X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: דוברות הכנסת]
ועדת הפנים דנה בפתרון לאלפי זוגות שאינם יכולים להינשא בחו"ל בשל משבר הקורונה בדיון עלו שתי הצעות - רישום נישואים בשגרירויות או הרחבת ברית הזוגיות לחסרי דת, אך ישום של שתיהן טעון שינוי החקיקה
▪  ▪  ▪
שאילתה תישלח לשגרירויות בישראל [צילום: AP]

"סגירת השמיים ועצירת הטיסות בשל משבר הקורונה הביאה לכך שזוגות רבים אינם יכולים לטוס למדינה זרה בשביל להינשא", פתחה יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ מיקי חיימוביץ', דיון על פתרון לזוגות שנמנע מהם לרשום נישואין בחו"ל, לבקשת חברי הכנסת יבגני סובה, אנדרי קוז'ינוב, ניצן הורביץ ושרן מרים השכל. "נוצרה כאן מצוקה אמיתית לרבים ללא מענה וללא פתרון נראה לעין. עד עכשיו, אחד הפתרונות שמוצאים זוגות אלו, הנו טיסה לחו"ל לצורך רישום נישואים אזרחיים במדינה זרה, ולאחר מכן הבאת תעודת הנישואים משם ורישום הנישואים במשרד הפנים על בסיס הרישום הזה".
בדיון הועלו שתי הצעות לפתרון הבעיה: הצעתם של סובה וקוז'ינוב לאפשר רישום לנישואים בשגרירויות זרות בישראל, והצעתו של הורוביץ להרחיב את חוק ברית הזוגיות, שמאפשר רישום זוגיות לבני זוג ששניהם חסרי דת, גם לפסולי חיתון שאינם חסרי דת, בהוראת שעה.
ח"כ יוראי להב הרצנו: "ההצעה לרישום בשגרירויות זה לעשות מיקור-חוץ לשירות שהמדינה חייבת לתת לאזרחיה. אולי נקבל גם שירותי חינוך בשגרירות שבדיה? הפתרון של ח"כ ניצן הורוביץ בעיני יותר רלוונטי". ח"כ קוז'ינוב: "מה ההבדל בין רישום נישואים בשטח שגרירות לנישואים בוורנה?" עו"ד רוני טיסר, יועמ"ש הוועדה: "חוקי המדינה מאפשרים רישום נישואים בדרך מסוימת". קוז'ינוב: "אז צריך להכיר ברישום בשגרירויות". עו"ד טיסר: "ברגע שמשנים את החוק, זה אפשרי".
ח"כ סובה: "בחודשיים האחרונים שינינו כל כך הרבה חוקים. צריך ללכת צעד קדימה, ולאפשר עד סוף קיץ 2021 רישום בשגרירויות. אם היה פה נציג משרד הפנים, הוא זה שאמור לתת תשובות". ח"כ הורוביץ: "חוק ברית הזוגיות לחסרי דת מ-2010 מאפשר לרשם ברית הזוגיות לרשום בני זוג. זה לא נקרא נישואים. החוק נחקק כשראש הממשלה היה נתניהו. את זה לא ממשלת שמאל חוקקה. פרצו את הסטטוס-קוו ואפשרו נישואים שלא באמצעות בית דין דתי. אבל אין הרבה זוגות ששניהם חסרי דת".
"אתם מבקשים לתת לנציגות זרה סמכויות משפטיות"
ח"כ משה ארבל: "הנושא חשוב. הזכות להקים משפחה לא מוטלת בספק. הסיפור נוגע ללב ברמה האישית. באופן פרדוקסלי, הדמות שעיגנה את מעמד הרבנות וסמכותה היא נשיא בית המשפט העליון אהרן ברק, שבפסיקותיו מצא פתרונות בעניין מעמד והכרה בנישואין מחוץ למדינה. יש מדינות כמו קפריסין שמוכנות להשיא ישראלים. למרות המורכבות וההבנה לכאב, יש שאלה שנוגעת לריבונות. אתם מבקשים לתת לנציגות זרה סמכויות משפטיות". ח"כ יבגני סובה: "אל תגונן על משהו שאתה לא מאמין בו".
יו"ר הוועדה ח"כ מיקי חיימוביץ': "הקורונה מביאה אתה יצירתיות, חיפוש ומציאת פתרונות חדשים ושונים. אפשר לשנות מה שנהוג".
נציג משרד החוץ, אייל סיסו: "אפשר להפנות בקשה לשגרירויות, אבל זו החלטה שלהן. אני יכול להעביר שאילתה לכל הנציגויות". חיימוביץ': "זו הצעה טובה. זה יתן לנו אינדיקציה אם זו בכלל אופציה". ח"כ להב הרצנו: "האם אתה מכיר פרקטיקה דומה בעולם, שאפשר להתחתן בשגרירות?" סיסו: "לא מכיר לאזרחים זרים. רק לאזרחי אותה מדינה".
אריאל מואב, עתים: "מעבר למי שלא יכול להינשא משום שהוא חסר דת, יש הרבה שרשומים כיהודים, והרבנות מעכבת את נישואיהם בחקירות. יש 1,400 זוגות בשנה ששני בני הזג יהודים והם נישאים בחו"ל, חלקם מבחירה וחלקם פסולי חיתון. המדיניות שהרבנות אימצה יוצרת בעיה. כל פתרון חייב להתחשב בזוגות אלה. לא רק מי שסורב על-ידי הרבנות".
אהרון ליבוביץ', מנכ"ל "השגחה פרטית": "שברנו את מונופול הכשרות. כל שנה מאות זוגות מתחתנים מחוץ לרבנות כי הם לא יכולים או כי הם לא רוצים. מחציתם בוחרים לחיות כידועים בציבור וכמחציתם רוצים להיות מוכרים כנשואים".
יו"ר הוועדה סיכמה: "סוגיית הנישואין בישראל היא סוגיה סבוכה שנגזרת מיחסי הדת והמדינה בישראל. בדיון היום לא ביקשנו לפתור או להיכנס לשאלת העומק של נישואים אזרחיים בישראל. זה בהחלט מקום לדיון חברתי פנימי עמוק במדינה, אלא לפעול כדי לתת פתרון לאלפי זוגות שאינם יכולים מזה חודשים רבים להינשא בישראל בשל משבר הקורונה שסגר את השמיים ולא אפשר לאותם זוגות להינשא בחו"ל.
"הוועדה מבקשת ממשרד החוץ להוציא שאילתות לכל השגרירויות והנציגויות הזרות בישראל, האם הן מוכנות לאפשר לזוגות המעוניינים בכך להתחתן בשטחן ולעדכן את הוועדה בתוך שבועיים בתוצאות. הוועדה רשמה לפניה את הודעת היועצת המשפטית של רשות ההגירה והאוכלוסין לפיה אלפי אזרחים ואזרחיות בוחרים מדי שנה להתחתן בחו"ל. הוועדה מבקשת ממשרד המשפטים בתיאום עם שאר משרדי הממשלה לבחון את האפשרות לקדם תיקון חקיקה בהוראת שעה לחוק ברית הזוגיות כך שיינתן מענה לזוגות שאין באפשרותם להתחתן כיום בישראל".

