X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
"משפחת נתניהו דרשה להוריד ידיעות על משפחות שכולות"

ישועה: נתניהו הורס את המפעל הציוני

מנכ"ל וואלה לשעבר אומר שהוא עומד מאחורי דבריו לאנשי האתר ישועה העיד במשטרה, כי כל אנשי האתר ידעו שהוא מתנגד לנתניהו ותומך ביצחק הרצוג טוען בבית המשפט שהיה במענה לסיקור המוטה במטרה להסביר שהוא לא בא מההנהלה מגדיר את הסיקור המוטה כ"inferno"; מאשר שהתערב בתכני וואלה, אך טוען שתחקיר מיולי 2013 לפיו כל ההתערבויות היו מסיבות מסחריות ולא מסיבות פוליטיות - נובע מהצלחתו להסתיר את הסיקור המוטה
▪  ▪  ▪
ישועה. "לא מתבייש להודות" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

ההתערבות הפוליטית בתכני וואלה הייתה "inferno" (תופת), אומר המנכ"ל לשעבר, אילן ישועה, בתחילת חקירתו הנגדית במשפט נתניהו. הוא אישר שהתערב בתכני האתר בשנת 2013, אך טען שההתערבות משיקולים מסחריים "הייתה אחוז אחד" לעומת הסיקור האוהד של בנימין נתניהו ומשפחתו. עוד אומר ישועה, כי הוא סבור שנתניהו הורס את המפעל הציוני.
סניגורו של שאול אלוביץ, ז'ק חן, הציג תחקיר של "העין השביעית" מיולי 2013 בנוגע להתערבות ההנהלה בתכני האתר מסיבות מסחריות. ישועה אמר כי ההתערבות הייתה מסיבות פוליטיות שהוסתרו מעובדי האתר; "היו מקרים שהתערבתי מסיבות מסחריות, אבל במספר שונה לחלוטין. אני לא מתבייש להודות במה שהרבה מנכ"לים של חברות מדיה אחרות עושים אבל לא מודים. אמרתי בראיון שבשיקולים שבין המערכת למסחרי, המערכת צריכה לנצח; ושלפעמים ההתערבות שלי היא טעות". חן: "בחקירה הראשית אמרת בצורה נחרצת שמנכ"ל לא מתערב בעריכה ובתוכן". ישועה: "התשובה הייתה בהקשר של סיבות פוליטיות. מנכ"לים מתערבים לפעמים מסיבות מסחריות".
"בעולם אידיאלי זה לא צריך לקרות"
על-פי התחקיר, מדובר בהתערבות שנמשכה שנתיים אחורה - בעוד ישועה העיד שההתערבות הפוליטית החלה רק בינואר 2013. ישועה השיב, שבאמצע 2011 החל וואלה לייצר חדשות בעצמו ו"המעורבות שלי הייתה מינימלית וברמה סבירה שמקובלת בכל האתרים, מסיבות מסחריות או במקרים מאוד קיצוניים כאשר הרמה הייתה נמוכה". לדברי ישועה, לא הייתה הוראה כללית שלא לכתוב לשלילה על קבוצת בזק או לחיוב על מתחריה, אך הדבר לא היה נהוג והוא העיר על כך מדי פעם.
אבירם אלעד העיד על תקופתו הראשונה כראש מערכת החדשות, כי בהנחייתו של ישועה היו מתקיימים דיונים מוקדמים לגבי פרסומים על קבוצת בזק. ישועה: "בעולם אידיאלי זה לא צריך לקרות. זה התחיל בהערה של שאול, אולי משהו שאני ראיתי; הייתי עושה את זה גם בלעדיו". ישועה הכחיש את הציטוט באותה כתבה, לפיה התערב הרבה יותר מן המקובל לגבי מנכ"ל.
על-פי הכתבה, ההתערבויות היו מטעמים מסחריים ולא הוזכרו שיקולים פוליטיים. ישועה השיב, שאינו מסכים עם תיאור זה, שכן ההקשר הנכון הוא ההתערבויות הפוליטיות אשר יצרו את התרעומת במערכת, מהעורך הראשי ינון מגל ומטה - אך הסיבה האמיתית הוסתרה. לדברי ישועה, מגל הכחיש באוזני "האוזן השביעית" את הטענות בנוגע להתערבותו - בעוד לפני כן כתב לו ש"יצאנו מדעתנו, השתלטו לגמרי על המערכת". ישועה טען, כי 90%-95% מההתערבויות היו פוליטיות ורק היתרה מסיבות מסחריות.
לא זוכר את השיחות שהקליט
