X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביידן, עם הגיעו לפגישה עם מוממד בן סלמאן [צילום: בנדר אלג'לוד/המלכות הסעודית ארמון דרך AP]
ביידן, ליורש העצר הסעודי: אני מאמין שאתה אשם ברצח העיתונאי חאשוקג'י
נשיא ארה"ב הטיח דברים אלה ביורש העצר מוחמד בן סלמאן עם הגיעו לביקור בסעודיה ארגוני זכויות אדם תקפו את ביידן על קיום הפגישה ביידן: הבהרתי את דעתי באופן "ישר וישיר בדיון"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הטיח ביורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, כי הוא מאמין שיורש העצר אשם בהריגתו של העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י ב-2018, בטורקיה. ביידן אמר דברים אלה ישירות ליורש העצר, זמן קצר לאחר שהחלה פגישת השניים עם הגיעו של ביידן לביקור בג'דה, סעודיה (יום ו') - במסגרת ביקורו במזרח התיכון.
ביידן יצא לביקור בן ארבעה ימים במזרח התיכון כדי לקדם את האינטרסים של ארה"ב בתחום הכלכלי, המדיני והביטחוני. הוא פתח את ביקורו בישראל בה שהה במשך יומיים. ביום שישי, לאחר פגישה קצרה עם יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן, יצא לסעודיה. שם נועד עם בכירי הממלכה. ביום שבת הוא מתוכנן לפגוש מנהיגים נוספים ממדינות ערב המתונות. כל-זאת כדי להציב חזית מול אירן, ולהביא להגדלת תפוקת הנפט. המחירים הגבוהים של הנפט ומלחמת רוסיה נגד אוקראינה הם הגורם מס' 1 להאצת האינפלציה באירופה ובארה"ב.
ביידן ספג ביקורת קשה על פגישתו עם יורש העצר, במיוחד מארגוני זכויות אדם, וזאת לאחר שצולם יחד עם יורש העצר כשהוא הצמיד אגרופו לזה שלו. תמונות אלה של ביידן ושל יורש העצר, הידוע גם בשם MBS, קודמו במהירות על-ידי ממשלת סעודיה, כולל בטלוויזיה הממלכתית הסעודית ובטוויטר. מבקריו טענו, כי פגישתם גרמה למתן הכשר בדעת הקהל העולמית ליורש העצר, וזאת לאחר שארה"ב התירה לפני כשנה פרסום דוח מודיעיני שקבע כי יורש העצר הורה באופן אישי על הריגתו של חאשוקג'י.
ביידן הבהיר בשיחה עם עיתונאים, כי הוא היה "ישר וישיר בדיון" עם יורש העצר. "הבהרתי את דעתי", אמר, שלא יהיה מצב "שנשיא אמריקני ישתוק בסוגיית זכויות אדם. זה אינו עולה בקנה אחד עם מי שאנחנו ומי שאני. אני תמיד אעמוד על הערכים שלנו". ביידן ציין עוד, כי יורש העצר שב והכחיש את מעורבותו ברצח כשהעלה את הנושא מולו. "ציינתי שאני חושב שהוא כזה", אמר ביידן.

תאריך:  16/07/2022   |   עודכן:  16/07/2022
+ביידן: לא נפקיר את המזרח התיכון לרוסיה ולסין
21:31 16/07/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

נשיא ארצות הברית חתם את הביקור שלו במזרח התיכון בפסגה מדינית שהתקיימה בסעודיה  ▪  הממשל האמריקני דחף לשתף את ישראל במערך הגנה אזורי נגד אירן  ▪  שר החוץ הסעודי: זה לא נדון לפני הפסגה, לא במהלכה ולא אחריה

ביידן ומוחמד בן סלמאן בפסגה בסעודיה [צילום: אוון ווצ'י, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ג'ו ביידן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביידן, ליורש העצר הסעודי: אני מאמין שאתה אשם ברצח העיתונאי חאשוקג'י
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
יורש העצר הסעודי נזף בביידן
חשדנית  |  16/07/22 19:59
 
- הבית הלבן הוציא תיקון לשקר
חשדנית  |  18/07/22 21:31
 
- מדינות BRICS מצמצמות השקעה ב-$
חשדנית  |  20/07/22 15:12
2
פלוסי יוצאת היום לדרך...
חשדנית  |  29/07/22 10:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ביקור ביידן בישראל
עידן יוסף
הנשיא האמריקני הגיע למזרח ירושלים והצהיר על סיוע אמריקני נוסף לפלשתינים    "יש לנו היסטוריה ארוכת שנים שאינה שונה במהותה מההיסטוריה של העם הפלשתיני"    ביקורו באזור יגיע לסיומו לאחר ביקור במזרח ירושלים ופגישה עם אבו מאזן ברמאללה ולאחר מכן ימריא לסעודיה
עידן יוסף
תאפשר לכל המטוסים האזרחיים לחלוף מעל הממלכה לרבות טיסות ישראליות    בהודעת רשות התעופה האזרחית של סעודיה נמסר כי מדובר בכל הטיסות ללא יוצא מן הכלל - אבל ישראל לא צוינה מפורשות    כך היה גם אחרי הנרמול עם איחוד האמירויות
עידן יוסף
הרצוג לנשיא ארה"ב: מי ייתן ונסיעתך לסעודיה תביא מסר של תקווה לכל האזור • ביידן הזמין את הנשיא לבית הלבן כתב בספרהאורחים: "משורשינו האירים המשותפים לאהבתנו המשותפת לישראל, אנו מאוחדים בלב וברוח"
עידן יוסף
לראשונה, ארה"ב מתחייבת בכתב על כך שלאירנים לא יהיה נשק גרעיני    לפיד: אם אירן תמשיך לרמות - יהיה לכך מחיר כואב. דיברנו על סעודיה והניסיון לבנות קואליציה יותר מתונה במזרח התיכון. לא תהיה אירן גרעינית"    ביידן בחתימה על הצהרת ירושלים: "פוטין הוא אתגר ליציבות בכל העולם"    בהצהרה, שתי המדינות מתחייבות גם להמשיך במאמצים לפטור מוויזה לישראלים: "בהקדם האפשרי"
מירב ארד
הנשיא ביידן ורה"מ לפיד משתתפים בוועידת I2U2 בהשתתפות מנהיגי האמירויות והודו    לפיד למנהיגים: "בשותפות הזו, כל מדינה מביאה את החוזקות של עצמה, כך שהביחד גדול מסך חלקיו"    בן-זאיד: "מאמינים ששותפות יכולה להתגבר על סכסוכים"    אחה"צ יקבל ביידן עיטור מהנשיא הרצוג וייפגש עם בנימין נתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il