תאריך:  07/09/2020   |   עודכן:  08/09/2020
+המבקר לא יבדוק את המהומה באוצר
08:08 08/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הקואליציה הצביעה נגד הבקשה לבדיקת מבקר המדינה על המהומה בצמרת האוצר  ▪  יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "כשלא מכינים תקציב מדינה וכל צמרת האוצר מתפטרת, זה לא דורש ביקורת? חברי הקואליציה באו רק להצבעה"  ▪  מ"מ ראש אגף התקציבים הנכנס, יוגב גרדוס: "זה לא נעים מה שקרה. ממשיכים הלאה; טרם החלה העבודה על תקציב 2021"

[צילום: דוברות הכנסת]
גרדוס. "זה לא נעים מה שקרה" [צילום: דוברות משרד האוצר]
+סוחר ברדיו אלחוטי - גם לבעלי רישום פלילי
01:32 08/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הכלכלה אישרה תיקון לתקנות הטלגרף האלחוטי: בוטל התנאי להיעדר רישום פלילי שנדרש כיום ממי שמבקש רישיון לסחר במכשירי רדיו אלחוטי  ▪  בתגובה לשאלת היו"ר מרגי אם הדבר לא יסכן את הענף, השיב נציג משרד התקשורת: לא ראינו שעבריינים מנסים להיכנס לתחום - ואם גורם בעייתי יסתנן לענף למשרד יש סמכות לטפל בו

[צילום: יח"צ]
+סיעת דרך ארץ בכנסת הוכרה כמייצגת של מפלגת דרך ארץ
00:52 08/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הכנסת אמורה לבחור ועדה מייעצת שתדון בשכר חברי הכנסת ובתנאי שכרם  ▪  יו"ר הוועדה: "מצאתי לנכון לתקן את החוק, כיוון שאני לא מבין למה יו"ר הוועדה חייב להיות חבר הסגל האקדמי

הנדל והאוזר [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אהרן ברק  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יבגני סובה / Yavgeni Sova  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיקי חיימוביץ' / Miki  Haimovich  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  ש. הורוביץ ושות', משרד עורכי דין / S. Horowitz & Co, Law Office  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"החוק אינו מאפשר נישואים בשגרירות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
איתמר לוין
אביגדור ליברמן קורא למרי אזרחי העלול לסכן חיי אדם, ויאיר לפיד מבהיר שלא יאפשר בקלות להתמודד מולו    שני הדיקטטורים הללו אינם ראויים להיות חלק ממערכת דמוקרטית
עידן יוסף
עוקץ את שלח: "אין דבר פחות חשוב לציבור הישראלי בימים אלה מפוליטיקה מפלגתית"    "נעשה הכל בלי לחץ. לא אתן לתופעות שהרסו מפלגות כמו העבודה וקדימה להרוס גם את יש עתיד"
עידן יוסף
אומר בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו: "ההנחיות לא חוקיות, לא להתנהל לפיהן אלא לפי השכל הישר"    קרא לשלטון המקומי לקחת אחריות, למנות ממונה קורונה מטעמו ולנהל את המשבר לבד    יו"ר הכנסת: "אנרכיה שתסכן את הבריאות של כלל אזרחי המדינה"
מירב ארד
יו"ר ועדת הכלכלה: "אם השדה המשלים לנתב"ג לא יהיה בנבטים - לא יהיה כלום"    מנכ"ל משרד התחבורה: "השרה הנחתה להקים את השדה בדרום - אם אפשר בנבטים אז מה טוב"    נת"י: "אפשר להקים בנבטים שדה אזרחי בתנאי שהשדה הצבאי יזוז ממקומו"
עידן יוסף
יו"ר ועדת החוקה ח"כ אשר דורש סגר נושם זמני לערים אדומות    הוועדה אישרה הארכת מצב החירום עד ה-6.11; הדיון במתווה הרמזור יימשך בבוקר    ממונה המאבק בקורונה הבטיח כי מערך קטיעת שרשראות ההדבקה יפעל במלואו ב-1.11    על הפגנות: "התקהלות היא התקהלות היא התקהלות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il