X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
רב-פקד ניר שוורץ דוחה את טענותיו של עד המדינה על מניעת שינה ומזון, אם כי אומר שאינו אחראי לתנאי המעצר מאשר בחקירה הנגדית: לא ביצעתי השוואות לסיקורו של נתניהו בוואלה
▪  ▪  ▪
שוורץ. "חשבתי שאולי הייתי במקום אחר" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

חקירתו של ניר חפץ במשטרה הייתה הוגנת ושגרתית, ולא הופעלו עליו לחצים פסולים - אומר רב-פקד בדימוס ניר שוורץ, שהיה החוקר הראשי של עד המדינה במשפטו של בנימין נתניהו. לצד זאת מדגיש שוורץ (יום ב', 10.1.22), כי אינו יודע ואין לו אחריות על שהתרחש בבתי המעצר בהם הוחזק חפץ.
"לא היה איזה לחץ מיוחד, מסוים, חריג אחר שהתנהל בחקירה של ניר חפץ, לא לפני החקירה שלו ולא אחרי", אמר שוורץ. התובע, עו"ד אסף עיסוק, שאל אותו מדוע התייחס למשפחתו של חפץ. שוורץ השיב, כי חפץ שמר למעשה על זכות השתיקה והחוקרים ביקשו לקבל ממנו גרסה כלשהי. במצב זה, הוסיף, הוא ניסה - כמו בחקירות אחרות - לפנות למימד הרגשי והסביר לחפץ ששתיקתו עלולה לפעול לרעתו בבית המשפט. "ככל שלא יתייחס בצורה רלוונטית, ההשלכות של הדברים הללו עלולות להיות הרסניות מבחינתו, כי אם הוא ייכנס לכלא - את המשפחה שלו הוא לא יראה ואת הילדים שלו הוא לא ייראה והחיים שלו יהיו כאלה".
עוד אמר שוורץ, כי חפץ יכול היה להיוועץ בעורך דינו בצורה מלאה ובכל זמן שרצה. לצד זאת הוא אמר, כי רק ברענון בפרקליטות התברר לו שיניב פלג, שהיה עוזרו בחקירה, לחץ על חפץ להחליף את עורך דינו [ירון קוסטליץ, שהציע לו לשמור על זכות השתיקה ואינו מייצג עדי מדינה]. שוורץ הדגיש, שהוא רואה זאת בשלילה מוחלטת: "המתחם הזה של יחסי עו"ד-לקוח הוא מבחינתי מתחם קדוש. בעיני זה בעייתי. זה מקום שאסור להיכנס אליו".
"הלינה זה לא הילטון, הזינזאנה זה לא מרצדס"
בתשובה לשאלה על תנאי חקירתו של חפץ, אמר שוורץ: "החיים במהלך תקופת המעצר הם לא פיקניק. צריך לזכור שאדם נורמטיבי, שולפים אותו בארבע-חמש לפעמים שש בבוקר מביתו. מגיע צוות בלשים, מעיר את כל הבית, מתחילים לעשות חיפוש, ואז לוקחים אותו לחקירה ואז הוא הולך לבית משפט ולמעצר. הלינה במעצר זה לא בדיוק הילטון, והנסיעה בזינזאנה המשטרתית זה לא מרצדס, והשהות בחדרי החקירה היא לא נעימה. חוקרים אותך על דברים שיכול להיות שאתה מסתיר, והאוכל הוא גם לא אוכל גורמה. החיים לא נעימים. לא נוח להיות עצור, לא נעים להיות עצור.
"מבחינת חפץ לא נעשה שום דבר חריג, שום דבר שלא נעשה אצל עצורים אחרים בתיקים אחרים. ההתנהלות עם חפץ הייתה רגילה לחלוטין. כל מה שקורה במעצר הוא מחוץ לסמכות של המשטרה, סמכות בלעדית של שירות בתי הסוהר. בחקירה הוא קיבל אוכל, והוא קיבל טיפול רפואי ככל שאנחנו יכולים לתת. התנהגנו עם חפץ בהגינות ובכבוד, אפשר לראות את זה בצורה מאוד ברורה בחקירות. ראיתי פרסומים [על החקירה] וחשבתי שאולי הייתי במקום אחר. מאוד נרגעתי כשקראתי את כל הפרוטוקולים וראיתי שהכל בסדר. התנהלנו איתו בהוגנות, בכבוד, הוא קיבל זמן להתקלח, להתארגן ולהתרענן. כשהיו לו טענות רפואיות, טיפלנו בטענות שלו ככל שיכולנו".
לדברי שוורץ, חפץ קיבל מזון רב ואיש לא ממנו במכוון גישה למזון. הוא גם העביר לשב"ס מכתב בו חפץ הביע דאגה לבטחונו, ואשר בתחילתו כתב: "ברצוני להדגיש כי היחס שאני מקבל מאז מעצרי ע"י אנשי המשטרה, רשות ניירות ערך והשב"ס הינו מקצועי, מכבד ואנושי". לדבריו, אין הוא יודע מדוע השב"ס העביר את חפץ כמעט מדי יום בין בתי מעצר והדבר לא נעשה כלחץ עליו. עוד אמר שוורץ, כי מדי פעם התלונן חפץ שהוא עייף, אך זו אינה סיבה לעצור את החקירה - אם כי באחד הימים נעשתה הפסקה ופלג "עשה איתו ספורט". לדבריו, אין כל יסוד לטענה לפיה נמנעה מחפץ שינה במתכוון.
עיסוק: "באיזו מידה התרשמת שחפץ היה ממוקד בחקירתו? עד כמה נשאר מרוכז?". שוורץ: "הוא היה מאוד מרוכז. חפץ אמנם לא נתן גרסה בכל מהלך חקירתו עד לחתימת ההסכם, אבל כל מה שהוצג לו - הוא עיין בו בעיון רב. כל מה שהושמע לו, הוא ממש התעמק וניכר שהוא היה מאוד מתעניין במה שנעשה". לדברי שוורץ, חפץ גם קיבל טיפול רפואי ככל שנדרש.
כל אנשי להב עסקו בתיק 4000
עוד התייחס שוורץ לחקירתו של חפץ ביולי 2018, כאשר החוקרים ניסו להבין מתי קיבל משאול אלוביץ מסמך של הרשות להגבלים עסקיים והעביר אותו לבקשתו לנתניהו. חפץ וההגנה טוענים שהחוקרים ניסו לשתול במוחו תאריך שיהיה מתאים להם, אך שוורץ דחה טענה זו. לדבריו, החוקרים עשו ניסיון כן למצוא את המועד ולכן הציגו בפני חפץ תאריכים של איכוני פגישות בינו לבין אלוביץ ובינו לבין נתניהו, בתקווה שהדבר יעזור לו להיזכר. "לאחר שזה לא צלח, רק אז ניגשנו לאופציה השנייה שהיא הלבשה של הממצאים החקירתיים, ולאחר ההלבשה הזו בעצם ניר הגיע לאיזושהי מסקנה אפשרית של מתי זה קרה".
בחקירה הנגדית לפרקליטו של נתניהו, עו"ד בועז בן-צור, אמר שוורץ, כי כל יחידה להב 443 - מאות שוטרים - עסקה בחקירת תיק 4000. הוא גם אמר, כי פרקליטות מיסוי וכלכלה ליוותה את התיק, והליווי הצמוד ניתן בידי עוה"ד יהודית תירוש ואמיר טבנקין. הם צפו בחקירתו של חפץ ומדי פעם הנחו - בהודעות כתובות או בעל-פה - את החוקרים.
בן-צור שאל האם החוקרים השוו את הסיקור של נתניהו בוואלה לסיקורו באמצעי תקשורת אחרים, או לסיקור של פוליטיקאים אחרים בוואלה. שוורץ השיב, כי הוא לא ביצע השוואות כאלו ואין הוא יודע האם חוקרים אחרים ניתחו את וואלה. עוד אמר, כי החוקרים מעולם לא השתמשו במונח "היענות חריגה" ביחס לסיקורו של נתניהו. הוא אישר, כי בכל ישיבות העדכון של החוקרים והפרקליטים בהן השתתף, איש לא אמר שיש צורך לבחון את כל סיקורו של נתניהו בוואלה, וכי הוא עצמו התבקש לבדוק רק "סיקור אוהד".

