניהו גינה את התנהגות השוטרים שתועדו מכים חרדים בהפגנות ואמר כי הוא מצפה לאפס סובלנות במקרי אלימות בריונית כלפי מפגינים . נתניהו ציין כי נתן הוראה ששוטרים שינהגו שלא כחוק יתנו את הדין על כך מייד. עם זאת קרא רה"מ לשמור על החוק ולגלות אחריות ציבורית בעת הפגנה.
בכיכר השבת דווח כי סגן השר אורי מקלב תקף את נתניהו: "הציבור שלנו תמך בך, מכיר לך טובה ולא מקבל את ההתקפות בתקשורת כנגדך, אך כעת איבדנו את זה ואף מאשימים אותנו בשותפות איתך. לציבור החרדי יש זיכרון ארוך וכעת מצפים לפעולה והתערבות שלך, למעשים ולא לדיבורים". חברי יהדות התורה אמרו: “הטלת סגר על ריכוזי אוכלוסייה חרדיים היא בריחה מאחריות. מדובר בהתנהלות שפוגעת בציבור ואינה יעילה במאבק בנגיף הקורונה. דרישתנו לפעול בשקיפות, בשוויוניות ולהסרת הסגרים המגזריים"
בפגישה הביעו כל חברי יהדות התורה מורת רוחם נוכח הסבל המתמשך של בני הציבור החרדי בתקופת הקורונה, ובייחוד בגין הטלת סגר על ערים ושכונות חרדיות באופן שפוגע בתושבים. חברי הסיעה הסבירו לראש הממשלה והשרים כי ההתמודדות הקשה של התושבים הנצורים אינה מוצדקת, אינה מידתית, נגועה באפליה בררנית ופוגעת באמון הציבור במערכת. חברי הסיעה אף הביעו שאט נפש וגינו נחרצות את ההתנהגות האלימה של חלק מהשוטרים כלפי החרדים כפי שתועדו ופורסמו ברבים.
נתניהו אמר כי הציבור החרדי קרוב לליבו וכי אינו יאפשר המשך התנהלות שפוגעת בציבור החרדי. "באחריותי לייצר שיח עם הציבור החרדי ולהעמיק את שיתוף הפעולה הקיים עם נציגיו בשותפות מלאה ובמחויבות כלפי הציבור החרדי”.
שר הבריאות יולי אדלשטיין הסביר כי יש הבנה לקשיים של הציבור בעת סגר וכי הוא מקבל את הטענות בדבר צורך בשקיפות ובשיתוף ראשי הרשויות. “נפעל לתקן זאת להבא”, התחייב.
השר לביטחון פנים אמיר אוחנה הביע תמיכה בטענות על אלימות מיותרת מצד חלק מהשוטרים ואמר כי זו דרך שאינה מקובלת עליו ועל המשטרה. הוריתי לפעול מייד נגד כל גילוי אלימות ולא נאפשר אכיפה מפלה כלפי האוכלוסייה החרדית. השר אוחנה הודיע כי השוטר שתועד סוטר בפניו של מפגין חרדי הורחק משירותו מיד עם בירור המקרה לעומקו.
ח"כ יעקב טסלר אומר כי נתניהו הנחה, לבקשתו, לאפשר לעובדים חיוניים הנמצאים הסגר לצאת למקום עבודתם ללא עיכובים, כן יצא נגד התופעה של אי-קבלת עובדים מאזורים הנמצאים בהסגר.
ראש הממשלה נתניהו: "ביקשתי להיפגש כאן כדי לשמוע אתכם וכדי שנוכל לענות על המצוקה, אני יודע שהיא אמיתית והיא נוגעת ללבנו. אנחנו רוצים לעזור, איש לא רוצה להתנכל, ההפך הוא הנכון, ואני פתוח לשמוע".
על-פי דיווח בוואלה, אדלשטיין תקף בישיבה את ח"כ ישראל אייכלר: "דיברת איתי ביום שישי, אמרנו שאנחנו מטפלים בהכל ואז אתה רץ לתקשורת כדי לבקש שהשרים החרדים יפרשו מהממשלה? מאיפה למדת את השפה הזו? אני לא מכיר שפה כזו".
אייכלר אומר כי לדרישתו הורה ראש הממשלה למשרד האוצר להעניק פיצויים לכל בעל עסק או עובד שנפגע כלכלית מהסגר על עיר או שכונה שהוכרזו כ"אזור מוגבל" בדיוק כמו נפגעי הסגר הכללי.
בפגישות השתתפו גם ראש אגף לוט"ר ועורף במל"ל יגאל סלוביק וניצב בדימוס אריק יקואל.

