X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום את קידום תיקוני החקיקה בחוק הגנת הפרטיות שמוביל שר המשפטים חשיבותם של תיקוני החקיקה מתחדדים במיוחד לאור אירועי אבטחת המידע שהתרחשו בעת האחרונה
▪  ▪  ▪
שהמידע לא ידלוף [אילוסטרציה]

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה (יום א', 7.11.21) את קידום תיקוני החקיקה בחוק הגנת הפרטיות שמוביל שר המשפטים גדעון סער. הצעת החוק תעלה בקרוב לקריאה ראשונה בכנסת.
תיקוני החקיקה בתחום דיני הגנת הפרטיות וההגנה על מידע אישי נועדו לעדכן ולהבהיר את החקיקה בתחום באופן שיהלום בצורה מיטבית את העידן הדיגיטלי בו אנו חיים ולהגביר את ההגנה על זכות היסוד לפרטיות של הציבור בישראל כחלק מחיזוק ההגנה על זכויות האדם.
סמכויותיה של רשות הגנת הפרטיות תורחבנה והיא תוכל לפקח ולהטיל עיצומים על חברות המחזיקות במאגרי מידע המכילים פרטים רגישים של אזרחי המדינה.
בין היתר כוללת הצעת החוק החדשה הגברת סמכויות אכיפה ופיקוח בידי הרשות להגנת הפרטיות, תוך מתן כלי אכיפה מנהלית, וסמכות להטלת עיצומים כספיים. הסמכויות החדשות יאפשרו להרחיב את האכיפה של הרשות גם אל מול חברות גדולות במשק במקרים של אי-עמידה ברמת מספקת בדרישות אבטחת המידע כמקובל בעולם. סמכויות אלה נועדו לדרבן בעלי מאגרי מידע רגישים להשקיע את הסכומים הנדרשים באבטחת המידע מחשש לקנסות שיושתו עליהם במקרה של דלף.
הרשות עמלה בימים אלו, יחד עם מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, על תיקוני חקיקה מהותיים נוספים בחוק הגנת הפרטיות, במיוחד בתחום זכויות נושאי המידע, כשלב נוסף בדרך לרפורמה כוללת בתחום.
חשיבותם של תיקוני החקיקה מתחדדים במיוחד לאור אירועי אבטחת המידע שהתרחשו בעת האחרונה, הממחישים בפועל את הצורך המשמעותי בהגברת ההרתעה וכלי האכיפה של הרשות להגנת הפרטיות - הרגולטור הייעודי האמון על הזכות לפרטיות וההגנה על המידע האישי של הציבור. תיקוני החקיקה יחזקו את יכולת האכיפה המנהלית של הרשות במקרים של אי-עמידה ברמת אבטחת מידע מספקת ע"י מחזיקי מידע, כמקובל בעולם, והם הכרחיים לשם מניעת אירועי דלף עתידיים. הציפיה היא שבעקבות התיקונים, תגבר המוטיבציה של ארגונים וחברות לעמוד בדרישות אבטחת המידע ובכך תגבר ההגנה על המידע האישי של הציבור.
התיקונים לחוק הגנת הפרטיות אף הכרחיים במיוחד בעת הזו, שכן מעבר להשלכותיהן החשובות על חייו ורווחתו של כל אזרח ועל ההגנה על פרטיותו, הם גם משפיעים באופן מהותי על המגזר העסקי ומפחיתים נטל רגולטורי באמצעות צמצום משמעותי בחובת הרישום של מאגרי מידע דיגיטליים. תיקוני החקיקה מהווים צעד חשוב גם בראי ההתאמה של ישראל לדיני הגנת הפרטיות המקובלים באירופה ובעידכון סמכויות האכיפה של הרשות כך שיתאמו למציאות הטכנולוגית של ימינו.

תאריך:  07/11/2021   |   עודכן:  07/11/2021
+מאיר שטרית מונה כחבר בוועדה למינוי היועמ"ש לממשלה
23:23 07/11/21  |  עידן יוסף

