X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הסרת המגבלות צפויה רק משבוע הבא אך מרכזי הקניות הודיעו שיפתחו בשבת הקרובה למרות זאת שרים בממשלה: לא הושג היעד הממשלתי להפחתה וייתכן שביום שני יובאו הגבלות נוספות
▪  ▪  ▪
בילו סנטר [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]

ההגבלות החלקיות בסופי שבוע יישארו בתוקף גם בשבת הקרובה, אלא שיש מי שמתמרד: למרות הכוונה המקורית להביא לאישור הממשלה את הסרת ההגבלות שנותרו בסוף השבוע, חלק מהשרים התנגדו למהלך שפורסם לראשונה בחדשות 12 ושצפוי להידחות לסוף השבוע הבא.
לנוכח התנגדות חלק משרי הממשלה, לא יוסרו המגבלות בסוף השבוע הנוכחי. השר יזהר שי (כחול לבן) שהציע את סגר סוף השבוע, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "‏בעניין הדיון על אמצעים בהם יש לנקוט כדי להוריד את קצב ההדבקה: היעד הממשלתי שהוגדר הוא פחות מ-400 חולים ליום, עד לפתיחת שנת הלימודים. בינתיים אנחנו על 2,000 נדבקים ליום. קצב הצמיחה אומנם התמתן, אבל לא נוכל להגיע ליעד בלי צעדים משמעותיים נוספים".
גם השרים החרדים התנגדו, אך לא בשל זעמם על כך שלא רוככו המגבלות לגבי בתי התפילה, אלא משום שלטעמם אין טעם להכריז על ביטול הסגר בסוף השבוע אם מיד ביום שני יגיעו חבילת הגבלות והקלות חדשות לקבינט הקורונה.
למרות התנגדות הממשלה, כמה מרכזי הקניות הודיעו שיפרו את החוק ויפתחו בכל זאת בשבת הקרובה.
"אין תועלת בסגר מסחרי"
יו״ר וועדת הקורונה, ח״כ יפעת שאשא ביטון, פנתה לראש הממשלה וכתבה: "ועדת הקורונה המליצה כבר בשבוע שעבר להימנע מסגר בסופי-השבוע ולאפשר פעילות מלאה על-פי ההנחיות וההגבלות. היום יש תמימות דעים בממשלה, כולל ראש הממשלה ושר הבריאות, לביטול הסגר המסחרי בסוף השבוע.
"מסיבות שאינן ברורות, ההצבעה בממשלה נדחתה ליום שני. בעלי העסקים שמתקשים למלא את יומם ייאלצו לספוג הפסדים כבדים נוספים, למרות שסגירתם אינה נחוצה ואינה מועילה.
"אני פונה לממשלת ישראל בדרישה לפעול בהקדם ולבטל לאלתר את המגבלות על-מנת לסייע לבעלי העסקים המתקשים ממילא ולהקל עליהם. ישנם עסקים שההשבתה ממסחר, גם בסופ"ש הקרוב, עלולה להמית עליהם מכה אנושה. עלינו להתגייס ביחד ולהצילם".
ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) האשימה את הממשלה במניעים דתיים: "‏זו פשוט שערורייה שהממשלה לא מבטלת את הסגר הזה שאין בו שום משמעות, ורק בגלל הלחצים של השרים החרדים החנויות ומרכזי הקניות נשארים סגורים בסוף השבוע. הגיע הזמן שתחליטו מה מניע אתכם טובת הציבור או טובתו הפוליטית של בנימין נתניהו".
ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) מסר: "‏שמחנו מוקדם מדי. ככה לא קונים את אמון הציבור וככה לא מנהלים משבר בריאותי וכלכלי. בושה שממשלה סוגרת עסקים ופוגעת בכלכלה בגלל לחצים פוליטיים צרים".
יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ צבי האוזר, כתב בעניין אחר: "כמה זה עולה לנו? בחודש יולי נכנסו כ-400 אלף אנשים לבידוד, רובם המוחלט מטעמי זהירות ולא בגלל שהיו חולים. ויתור על שני ימי הבידוד האחרונים, למי שאינו חולה ולא פיתח תסמינים, יחסוך למשק הישראלי כ-800 אלף ימי עבודה בחודש.
"פניתי לפרופ' רוני גמזו, לבחון לקצר את מספר ימי הבידוד לאנשים שהיו בסביבת חולה מאומת מ-14 ל-12. הסיכון הבריאותי מזערי, צמצום הפגיעה במשק ובאזרחים הוא משמעותי.
"כל יום שעובר ומספר ימי הבידוד לא מתקצר - המשק הישראלי מאבד כסף! לשווא. אני חוזר ואומר לקברניטים. ההחלטה היא בידיכם, עשו זאת במהרה ובדחיפות".

