X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"בדיקה כוללת ומקיפה של התנהלות כלל הגורמים"

מנדלבליט: ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון

קובע שהממשלה יכולה להקים ועדה כזו למרות שהיא ממשלת מעבר, שזוהי הדרך הנכונה ביותר לבחון את האסון ושיש לעשות זאת בהקדם האפשרי מסביר שהדחיפות נובעת מהצורך בריכוז פעולות החקירה, הצורך להפיק לקחים לקראת אירועים דומים ומתן מענה חלקי לתחושות הקשות של הציבור
▪  ▪  ▪
מודעות אבל במאה שערים

הממשלה יכולה להקים ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון, למרות שהיא ממשלת מעבר - קובע (יום ב', 3.5.21) היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. לדבריו, "יש בהקמת ועדת חקירה ממלכתית משום יתרונות לא מבוטלים לחקירת האירוע על מכלול היבטיו". מנדלבליט אומר זאת בתשובה לפנייתו של שר הביטחון ושר המשפטים, בני גנץ.
לדברי מנדלבליט, "מורכבות האירוע, ריבוי המעורבים בו, ריבוי מעגלי מקבלי ההחלטות ותחומי האחריות לו, והרקע להתנהלות המדינה בקשר לאתר ר' שמעון בר יוחאי לאורך השנים, לרבות ביקורות ודיונים שהיו בקשר אליו, חורגים על פניהם במידה לא מבוטלת מן המישור הפלילי העומד במוקד עבודת המשטרה ומח"ש. כל אלו, לעמדתי, בהחלט מצדיקים קיום בדיקה כוללת ומקיפה של התנהלות כלל הגורמים הנוגעים לעניין, אשר תתייחס למכלול ההיבטים האמורים". לדעתו, ועדת חקירה ממלכתית היא הכלי המתאים ביותר מבין הקיימים.
עוד מדגיש מנדלבליט, כי לפי פסיקת בית המשפט העליון - "הממשלה מחויבת לקביעות העובדתיות של ועדת חקירה ממלכתית כבסיס להחלטותיה וקביעת מדיניותה". היא אומנם אינה מחויבת להמלצות הוועדה, אך יש להן משקל רב, אין היא רשאית להתעלם מהן ועליה לבחון אותן לגופן בכובד ראש ולתת להן את המשקל הראוי. בשל כך, לכאורה, ראוי שהוועדה תוקם בידי הממשלה הבאה, כדי שזו הנוכחית - שהיא ממשלת מעבר - לא תכבול את ידיה.
אולם, ממשיך מנדלבליט, קיימת דחיפות בהקמת ועדת החקירה בשל העובדה שרשויות אחרות כבר חוקרות את האסון, "והצורך הדוחק בגיבוש מנגנון חקירה אחד בעל ראייה כוללת ורחבה על מכלול ההיבטים של האירוע והגורמים המעורבים בו, ואשר יזכה לאמון הציבור בעבודתו ובמסקנותיו". הדרך הנכונה היא הפקדת המשימה בידי גוף אחד והימנעות מפיזורה, וקיימת חשיבות רבה בהפקת לקחים לקראת אירועים המוניים עתידיים - כולל ל"ג בעומר תשפ"ב. לכן, יש להקים אותה מוקדם ככל האפשר.
הדחיפות נובעת גם מהקריאות הרבות לחקור את האסון, המלמדות שעצם הנושא אינו שנוי במחלוקת, וגם כדי מענה ולו חלקי לתחושות הקשות בציבור עקב האסון, ממשיך מנדלבליט. גם העובדה שהממשלה הבאה היא שתתבקש להתייחס לממצאי הוועדה תומכת בכך שניתן להקימה כבר כעת, כמו גם מינוי חבריה בידי נשיאת בית המשפט העליון - מה שאומר שהיבט זה מצוי בידי גורם עצמאי ולא בידי הממשלה.
מנדלבליט גם מסביר, כי מנע את הקמתה של ועדת חקירה לנושא התנהלות מח"ש, אותה יזם השר אמיר אוחנה ערב הבחירות לכנסת ה-23, מחשש שמדובר במניעי בחירות פסולים ובלא כל דחיפות בהקמתה - בניגוד למקרה הנוכחי. הוא מזכיר, כי אישר להקים ועדת בדיקה ממשלתית אחרי אסון נחל צפית, למרות שמדובר היה ערב הבחירות האחרונות. לבסוף מציין מנדלבליט, כי אם תוגש לממשלה הצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית - הוא יחווה את דעתו עליה בצורה ספציפית.

