X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד הבריאות ישיק את המגן 2.0 בתוך שבוע מאישור החוק - כך אישרה ועדת החוץ והביטחון לקריאות שנייה ושלישית, כפוף לרביזיה
▪  ▪  ▪
[צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
צבי האוזר [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]

משה יעלון ואבי דיכטר [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]

להחליף מיד את השב"כ ב"המגן 2"
איתמר לוין
אומרת שאמצעי האיכון של השב"כ פוגעים בפרטיות בצורה קשה ביותר, שאינה מוצדקת לנוכח הטעויות הרבות - ולכן יש להעדיף את יישומון משרד הבריאות ולעודד את השימוש בו
לרשימה המלאה

ועדת החוץ והביטחון אישרה (יום א', 19.7.20), ברוב קולות, את הצעת חוק הסמכת שירות הביטחון הכללי לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (תיקון), התש"ף-2020, אשר תהיה בתוקף עד ליום 20.01.21.
שמה של הצעת החוק עוד ישונה, כדי להדגיש את החשיבות שרואה הוועדה בכך שלצד האפשרות להסמיך את שב"כ לסייע למשרד הבריאות, יעשה משרד הבריאות שימוש במקביל גם בטכנולוגיה אזרחית לאיתור מגעים, ושניהם למטרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה ובלימת שרשראות ההדבקה.
על-פי הצעת החוק, ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי יביאו לממשלה הצעה להסמכת שב"כ, לתקופה שלא תעלה על 21 יום, בכל פעם. הממשלה רשאית לאשר את הסמכת שב"כ לסייע למשרד הבריאות בביצוע חקירות אפידמיולוגיות, אם שוכנעה כי קיים צורך מיידי וממשי בכך בשל חשש להתפשטות רחבת היקף של המחלה. הממשלה לא תסמיך את שב"כ אלא אם שוכנעה גם כי לא קיימת חלופה מתאימה להסתייעות בשב"כ ביחס לסיכון הנשקף לציבור מהמחלה, ולאחר שהונחה לפניה המלצת צוות השרים אשר הוקם לנושא.
על-פי הצעת החוק, צוות השרים יבחן כל העת את הצורך בהמשך ההסתייעות בשב"כ, בהתחשב במצב התחלואה, בתרומת הסיוע של השב"כ לצמצום התחלואה ובקיומן של חלופות, והכל תוך התחשבות בפגיעה בזכות לפרטיות, תוך קבלת חוות דעת של הרשות להגנת הפרטיות. צוות השרים ידווח לממשלה על ממצאיו והמלצותיו לעניין המשך הצורך בהסתייעות בשב"כ, ואם לא יימצא הצורך בהמשך ההסתייעות, תבטל הממשלה את ההסמכה.
רף של 200 חולים ביום
לאחר ההסמכה, יהיה רשאי משרד הבריאות להעביר לשב"כ בקשה לקבלת סיוע, ובלבד שמספר החולים החדשים, באותו יום או ביום שקדם לו, עלה על 200. יו"ר הוועדה אמר לחברי הוועדה במהלך הדיונים על הצעת החוק כי הוא רואה יתרון ברור לקביעת קריטריון חד, ברור ושקוף לציבור, אשר חריגה ממנו ניתן לראות כהתפרצות של הנגיף, וככזה החליטו חברי הוועדה לאמץ את רף ה-200 חולים ביום.
חברי הוועדה קיבלו את עמדת הייעוץ המשפטי לוועדה, בראשות עו"ד מירי פרנקל שור, כי יש להבטיח פיקוח פרלמנטרי של הוועדה על החלטות הממשלה בנושא. חברי הוועדה הוסיפו להצעת החוק סעיף הקבוע כי החלטת ההסמכה של הממשלה תועבר לוועדת החוץ והביטחון, והוועדה תדון בה עד 5 ימים לאחר פרסומה. הוועדה רשאית לאשרה, לקצר את תוקפה, או לא לאשרה, ואם החליטה לא לאשר, יפקע תוקף הסמכה בתוך 24 שעות מהחלטתה. עם זאת, יו"ר הוועדה צבי האוזר סבר כי ייתכן מצב בו הוועדה לא תראה צורך לבקר את החלטת הממשלה, והוועדה, יכולה לבחור שלא לדון בהחלטה, ואז יראו את ההחלטה כאילו אושרה, אך בכל מקרה לא ייתכן מצב שהוועדה לא תדון בשתי החלטות ברצף.