תודה לאורן פרסיקו, כתב העין השביעית, על סיועו בסיקור.
תאריך:  10/01/2022   |   עודכן:  10/01/2022
+ניר 1 או ניר 2
19:37 10/01/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

חוקרו של ניר חפץ מכחיש את טענותיו על תנאים קשים מהם נחקר. לא משנה למי יאמין בית המשפט; הסתירה הזאת מקשה על התביעה  ▪  לעומת זאת, אישר ניר שוורץ שהחוקרים כלל לא עשו השוואות כלשהן לפני שהחליטו שסיקורו של נתניהו בוואלה היה חריג

שוורץ וחפץ. הוגן או נורא? [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+חוקרו של חפץ: לא היינו צריכים להכיר מושגי תקשורת
17:04 10/01/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ניר שוורץ מאשר שחוקרי להב 433 לא הכירו מושגי יסוד בתקשורת כאשר חקרו את תיק 4000, אך אומר שלא הזדקקו לכך  ▪  מאשר גם שבדקו בצורה חלקית את המדיות של חפץ וישועה

"לא עשינו הכנה מקצועית" [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוקרו של חפץ: התייחסנו אליו בהוגנות וכמו לכל נחקר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מי
קיבל?  |  10/01/22 13:11
2
אומר שוורץ
באום  |  10/01/22 14:59
3
איתמר (הטעייה) לוין
יאירל  |  10/01/22 15:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
בית המשפט העליון מרחיב את הדיבור על הגבול שבין המותר לפלילי בקשר בין נבחר ציבור לבין חברו שגם נזקק לשירותיו    עם כל ההבדלים בין פרשת בן-אליעזר לבין תיק 1000, הדברים עשויים להוות הכוונה גם במשפט נתניהו
ד"ר משה ברנט
דיון בפני האליטה האינטלקטואלית של ישראל בראשות פרופסור יוסף אגסי על הפרשיות המשפטיות של בנימין נתניהו
דוד ארגז
מי שלא מסתפק בדיווחים המוטים של התקשורת הממסדית ועוקב אחרי שידורי המשפט הישירים, יודע שחלה תפנית חדה בעלילה ומי שעומד כיום למשפט אינו בנימין נתניהו אלא האוליגרכיה הפקידותית
איתמר לוין
המאבק בקורונה נראה כאילו הוא מנוהל מבונקר אטומי    חברי הכנסת מתעלמים מאנושיות בסיסית    בחזרה לעדותו המדאיגה של חפץ    מירון, הבאבא סאלי וחיים ולדר    100 מיליון אמריקנים מאמינים לשקרים
איתמר לוין
הותרו לפרסום קטעים מעדותו של חפץ בדלתיים סגורות    אומר על תרגיל החקירה בו נעשה שימוש במקורבת אליו: "פי מיליארד יותר גרוע ממה שהמוח שלי היה יכול להגיע אליו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il