X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ידידיה מאיר. צונזר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
פייסבוק השעתה חשבונות: ארגון העיתונאים במחאה
ארגון העיתונאים בדרישה לפייסבוק ישראל: בטלו את הסרת הפוסט שפרסם העיתונאי ידידיה מאיר ובו טקסט של הטור השבועי שלו "הסרת פוסט של עיתונאי פוגעת פגיעה אנושה בחופש העיתונות, בחופש הביטוי ובזכות הציבור לדעת. הבעת הביקורת שלו על מהלך פוליטי היא כשלעצמה אינה נופלת בגדר הסתה או המרדה"

מנכ"ל ארגון העיתונאים אלי גרשנקרוין פנה (יום א', 6.6.21) למנכ"ל פייסבוק ישראל, עדי תאני-סופר, בדרישה לבטל את הסרת הרשומה שפרסם העיתונאי ידידיה מאיר ובו טקסט של הטור השבועי שלו בעיתון בשבע.
"חברת פייסבוק החליטה להסיר פוסט של העיתונאי ידידיה מאיר מעמוד הפייסבוק שלו. הפוסט היה טקסט של הטור השבועי שלו בעיתון בשבע, שבו הוא הביע את עמדתו נגד הקמת ממשלת בנט-לפיד וקרא למתנגדים לצאת לרחובות כדי להפגין ולהביע את דעתם".
בדרישה לבטל את הסרת הרשומה נכתב: "מאיר הוא עיתונאי ותיק, ובעל טור שנים בעיתון בשבע. הוא משדר במספר תחנות רדיו, כולל בגלי צה״ל וברדיו קול חי. הסרת פוסט של עיתונאי פוגעת פגיעה אנושה בחופש העיתונות, בחופש הביטוי ובזכות הציבור לדעת. הבעת הביקורת שלו על מהלך פוליטי היא כשלעצמה אינה נופלת בגדר הסתה או המרדה. פובליציסט בעל שם מביע את עמדותיו ודעותיו באופן רצוף ומתמשך. זה חלק מעבודתו ובוודאי חלק מחופש הביטוי וחופש העיתונות שלו לעשות כך".
ארגון העיתונאים מבקש לדעת כיצד מתקבלות ההחלטות להסיר רשומה של עיתונאי, מה התבחינים המנחים ומי הפורום הקובע - כל זה בתוך הקשר שבו פייסבוק מרכזת חלק משמעותי מהדיון הציבורי שמתנהל בחברה הישראלית וככזאת יש עליה אחריות מוגברת, ומכאן גם זהירות גדולה בהחלטה להסיר רשומה שנכתבה על-ידי עיתונאים.
"אנחנו ערים לעובדה שהשיח ברשתות החברתיות בימים אלה של חוסר יציבות פוליטית הוא לעיתים מסוכן ויש לנטר קריאות מובהקות להסתה ואלימות, אבל גם במציאות קשה כזאת חשוב לשמור על גבולות חופש הביטוי, הביקורת וזכות הציבור לדעת", כתב ארגון העיתונאים.
יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ'יצקי, אומר כי העלמת רשומה של עיתונאי, שאין בה שום עבירה על החוק אלא רק הבעת דעה וביקורת, היא פגיעה בחופש הביטוי ובחופש העיתונות. "פייסבוק אומנם חברה פרטית, אבל היא מרכזת בתוכה חלק משמעותי מהדיון הציבורי בחברה הישראלית - ועם הכוח באה גם אחריות. אנו מצפים שפייסבוק לא רק תחזיר את הפוסט אלא גם תספק הסברים מדוע הפוסט נמחק ומה הנהלים שלה בכל הקשור ליחס לעיתונאים בתוך הרשת החברתית".

תאריך:  06/06/2021   |   עודכן:  06/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פייסבוק השעתה חשבונות: ארגון העיתונאים במחאה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ארבעה נעצרו בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים    בין העצורים עוזר שר, מנהל חברה בתחום הרפואי ושדלן    החשד: קידום ושימור אינטרסים של חברות מסחריות גדולות במשק, תוך ניצול מעמדו ובניגוד מוחלט לאינטרס הציבורי
איציק וולף
משרד הבריאות הוסיף את נמיביה לרשימת המדינות שביחס אליהן יש אזהרת מסע חמורה בשל התפשטות נגיף הקורונה בשטחן. הרשימה כוללת היום אורוגוואי, איי סיישל, בוליביה, מלדיביים, נמיביה, נפאל, פרגוואי, צ'ילה, קולומביה, קוסטה ריקה, תוניסיה
איציק וולף
המועצה לצרכנות קוראת למנוע את עלית המחיר הרוחבית הצפויה בשורת מוצרים, ובמגזרים שונים    "המועצה סבורה שבעת הזאת, כשהצרכן סיים לשאת על גבו את המגזר הקמעונאי, התיירותי ועוד, יש לחלק את הנטל בין היצרנים לרשתות הקמעונאיות, ולא להעמיס עוד הוצאות על הצרכן"
איציק וולף
יו"ר הכנסת, יריב לוין, מתכנן להקדים את ההשבעה רק אם תהיה סבירות מסוימות למנוע את המהלך    מחר הוא צפוי להכריז במליאת הכנסת כי עלה בידי ח"כ יאיר לפיד להרכיב ממשלה    ח"כ מיקי זוהר אישר שנבחנת השבעה עוד השבוע אך יו"ר הכנסת טען שהפרסום בנושא הוא "קשקוש"
איציק וולף
ח"כ ניר אורבך צפוי להודיע היום לחברי סיעת ימינה על החלטתו בדבר תמיכה או התנגדות לממשלת בנט-לפיד    מדברים שאמר אמש למפגינים נראה שהוא נוטה לתמוך בממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il