הוועדה החליטה לחייב את משרד הבריאות, במסגרת הצעת החוק, להשיק טכנולוגיה לאיתור מגעים (יישומון 'המגן 2.0') תוך שבוע מיום פרסומו של החוק, להפיץ אותה ולקדם את השימוש בה בקרב הציבור הרחב.
הוועדה קבעה כי הטכנולוגיה תהיה ללא עלות, ושימשו בה יעשה רק מתוך רצונו החופשי והסכמתו של המשתמש. יתרה מכך הוועדה חייבה בהצעת החוק את שר הבריאות לגבש תוכנית לאומית לעידוד השימוש בטכנולוגיה זו, ולהקצות את התקציב הדרוש למימוש התוכנית, וכל זאת גם בתוך שבועיים ממועד פרסום החוק.
יו"ר הוועדה סיכם עם משרד הבריאות במהלך דיוני החקיקה, כי כל אדם אשר יקבל הודעה על היותו חולה מאומת, יקבל בהודעה גם אפשרות לשתף עם כלל המגעים שלו את היותו חולה, דרך יישומון המגן, וכן אפשרות נפרדת לשתף עם החוקרים האפידמיולוגיים את נתוני המיקום שלו, וכל זאת במטרה, אם יבחר אותו אדם, לקצר את זמני כניסתם לבידוד של מי שייתכן שנדבקו ממנו.
הצעת החוק מבהירה כי השב"כ לא יעמוד בקשר עם חולה או עם אנשים שבאו במגע קרוב עם חולה וכן לא יעסוק בפעילות פיקוח ואכיפה על הפרת חובת בידוד, ואף לאן יסייע להן.
עוד קובעת הצעת החוק כי אדם שקיבל הודעה על כך שהיה במגע קרוב עם חולה, ומשום כך חייב להיכנס לבידוד, יהיה רשאי לפנות למשרד הבריאות בבקשה לבחינה חוזרת של הנתונים שעל בסיסם התקבלה ההודעה, ונקבע כי משרד הבריאות ישיב להשגה תשובה מנומקת, בהקדם האפשרי ולא יאוחר מ-24 שעות מהגשתה. בכך אימצה הוועדה את הצעתו של ח"כ אבי דיכטר לקיצור של תקופת המענה, אשר עמדה על 3 ימים בהצעת החוק הקודמת שאישרה הוועדה, מתוך רצון של הוועדה לוודא את השתפרות משרד הבריאות, ולחזק את אמון הציבור במערכות. בהקשר זה יצוין כי במהלך הדיון היום ערך ח"כ אוריאל בוסו ניסוי, התקשר למוקד משרד הבריאות, והפסיק לאחר כ-30 דקות בהן לא קיבל מענה.
הצעת החוק קובעת את סוגי המידע אותו רשאי השב"כ לעבד, וסוגי המידע אותו רשאי להעביר למשרד הבריאות, אודות אדם שאובחן כחולה, ואנשים שבאו עמו במגע בקרוב, בתקופה של עד 14 ימים לפני אבחונו כחולה. הצעת החוק קובעת גם את משך הזמן בו יישמר המידע בשב"כ ובמשרד הבריאות.
נוסח הצעת החוק שאושר בוועדה מרחיב ומחדד את המידע אשר מחויבים השב"כ ומשרד הבריאות לדווח לוועדת החוץ והביטחון בכל שבוע על פעילותם לאור הצעת החוק. כמו-כן משרד הבריאות יעביר דיווח שבועי לוועדה על כמות המשתמשים שהתקינו את יישומון המגן 2.0, כמות האנשים המצויים בבידוד בשל התראה שקיבלו מיישומון זה, והיקף התקציב שהושקע בקידום השימוש ביישומון.
בדיון היום ביקש האוזר להמשיך ולברר את סוגיית המוכנות של הממשלה לקדם בקרב הציבור את השימוש ביישומון המגן 2.0 לאחר השקתו, לאור חוסר הבהירות בתובות אשר קיבלה הוועדה בדיונה ביום חמישי, ולמעשה לאורך כל דיוניה בנושא החלופות האזרחיות לשימוש בכלי השב"כ.
מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, שלח היום מכתב ליו"ר הוועדה, בו הוא מתחייב לקידום מהיר של היישומון, תוך השקעה של כ-8 מיליון ש"ח בקמפיין ציבורי משמעותי. עינב שימרון גרינבוים, סמנכ"ל הסברה ויחב"ל במשרד הבריאות, מסרה לוועדה כי כ-4 מיליון שקל יושקעו בקמפיין הערוצי הדיגיטל, כ-3 מיליון שקל בערוצי הטלוויזיה, והשאר בעיתונים וברדיו. קמפיין הדיגיטל, אמרה, יעלה עוד השבוע, עם התאמה לקהלי יעד שונים, ולאורך הדרך, לאור התוצאות, המשרד ערוך להשקיע מעשים נוספים בנושא, אם יידרש.
פיני יצחקי ממטה הסברה הלאומי נשאל ע"י יו"ר הוועדה, האם השקת היישומון אינה נתפסת כמאמץ הסברתי לאומי, ומשום כך צריכה להיות מובלת ע"י המט ההסברה שהוקם בדיוק לצרכים אלה? יצחקי השיב כי "המנדט שלי הוא תכלול כלל מאמצי ההסברה, אך גורמי המקצוע המובילים את הנושא הם משרד הבריאות וכן המשרד לענייני מודיעין, אשר ישולב בנושא באופן כלשהו", וכי הוא מובחן לבחון מולם אפשרות של לקיחת אחריות.
יו"ר הוועדה עמד על כך כי יקבל יעדים ברורים של מספר הורדות של היישומון, לפי ציר זמן מסוים, על-מנת שהוועדה תוכל להשתמש בתבחין זה כדי לעקוב אחר הצלחה או כישלון של הקמפיין. רונן הרלינג, מ"מ מנכ"ל המשרד לענייני מודיעין - המשרד עליו הטילה הממשלה את תכלול בחינת החלופות האזרחיות לכלי השב"כ - הזכיר כי כבר בדיונים קודמים אמר כי החל באחוז דו-ספרתי של אזרחי המדינה יש ליישומון יעילות מסוימת, אך הודה כי בעת כתיבת תפיסת ההפעלה של החלופות, עליה המשרד עמל, לא נקבע מספר יעד של הורדות לצורך הגדרת אפקטיביות גבוהה של היישומון.
יו"ר הוועדה פנה לרפי מירון, ראש אגף טכנולוגיה במטה לביטחון לאומי, וביקש מהמטה, אשר אמור לתכלל את כלל המשימות הלאומית בנושא המאבק בנגיף הקורונה, וביקש ממנו לנסות להתחייב הוא ליעדים מדידים לגבי היישומון. מירון השיב על-פי ההסכמה של חלוקת האחריות בין כלל גורמי הממשלה, המגן 2.0 הוא באחריות של משרד הבריאות מהפיתוח ועד לשיווק לאזרח. מירון הסכים עם יו"ר הוועדה כי מדובר במאמץ לאומי, אבל הוא אינו גורם היודע לשפוט קמפיין הסברה מבחינת עלויות ותכנים, והוא סומך על משרד הבריאות, לשכת הפרסום הממשלתית והגורמים איתם הם נועצים. יו"ר הוועדה המשיך והתעקש על יעד קונקרטי של הורדות ציר זמן, ומירון השיב כי החשיבות היא לאפקטיביות לפני החורף, ולכן יעד להצלחה, ככל שינקבו בו גורמי המקצוע, צריך להיות מושג בתחילת ספטמבר, כלומר בעוד בחודש וחצי.
לאחר סיום הקראת סעיפי החוק והדיון בהם, דנה הוועדה בעשרות הסתייגויות שהגישו ח"כ אורנה ברביבאי, אלעזר שטרן, אלי אבידר וסיעת מרצ. חלק מההסתייגויות הוטעמו כבר במהלך דיוני הוועדה, בנוסח הוועדה, ואלו שלא עלו להצבעה ונדחו כולן ברוב קולות.
לאחר מכן העלה יו"ר הוועדה, ח"כ האוזר, את הצעת החוק כולה לאישור לקריאות שניה ושלישית. ההצעה אושרה ברוב קולות, כאשר ח"כ גדעון סער, שרן השכל, איתן גינזבורג, מיכאל מלכיאלי ויו"ר הוועדה תמכו, אל מול התנגדותם של ח"כ אבידר, משה יעלון, יואב סגלוביץ' ומאיר כהן.
יו"ר הוועדה הגיש בקשת דיון מחדש על אישור הצעת החוק, וזו, כאמור, תדון מחר, בשעה 11:30 בחדר ועדת החוץ והביטחון. אם תדחה הרביזיה, צפויה הצעת החוק לעבור לדיון מליאת הכנסת כבר מחר, ואם תאושר הצעת החוק, תכנס מיידית לתוקפה הסמכת שב"כ לסייע למשרד הבריאות למשך 21 יום.

