X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  פַּנְדוֹרָה
בשבת ( 22.5.21) לפנות בוקר הלך לעולמו העיתונאי מרדכי (מוטי) רוזנבלום לשעבר מנכ"ל מועצת העיתונות והתקשורת בישראל, עיתונאי ועורך במעריב, בגלי צה"ל ובטלוויזיה בכבלים בן 75 היה במותו
▪  ▪  ▪
מוטי רוזנבלום [צילום: מתוך דף הפייסבוק של מוטי רוזנבלום]

זמן קצר לאחר מותו של מוטי רוזנבלום בשבת בבוקר פרסמה משפחתו הודעה בדף הפייסבוק על מותו. והתגובות מצד הגולשים היו של הלם ותדהמה.
ברוריה ביגמן לשעבר כתבת ספורט בעיתון מעריב כותבת: "בשורה מרה. מסרבת להאמין. עבדנו שנים רבות יחד בהרמוניה מלאה במדור הספורט של מעריב. אישיות יוצאת דופן. תמיד הישרה רוגע על כולנו".
העיתונאי והשדר אורי לוי כתב בדף הפייסבוק: "מוטי היה אדם ועיתונאי מוערך הכרתי אותו בימיו כעיתונאי ועורך ספורט. בילינו ימים במשימות כיסוי משותפות. הוא כעיתונאי בכיר ומנוסה, אני בתחילת דרכי. תמיד, אבל תמיד, ידע להושיט יד לעזרה. העצות שלו שוות זהב. השיחות עמו נעימות וקולחות בדיוק כמו האיש שהיה".
פרקי חייו
מוטי נולד בשנת 1946 בקזחסטן שהייתה אז חלק מברית המועצות. בסוף שנת 1948 עלה לארץ עם משפחתו הוריו שלמה וחסיה ואחיו הצעיר ממנו בשנתיים דב (דובי). המשפחה התיישבה בעיר לוד. אב המשפחה שלמה רוזנבלום היה מנהגי הקטר הראשונים בארץ. מוטי למד בתיכון רמלה לוד ובהמשך סיים לימודיו התיכוניים במוסד החינוכי של קיבוץ עברון ליד נהריה. בשנות ה-60 התגייס לצה"ל ושירת בחיל-האוויר כטכנאי מערכות מטוסים.
את הקריירה העיתונאית שלו החל בתחילת שנות ה-70 ככתב במדור הספורט של מעריב. בעיקר סיקר נושאים הקשורים לענף הכדורסל ונילווה לא פעם כעיתונאי מסקר "שליח מעריב" למסעות נבחרות וקבוצות כדורסל ישראליות לחו"ל ובהן קבוצת מכבי תל אביב. בהמשך שימש גם בתפקידי עריכה במעריב.
מוטי שירת לאורך שנים רבות כאיש מילואים בגלי צה"ל שם הגיש פינות תוכניות ספורט ואקטואליה, וכמו-כן גם מבזקי חדשות. בסוף שנות ה-80 הצטרף לתחנת הטלוויזיה בכבלים "גוונים", שם הפיק וערך תוכניות.
נפילת אחיו
במלחמת ששת הימים ב-1967 שכל מוטי את אחיו הצעיר סמל דובי רוזנבלום שנפל כחייל גדוד 12 בחטיבת גולני בקרב תל פאחר בגולן והוא בן 19.5 במותו.
מוטי פעל רבות להנצחת אחיו וחיילי חטיבת גולני. מאז נפל אחיו כתב מוטי מכתבים ורשומות מופנים לאחיו הצעיר, בהם הקפיד לשתפו בכל מה שקורה במשפחה, במדינה ובחייו האישיים. חלק ממכתבים אלה קובצו לספר בשם: "החמסין נשבר דובי וגשם החל לרדת".
בנוסף לספר זה פרסם מוטי ספרים, נוספים ביניהם "קל לגדל סבא" (נכתב בשיתוף ברוך מאירי), "על מי אני חושב", ועוד. לפני מספר שנים הצטרף כחבר לאגודת הסופרים העבריים בישראל.
מנכ"ל מועצת העיתונות
ביולי 2016 החל לכהן כמנכ"ל (מזכ"ל) מועצת העיתונות והתקשורת בישראל. בפברואר 2021 הודיע על פרישתו מתפקיד מנכ"ל המועצה.
מוטי רוזנבלום הותיר אחריו את רעייתו לביאה שתי בנות ונכדים. מהמשפחה נמסר כי הלוויתו תיערך ביום ראשון (23.5.21) בשעה 14:00 בבית העלמין "גני אסתר "בראשון לציון.

תאריך:  23/05/2021   |   עודכן:  23/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות נוספות פַּנְדוֹרָה
אלי אלון
פתיר היה במשך שנים רבות כתב וחבר מערכת עיתון "דבר" ובהמשך היה יועצם לענייני תקשורת של ראשי הממשלה יצחק רבין ומנחם בגין    הוא הרבה לכתוב ולשדר בתקשורת הישראלית, האמריקנית והאירופית. בן 89 היה במותו
עידן יוסף
במהלך פעילותו הצליח הרב חמרה בדרך לא דרך להוציא מתחומי סוריה עשרות ספרי תורה, גווילים ושבעה כתרים עתיקים    הצליח הרב לקבל אישור מהנשיא חאפז אל אסד ליציאתם של יהודי סוריה לכל מקום בעולם, פרט למדינת ישראל
איתמר לוין
ארד היה פרטיזן במלחמת העולם השנייה וקצין חינוך ראשי    שימש כיו"ר הנהלת יד ושם בשנים 1993-1972 ובתקופתו התבסס המוסד כאתר זכרון השואה וגוף המחקר החשוב בעולם
מחלקה ראשונה
החברה מציעה שיטה חדשה להכנה לבחינות לשכת עורכי הדין ותעסוק גם בהענקת ידע מקצועי ומיומנויות לאורך שנות העיסוק במקצוע
איציק וולף
הפרס על סך 10,000 שקלים לכל אחד הוענק להם על-ידי ארגון העיתונאים והקרן ע"ש רחל ואורי אבנרי בכנס הבינלאומי לחופש העיתונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il