X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בין השנים 2019-2016 נפתחו בישראל עשר חקירות, הוגש כתב אישום אחד ושלושה תיקים הסתיימו עם הטלת סנקציות
▪  ▪  ▪
מפת המאבק בשחיתות. רק ארבע מדינות ירוקות [צילום: שקיפות בינלאומית]

ארגון "שקיפות בינלאומית" אשר עוסק במאבק העולמי נגד שחיתות, דירג בפעם השנייה ברציפות את ישראל בדירוג הטוב ביותר במדד "המאבק בשחיתות בעסקות בינלאומיות". יחד עם ישראל נמצאות בקבוצת הדירוג הגבוהה ביותר שלוש מדינות נוספות בלבד - ארה"ב, בריטניה ושוויץ.
לארגון, אשר חברות בו מעל 100 מדינות, סניף ישראלי - עמותת שקיפות בינלאומית ישראל (שבי"ל), בראשה עומדת נשיאת בית הדין הארצי לעבודה לשעבר, השופטת בדימוס נילי ארד. העמותה, בשיתוף פעולה עם המחלקה למשפט פלילי בייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, הציגה בפני קובעי הדירוג בארגון העולמי את הצעדים הננקטים בישראל בתחום המאבק בעבירת השוחד לעובדי ציבור זרים.
במסגרת דוח בינלאומי מקיף שפרסם הארגון (יום ג', 13.10.20), הוכרו המאמצים שישראל נוקטת לאכיפת השחיתות בעסקות הבינ"ל. הטיפול בנושא זה מוסדר במסגרת הנחיות של היועץ המשפטי לממשלה ומתואם במסגרת צוות בין-משרדי בראשות המשנה לפרקליט המדינה (אכיפה כלכלית), וחברים בו נציגי פרקליטות, ייעוץ וחקיקה, משטרת ישראל, רשות המיסים ורשות לאיסור הלבנת הון.
הדוח שפורסם היום מציין לחיוב את הנחיות פרקליט המדינה מאוקטובר 2019, אשר מתוות את מדיניות התביעה בשיקולי העמדה לדין של תאגיד ובגיבוש עמדתה ביחס לדרכי הענישה של תאגידים. עוד צוין בדוח כי בין השנים 2019-2016 נפתחו בישראל עשר חקירות, הוגש כתב אישום אחד ושלושה תיקים הסתיימו עם הטלת סנקציות. פרשה מרכזית אליה מתייחס הדוח היא פרשת שיכון ובינוי, אשר במסגרתה נחשפו חשדות מבוססים למתן שוחד בהיקפי עתק לעובדי ציבור זרים לאורך שנים ארוכות על-ידי חברת שיכון ובינוי בע"מ וחברות בנות שלה.
לאחרונה הורה בית המשפט על הארכת תוקף תפיסת רכוש החברות בהיקף של 250 מיליון שקל, תוך שקבע כי המדינה הניחה תשתית ראייתית מבוססת ביותר "על כך ש'תרבות' תשלום שוחד לעובדי ציבור זרים במדינות בהן פעלה החברה הבת הייתה מושרשת בקבוצה ונוהלה כפעילות עסקית של ממש מחד-גיסא, תוך הסתרה מכוונת שנועדה להסוות את העבירות מגורמי הרגולציה ואכיפת החוק, וכפועל יוצא גם ממשקיעים בחברה, מאידך-גיסא".
ממשרד המשפטים נמסר כי ישראל רואה באכיפה יעילה של האיסור על מתן שוחד לעובד ציבור זר נדבך חשוב במאבק ליצירת אקלים בינלאומי נקי משחיתות, התורם אף לחיזוק השמירה על טוהר המידות בישראל פנימה.

תאריך:  13/10/2020   |   עודכן:  13/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הלבנת הון  נילי ארד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל במקום 4 במאבק בשחיתות בינלאומית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בענף הבנייה נרשמו 23 תאונות קטלניות בהשוואה ל-29 אשתקד, אך נרשמה ירידה של 45% בתאונות עבודה קטלניות    מספר צווי הבטיחות שהוטלו על אתרי בנייה עלה ב-155%, חלקם הגדול בירושלים
עידן יוסף
חוקרים מזהירים כי יש לחכות מרווח ביטחון של עוד כשבוע נוסף בפתיחת המשק והחזרה ללימודים, משום שאת אפקט סוכות ושמחת תורה נדע לראשונה רק בסביבות יום שלישי הבא    פרופ' שורץ: "הרצון של הקבוצה המובילה, לחזור לשיטת הרמזור, מונע להערכתי לא-מעט מהרצון שלהם להוכיח שהם 'צדקו למרות זאת' בדומה למלחמת יום כיפור"
אביתר בן-צדף
פרופ' אלדון קנות עוטר על גבורתו בקרב על העיר מֶץ בגבול צרפת-גרמניה-לוקסמבורג במלחמת העולם השנייה    מיג'ור-ג'נרל לורה ל' ייגר, מפקדת דיוויזיית החי"ר 40 במשמר הלאומי של קליפורניה, קראה לו בטקס, גיבור אמריקני
אביתר בן-צדף
למשך עשר שנים    ההסכם הצבאי נועד לחזק את שיתוף-הפעולה בין שתי המדינות. ארצות-הברית הנה הספק הראשי של מערכות-נשק למרוקו, ומתקיים בה תרגיל שנתי של כוחות צבא אמריקניים    השר אספר ביקר גם באלג'יריה ובתוניסיה
איציק וולף
לראשונה מאז שפרצה מגפת הקורונה עבר מספר המתים הישראלים את המספר 2,000    6.5% מהבדיקות שבוצעו היום נמצאו חיוביות - הנתון הנמוך ביותר מ-21 באוגוסט    שר המשפטים הצהיר: לא נאפשר המשך הגבלת ההפגנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il