X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השר מתן כהנא. "פוליטיקה זו לא תוכנית כבקשתך" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
השר מתן כהנא על השותפת עם מנסור עבאס:
"מנהיג עם קול אמיץ וחדש"
על השותפת עם רע"ם כתב כהנא: "גם אני ממש לא מאושר מזה שהקואליציה שלנו תלויה בקולות של מפלגת רע"ם. יש כאן הזדמנות. הזדמנות שאסור לנו להחמיץ בלי לפחות לנסות. נמשיך להלחם בטרור בכל הכוח וניתן הזדמנות לקול החדש הזה להשפיע"

השר לשירותי דת מתן כהנא פרסם הבוקר (יום ה', 12.5.22) פוסט על השותפות עם רע"ם בקואליציה ומציין כי אינו מאושר מכך שהקואליציה תלויה ברע"ם אך רואה בכך הזדמנות שאסור להחמיץ.
בפוסט ארוך כתב השר כהנא: "אנחנו מבינים שבמציאות אף אחד מאיתנו לא מתכוון ללכת לשום מקום. לא הערבים אזרחי ישראל, לא אלה הגרים ביו"ש ובטח לא אנחנו. וכנראה נגזר עלינו לחיות איך שהוא ביחד על פיסת האדמה הזו שנמצאת בין הירדן לים. ואז אנחנו מתעוררים, ומבינים שצריך למצוא דרך להתנהל בתוך הסכסוך הזה, שבכלל לא בטוח שאפשר לפתור אותו. בטח לא עכשיו."
על מנסור עבאס כתב כהנא: "בתוך כל הכאוס הזה, קם לאחרונה מנהיג ערבי-מוסלמי-ישראלי, שכנראה הבין פתאום את אותם הדברים. הוא הבין שלא יהיה שלום, בטח לא עכשיו, והוא הבין שאיש לא הולך לשום מקום. ובתוך כל הכאוס הזה הוא אומר לציבור שלו, לערבים אזרחי ישראל, שאולי כדאי רגע לנסות משהו אחר. והוא אומר להם שלהיות אזרחים של מדינה מערבית ודמוקרטית זו אולי דווקא הזדמנות מצוינת. הזדמנות שאין לאף אחד אחר מהאחים שלהם בעולם הערבי מוסלמי. ואולי, כשהדברים יראו קצת אחרת, יהיו להם בתי ספר יותר טובים, ותשתיות יותר טובות, ואולי גם הפשיעה תרד והסיכוי להפגע מכדור תועה שנורה במלחמת משפחות פשע יהיה הרבה יותר נמוך".
והמנהיג הזה החליט להיות חלק מהקואליציה ולנסות לעשות את הדברים אחרת. וגם אם נסתכל רק מנקודת המבט של היהודים, זה משהו טוב. זה משהו שאנחנו רוצים. זה משהו שאנחנו צריכים לברך עליו. כי גם אנחנו יודעים ששינויים באים מבפנים. כי גם אנחנו יודעים שבכפייה שום דבר לא מצליח, וכשמנסים לכפות על אנשים משהו, הם עושים "דווקא", כי כנראה זה טבע האדם.
כי גם אנחנו יודעים שהסיכוי להקטין את הפשיעה במגזר הערבי גדול בהרבה בשיתוף פעולה איתם מאשר בלעדיהם. ואנחנו גם יודעים שהסיכוי להסדיר את הכאוס בפזורה הבדואית גדול בהרבה כשזה מגיע מהם, וכך גם לגבי החזרת המשילות בנגב ובגליל".
על כך כותב כנהא:: האם זה יביא שלום?
לא.
בטח לא "שלום עכשיו".
אבל מה יהיה כאן אם יהיו 100 שנים של "שקט מתוח"?
וואללה לא יודע. גם לא מנסה לנחש. סומך על הילדים של הנינים שלי שיעשו הכי טוב שהם יכולים. בדיוק כמו שאנחנו מנסים.
האם זה בטוח יצליח?
ממש לא. כולנו רואים כמה זה קשה. כולנו רואים איך משני הצדדים יש כאלה שמנסים לעשות הכל כדי לקלקל (גם כאלה שרק לפני שנה אמרו בדיוק את אותם הדברים ויעשו את אותם הדברים ברגע שיצטרכו).
אז גם אני ממש לא מאושר מזה שהקואליציה שלנו תלויה בקולות של מפלגת רע"ם. אבל מה לעשות.., פוליטיקה זו לא תוכנית כבקשתך. ויש כאלה שצועקים על זה מאוד חזק, אבל זה כנראה לא מספיק חשוב להם מכדי להכנס לקואליציה ולשנות את המצב (למרות שחלק מהרבנים שלהם חשבו שזו דווקא אפשרות רלוונטית).
אז כן.
יש כאן קול אמיץ וחדש. יש כאן הזדמנות.
הזדמנות שאסור לנו להחמיץ בלי לפחות לנסות.
נמשיך להלחם בטרור בכל הכוח וניתן הזדמנות לקול החדש הזה להשפיע".

תאריך:  12/05/2022   |   עודכן:  12/05/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מנהיג עם קול אמיץ וחדש"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
זה כהנא או שמעון פרס?
באום  |  12/05/22 13:54
 
- קשה להגיד, אבל האיש הזה טיפש..
משה פרי  |  14/05/22 21:19
2
האחים המוסלמים ??
נב  |  14/05/22 19:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
מירב ארד
הבהיר: על-פי הנתונים הראשוניים שבידינו, ישנו סיכוי לא מבוטל שהעיתונאית נפגעה בכלל מירי הפלשתינים החמושים    הוסיף: הפלשתינים מונעים חקירה ושוליים נפיתוח פתולוגי משותף    ראש האופוזיציה נתניהו: "מוחה בתוקף נגד ההתבטאויות המבישות שנשמעות מתוך הקואליציה"
עידן יוסף
סלילת הנתיב הנוסף בכביש חוצה ישראל נועדה לנסיעת תחבורה ציבורית ושיתופית בין מחלף קסם למחלף עין תות    מוצע להקים גם מחלף נוסף שיאפשר להתמודד עם גודש התנועה בין מחלף נחשונים למחלף בן שמן    משרד התחבורה מקדם פתיחת קווי שירות לתחבורה ציבורית בכביש 6
עידן יוסף
ראש הממשלה מייחל להרחבת הקואליציה: "צריכים להירתם בכל כוחנו לשימור הקאוליציה, קיום הממשלה ואולי גם להרחבתה"    ""חשוב מאוד להחזיק את הקואליציה. החלופה היא לחזור שנה אחורה, וזה איום ונורא"
עידן יוסף
בפגישת ראשי סיעות הקואליציה נמסר כי בועז טופורובסקי ישמש בתפקיד עד למציאת מחליף קבוע, אך איש אינו מעוניין כרגע בתפקיד    בנט חושש מעריקת שירלי פינטו לשורות יש עתיד
איציק וולף
ועדת השרים לחקיקה אישרה את תזכיר חוק האקלים אשר לפיו אמורה מדינת ישראל להימנע באופן מוחלט מפליטת גזי חממה בשנת 2050    ארגוני הסביבה מותחים ביקורת: היעדים נמוכים מבשאר העולם והחוק לא מציב יעדי ביניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il