X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
ניצן. סעדה שקרן [צילום: כאן11]
סעדה. ניצן לא דובר אמת [צילום: ערוץ 12]
פרקליט המדינה לשעבר התראיין לכלי התקשורת במגמה להדוף את טיעוניו של סגן ראש מח"ש היוצא משה סעדה, שהאשים אותו בשקרים ובשיבוש הליכי חקירה ומשפט בשורה של פרשות לטענתו, סעדה מונע משיקולים זרים, מפריח שקרים ונוקם בו בגלל שלא מונה לראש מח"ש
▪  ▪  ▪
"התרגיל לחפץ - סוג של סחיטה, זה מגיע לדעתי לרף הפלילי"
עידן יוסף
משה סעדה, סגן ראש המחלקה לחקירות שוטרים, פותח בראיון לערוץ 12 עוד צוהר מטריד אל מה שמתרחש בפרקליטות ובמשטרה בכלל ואצל שי ניצן בפרט * טוען לאפליה פסולה כלפי ראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה, מתאר את הרגע שבו טויחה לטענתו בדיקה של תרגיל החקירה שנעשה לניר חפץ ומדבר על שיבוש חקירת מותו של הנער אהוביה סנדק
לרשימה המלאה

פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן פצח בסוף השבוע בסדרה של ראיונות לכלי התקשורת במטרה להתגונן ולהפריך, לדבריו, את טיעוניו של סגן ראש מח"ש היוצא, משה סעדה, שייחס לו שקרים ושיבוש הליכי חקירה ומשפט בשורה של עניינים שטופלו על-ידי הפרקליטות ומח"ש. משה סעדה הוא "שקרן ונקמן שפועל מאינטרסים אישיים", אמר ניצן בראיון לדב גיל-הר, תמר אלמוג ויואב קרקובסקי (כאן11, "השבוע" 29.07.22).
ניצן קבל על הניסיונות, לדבריו, ליחס פעולות מסוימות שביצע או לא ביצע, לתיקי בנימין נתניהו. טענות אלה הועלו לדבריו גם על-ידי משה סעדה גם בפני נציב תלונות על מייצגי המדינה בערכאות, הנציב דוד רוזן, והופרכו.
להלן חלק מדבריו של ניצן
  • סעדה לא תמים - "הציבור חייב להבין שלא מדובר בפרקליט שסיים את תפקידו, פרש ועכשיו אומר את אשר על לבו... עד 2018 עבדתי איתו המון שנים, היה נהדר. ב-2018 אני וצוות שלם לא בחרנו בו כמנהל מח"ש, פתאום הוא התהפך והתחיל להטיח האשמות וטענות ופתח במלחמה. לפני שנתיים וחצי הודיעו שלא יכולים לסבול בזה יותר, והוא פוטר". לשאלה מדוע לא פוטר בזמנו, אמר ניצן: "אנשים שעושים דברים איומים קשה מאוד לפטר משירות המדינה";
  • סעדה מסתובב ומשמיץ - ניצן אמר כי נאמר לו שסעדה "מסתובב במח"ש, משמיץ את פרקליט המדינה, אומר שינקום בפרקליט המדינה ועושה תעמולה להצביע לליכוד". לדבריו, סעדה אישר שאכן אמר דברים בגנותו; וכי הוא הציע לעובדים אחרים בפרקליטות להצביע לליכוד. לדבריו, סעדה הבטיח לו שיחדל מלהמליץ להצביע לליכוד. לשאלה מדוע אל פעל נגדו במישור המשמעתי, אמר: "יכול להיות שטעיתי שלא התלוננתי לנציבות. הוא הבטיח לי שלא יעשה את זה יותר".
  • דמי שתיקה? - "הטענה כאילו קראתי למשה סעדה ללשכה והצעתי דמי שתיקה, היא שקר מתועב... האיש ביקש לפרוש, יש לי מייל ממנו על זה. עשינו מו"מ על תנאי פרישה. אני חשבתי כבר אז שבעייתי שהוא יישאר במערכת. הוא סירב לקבל את מרות מנהלת מחש, היו טענות מאוד קשות. עובדה שבסוף הוא פוטר".
  • העימותים על המפכ"ל רוני אלשיך - "אני גיביתי את מח"ש, אבל כשראש מח"ש רצה שאצא תקשורתית נגד המפכ"ל - אמרתי זאת לא דרכי"; "המפכ"ל התנהל בצורה שערורייתית, אבל זה לא אומר שאני אצא לסכסוך פומבי נגד המפכ"ל. נציב הביקורת על הפרקליטות קבע מפורשות שאין לזה כל קשר בין המשפטים האלה שכתבתי במייל לבין פרשת נתניהו".
  • האירוע באום אל-חיראן - ניצן הכחיש מעורבות בניסיונות לשבש הליכי חקירה ומשפט, בתקרית שבה נהרגו ב-2017 השוטר ארז לוי ותושב המקום יעקוב אבו אלקיעאן. "אין לי יכולת לקבוע לפי הראיות שיעקוב אלקיעאן חף מפשע... מבחינתי כל אדם חף מפשע, אבל אם שואלים אותי לפי הראיות, אם אפשר לקבוע שהוא מחבל, יש ראיות לכאן ולכאן".
  • התרגיל בחקירת ניר חפץ - "לא ידעתי על התרגיל לניר חפץ בזמן אמת", אמר ניצן, על התרגיל הבעייתי שנעשה לחפץ בחקירתו בפרשות נתניהו. הוא דחה את טענת סעדה, כאילו ראשת מח"ש קרן בן-מנחם מנעה חקירה בנושא בזמן אמת, כאשר הוא, סעדה, דרש זאת. לדברי ניצן, בן-מנחם מונתה לראשת מח"ש כחודשיים לאחר אותו אירוע. סעדה הוא שהיה מ"מ ראש מח"ש כשקיבל לידיו את המידע, לאחר שאורי כרמל סיים תפקידו, ולכן הוא היה אמור לקבל החלטה בנושא. "הסיפור הזה ממחיש שקל להתל בציבור. הוא שקרן ונקמן ופועל מאינטרסים אישיים", סיכם.

