X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בנק הפועלים וקבוצת סופרבוס חתמו על הסכם מימון להפעלת אשכול ירושלים מרכז העסקה כוללת אשראי לטווח ארוך למימון רכש אוטובוסים ותמלוגים, ואשראי להון חוזר
▪  ▪  ▪
[צילום: אברהם שטרן]

קבוצת סופרבוס שבשליטת משפחת בליליוס חתמה על הסכם מימון עם החטיבה העסקית של בנק הפועלים על סך כ-490 מיליון שקל, לצורך מימון זכייתה באשכול "ירושלים מרכז עירוני" העובר משליטת חברת אגד. העסקה כוללת אשראי לטווח ארוך למימון רכש אוטובוסים ותמלוגים, ואשראי להון חוזר.
סופרבוס תחל להפעיל את האשכול מאוקטובר הקרוב. האשכול מכסה את השטח הגאוגרפי של אזור ירושלים מרכז וכולל כ-57 קווי שירות הכוללים קווים קיימים, קווים חדשים, וכן שינויים בקווים קיימים, המהווים כ-40% מהקווים העירוניים בבירה ולהם צפי של כ-34 מיליון נוסעים בשנה.
סופרבוס היא חלק מקבוצת בליליוס, לה חמישה ענפי עיסוק עיקריים: אנרגיה, תשתיות, נדל"ן, רכב ותחבורה ציבורית. קבוצת בליליוס היא היבואנית של מותג האוטובוסים "גולדן דרגון" המקדם שימוש באנרגיות חלופיות בהם גז טבעי וחשמל. כמו-כן מייבאת הקבוצה את מותג הרכב החשמלי AIWAYS ועוסקת בייבוא מקביל של כלי רכב מסחריים ורכבי הסעים מבית מרצדס. בתחום אגירת האנרגיה מייצגת הקבוצה בישראל את CATL, יצרנית הסוללות הגדולה בעולם.
סופרבוס, אשר הוקמה בשנת 2000, מעסיקה כ-1,300 עובדים ומחזיקה צי של כ-700 אוטובוסים עירוניים ובין-עירוניים, ביניהם כאלה המונעים באמצעות חשמל וגז טבעי. החברה מפעילה כיום שני אשכולות תחבורה ציבורית - עמקים ובית שמש פרוזדור ירושלים בהם היא מסיעה כ-40 מיליון נוסעים בשנה בכ-240 קווי שירות וכ-8,000 נסיעות ביום. החל מאוקטובר הקרוב תחל החברה בהפעלת שני אשכולות משמעותיים נוספים: הראשון הוא כאמור אשכול "ירושלים מרכז עירוני", והשני הוא המטרונית בחיפה, קו BRTייחודי שצפוי להסיע למעלה מ-20 מיליון נוסעים בשנה.
את בניית הסכם המימון הובילו שי רז סמנכ״ל הכספים של קבוצת סופרבוס ויעל נסצקי שפירא מנהלת קשרי לקוחות באגף העסקי של בנק הפועלים.
צחי כהן, משנה למנכ"ל והממונה על החטיבה העסקית, אמר כי "בנק הפועלים רואה חשיבות גבוהה בקידום מערך התחבורה הציבורית ותשתיות התחבורה בארץ, באמצעות העמדת מימון למיזמים אלו לאורך השנים".
אלי בליליוס, יו"ר סופרבוס, ציין כי "סופרבוס ממשיכה להתכונן במרץ לקראת תחילת הפעלת האשכול המרכזי בבירה, וזאת על-מנת לספק את השירות הטוב ביותר, בין היתר באמצעות צי אוטובוסים חדשני".

תאריך:  04/05/2021   |   עודכן:  04/05/2021
+בהשקעה של 59 מ"ש: 220 אוטובוסים חשמליים
12:08 04/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אוטובוסים חדשים ללא זיהום ייכנסו לשירות בערים חיפה, ראשון לציון, אילת, יבנה, אשדוד, פתח תקוה, בני ברק, תל אביב-יפו ורמת גן  ▪  לראשונה ייכנסו לשירות בישראל גם אוטובוסים חשמליים מפרקיים, בין-עירוניים וזעירים  ▪  היעד של המשרד להגנת הסביבה: עד שנת 2025 כל האוטובוסים החדשים בתחבורה הציבורית העירונית יהיו חשמליים

[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+אסון במקסיקו: רכבת קלה נפלה מגשר
09:35 04/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לפחות 19 הרוגים וכ-70 פצועים באסון במקסיקו-סיטי  ▪  כוחות הכיבוי וההצלה המקומיים פועלים לחילוץ הלכודים מהקרונות  ▪  ראש העירייה: "צוותי החירום מחפשים אחר ניצולים"

[צילום: חוסה רואיז/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כחצי מיליארד ש"ח למימון פעילות סופרבוס במרכז י-ם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
חברות התחבורה הציבורית הפרטיות הודיעו כי לא יוכלו להמשיך לפעול בתנאים שנוצרו    לחברות חסרים 200 מיליון שקל לפעילות תקינה    מנהל פורום חברות התחבורה הציבורית: "לא קיים תקציב למתווה 2021"
עידן יוסף
הסדרי נסיעות ברב-קו נכנסים לשימוש במזרח העיר ובצפונה ולאפשר לציבור הנוסעים הערבי מעבר קל בין חלקי העיר    על שבעת המפעילים תופעל בקרה אלקטרונית שתגביר את הדיוק
רוני מזרחי
לא ניתן בשום פנים ואופן לקצץ תקנות חניה באופן גורף שכזה, ללא פתרונות תחבורתיים אלטרנטיביים סבירים    נכון להיום, זאת כל ילד יודע, התחבורה הציבורית במדינת ישראל מפגרת בעשרות רבות של שנים לעומת יתר המדינות המתוקנות בעולם הרחב
עידן יוסף
הממשלה אישרה ביטול מגבלת התפוסה של 75% ביום חמישי    ביטול המגבלה בא ברקע דילול משמעותי של שירות התחבורה הציבורית והצפיפות המתגברת בשל רמדאן, ל"ג בעומר והשבתת קווי רכבת    לא בוטלה חובת הזמנת השוברים ברכבת
עידן יוסף
בהוראת משרד התחבורה הופסק שירות הרכבות באזורי החשמול כדי לאפשר עבודה מהירה ורציפה    משרד התחבורה לא הקצה במקביל חלופות נסיעה באוטובוסים, ותלונות הנוסעים הרבים שנתקעו לא אירחו להגיע    בתגובה הנחתה השרה להפעיל 5 נסיעות בשעות הערב המאוחרות רכבות בקו החוף - דבר שיבוא על חשבון קיצור משך העבודות
רשימות נוספות
האוטובוסים בגולן הכי מדייקים  /  עידן יוסף
הטבת רגב לסטודנטים: את מי זה משרת  /  עידן יוסף
תחנת הרכבת בנתב"ג תיפתח מחדש  /  עידן יוסף
תחבורה בגובה העיניים  /  עידן יוסף
במה הרכבת הקלה תשפיע על ביקושים לנדל"ן  /  ישראל אברמוב
הליצן   /  אורנה מרקוס בן-צבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il