X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
גורמים בפתח אומרים כי יו"ר הרשות הפלשתינית פועל לחסל פוליטית את יריבו המר, מרוואן ברגותי, במהלך כינוס הוועידה השמינית של פתח מחמוד עבאס מתכוון לנקום בברגותי אשר קרא עליו תיגר בשנה שעברה ועמד להתמודד מולו בבחירות לנשיאות המגעים לפיוס ביניהם נכשלו
▪  ▪  ▪
[צילום: נאסר שוויקי/AP]

הוועידה השמינית של תנועת פתח תתכנס ב-21 בחודש מרס וההכנות אליה הן בעיצומן. מדובר בוועידה חשובה הבוחרת מדי כמה שנים את מוסדות התנועה ובראשם את חברי הוועדה המרכזית שמהווים את הנהגת התנועה שהינה מפלגת השלטון ברשות הפלשתינית.
מבחינת ראש הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס, זוהי הזדמנות נוחה וטובה לבסס את מנהיגותו ולחסל את מתנגדיו הפוליטיים בתוך התנועה אשר קמו נגדו בשנה שעברה במהלך ההכנות לבחירות לפרלמנט והנשיאות אשר בוטלו בסופו של דבר בחודש אפריל שעבר על-ידי מחמוד עבאס עצמו בתירוץ כי ישראל איננה מאפשרת בחירות במזרח ירושלים.
על-פי גורמים בפתח, עבאס שם לו למטרה לחסל פוליטית את מרוואן ברגותי, בכיר התנועה המרצה 5 עונשי מאסר עולם בכלא הישראלי אשר קרא תיגר עליו והתכוון להתמודד מולו בבחירות לנשיאות, מקורביו של מחמוד עבאס מאשימים את ברגותי בחתרנות נגד יו"ר הרש"פ, החלשת תנועת פתח וניסיון לפצלה ביחד עם מוחמד דחלאן, יריבו המר של מחמוד עבאס ועם נאצר אלקידווה, שר החוץ לשעבר ואחיינו של יאסר ערפאת.
כינוס הוועידה ה-8 של פתח חשוב מאוד עבור מרוואן ברגותי כדי לנסות ולחזק את מעמדו, ברגותי מחכה בכיליון עיניים לעסקת חילופי השבויים בין חמאס לישראל לאחר שהנהגת חמאס התחייבה לדרוש מישראל את שחרורו במסגרת העסקה.
אם ייבחר מחדש לוועדה המרכזית של פתח הדבר יחזק מאוד את מעמדו כאחד היורשים האפשריים של מחמוד עבאס. למרוואן ברגותי יש פופולריות גדולה בשטחי הגדה והרצועה, הוא היה אדריכל הטרור של האינתיפאדה השנייה וקיבל את הכינוי “נלסון מנדלה הפלשתיני”, הוא מוביל בסקרי דעת הקהל הפלשתינים כמועמד המוביל לרשת את מחמוד עבאס.
מחמוד עבאס חושש מאוד מכוחו של מרואן ברגותי בשטח ומהברית שלו עם מוחמד דחלאן, והוא מוביל מאז 2011 מהלכים שמטרתם לחסל את מרוואן ברגותי מבחינה פוליטית. על-פי גורמים בכירים בפתח, מחמוד עבאס ביקש מישראל שלא לשחרר את מרוואן ברגותי במסגרת עסקת שליט, הוא פעל להכשיל את שביתת הרעב הגדולה של האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל ב-2017 שבראשה עמד מרוואן ברגותי והפסיק את התמיכה הכספית ב'מועדון האסיר הפלשתיני' הנחשב לאחד ממעוזיו של מרוואן ברגותי בגדה.
מקורביו של מרוואן ברגותי טוענים כי גם בימים אלה פועל מחמוד עבאס מול גורמי הביטחון של ישראל וארה”ב, באמצעות הגנרל מאג’ד פרג’, כדי למנוע את שחרורו מן הכלא של מרוואן ברגותי במסגרת עסקת חילופי השבויים החדשה בין ישראל לחמאס בטענה כי מדובר בטרוריסט שיהרוס את שיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל לרשות הפלשתינית ויגרור את הגדה לגל של טרור נגד ישראל.
קרב הירושה
בצמרת פתח יש התנגדות רבה של בכירי התנועה למרוואן ברגותי, במיוחד של אלה המשתתפים בקרב הירושה כמו ג'בריל רג'וב, מחמוד אלעאלול, חוסיין א-שיח' ומאג'ד פרג'. מרוואן ברגותי מפריע להם במהלכים שהם מתכננים אחרי ירידתו של מחמוד עבאס מהבמה הפוליטית, כמה מהם מתכוונים לסייע למחמוד עבאס לפעול לצמצום כוחו הפוליטי של מרוואן ברגותי ולהחלשתו.
ג'מאל הוואי, חבר המועצה המהפכנית של פתח אמר ב-4 בינואר לאתר האינטרנט "אלריסאלה נט" של חמאס כי חברי תנועת פתח המזוהים עם מרוואן ברגותי הודחו מהמועצה המהפכנית של התנועה. "הם רוצים לתת לגיטימציה לתהליך ההדרה ללא רעש, מתוך אמונה שחברי פתח אינם מבינים את מה שקורה,הם לא יצליחו", הוא אמר.