חן: "30 העיתונאים שדיברו עם כותבי התחקיר דיברו על התערבויות בתכנים מסחריים. הם לא רואים במבחן התוצאה היכן ההתערבויות?". ישועה: "אתה מתייחס לתחקיר הזה כמו לבריטניקה או לתנ"ך. הם לא שמו לב על זה, כי הסתרנו זה". חן: "הם לא ראו באתר את תוצאות ההתערבות הפוליטית?". ישועה: "הם ייחסו את מה שעשינו לדברים אחרים, כמו הקמפיינים של הליכוד". לדברי ישועה, ההתערבות מסיבות מסחריות לא הייתה אחוז בודד מהיקף ההתערבות הפוליטית. ישועה הגדיר את ההתערבות הפוליטית במילה "inferno" - תופת. הוא הכחיש את הביקורת הקשה עליו שמתחו כמה מעובדי האתר: "אני תובעני ויכול להיות בוטה, אבל אני הוגן ויודע להתנצל".
בראיון שהתלווה לתחקיר הגדיר ישועה את עצמו כ"מו"ל" והרחיב על סמכויותיו, וחן שאל האם התיאור היה נכון. ישועה: "זו תקופת מעבר בין התקופה בה המנכ"ל תפקד כמו"ל, כי לא היה עניין למעלה [מצד בזק ובעליה], לבין התקופה ששאול נכנס והפך למו"ל". חן: "לכן התשובה שנתת לא הייתה מדויקת". ישועה: "ודאי".
בחקירה הראשית אמר ישועה שהוא אינו מקליט איש ומעולם לא הקליט פגישה עם אלוביץ. אולם, מזכר של המשטרה מ-29.3.21, אחרי פגישות הרענון ובעקבות בדיקה נוספת של הפלאפון שלו, העלה שלוש שיחות מוקלטות. ישועה השיב שאינו זוכר אותן. חן: "לא מדובר בזיכרון. העדת 'אני לא איש שמקליט אנשים' למרות שלדבריך היה קל מאוד להקליט. אתה כן איש שמקליט אנשים". ישועה: "לא הקלטתי מעולם אנשים שקשורים לתיק הזה. אני באמת לא זוכר מהן אותן שיחות; אולי משהו במשרד, אולי משהו במשפחה".
חן שאל מדוע ישועה לא הקליט את שיחותיו עם אלוביץ אחרי דצמבר 2016, כאשר לדבריו הזדעזע מההשלכות הפליליות האפשריות, ובמקום זאת ביצע רישומים. ישועה: "אני לא מקליט אנשים". חן: "הראיתי לך שזה לא נכון". ישועה: "אתה לא יודע מיהם הצדדים השלישיים, אנחנו לא יודעים מהי הסיטואציה".
"כבר לא היה לי מה לומר לאנשים"
חן עבר לבחון את עמדותיו הפוליטיות של ישועה וציטט מהודעתו החמישית במשטרה, בינואר 2018: "המוטו שלי במערכת שביבי הורס את המפעל הציוני וכולם במערכת ידעו את זה". ישועה: "אמרתי את זה וזה דבר קשה. זה נאמר בהקשר מאוד מסוים שצריך לראות אותו. זה נאמר כריאקציה לתקופה ארוכה של abuse וסיקור בלתי הגיוני ומוטה. כבר לא היה לי מה להגיד לאנשים. אמרתי שאני נאלץ להסכים עם זה, אני חושב שהוא הורס את המדינה, הבטיחו שזה רק לתקופה מסוימת. הם [העיתונאים] כבר היו בסירוס עצמי וצנזורה עצמית מוחלטת, והדברים נאמרו כדי שכן יעשו דברים אחרים".
חן: "ביקשת להשפיע עליהם באמצעות הבעת העמדה הזאת". ישועה: "הסיבה העיקרית הייתה להסביר מדוע אנחנו עושים מה שאנחנו עושים. להסביר שזה בא מלמעלה ולא מההנהלה, כי כלו כל הקיצין. ראיתי שלא כותבים כלום, רציתי שיכתבו ושיהיה איזשהו איזון, למרות שידעתי שאם זה יעלה – זה יירד אחרי חמש דקות. אמרתי את זה פעם-פעמיים בתקופה שבה עשינו אולי עשר כתבות [מוטות ביום]. אמרתי את זה גם כי התביישתי במה שאנחנו עושים. היו דברים מבישים".
בהודעתו הרביעית, גם היא מינואר 2018, אמר ישועה, כי כל אנשי המערכת ידעו היטב את עמדותיו הפוליטיות, שהוא מצביע בעד יצחק הרצוג, הוא התבטא תמיד בחופשיות וסבור ש"נתניהו עושה דברים נוראים". חן: "זה קצת שונה, בלשון המעטה, מהרושם שניסית ליצור לגבי השפעתך על המערכת". ישועה: "זה היה אחרי תקופה ארוכה של abuse שלנו כאשר נאלצתי להסביר את ההתנהגות שלנו. היו מקרים שהיינו צריכים להוריד ידיעות על משפחות שכולות, כי זה לא מצא חן בעיני משפחת נתניהו". חן הסביר לבית המשפט, כי יש לעמדותיו של ישועה חשיבות עצומה בנוגע להטיה של האתר ומדוע התערבו בני הזוג אלוביץ בתכניו. לדבריו, יש לברר האם עמדות אלו משפיעות גם על עדותו. חן לישועה: "האם אתה עדיין חושב שנתניהו הורס את המפעל הציוני?". ישועה: "כן".

