X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חיים גליק, מנכ"ל נת"ע
מנכ"ל נת"ע: רצוי לדעת את העובדות לפני שמטיחים האשמות
אמר בדיון ועדת הכלכלה על התנהלות החברה והחשש לעיכובים ובזבוז כספי ציבור: הקו האדום ייפתח בסוף השנה - האומדן התקציבי היה ללא ניסיון קודם ובבחינה מול מיזמים בעולם, נת"ע במקום טוב ח"כ מקלב שיזם את הדיון: התקציב עמד על 10.7 מיליארד שקל והיום אנחנו כבר עומדים על הערכות של 16 מיליארד ח"כ מרגי: אנחנו מתעדכנים על עוד עיכובים והתחושה היא שזה גדול על מי שקיבל על עצמו את המיזם

ועדת הכלכלה קיימה (יום ג', 31.5.22) דיון מהיר ביוזמת ח"כ אורי מקלב בנושא התנהלות חברת נת"ע במכרזי הרכבת הקלה והחשש לעיכובים ובזבוז כספי ציבור. מנכ"ל נת"ע אמר שמדובר בטעויות שהתבצעו באומדן תקציבי שנערך ללא שום ניסיון קודם, ואם יבחנו במבחן מול מיזמים אחרים בעולם נראה שנת"ע במקום טוב. עוד הוסיף שהקו האדום שנכנס לעבודה באוגוסט 2015 יפתח בסוף השנה הנוכחית.
מקלב אמר במהלך הדיון שהוא מבקש להעמיק בראיית עבודת נת"ע במיזמים של הרכבות הקלות, כקיים שיש פער בין ההתחייבות ליעדים לבין מה שקורה בשטח "התקציב עמד על 10.7 מיליארד שקל והיום אנחנו כבר עומדים על הערכות של 16 מיליארד שקלים", הוסיף. ח"כ יעקב מרגי הצטרף לבקשה לאחר שנחשף לקשיים שעלו מסוגיית נת"ע והתייחס לטענות על העדפות לגופים יקרים יותר במכרזים. "אנחנו מתעדכנים על עוד עיכוב ועוד עיכוב והתחושה היא שזה גדול על מי שקיבל על עצמו את המיזם".
ח"כ קטי שטרית אמרה שהתחילה לבדוק את נושא נת"ע עוד מפינוי כפר שלם, כשהחלטותיה של החברה נובעות מכך שאין עליהן מספיק ביקורת. עוד הוסיפה שנת"ע בחרה בתוואי הרסני לעיר רעננה שיגרום לנזקים של למעלה מ-40 מיליארד שקלים, למרות שיש תוואי חלופי של 570 מטר שיחסוך חצי מיליארד שקל. "פניתי לנת"ע ולשרה ולא קיבלתי תשובות. למה להתעקש ולהרוס את חיי התושבים? החוק חשוב אבל הוא תקוע כי הוא דורסני", הוסיפה.
תשתית לתלפיות
ח"כ צבי האוזר אמר בדיון שאין ספק שלמיזמים בסדרי גודל כאלה יש חריגות תקציביות, כשהדבר החשוב הוא להאיץ את הפעולות כי אנחנו בקטסטרופה תחבורתית. "בזמן הזה, איכות החיים הולכת ונהיית קשה יותר ויותר והתפקיד של נת"ע זה להקים תשתית לתלפיות, למאה שנה, ולקצר את הסבל לתושבים", אמר.
עו"ד טל קדמי, ממובילי המחאה נגד התכנון של נת"ע אמר בדיון: "בנובמבר 2020 נודע לנו על התוואי ששונה בדקה ה-90. יש תוואי שיכול לשרת את הנכים בבית לווינשטיין אבל הוא שונה, ומה שבעצם אומרים לנו זה שלא אכפת להם מהנכים. נת"ע ומנכ"ל החברה לא הסכימו להיפגש איתנו. מנחם בגין אמר בעבר 'יהיו נושאי המשרה משרתיה ולא רודיה', אבל נת"ע עושה בדיוק הפוך. אנחנו מבקשים תוואי שישרת את הנכים במקום שהכי נדרש להם ואנחנו מבקשים לא לתת יד לחוק המטרו. הגעתי לכאן בתחבורה ציבורית ואני יודע כמה היא חשובה אבל לא תחב"צ דורסני".
המשנה למנכ"ל משרד התחבורה, עילם שגיא, אמר בדיון שהמטרו והרכבת הקלה הם מיזמים משמעותיים שמתגלגלים כבר שנים ארוכות גם במוסדות התכנון וגם בממשלה והם מודעים לבעיות הקיימות. עוד אמר שהחלק האחרון של המטרו נמצא בדיון ארוך אצל חוקרת מטעם הוועדה לתשתיות לאומיות, אך ציין שהתוואי של הרכבת לא קשור לחוק המטרו והקו הירוק והקו הסגול מתוכננים לשנים 2027-2026.