חברים נוספים במועצה המהפכנית של פתח כמו ג'מאל חוואיל ופח'רי אלברגותי אומרים כי הם עוקבים בדאגה אחר המתרחש בתנועת פתח אשר כמה מבכיריה מתכוננים לחסל פוליטית את מרוואן ברגותי בכינוס הוועידה ה-8 בחודש מרס.
לקראת כינוס הוועידה ה-8 שלה בחודש מרס, הקימה תנועת פתח ועדת פיוס פנימית שדנה באפשרות החזרתם של פעילי פתח המזוהים עם מרוואן ברגותי אשר הודחו בשנה שעברה מן התנועה לקראת הבחירות לפרלמנט, התנאים להחזרתם היו התנצלות והתחייבות לציות מלא להנחיות יו"ר הרשות.
מובן שהוועדה נכשלה בעבודתה, היא נפגשה גם עם פדווא ברגותי, רעייתו של מרוואן ברגותי, אך מקורביו של מרוואן ברגותי לא הסכימו לתנאים המשפילים שהוצבו בפניהם לצורך הפיוס כביכול, עבד אלפתאח חמאיל, חבר המועצה המהפכנית של פתח אמר כי עבודת הוועדה הייתה "מבישה, שרירותית וחסרת אחריות". הוא הזהיר כי המשך ההתנהלות הזו יביא לחיסולה של תנועת פתח. אבל, יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הצליח לעשות הצגה כאילו הוא מוכן לפיוס עם מרוואן ברגותי ואנשיו בתנאי שהם יסורו למרותו.
גורמים בפתח אומרים כי התנועה הדיחה את חברי המועצה המהפכנית פח'רי אלברגותי וג'מאל הוואי המזוהים עם מרוואן ברגותי, בחודש מאי שעבר החליטה הוועדה המרכזית של פתח לגרש מהתנועה את חבר הוועדה המרכזית ד"ר נאצר אלקידווה, כזכור, מוחמד דחלאן, יריבו של מחמוד עבטס הודח סופית מתנועת פתח במהלך הוועידה ה-7 בשנת 2016.
עדיין לא נאמרה המילה האחרונה בפרשת מרוואן ברגותי, "הציר החזק" ברש"פ שפועל בשליחות מחמוד עבאס והמקורב אליו מאוד כולל את חוסיין א-שיח' ומאג'ד פרג' אשר תומכים בעמדתו של יו"ר הרש"פ שיש לחסל פוליטית את מרוואן ברגותי, גם מרוואן ברגותי אינו קוטל קנים, יש לו השפעה בקרב האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל וגם בשטח עצמו, כולל קבוצות חמושים בגדה הסרים למרותו, השטח עלול להתחמם לקראת כינוס הוועידה ה-8 בעוד חודשיים ולהיגרר לעימותים אלימים, בסיועו של מוחמד דחלאן, אם לא תושג פשרה בין שני המחנות הניצים.

תאריך:  14/01/2022   |   עודכן:  14/01/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יו"ר הרש"פ מנסה לחסל פוליטית את יריבו ברגותי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יורם אטינגר
לדוגמה, משטר האייתולות משתף פעולה עם חיזבאללה, שהוא סניף של "כח קודס", זרוע של "משמרות המהפיכה" האחראית על הפצה של המהפיכה האיסלאמית ברחבי העולם    יחד הם מגבירים את החדירה לדרום ומרכז אמריקה, מצ'ילה עד מקסיקו    מבחינתם, אמריקה הלטינית היא הבטן הרכה של ארה"ב
איציק וולף
צבא סודן שולט כעת באופן מלא במדינה    ההתפטרות של עבדאללה חמדוק, ראש הממשלה שהושם במעצר בית בחודש אוקטובר, הוכרזה לאחר יום מדמם נוסף של הפגנות נגד השלטון הצבאי
יוני בן-מנחם
אירן מטילה איפול על זהותו האמיתית וטוענת כי מת ממחלת הקורונה אך בסעודיה ותימן מעריכים כי הוא נפצע אנושות בהפצצה של סעודיה על מעוזי המורדים החות'ים    השגריר, חסן אירלו, היה בכיר ב"משמרות המהפכה" ומקורבו של קאסם סולימאני    מותו הוא רווח נקי לסעודיה, ישראל וארה"ב
איתמר לוין
תומכיו של המנהיג השיעי האנטי-אירני מוקטדא א-צדר זכו במירב המושבים, וניו-יורק טיימס צופה שכעת ייפתח מו"מ בינם לבין נציגי המיעוטים הסוני והכורדי
יוני בן-מנחם
סעודיה מנהלת שיחות פיוס עם אירן בתיווכה של עירק אך במקביל היא מייצרת טילים בליסטיים בסיועה של סין ומתכוננת לאפשרות שתתוקף צבאית ע"י אירן. יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן מנסה להחזיק את המקל משני קצותיו כדי לשמור על האינטרסים של ארצו, ממשל ביידן חושש שייצור הטילים הבליסטיים בסעודיה יסבך את שיחות הגרעין בווינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il