X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לוטננט-קולונל סטוּ שילר קרא בהסכת להעמיד את מפקד הפיקוד המרכזי האמריקני לדין על התרשלות במילוי תפקידו, והודיע על התפטרותו מהמארינס מפקדו שלח אותו לבדיקה של בריאותו הנפשית, וכעבור כמה ימים נעצר שילר, ומחכה למשפטו הצבאי
▪  ▪  ▪
לוטננט-קולונל סט? שילר [צילום: חיל הנחתים האמריקני]

לוטננט-קולונל סטוּ שילר - מג"ד במארינס, שדרש בהסכתים (פודקאסטים), שפרסם בתקשורת החברתית, מהפיקוד הבכיר האמריקני למסור דין-וחשבון על הכישלון הצבאי באפגניסטן - נעצר לקראת משפטו הצבאי - מסר דובר חיל הנחתים. מועד פתיחת ההליכים השיפוטיים נגדו ומקומם טרם נמסרו.
השלב הראשון בהליכים נגדו הוא שימוע לפי סעיף 32 בחוק הצבאי, שבו ייקבעו סעיפי האישום, או זיכויו. בינתיים נראה, כי יואשם בביזוי מפקדיו, באי-ציות למפקדו הישיר, בסירוב פקודה, ו/או בהתנהגות שאינה הולמת.
הסכת הווידאו הראשון של שילר פורסם ב-26 באוגוסט. הוא הודח מתפקידו, ופרסם לאחר שלושה ימים הסכת נוסף, שבו איים "למוטט את כל המערכת הדפוקה", והודיע על התפטרותו מהמארינס. בעקבות פרסום ההסכת הודיעה מפקדת המארינס, כי תנקוט "צעדים לשמירה על ביטחונו של לוטננט-קולונל שילר, על בריאותו ועל משפחתו".
כשהגיע שילר למשרדו למחרת, פקד עליו מפקדו להתייצב בבית-החולים לבדיקת בריאותו הנפשית, סיפר שילר. הוא נבדק, ונשלח לביתו. מאז המשיך לפרסם הסכתים, למרות עצת ידידיו, משפחתו ופרקליטו. בשישה-עשר בספטמבר הודיע שילר, כי יפרסם כעבור כשבוע המלצה להעמיד את גנרל קנת מקנזי, מפקד הפיקוד המרכזי האמריקני (הממונה על זירת אפגניסטן), על התרשלות במילוי תפקידו. בסוף הסכת, שפרסם ב-25 בספטמבר, קרא שילר לקולונל אֶמֶל, מפקדו, לשלוח שוטרים צבאיים, שיעצרוהו.
בינתיים נמסר, כי שילר מנסה להגיע לעסקת טיעון, שבה יודה באשמתו תמורת שחרורו בכבוד מהנחתים.
שילר התגייס לנחתים בשנת 2004 לאחר שסיים את לימודיו באוניברסיטת סינסינטי באוהיו. עבר קורס קצינים, ושירת כמפקד מחלקה בפינוי אמריקנים מביירות במלחמת לבנון השנייה. בשנת 2007 היה סגן-מפקד פלוגה בכוח אמריקני, שהוצב ברמאדי בעירק. לאחר מכן הוצב באפגניסטן. פיקד על פלוגת המפקדה של גדוד נחתים, ונשלח ללמוד במכללה לפיקוד-ולמטה, ויש לו תואר שני במדעי הצבא. שירת בגדוד סיוע בפיקוד הנחתים למבצעים מיוחדים, ועסק באימון יחידות עד שמונה למפקד בית-הספר לחי"ר של הנחתים במזרח ארצות-הברית. שילר עוטר בכוכב הארד ובעוד עיטורים על פעילותו הקרבית.
ביקורת פומבית על מפקדים יכולה לחסל קריירה של קצינים בארצות-הברית. בחודש מאי הודח קצין בפיקוד החלל האמריקני כיוון שהעיר הערות בהסכת, שקידם את ספרו, העיר, שאידיאולוגיה מרקסיסטית משתלטת על הצבאות האמריקניים. לוטננט-קולונל דאג האג, שיצא נגד חיוב חיילי הצבא האמריקני להתחסן נגד קוביד-19, התפטר לאחר פרסום ביקורתו.

תאריך:  06/10/2021   |   עודכן:  06/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מג"ד, שביקר את הנסיגה מאפגניסטן, במעצר לפני משפט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
עובדי חברה ישראלית חשודים כי הונו אזרחים אמריקנים במיליוני דולרים באמצעות סחר במטבעות וירטואליים    מעצרים נוספים בוצעו במדינות נוספות בעולם
מירב ארד
1,292 עמודים הכוללים תמלול של ישיבות הנהגת המדינה והתייעצויות מדיניות-ביטחוניות רגישות הותרו לפרסום    גנזת המדינה: "לראשונה זה 48 שנה ניתן לעקוב אחר הדינמיקה שהתרחשה בתוך הממשלה בנוגע למלחמת יום הכיפורים"
איציק וולף
חברת גילת, שבשליטת סאטקום מערכות, קיבלה מלקוח ממשלתי ישראלי הזמנה לאספקת שירותי תקשורת לווינית בשווי של 6.8 מיליון שקל למשך שנה    התמורה תשולם בתשלומים שווים מהחודש ולמשך שנה
עידן יוסף
לראשונה זה חודש וחצי, בבתי החולים מאושפזים 489 חולים במצב קשה    ד"ר אלרעי-פרייס בראיון ראשון אחרי המתקפה של בנט: "לא היה נעים לשמוע, לא שקלתי להתפטר"    למרות שרה"מ הצהיר כבר על ביטול הבידודים במערכת החינוך ראש שירותי בריאות הציבור אמרה כי "בוחנים מתווים נוספים"
עידן יוסף
ב-15 באוקטובר תחל סופרבוס בהפעלת מטרונית חיפה במקום דן בצפון    תשלב אוטובוסים חדשים, תוסיף קווים חדשים ותרחיב את היקף השירות ב-50%    121 מטרוניות חדישות יחליפו את 100 המטרוניות שפועלות כיום במערך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il