תאריך:  13/07/2020   |   עודכן:  13/07/2020
+שוטר העיר לח"כ: "תתקדם לי מהעיניים"
03:21 14/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

חברי כנסת שקיימו ביקורי פתע בבתי משפט גילו כי עצירים לא-מסוכנים מובאים כבולים לדיון בניגוד לחוק  ▪  שני שוטרים אליהם פנו אמרו כי כלל אינם מכירים את החוק, ואחר היה בוטה יותר

[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+עולים חדשים יופנו לערים מעורבות
03:06 14/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כך מציעה ועדת העלייה והקליטה, ביוזמת ח"כ אופיר כץ  ▪  יו"ר הוועדה: לשקול מתן מענק מותנה במגורים של חמש שנים בעיר. חשוב להדגיש את ההכשרה התעסוקתית והדיור  ▪  ראש עיריית נוף הגליל: לתת מראש מענק מותנה

עולים חדשים מצפון אמריקה [צילום: פלאש 90]
+התוכנית הלאומית לבטיחות ילדים פועלת ללא תקציב
02:23 14/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

תקציב של 10 מיליון שקל בשנה לא תוקצב עד לרגע זה  ▪  מנכ"ל בטרם: המשרדים השותפים לתוכנית עושים עשייה ברוכה ומוחלטת, אך עדיין ישנו פער עד שניתן יהיה לכנות זאת תוכנית לאומית

ח"כ יוסף ג'בארין
+בליכוד החליטו: שאשא-ביטון לא תודח, הוועדה 'תיובש'
19:46 13/07/20  |  איציק וולף

במפלגת הליכוד הוחלט להסיר את הבקשה להדחת ח"כ יפעת שאשא-ביטון מראשות ועדת הקורונה, לאחר שהצביעה נגד המלצת הממשלה והביאה להפיכת ההחלטה לסגור את חדרי הכושר ובריכות השחיה.
בליכוד הוחלט עם זאת כי צעדים משמעתיים יינקטו נגד שאשא-ביטון וכי לא יועברו חוקים לדיון בוועדה שבראשה היא יושבת.

+"אין עדות להדבקות בחדרי
כושר, אין תחלואה בבריכות"
19:01 13/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הקורונה, שהצביעה נגד עמדת הממשלה שביקשה לסגור את חדרי הכושר ובריכות השחיה ואשר צפויה להיות מודחת מתפקידה, שבה על עמדתה המנוגדת לעמדת משרד הבריאות שלפיה סגירת חדרי הכושר והבריכות היא טעות

אין עדות, ויש תו סגול מחמיר [צילום: המכללה]
+עלייה של 40% בהרוגים למיליארד ק"מ נסועה בתקופת הקורונה
17:21 13/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בדיון שקיימה הוועדה במסגרת המאבק בקטל בדרכים, אמר ח"כ טופורובסקי: להתייחס לזה כאל מלחמה  ▪  נציג המשטרה: מתנגדים לכוונה לבטל את מיזם מצלמות המהירות  ▪  משרד התחבורה על ההפרדה בכביש 90: אין תקציב מדינה אז תוכניות לא יצאו לפועל

[צילום: דוברות הכנסת]
רחלי טבת-ויזל [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+כחול לבן במסר לליכוד: לא נסכל הדחת שאשא-ביטון
16:32 13/07/20  |  עידן יוסף

במענה לדרישת הליכוד, בכחול לבן העבירו לליכוד מסר לפיו לא יסכלו את הדחת יפעת שאשא ביטון. הדיון צפוי להתקיים מחר בוועדת הכנסת (כאן חדשות).