מנכ"ל נת"ע, חיים גליק הגיב לטענות וציין כי רצוי לדעת את העובדות לפני שמטיחים האשמות. "בסוגיית תוואי הרכבת הקלה ישבתי עם ראש עיריית רעננה וזה הועבר לחקירה בוועדה לתשתיות לאומיות. בקשר לפינוי כפר שלם, נת"ע פעלה באופן הגון וענייני עם התושבים והוצאתם בעיכוב של שנה גרמה לעיכוב של שנה במיזם. המטרו עובר ב-24 רשויות שונות שמרביתן תומכות בו ויחד עם הרכבת הקלה הוא מהווה פתרון אמיתי לכל משתמשי הרכבים הפרטיים. יש גם חרדות מובנות מהקידוח באדמה, אבל לשמחתי יש לנו ניסיון מכרייה שעבר בהצלחה" אמר.
גליק הוסיף שנת"ע לא מוציאה כספים לפרסום עצמי ולא שילמה עבור חסויות, כשכל הסרטים שנראו תואמו עם משרד התחבורה על-מנת להכשיר את הלבבות להגעת הרכבת. באשר לחריגות התקציביות אמר גליק שמדובר בטעויות שהתבצעו באומדן, שנערך ללא שום ניסיון קודם, ואם יבחנו במבחן מול מיזמים אחרים בעולם נראה שנת"ע במקום טוב.
נציג אגף התקציבים באוצר, איציק דניאל, אמר שכדי להתמודד עם החסמים הבאנו את חוק המטרו שמונח על שולחן הכנסת ומחכה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית והוסיף ש"אם החוק לא יעבור יהיה קשה מאוד ליישם את המיזם בלוחות זמנים ובתקציב שאנחנו מעריכים". בהיבט התקציבי אמר דניאל שמיזם הרכבת הקלה הוא מהמרוכבים והיקרים ביותר שנעשו במדינה ויש בה עיכובים בזמן ובתקציב בין היתר בגלל המדד שעלה ושדרוגי תשתיות שלא כולם תכננו. עוד הוסיף, שכל חריגה של למעלה מ-50 מיליון שקל נדרשת אישור מועדת ההיגוי ונמצאת בבקרה של חברה חיצונית.
ח"כ מקלב סיכם את הדיון ואמר שנת"ע עושה עבודה עם שליחות חשובה מאוד, אבל אין ספק שיש סבל והשלכות על התושבים. לדבריו, יכול להיות שבחלק הזה צריך להפעיל אנשי מקצוע עם מומחיות בממשק בין תושבים לחברה, ואמר ש"אם תעמדו ביעד הפעלת הקו האדום עד סוף השנה, זה יהיה הישג". מקלב הוסיף שהוועדה מבקשת שנת"ע תעביר לה בכתב הערכה על תקציב מועדי ההפעלה ולוחות הזמנים ושעל החברה ללמוד מניסיון חשמול הרכבת הקלה בירושלים ולדווח על תוכניותיה". בתגובה לכך אמר גליק כי ההסכמים נחתמו וכל שינוי יוביל לשנים של עיכוב, וח"כ מקלב השיב: "תעבירו את התשובה בעניין הזה בכתב ונשקול לקיים סיור".

תאריך:  31/05/2022   |   עודכן:  31/05/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אגד  אגד תעבורה  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אמיר אסרף / Amir Asraf  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  דן / Dan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים גליק / Haim Glik  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יהודה בר-און / Yhuda Bar-On  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz  ישראל כץ / Israel  Katz  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מטרופולין /  Metropoline  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנחם בגין / Menachem Begin  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  משרד התחבורה  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צביקה (צבי) האוזר / Zvika Hauser  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנכ"ל נת"ע: רצוי לדעת את העובדות לפני שמטיחים האשמות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
מירב ארד
הצ"ח הינה כפוף לרביזיה    לפי הצעת החוק שוטר יוכל לערוך חיפוש בבית מגורים גם בלא צו, לצורך תפיסת ראיות כגון מצלמות בעבירות פשע חמור, כשהחיפוש נדרש מידית למניעת העלמת הראיה או פגיעה בה
מירב ארד
עימות בין משרד הכלכלה ללשכות הפרטיות על עלות הפעלתן    יו"ר הוועדה אפרת רייטן-מרום: יש צורך באיזון בין האינטרסים של הגורמים השונים
מירב ארד
מעתה גם מי שעבדה 9-6 חודשים לפני היום הקובע, תקבל דמי לידה עבור 9 שבועות. עלות החוק החדש הוא 6-4 מיליון ש"ח    אפרת רייטן-מרום: בשורה חשובה לאימהות צעירות בעולם של תעסוקה דינמית ומשתנה
עידן יוסף
משרד התחבורה הכשיל את רפורמת מוניות השירות שקידמה הכנסת, וכעת מנסה להעביר את ההפעלה והאחריות על הענף לרשויות המקומיות תוך עקיפת ועדת הכלכלה    המטרה הסמויה של השרה - לאפשר תחבורה ציבורית בשבת
מירב ארד
מנכ"ל הקריה למחקר גרעיני: צריך להסיר חסמים ביורוקרטים כדי לאפשר קידום פתרונות דיור    מנכ"ל גרעין אלעד: עוצרים משפחות מלעבור דרומה    ח"כ יעקב מרגי: אין בעיה של כסף במדינה אלא בעיה של רצון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il