שי ניצן, הראיון ל-כאן11

תאריך:  30/07/2022   |   עודכן:  30/07/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שי ניצן מכחיש ותוקף: סעדה שקרן ונקמן שפועל מאינטרסים אישיים
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
אין לו חוש הומור
שיפון  |  30/07/22 11:48
2
מדוע לא תובע על לשון הרע?
אופיר  |  30/07/22 12:05
3
כל כלב בא יומו
אורח  |  30/07/22 12:09
4
יותר מדי עדויות על תכונותיו
באום  |  30/07/22 13:38
5
רוצים תביעת דיבה!!!
עובד 1  |  30/07/22 16:00
6
נו באמת
פלג א  |  30/07/22 16:23
7
הפוסל במומו פוסל
טירה  |  30/07/22 21:54
8
מה זה משנה מי צודק
ABE333  |  30/07/22 23:10
9
המדינה עברה תאונה קשה ל"ת
X12  |  30/07/22 23:17
10
למה רוצים לנקום בו ?
mozer  |  1/08/22 10:02
11
מערכת אכיפת החוק חולה מאוד!
אקטואלי  |  2/08/22 10:57
12
מערכת אכיפת החוק חולה מאוד 2
אקטואלי  |  2/08/22 10:59
13
מערכת אכיפת החוק חולה מאוד 3
אקטואלי  |  5/08/22 10:04
14
מי מאמין לשי ניצן
אבי כהן  |  6/08/22 22:15
15
חקירה פלילית לבכירי המערכת 4
אקטואלי  |  13/08/22 23:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
איתמר לוין
ב-37,994 מילים "מצליח" מבקר המדינה שלא להזכיר למעשה את ראש הממשלה, השר לביטחון הפנים והמפכ"ל    כאשר איש אינו נדרש לשלם את המחיר, המחדלים חוזרים על עצמם וגובים חיי אדם
איתמר לוין
המשטרה התמקדה בירושלים ולא שמה לב לערים המעורבות    עם פרוץ המהומות לא הייתה לה מערכת לניטור הרשתות החברתיות ואין בה עיסוק מודיעיני בתחום הסדר הציבורי    אין תפיסת עבודה מחייבת לשיתוף פעולה בין שני הגורמים
איתמר לוין
אנגלמן: אירועי שומר החומות תפסו את המשטרה עם מלאים חלקיים, שוטרים שלא עברו הכשרות מתאימות ונשלחו לשטח בלא ציוד חיוני, וריקון הערים המעורבות לטובת תגבור ירושלים
עידן יוסף
בהודעה מיוחדת נכתב כי כמה מהטענות שהעלה משה סעדה מבטאות את המחלוקות שהתגלעו בינו לבין הממונים עליו בעת שכיהן בתפקיד    "תיקי ראש הממשלה לשעבר נחקרו בידי יחידות שונות, וכל ניסיון לקשור בין החלטות הנוגעות לניצב ריטמן לבין תיקי האלפים מופרך מיסודו"
איתמר לוין
מאמץ את קביעתו של נציב הביקורת, לפיה חקירת התקרית לא הושפעה משיקולים הקשורים לתיקי נתניהו    הנדל: הטענות שהעלה נתניהו התבססו על "תכתובות דואר אלקטרוני שהודלפו והוצאו מהקשרן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il