תאריך:  03/05/2021   |   עודכן:  03/05/2021
+"בתום ימי האבל יופקו הלקחים"
18:00 03/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מליאת הכנסת קיימה ישיבת אבל מיוחדת בעקבות אסון מירון שבו קיפחו 45 בני אדם את חייהם  ▪  נתניהו: בתום ימי האבל נבחן בצורה סדורה, מעמיקה ואחראית, את כלל הנושאים שקשורים בהתכנסות בהר, בהווה ובעבר  ▪  דרעי: כל הפעילות של נציגי הציבור הדתי והחרדי ושלי היו כדי שהגבלות הקורונה לא יחולו בשטח הפתוח

[צילום: דוברות הכנסת]
נתניהו. רק אחרי ימי האבל [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+הצעה: ועדת חקירה פרלמנטרית לאסון מירון
17:51 03/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

לדברי חבר הכנסת שמחה רוטמן, האירוע במירון והרקע לו מערבים בתוכם פעילות של רשויות המדינה השונות, לרבות הרשות השופטת והליכים מרובי שנים שהתנהלו בפניה  ▪  "המחלוקות הפוליטיות בממשלה ומתן בלעדיות לקביעת הרכב הוועדה על-ידי הרשות השופטת יכתיבו כמעט ממילא את גבולות הגזרה של הבדיקה והחקירה, מראש"

ח"כ רוטמן. הליך שקוף ופתוח [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+שבתאי: לא אתן למשטרה להיות השעיר לעזאזל
16:07 03/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המפכ"ל מביע תמיכה של 200 אחוז במפקד המחוז הצפוני על פועלו באסון מירון  ▪  השר אוחנה: גורמים בתקשורת מנסים לתקוע טריז בין המפכ"ל ומפקד המחוז לשר

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+זה כן הזמן לחפש אשמים
14:31 03/05/21  |  זוהר בן-אשר   |   לרשימה המלאה

למרות שמה שקרה במירון בל"ג בעומר היה אסון קולוסאלי, צריך להתייחס למה שקרה שם לא במונחים של אסון אלא לקרוא לילד בשמו: הפקרות רבתי וחוסר אחריות!

חוסר אחריות [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
+כשביבי צודק
13:25 03/05/21  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

הוא אוחז בכוח ובחסות הבג"ץ (לפי שעה) בהגה השלטון, אבל אסור לו לנהוג  ▪  חייבים ליטול ממנו את הרישיון

נתניהו. עיניו כהו וקהו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנדלבליט: ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הכותרת לא מדוייקת !!! ל"ת
איתמראמרררר  |  3/05/21 19:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסון מירון
עידן יוסף
המפכ"ל מביע תמיכה של 200 אחוז במפקד המחוז הצפוני על פועלו באסון מירון    השר אוחנה: גורמים בתקשורת מנסים לתקוע טריז בין המפכ"ל ומפקד המחוז לשר
זוהר בן-אשר
למרות שמה שקרה במירון בל"ג בעומר היה אסון קולוסאלי, צריך להתייחס למה שקרה שם לא במונחים של אסון אלא לקרוא לילד בשמו: הפקרות רבתי וחוסר אחריות!
דן מרגלית
הוא אוחז בכוח ובחסות הבג"ץ (לפי שעה) בהגה השלטון, אבל אסור לו לנהוג    חייבים ליטול ממנו את הרישיון
ד"ר שלמה צדוק
סוחרי הטרגדיות המקצועיים החלו עם רעיון הכשל של הקמת ועדת חקירה ממלכתית כשהם מביטים בהנאה על הגיליוטינה    אלא שההיסטוריה מוכיחה כי ועדות חקירה אינן פתרון אלא לכל היותר הם תעריפון הוצאה להורג
מירב ארד
הביקורת תתמקד בבחינת פעילות כלל הגורמים, בדיקת הפעולות לתיקון הליקויים שנמצאו במתחם קבר הרשב"י והסדרת אירועים המוניים דתיים    אנגלמן: ככל שיעלו בביקורת היבטים של אחריות אישית הדבר יבוא לידי ביטוי בדוח באופן חד-משמעי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il