תאריך:  30/07/2020   |   עודכן:  30/07/2020
+אין חשיבות למספר חולי הקורונה
11:24 31/07/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

רוס קלארק מצביע על הירידה החדה במספר המתים מקורונה באירופה ובארה"ב למרות הזינוק במספר החולים - ואומר שזהו הנתון החשוב באמת

תיירים באי הספרדי מיורקה [צילום: חואן מטאו, AP]
+ההבדל בין תיאוריה לבין פרקטיקה
08:18 31/07/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בתיאוריה יש לנו מנהיגות; בפועל היא נעלמה מן החזית  ▪  בתיאוריה פורסמו תוכניות סיוע רחבות היקף; בפועל הן אפילו אינן לעג לרש  ▪  בתיאוריה ניתנו הנחיות נגד הנגיף; בפועל הן מלמדות על ניתוק מן מציאות  ▪  בתיאוריה יש לשרים אחריות קיבוצית והכנסת מפקחת עליהן; בפועל בנימין נתניהו מגלה סממנים דיקטטוריים  ▪  בתיאוריה רוני גמזו יודע כיצד להילחם בקורונה; בפועל הוא עלול להיתקל בהתנגדות פקידותית ופוליטית

צ'רצ'יל. בדרך לנורמנדי, 12 ביוני 1944
נתניהו. לא נראה בשטח [צילום: דוד כהן, פלאש 90]
+מספר המתים מקורונה עלה ל-500
00:32 31/07/20  |  עידן יוסף

מספר המתים מקורונה עלה ל-500, לאחר ששבעה חולים מתו ביממה האחרונה. משרד הבריאות מעדכן כי מספר החולים במצב קשה ירד ל-328. בתוך כך, שני אנשי סגל בבית המעצר שקמה ובבית הסוהר קציעות אובחנו ביממה האחרונה בחיוביים לנגיף. משירות בתי הסוהר נמסר כי התנועה למתקנים אלה תצומצם עד לקבלת תוצאות דגימות נוספות שנלקחו מכלואים ומאנשי סגל.

+מערך החקירות האפידמיולוגיות של צה"ל ויהיה כפוף מקצועית לממונה הקורונה
20:57 30/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסגר המסחרי נשאר; מרכזי קניות מאיימים להפר את החוק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
איתמר לוין
קצב ההצטמקות השנתי עומד על 32.5% - ולמרות שהוא צפוי להיות מתון יותר, התגברות הקורונה צפויה להוביל לאחת הירידות החדות ביותר בהיסטוריה    טראמפ אומר שיש לבחון את האפשרות לדחות את הבחירות - מהלך בלתי אפשרי מבחינה פוליטית    החשש: מכשיר את הקרקע לאי הכרה בתוצאותיהן אם ביידן ינצח
אברהם בנמלך
אתה לא חושש שמיקי זוהר ינקוט סנקציות נגדם?    אגלה לך סוד - גם הוא נגד בחירות    למה?    הוא חושש שיאבד את התפקיד שלו אחרי הבחירות, הוא לא יוכל יותר להעניש שרים
אפרים הלפרין
בהנחה שהמפגינים והשומרים שומרים על עטיית מסכות, אזי שניים מהכללים ודאי נשברים בהפגנות והם המרחק, והכמות ) נקודה נוספת היא הפרת תנאי הרישיון על-ידי המפגינים, המביאה למגע פיזי בין שוטרים למפגינים ובקרב המפגינים עצמם אשר ללא ספק מגדילה את סיכויי ההדבקה
איציק וולף
מזכ"ל הסתדרות המורים הודיעה למנכ"ל משרד החינוך כי ארגונה לא יסכים לשתף פעולה עם מתווה החזרה ללימודים כפי שפורסם היום על-ידי המשרד    אי-פיצול כיתות א' וב' לא יאפשר שמירה על הרחקה של 2 מטר, לא ניתן מענה לעובדי הוראה בסיכון    "אם המתווה לא יתוקן - ננקוט צעדים ארגוניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il