תאריך:  19/07/2020   |   עודכן:  20/07/2020
+זוהר נגד כ"ץ: "שר אוצר שמנותק מהעם"
12:54 20/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר האוצר האשים כי עמדת מיקי זוהר נובעת מכך שבן-דודו הוא בעל אולם, והוסיף: "האופוזיציה מגלה יותר אחריות לציבור מאשר אתה שקרוי: יו״ר קואליציה"  ▪  זוהר בדיון בוועדת הקורונה: "נאפשר פתיחת מסעדות בשטח פתוח, בריכות וחופים"

זוהר. "מפח נש גדול"
כ"ץ. "אל תדבר ותצא"
+משרד ממשלתי יקבל פניות בפקס או בדואר
07:13 20/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הממשלה תומכת בהצעת חוק שהגישו חברי כנסת משס לאפשר קבלת פניות במשרדים ממשלתיים גם באמצעות דואר רגיל או פקסימיליה על-מנת לאפשר זאת למי שאינם מסתדרים עם הטכנולוגיה הקיימת

[צילום: לע"מ]
+ראשי ערים לא יוכלו לסגור בתי תפילה
00:02 20/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לדרישת חברי ועדת החוקה, העבירות, שייאכפו בדרך של עבירה מנהלית לא ייכללו במרשם הפלילי  ▪  הגשת כתב אישום תיעשה רק במצבים חמורים במיוחד כגון הפרה סדרתית וגם אז לבית המשפט יהיה שיקול דעת לקבוע קנס עד לסכום המרבי של 14,400 שקל

סגן שר הבריאות יואב קיש [צילום: דוברות הכנסת]
[צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+ח"כ אבידר תקף את המשנה ליועמ"ש
20:34 19/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ח"כ אלי אבידר כעת בוועדת החוקה במתקפה נגד המשנה ליועמ"ש רז נזרי: "אתה פופוליסט, נתת יד לאיסור לאנשים לצאת להפגנה מאזור מוגבל, לך לקוריאה הצפונית ותשאל אנשים מה מעדיפים, להידבק בסארס או קורונה, או לצאת להפגין". רז נזרי: "אני נמצא בכנסת קרוב לעשר שנים, מעולם לא דיברו אליי בצורה כזו"

[צילום: דוברות הכנסת]
אביזר. השתלחות זועמת
+גפני ואשר: לא לכתוב יותר נכה
19:55 19/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השימוש במונח נכה נחשב בשפת היום-יום לפוגעני ושרי הממשלה מביעים תמיכה בשיני המינוח ל"אדם עם מוגבלות"

יעקב אשר ומשה גפני [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר גרוטו / Itamar Groto  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אבידר / Eli Avidar  אלי כהן / Eli Cohen  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גבי ברבש  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חוק הלאום  חזי לוי / Hezi Levy  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / yoav  segalovich  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה בר סימן טוב  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סיגל סדצקי  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עפר שלח / Ofer  Shelah  צביקה (צבי) האוזר / Zvika Hauser  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שב"כ יוכל לסייע בחקירות האפידמיולוגיות עד 20 בינואר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
ח"כ אלי אבידר כעת בוועדת החוקה במתקפה נגד המשנה ליועמ"ש רז נזרי: "אתה פופוליסט, נתת יד לאיסור לאנשים לצאת להפגנה מאזור מוגבל, לך לקוריאה הצפונית ותשאל אנשים מה מעדיפים, להידבק בסארס או קורונה, או לצאת להפגין". רז נזרי: "אני נמצא בכנסת קרוב לעשר שנים, מעולם לא דיברו אליי בצורה כזו"
עידן יוסף
השימוש במונח נכה נחשב בשפת היום-יום לפוגעני ושרי הממשלה מביעים תמיכה בשיני המינוח ל"אדם עם מוגבלות"
עידן יוסף
עוד הודיע כי בהסכמה עם נתניהו יצומצם קבינט הקורונה, וצין כי הוא דוחף להקמת מטה לאומי למלחמה בקורונה שיסנכרן בין הגופים ויגדיל את פעילות משרד הביטחון
עידן יוסף
בעקבות ראיון שבו דרשה הסברים להחלטות הממשלה בטרם תחליט בכנסת האם לאשררם - נתניהו החליט לפטר את יפעת שאשא ביטון מתפקידה כיו"ר ועדת הקורונה    ועדת הקורונה תכונס בשעה 12 כמתוכנן
אליהו ברוכי
נאום הבכורה של חבר הכנסת מטעם יהדות התורה בישיבת ה-54 של הכנסת ה-23 [כ"ב בתמוז התש"ף, 14.07.2020]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il