X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנדל קובע שאמנם ניתן להעניק פיצוי על נזק רגשי בלבד, בלא שנלווה אליו נזק גופני, אך עומד בהרחבה על הנימוקים להימנע מהענקתו קרא הצטרף להנדל, מול גרוסקופף שקבע שיש לפצות חולה על חוסר הוודאות בו היה שרוי לפני אבחון מחלתו
▪  ▪  ▪
נזק שכיח שקשה להעריך [צילום אילוסטרציה: דוד כהן, פלאש 90]

"אין לשלול באופן גורף את האפשרות לפסוק פיצויים עקב גרימת נזק נפשי טהור. אך פיצוי כזה צריך להינתן בריסון ובמקרים המתאימים", קובע (27.12.21) המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, ניל הנדל, בהתייחסו לנזקים כמו עוגמת נפש או תחושת חוסר ודאות.
הנדל מציין, כי בעבר קבעה הפסיקה שלא ניתן להעניק פיצוי על נזק רגשי בלבד, בלא שמתלווה אליו נזק גופני, אך זו אינה הגישה הנוכחית. עם זאת, עדיין נדרשת זהירות בבואנו לפסוק פיצוי בגין נזק מעין זה, כשהוא אינו נלווה לנזק פיזי כגון פציעה. כפי שהוסבר בספרות המשפטית, פסיקת פיצוי בגין נזק כזה ללא כל סייגים או מגבלות, עלולה לעורר בעיות שונות הנובעות ממאפייניו של הנזק.
"שניים ממאפיינים אלה הם שכיחותו של הנזק והקושי לזהותו ולהעריכו. אפשר לטעון כי כמעט כל מי שסבל מהתרשלות של אחר, חש צער או אי-נוחות כתוצאה מכך. מדובר בנזק סובייקטיבי ואינדיבידואלי מטיבו, אשר ככזה לרוב לא ניתן להוכחה באמצעים חיצוניים לנפגע. שילוב המאפיינים מעורר חשש מפני הצפה של תביעות, ביניהן כאלה הנסבות על נזק פעוט-ערך באופן הכרוך בעלויות התדיינות יקרות. כן עולה חשש מפני תביעות סרק ותביעות מופרזות.
"גם כאשר הנזק אותנטי, הקושי בכימותו עלול להביא לפסיקת פיצוי גבוהה מדי, אשר תכביד יתר על המידה על פעילות המזיק, שלעיתים רצויה מבחינה חברתית. החשש מפני הרתעת-יתר ממשי במיוחד לנוכח שכיחות הנזק האמור, אשר יכול להתקיים במגוון רחב של נסיבות ותוך פגיעה אפשרית בציבורים גדולים, לרבות מעורבות של ניזוקים עקיפים". לכן, הוא מסיק, פיצוי שכזה צריך להינתן "בריסון ובמקרים המתאימים".
הנדל דחה את ערעורו של אדם אשר לקה במיאלופתיה צווארית (מחלה המתחילה מכאבי צוואר ועלולה להגיע עד לפגיעה תמידית בגפיים), ואשר תבע את שירותי בריאות כללית בטענה שרופאיה התרשלו בכך שלא קיבלו את המחלה בשנים 2012-2010. בית המשפט המחוזי בתל אביב (השופטת שולמית יעקובוביץ) קבעה שלא הוכח הקשר הסיבתי בין התרשלות הרופאים שאכן התרחשה לבין הנזק שנגרם לתובע, הסובל מנכות צמיתה בשל כאבים ופגיעה בתפקוד ארבע הגפיים. הנדל קבע שאין מקום להתערב בממצאים העובדתיים של המחוזי.
השופט עופר גרוסקופף הסכים עם הנדל, אך סבר שיש לפצות את התובע ב-100,000 שקל על האיחור בגילוי המחלה, בשל הארכת תקופת אי-הוודאות בה היה התובע מצוי. הנדל דחה את גישתו של גרוסקופף באומרו, כי כל הפסיקה אותה ציטט גרוסקופף התייחסה למקרים בהם ניתן פיצוי על נזק רגשי לצד הפיצוי על הנזק הגופני - ולא בפני עצמו כמו במקרה הנוכחי. בתוך כך, הנדל הרחיב את הדיון וקבע את הכלל בדבר "ריסון ומקרים מתאימים" במתן פיצוי על נזק רגשי בלבד. השופט ג'ורג' קרא הסכים עם הנדל וכך נפסק. את התובע ייצגו עוה"ד שי פויירינג ונמרוד הלוי, ואת שירותי בריאות כללית - עוה"ד דורון איצקוביץ וסאלי גורליק.

תאריך:  28/12/2021   |   עודכן:  28/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: פיצוי על נזק רגשי ייפסק בריסון ובמקרים המתאימים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הבר התרשל כאשר ייעץ לאחים דני ויוסף שיליאן שלא לערער על פסיקתא שקבעה את גובה חובם לבנק מזרחי אלא להסתפק בטענת "פרעתי"; ישלם 350,000 שקל
עידן יוסף
לאחר דיון טעון בתקנות מכסות הביצים לשנת 2022 הודיע יו"ר ועדת הכלכלה כי יכנס את הצדדים בלשכתו למו"מ לילי בניסיון להגיע להסכמות    שר החקלאות פורר: אנחנו מגיעים לדיון הזה בתקופה לא טובה מבחינת הענף, באירועים קשים של התפרצות שפעת העופות    חברי כנסת רבים מהקואליציה והאופוזיציה מתחו ביקורת על הגשת התקנות ברגע האחרון וללא הסכמה עם המגדלים מנכ"ל ארגון מגדלי העופות: העיתוי של התפרצות שפעת העופות נפל כפרי בשל בידי שר החקלאות
עידן יוסף
תא גיוס וקריירה של התעשיה האוירית יקיים הרצאות על טיל חץ 3 ליד הטכניון בחיפה    סטודנטים דתיים אומרים כי אין מקום שחברה ממשלתית תקיים אירוע בבר לא-כשר ומחלל שבת    תע"א: הכיבוד שיוגש - כשר    הסטודנטים: "חילול השם. תקיעת חץ בבטן"
עידן יוסף
ראש הממשלה בדיון 40 חתימות: "איבדתם את זה לגמרי, אתם פשוט מביאים הדבקה מסיבית לכנסת ישראל"    ראש האופוזיציה: "בנט ניסה לברוח מהדיון הזה כי פחד לשמוע ביקורת. בנט מזגזג בכל החלטה חיונית בעניין הקורונה. בממשלת ההונאה אפילו בנט לא מאמין לבנט"
עידן יוסף
משרד המשפטים: הקושי המרכזי הוא דווקא אכיפתי ולא בחסר בחקיקה - הקושי הוא לאתר את המשחיתים    היו"ר גלעד קריב: "נושא הדרת נשים במרחב הציבורי זה נושא שיקבל קדימות בוועדה הזו. הדרת נשים היא חלק מאלימות מגדרית"    רוטמן: למה אין החמרה על צלבי קרב והשחתת מודעות דת?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il