X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יפה בן דוד בהפגנה. 'לא תעשו הפרד ומשול' [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
בן-דוד עונה לליברמן: לא תעשו 'הפרד ומשול'
מזכ"ל הסתדרות המורים הצהירה כי המורים לא יוותרו על ימי חופשה ועל תוספת שכר לכל המורים, לא רק למורים החדשים "ימי החופשה של המורות והמורים לא עומדים לדיון, על הפרק תוספת שכר לא תוספת עבודה"
השרה שאשא ביטון. "המחאה מציפה את גודל המצוקה" [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]

כ-20 אלף מורים ומורות הפגינו הערב בתל אביב בדרישה להסכם שכר חדש. מזכ"ל הסתדרות המורים, יפה בן-דוד, השיבה בנאומה לשר האוצר ליברמן שהציע אמש להתחיל את החופש הגדול באוגוסט תוך ויתור של המורים על ימי חופשה וציינה כי ימי החופשה של המורים אינם למשא-ומתן.
"לא תיגעו לנו בחופש הגדול, שהוא החמצן של עובדי ההוראה. ימי החופשה של המורות והמורים לא עומדים לדיון, על הפרק תוספת שכר לא תוספת עבודה", אמרה. עוד הוסיפה כי משרד האוצר לא יוכל להפריד בין מורים ותיקים ומורים חדשים. זאת, בעקבות הרצון של האוצר להעלות משמעותית רק את שכר המורים הצעירים. "לא תוכלו לעשות הפרד ומשול ולהפריד בינינו. לא ניתן לכם לסכסך בין עובדי הוראה ותיקים וחדשים ועל הדרך לחסוך כסף. לא ניתן לכם להתעלם מהמציאות הקשה של עובדי ההוראה. אנחנו עומדים כאן על המשמר, מאוחדים, ותיקים וחדשים. כולנו מולכם - וכולנו נקבל תוספת", הצהירה.
שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, הצהירה על תמיכה בדרישת ארגוני המורים להעלאת שכר המורים. ״עוצמת מחאת המורות והמורים מציפה את גודל המצוקה בשטח וממחישה שהזמן דוחק יותר מתמיד", צייצה (יום ב', 30.5.22) בחשבון הטוויטר שלה במקביל להפגנת המורים המתקיימת ברחבת מוזאון תל אביב. עוד הוסיפה: "נמשיך להילחם כדי ששכר המורים יעלה משמעותית ומעמד המורה יתחזק".
ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, השתתף בהפגנת המורים וקרא לשינוי יסודי ביחס המדינה למערכת החינוך ולמורים. "המצב ידוע כבר שנים ארוכות, ובכל זאת ממשלה אחרי ממשלה נכשלות בטיפול הנחוץ לחינוך בישראל. אין זו רק העלאת השכר הנחוצה למורות ולמורים. צריך להבטיח לצוותי החינוך רווחה מקצועית, זמן להתפתחות מקצועית ואפיקי התקדמות. מגיע לכל מורה, מחנכת וגננת גיבוי חד-משמעי מול הורים אלימים ומול התערבות יתר", אמר.
לדברי חולדאי, השנה אין צורך לאיים בשיבוש פתיחת שנת הלימודים, משום שלא ניתן יהיה לפתוח את השנה כסדרה בשל מצוקת כוח האדם במערכת החינוך. "במערכת החינוך של תל אביב-יפו לבדה חסרים יותר מ-600 עובדות ועובדי הוראה, וזה בלי לדבר על מקצועות המעטפת שנחוצים למערכת כמו אוויר לנשימה. אנחנו מנסים להתמודד עם החוסרים בדרכים משלנו, אבל זה אפילו לא קרוב להיות מספיק. אסור שזה יהיה תלוי רק ברשות המקומית", אמר.

תאריך:  30/05/2022   |   עודכן:  31/05/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בן-דוד עונה לליברמן: לא תעשו 'הפרד ומשול'
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
משרד המשפטים מתריע כי אם לא ניתן יהיה לאשר בכנסת הארכה של תוקף התקנות לשעת חירום הצפוי לפוג בעוד כחודש לא ניתן יהיה לאכוף ביו"ש עבירות פליליות שבוצעו בישראל ותושבי יו"ש לא יהיו זכאים לביטוח בריאות ולחברות בלשכת עורכי הדין
איתמר לוין
יוסי בן-ארי נדון ב-1992 ל-12 שנות מאסר, אך נמלט לפרגוואי שנה לאחר מכן בעת חופשה    לאחר שהוסגר אשתקד, טען שעונשו התיישן ויש לשחררו    בג"ץ דחה ברוב דעות את העתירה: החוק רק חל על מי שביצוע עונשו הופסק בידי המדינה
איציק וולף
הרשות למעמד האישה ומכון ריפמן סיכמו לחזק מנגנונים להעצמת נשים במגזר הבדואי במסגרת יזמות כלכלית ושיתוף פעולה עם החברה האזרחית
עידן יוסף
בישיבה שקיימו ראשי המפלגות בימין הוחלט על התנגדות גורפת לכל חוק של הקואליציה במטרה להפיל אותה מיד    דרעי: "על כל חוק אחד טוב שניתן להם נקבל 100 חוקים מסוכנים"    סמוטריץ: "הממשלה לא ציונית ולא לגיטימית. ננהג במדיניות של אפס שיתוף פעולה ומקסימום מאמץ להפלתה"
עידן יוסף
באירן מזהירים כי אנשי העסקים הישראלים נמצאים על הכוונת של משמרות המהפכה וברשות סוכנות הביון פרטים אישיים שלהם    האישים המוזכרים עמוס מלכא, ענבל אריאלי, עמית לוינטל, עמית מלצר וגל גנוט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il