הממשלה מינתה את מאיר שטרית, שר המשפטים לשעבר, לחבר בוועדה המקצועית-ציבורית למינוי היועץ המשפטי לממשלה.
הממשלה גם אישרה סיוע בעד השתתפות בהוצאות שכירות לעסקים שפעילותם העסקית נפגעה מאוד כתוצאה מההשפעה הכלכלית של התפשטות נגיף הקורונה החדש בהתאם לכללים המפורטים בהחלטה.
היא הגדילה את מכסות העובדים הלא ישראלים בענפי התעשיה והשירותים החל מיום 1 בינואר 2022.
הממשלה שמעה סקירה על המתווה המתגבש על-ידי משרד הבריאות בתיאום עם משרד התיירות ביחס לכניסת תיירים ממדינות צהובות לישראל. במסגרת המתווה תתאפשר כניסתם לישראל של קבוצות תיירים אשר חוסנו בחיסון שאושר על-ידי ה-"WHO". הממשלה החליטה כי הקמת מתחם בדיקות הקורונה בנתב"ג תיעשה על-ידי משרד הביטחון ותפעול המתחם ייעשה על-ידי משרד הבריאות. הקמת המתחם תמומן על-ידי רשות שדות התעופה.
הממשלה הסמיכה את ועדת השרים לענייני חקיקה, לאשר על דעתה, את טיוטות החוק הבאות:
- טיוטת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה)
(תיקון מס' 10)(הארכת תוקף והוראות נוספות), התשפ"ב–2021.
- טיוטת חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה)(תיקון מס...), התשפ"ב-2021.
הממשלה החליטה להקים צוות בין-משרדי, לחיזוק התיאום ושיפור הממשקים בין גורמי החינוך, הטיפול, המניעה ואכיפת החוק, במטרה לצמצם ולמנוע נשירה ממערכת החינוך ומצבי סיכון בקרב בני נוער באזור יהודה ושומרון.

+מנכ"ל משרד התחבורה דוחקת בשני בכירים להתפטר
22:28 07/11/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השניים מזוהים כאנשי ליכוד, אך עברו את אישור הוועדות כנדרש  ▪  גורמים במשרד התחבורה: מדובר בהתנכלות פוליטית ורצון של מיכאלי למנות מקורבים  ▪  במשרד התחבורה טוענים לחוסר התאמה מקצועית  ▪  שורת אנשי מקצוע ברשות לתחבורה ציבורית הודיעה על פרישה בתקופה קצרה

מנכ"ל משרד התחבורה מיכל פרנק. שיקולים מקצועיים או התנכלות פוליטית? [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+הממשלה מצמצמת את שלילת הסבסוד לאברכים במעונות יום
20:18 07/11/21  |  עידן יוסף

הממשלה מצמצמת את שלילת הסבסוד לאברכים במעונות יום, שיזם שר האוצר ליברמן. בתשובת המדינה שהוגשה לפני זמן קצר לבג״ץ, נכתב שלומדי רבנות ודיינות בישיבות (כ-10% מהאברכים) ימשיכו ליהנות מסבסוד לילדים, שכן מדובר בהכשרה מקצועית לכל דבר ועניין. יוקם מנגנון לפיקוח על תלמידים אלה (חדשות 13).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עיצומים מחמירים על דליפת מידע פרטי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
עידן יוסף
השניים מזוהים כאנשי ליכוד, אך עברו את אישור הוועדות כנדרש    גורמים במשרד התחבורה: מדובר בהתנכלות פוליטית ורצון של מיכאלי למנות מקורבים    במשרד התחבורה טוענים לחוסר התאמה מקצועית    שורת אנשי מקצוע ברשות לתחבורה ציבורית הודיעה על פרישה בתקופה קצרה
עידן יוסף
הצעת חוק של ישראל ביתנו המבקשת כי מלבד עונש המאסר יושת על חרדי שישחית פרסום שבו מופיעה אישה קנס גבוה נתמכת ע"י ועדת השרים לחקיקה
עידן יוסף
בנט ולפיד מבהירים: "מתנגדים לפתיחת קונסוליה אמריקנית לפלשתינים בירושלים"    בנט סרב לומר האם יסכים להיות שר הפנים כשלפיד יתמנה לראש ממשלה, ורק הסכים לומר: "נקיים את הרוטציה"    לפיד: "השתכנעתי‎. החלטנו לתת גב במקום לדקור זה את זה בגב"
איתמר לוין
מדגיש גם שהרוב לא יהיה של 80 חברי כנסת, ומציב יעד צנוע של מיפוי ההסכמות והמחלוקות בין סיעות הקואליציה בנושא חוק יסוד החקיקה    קורא למערכת המשפט להתייעל בין היתר באמצעות קיצור פסקי הדין    הטיל על מנכ"ל משרדו לבחון הפיכת עבירות פליליות למינהליות
עידן יוסף
השר לשירותי דת אומר כי הסוגיה של הפעלת הרכבת הקלה בגוש-דן בשבת תיפתר רק במסגרת הסכמה רחבה ברוח אמנת גביזון-מדן    שרת התחבורה מיכאלי: הודיעה שבקרוב תקדם תחבורה ציבורית בשבת בצורה מושכלת    ח"כ אבוטבול מהשדולה למען השבת: "לא חיכינו אלפיים שנה כדי שגלגלי הרכבת הקלה ידרסו את השבת בעיר העברית הראשונה ובערים סביבה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il