X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הקרן להגנה משפטית על עיתונאים תסייע במימון ייצוג משפטי של עיתונאים חברי הארגון בהליכים משפטיים שנועדו למנוע פגיעות בסיוע: התגוננות נגד תביעות השתקה, צעדים להגנה על שם טוב, תביעות נזיקין ברקע גילויי אלימות מכיוון אזרחים או המשטרה והליכים משפטיים שנועדו למנוע פגיעה בחופש העיתונות
▪  ▪  ▪
הגנה גם מפני תביעות השתקה

בעקבות העלייה באלימות גופנית ומילולית שמופנית נגד עיתונאים ופוגעת ביכולתם לשרת את הציבור, ארגון העיתונאים מקים קרן להגנה משפטית על עיתונאים.
הקרן להגנה משפטית על עיתונאים תסייע במימון, מלא או חלקי, לייצוג משפטי של עיתונאים חברי הארגון בהליכים משפטיים שנועדו למנוע פגיעות שכאלה - לרבות התגוננות נגד תביעות השתקה, צעדים להגנה על שם טוב, תביעות נזיקין ברקע גילויי אלימות מכיוון אזרחים או המשטרה והליכים משפטיים שנועדו למנוע פגיעה בחופש העיתונות.
הקרן תפעל בתקציב ייעודי ונפרד מתקציב ארגון העיתונאים. ארגון העיתונאים הקים לקרן צוות היגוי שמורכב מטובי המשפטנים. צוות ההיגוי יהיה אחראי על גיבוש התבחינים לפעילות וייהנה מעצמאות ומשיקול דעת לקבוע באיזה מקרים תינתן תמיכה ומה יהיה גובהה.
    חברי צוות ההיגוי הם:
  • נטע זיו, פרופסור מן המניין וחברת סגל הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, לשעבר מקימה ומנהלת מערך הקליניקות המשפטיות של הפקולטה, מנהלת משפטית של מרכז הגר, וחברת מועצת העיר רמת השרון, שלאחרונה זכתה בפרס גורני למשפט ציבורי.
  • עו״ד בשאיר פאהום-ג׳יוסי, מתמחה במשפט מסחרי, דיני חוזים ולשון הרע. יו״ר שותפה של ארגון יוזמות אברהם, נמנית על חבר הנאמנים של אוניברסיטת חיפה, יו״ר ועדת הביקורת של האוניברסיטה ובעבר חברת הוועד המנהל של אוניברסיטת חיפה.
  • מיכאל בירנהק, פרופ׳ מן המניין וחבר סגל הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב וסגן הדקאן למחקר. תחומי המחקר וההוראה שלו הם משפט וטכנולוגיה, זכויות יוצרים, פרטיות וחופש הביטוי. בירנהק עמד בראש וועדה לבדיקת התנאים לקבלת תעודות לע״ם.
  • ד״ר יהודה יפרח, עיתונאי, חוקר וראש הדסק המשפטי של מקור ראשון, בעל תואר דוקטור בפילוסופיה יהודית של אוניברסיטת בר-אילן.
  • חן מענית, הפרשן המשפטי הנכנס של הארץ ומשפטן. בעברו שימש כעוזר משפטי בלשכת נשיא בית הדין האזורי לעבודה בחיפה ושימש, בין היתר, כמגשר בפועל מטעם בית הדין לעבודה.
הצוות החל לגבש תבחינים ראשונים שיהוו מפת דרכים לעבודת הקרן תוך רצון ומאמץ לאזן בין הרצון לשמור על חופש הביטוי לבין הצורך והחשיבות לשמירה על עצמאות התקשורת בכלל והעיתונאים בפרט ולאפשר להם סביבת עבודה בטוחה ככל הניתן, ונטרול הבטים מצננים.
תרומתו העיתונאית של יפתח בריל מהווה את התשתית הראשונית להקמת הקרן המשפטית. בריל נתבע בתביעת לשון הרע, החליט לייצג את עצמו בתביעה וסירב לפשרה, מתוך תמיכה בחופש הביטוי, ובתפקידו של העיתונאי כמשרת ציבור. בריל החליט להעביר לקרן המשפטית להגנה על עיתונאים חלק מהתרומות שגייס לכיסוי המשפט מכ-150 אזרחים אכפתיים.
יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ'יצקי, אמר כי האלימות שמופנית כלפי עיתונאים לא פוגעת רק בהם באופן אישי אלא באינטרס הציבורי הרחב.

תאריך:  08/06/2021   |   עודכן:  08/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרן חדשה תגן משפטית על עיתונאים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
יו"ר הכנסת הודיע כי ביום ראשון תקיים מליאת הכנסת ישיבה מיוחדת לדיון ולהצבעה על כינון הממשלה החדשה    לאחר מכן תתקיים גם הצבעה להחלפת יו"ר הכנסת    משמעות ההודעה: גוש השינוי יחויב לפרסם הסכמים קואליציוניים סופיים עד ליום שישי בבוקר
איתמר לוין
ההגנה בתיק 4000: ההתקשרויות החדשות מלמדות שההתערבות של ישועה בנוגע לנתניהו לא הייתה חריגה - ולכן אין המדובר בשוחד    הסניגורים דורשים לקבל את כל ההתקשרויות למעט אלו הפוגעות בפרטיות; הפרקליטות מציעה שהיא תסנן את החומר    השופטים: כבר קרתה תקלה, מילות חיפוש אינן מספיקות
איציק וולף
חשד לעבירות מס והלבנת הון ולעבירות איומים בפעילות מערך גדול של חברות מתחום השמירה ואבטחה באתרי בנייה    החשד: בעליהם והעובדים בחברות הללו ביצעו לאורך תקופה ארוכה באופן מאורגן ושיטתי, עבירות מס ומרמה בסכומי כסף גדולים מאוד
איתמר לוין
אלכסנדר דדיולין, שהיה רוקח באחת מקופות החולים, יפצה רוקחת צעירה שעבדה לצידו, לאחר שהורשע בשורה של מעשים מגונים והטרדה מינית    בית הדין: מצבו הכלכלי אינו רלוונטי לפסיקה
מירב ארד
המשלחת תכלול נציגות מגוונת ממרוקו לרבות היצואנים הגדולים בעולם, והגדול ביותר במרוקו לגידול אבוקדו - אדיל סימו עבדו בעל אלפי דונמים של גידולי אבוקדו המיוצא לספרד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il