+מאי-יוני 2020: עלייה חדה בבקשות לתושבים חוזרים
16:28 13/07/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת העלייה והקליטה: הוועדה תפנה לבג"ץ אם לא תבוטל הקפאת תוכנית נעל"ה ומסע  ▪  איים: "אנחנו נתבע את משרד הבריאות ומשרד הפנים, לא נאפשר בלימת הגעתם של תלמידים יהודיים לארץ מכל סיבה"

ביטן. "להקל ולא להקשות" [צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת]
+שאשא-ביטון רומזת: זוהר תמך בפתיחת חדרי הכושר והבריכות בדיונים הסגורים
16:22 13/07/20  |  עידן יוסף

ועדת הקורונה אישררה בהצבעה חוזרת (רביזיה) את הצו והחרגת חדרי הכושר והבריכות. ח"כ מיקי זוהר אמר בדיון זה כי "ההחלטה הזאת היא נגד דעתו של ראש הממשלה, שר הבריאות והגורמים המקצועיים, והקואליציה לא תסבול את זה. אנחנו נאלץ, באמת בעצב גדול, להחליף את יפעת שאשא ביטון". זוהר הוסיף כי הממשלה תגיש בקשה חדשה בנושא, "וכל החגיגות פה מיותרות". היו"ר שאשא-ביטון אמרה לפני ההצבעה כי מפאת כבודו של זוהר, לא תגלה מה הייתה דעתו האמיתית בדיונים הסגורים בעניין חדרי הכושר והבריכות.

+סמוטריץ' ליו"ר הכנסת: ההדחה - רמיסת עצמאות הכנסת בידי הממשלה
15:47 13/07/20  |  עידן יוסף

ח"כ בצלאל סמוטריץ' פנה ליו"ר הכנסת, יריב לוין, בדרישה שימנע את הדחתה של ח"כ יפעת שאשא-ביטון מראשות ועדת הקורונה ובכך לדבריו ימנע את רמיסת עצמאותה של הכנסת בידי הממשלה. "לא מספיק לשמור על כבודה ועצמאותה של הכנסת מו"ל בג"ץ. רמיסתה ברגל גסה על ידי הממשלה לא פחות חמורה", כתב.

+גפני: נתניהו חייב לגלות מנהיגות
15:39 13/07/20  |  עידן יוסף

סיעת יהדות התורה נפתחה באופן חריג לתקשורת לנוכח מה שהגדירה המצב הקשה. ח"כ משה גפני אמר: "יש בליבנו על ראש הממשלה. הוא צריך ללכת לעשות את זה עם סמוטריץ' ברביעי שעבר? למה היה צריך לעשות דברים שגם פוגעים בנו? רואים את התמיכה בו בציבור החרדי, שהולכים איתו כל השנים - לא בטוח עם מה שקורה עכשיו. אנחנו תומכים בו ועליו לגלות מנהיגות בכל נושא הקורונה - הבריאותי והכלכלי".
לדבריו, יש מיליון מובטלים ועני חשוב כמת. "ענפים נעלמים. אנחנו מקבלים זעקות שבר מכל המגזרים. יהדות התורה תעשה כל מאמץ לעזור לכולם".

+הליכוד מסרב לדרישת החרדים לתמוך בשקד ובאייכלר
15:20 13/07/20  |  עידן יוסף

המפלגות החרדיות ביקשו מהליכוד ומנתניהו שהקואליציה תודיע על תמיכה בח"כ איילת שקד לצדו של ישראל אייכלר בוועדה למינוי דיינים בבחירות שיתקיימו ביום רביעי. בליכוד מסרבים וטוענים שיתנו חופש הצבעה. המועמדת האחרת היא ח"כ מרב מיכאלי (מקור ראשון).

+זוהר: שאשא-ביטון תוקעת מקלות בגלגלי הקואליציה
15:18 13/07/20  |  עידן יוסף

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר: "‏צר לי שחברת כנסת מהקואליציה בחרה בדרך פופוליסטית וחסרת אחריות על גבם של הרשויות הנלחמות למניעת מגפת הקורונה והחליטה לפעול כנגד עמדת הקואליציה. ‏במקום להיכנס מתחת לאלונקה ולסייע לממשלה לנהל את המשבר הזה באופן אחראי, היא בחרה לתקוע מקלות בגלגלי הקואליציה. לא נוכל לסבול התנהגות כזו".