תאריך:  04/05/2021   |   עודכן:  10/05/2021
+הפוליטיקה של אילן ישועה
18:44 04/05/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

תחילת החקירה הנגדית של מנכ"ל וואלה לשעבר: עמדותיו הפוליטיות וחלקו בסיקור המוטה תפסו מקום נרחב  ▪  עוד התברר, שהוא ניצל את חברותו עם מנכ"ל גלובס כדי להשפיע על סיקור בזק בעיתון הכלכלי

ישועה. אווירה רגועה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+ראיון עם נתניהו - בהסכמת שרה נתניהו
16:06 04/05/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ניר חפץ דיווח לישועה ב-2016, שהוא פועל לשכנע את אשת ראש הממשלה שתסכים שבעלה יתראיין לוואלה  ▪  עו"ד חן: אתה הבנאי של הפלטפורמה הזאת, אתה יוזם, אתה עושה מניפולציות; ישועה: הבנאים היו שאול ואיריס אלוביץ  ▪  מתאר את לחציו של אלוביץ לפרסם את הידיעה נגד גילת בנט בתחילת 2013

בני הזוג בנט [צילום: גילי יערי, פלאש 90]
+"התנהגות משפחת נתניהו - חצר ביזנטית"
13:13 04/05/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מסביר את התכתבותו עם זאב רובינשטיין: "זה שיח מוקצן לצורך חצר ביזנטית מטורפת, וכך אני מדבר איתם. כמו שהם מטורפים - ככה אני מדבר איתם"  ▪  "ההתנהגות של גברת נתניהו ונציגיה מולנו היא הזויה ובקשות הזויות"  ▪  ישועה לחץ על מנכ"ל גלובס דאז, איתן מדמון, לטפל בצורה חיובית בפרסומים בנוגע לבזק

מדמון. קשר חברי [צילום: תמר מצפי]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישועה: נתניהו הורס את המפעל הציוני
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ישועה הוא אחד התליינים של
סניל  |  4/05/21 11:20
2
השקרים של ישועה נחשפים בזה
אביחי  |  4/05/21 16:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
איש הימין בליכוד מגיש שוב ושוב בקשות בנוגע לניהול משפט נתניהו - למרות החלטות קודמות ולמרות שכלל אינו צד    פורום נאמני ארץ ישראל שבראשותו ישלם הפעם 4,500 שקל
איתמר לוין
דבריו של ראש המוסד לשעבר תועדו רק במזכרים בדיעבד    ההגנה: נבקש לדעת מי היה המקור שמסר לרשויות האכיפה על המידע המצוי בטלפון של ארי הרו
דן מרגלית
סדרת שאלות: מתי נערכה החתונה? האם כהן קיבל את מתנת פאקר במזומן? האם הסכום נכון? אם לאו - מה, לדבריו, היה הסכום?
דן מרגלית
ברגע זה הדמוקרטיה ניצחה    המשפט גבר על השיבוש    המרמה שבהצבעה בעד אופיר אקוניס נחשפה    הפרת האמונים נגלתה לעיני כל
דוד ארגז
ה"בשורה" האמיתית בעדותו של ישועה היא מה שכולנו כבר יודעים: שחלק גדול מהתקשורת בארץ הוא "תקשורת מטעם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il