X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הכנסות רציו, המחזיקה ב-15% ממאגר לוויתן, עמדו בתשעת החודשים הראשונים של השנה על 226 מיליון דולר בשל הפרשת 23.5 מיליון דולר מס
▪  ▪  ▪
ברבעון השלישי נמכרו כ-2.8 BCM, רובם לייצוא [צילום: אלבטרוס]

שותפות רציו, המחזיקה 15% ממאגר הגז הטבעי לוויתן, סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה ברווח נקי של כ-60.9 מיליון דולר. זאת, לעומת רווח נקי של 27.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד - עלייה של כ-120%. הרווח הנקי של רציו לרבעון ירד בשיעור של 66% ועמד על כ-8 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 24.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. זאת, בשל הפרשת 23.5 מיליון דולר מס.
ההכנסות מתחילת שנת 2021 עד לסיום הרבעון עמדו על כ-226 מיליון דולר לעומת כ-145 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ-56%.
הגז הטבעי ממאגר לוויתן נמכר ללקוחות בישראל, ירדן ומצרים. ברבעון השלישי של 2021 נמכרו כ-2.8 BCM מתוכם כ-1.1 BCM ללקוחות במשק הישראלי וכ-1.7 BCM לשווקי הייצוא, עלייה של כ-25% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. מתחילת השנה ועד מועד פרסום הדוח נמכרו ממאגר לוויתן כ-9.7 BCM גז טבעי.
גם ברבעון זה המשיכה רציו לשמור על יתרות מזומנים גבוהות שעמדו נכון לסוף הרבעון על כ-179 מיליון דולר, וזאת למרות שבמהלך הרבעון השלישי פרעה רציו שליש מאגרות החוב שלה מסדרות ב׳ ו- ג׳, קרן וריבית, בסך של כ-177 מיליון דולר. רציו המשיכה לנצל את יתרות המזומנים שבידה לרכישת אג"ח מסדרה ב' כאשר נכון למועד פרסום הדוח נרכשו כ-15.65% מסך הערך הנקוב של הסדרה. בנוסף, רציו ממשיכה במהלך להורדת המינוף, ומתחילת שנת 2021 רשמה ירידה של כ-80 מיליון דולר בחוב נטו. בכוונת השותפות להתחיל בחלוקת רווחים למחזיקי היחידות על בסיס תוצאותיה הכספיות לשנת 2022.
יגאל לנדאו, מנכ"ל רציו, ציין כי מלבד רבעון של הכנסות שיא לרציו, מאגר לוויתן מוכיח את עצמו כנכס אסטרטגי למדינה בעת תקופה עולמית סוערת במגזר האנרגיה ומאפשר יציבות במחיר הגז הטבעי תוך אספקה אמינה ורציפה של גז טבעי ללקוחותיה של רציו במשק המקומי. "בנוסף, אנו ממשיכים לזהות ביקושים חזקים המגיעים מלקוחותינו בירדן ובמצרים, ועובדים ביחד עם שותפי לוויתן על בחירת חלופה מתאימה לקידום שלב 1ב' שתאפשר הגדלה משמעותית של הפקה מהמאגר", אמר. עוד הוסיף כי מעבר לכך, הייצוא המוגבר גם תומך בקיומן של תועלות גיאופוליטיות ומחזק את מעמדה של מדינת ישראל. תרומתו של הגז הטבעי לישראל נרשמת אף בתחום האקלים ואיכות הסביבה, זאת מכיוון שהוא מצמצם משמעותית את השימוש בפחם בייצור חשמל ומאפשר הפחתה משמעותית של מזהמים וגזי חממה הנפלטים לאוויר.

תאריך:  25/11/2021   |   עודכן:  25/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רווחי רציו זינקו ב-120%: 60.9 מיליון דולר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
המדינה: לליה ניאזוב בת ה-78 הזריקה במשך מספר שנים בוטוקס וחומצה שאינה מורשית לשימוש בישראל למרות שאיננה רופאה
יצחק דנון
מונטנה ייצוא חקלאי תובעת 7.1 מיליון שקל מאמיר קליימן, בטענה שמכר מלאי אבוקדו אותו רכש בכסף שהזרימה לחברה משותפת ונטל לעצמו את התמורה
יצחק דנון
שראל מישכנות שבשליטת שרית נסימי תובעת 3.6 מיליון שקל מעו"ד שבתאי גרשון, בטענה שלא מנע ממנה הפסדים כבדים בהתקשרות עם שותפים שהוליכו אותה שולל
איציק וולף
מגדלנה אנדרסון, האישה הראשונה בתפקיד ראש ממשלת שבדיה, התפטרה מן התפקיד עוד לפני שהספיקה להיפגש עם המלך לאחר שהפרלמנט קיבל את הצעת התקציב של האופוזיציה    "לא רוצה להנהיג את הממשלה במקום שבו מפקפקים על הלגיטימציה שלה"
עידן יוסף
השרה ברביבאי הפתיעה את ועדת הכלכלה והודיעה כי הנחתה לבנות תוכנית רב שנתית לתעסוקת חרדים על סמך פטור משירות צבאי בגיל 21
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il