+ליברמן: שאשא-ביטון אמיצה
15:14 13/07/20  |  עידן יוסף

ח"כ אביגדור ליברמן: "שאפו לח"כ יפעת שאשא ביטון על העמדה האמיצה, על זכותם של חברי הכנסת להצביע בהתאם להיגיון ולשכל הישר ולא בהתאם לאינטרס פוליטי צר של הקואליציה".

+גדעון סער מתנגד להדחת שאשא-ביטון
15:12 13/07/20  |  עידן יוסף

ח"כ גדעון סער (ליכוד): ללא קשר לתוכן ההחלטות שקיבלה היום ועדת הקורונה: 1. הכנסת אינה חותמת גומי של הממשלה. 2. נכון יותר לשכנע את ועדות הכנסת באמצעות מסד נתונים ולא באמצעות איומים ולחצים. 3. הדחת יו״ר הועדה - אינה הדבר הנכון לעשות.

+ח"כ גינזבורג מסרב לכנס את הישיבה להדחת יו"ר ועדת הקורונה
14:56 13/07/20  |  עידן יוסף

יו״ר ועדת הכנסת איתן גינזבוג מסרב לכנס את הדיון על הדחת שאשא ביטון בטענה שלא ניתן לכנס את הועדה מהרגע להרגע.

+ועדת הקורונה הפכה החלטת הממשלה
14:47 13/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בניגוד לעמדת רה"מ: ועדת הקורונה אישרה את פתיחת הבריכות וחדרי הכושר  ▪  רה"מ ושר הבריאות סיכמו על תו סגול מחמיר ולפיו ייפתחו רק הבריכות המקורות  ▪  ח"כ שאשא-ביטון דחתה את המתווה בוועדה  ▪  יו"ר הקואליציה מיקי זוהר פועל להדחתה: "את גמרת"

שאשא ביטון. לקראת הדחה מיידית
+נתניהו נועד עם יו"ר ועדת הקורונה
13:41 13/07/20  |  עידן יוסף

הקרב על חדרי הכושר והבריכות הציבוריות: נתניהו נועד כעת עם יו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון. ההצבעה שתוכננה ל-13:00 מתעכבת בינתיים. מוקדם יותר איים בכיר בליכוד כי אם היא לא תתיישר עם החלטות הממשלה, היא תודח מן התפקיד.

+דרעי: משוכנע שיינתנו תלושי מזון למגזרים חלשים
12:17 13/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר גרוטו / Itamar Groto  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גבי ברבש  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חזי לוי / Hezi Levy  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יהדות התורה והשבת  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה בר סימן טוב  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סיגל סדצקי  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עפר שלח / Ofer  Shelah  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מקלב לנתניהו: "לציבור החרדי יש זיכרון ארוך"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הלוזר של קורונה גל 2: אדלשטיין
הגלשנית  |  13/07/20 17:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
איציק וולף
ועדת הקורונה תצביע רק מחר על הדרישה לבטל את צו סגירת חדרי הכושר ובריכות השחיה בשל יציאת יו"ר הוועדה, ח"כ שאשא-ביטון, ממשכן הכנסת    בדיון התגלה - למשרד הבריאות כלל אין נתונים על מקרי הדבקה בבריכות השחיה
עידן יוסף
יעד הייצוג ההולם של בעלי מוגבלויות עומד על 3%, אך בניגוד למגזר הציבורי אין למעסיק הפרטי היכולת לדעת כמה עובדים שכאלה הוא מעסיק    הצעת חוק חדשה מבקשת לשנות זאת
עידן יוסף
הצעת חוק שנתמכת על-ידי הממשלה מבקשת לכרוך את הפיצוי מהמדינה בתשלום חובות הנפגע למדינה
עידן יוסף
כך מבקשת לקבוע הצעת חוק ממשלתית שאליה תוצמד הצעת חוק פרטית    הוראת שעה תאפשר להאריך העדפה זו בחמש שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il