X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרב אברהם יוסף. לשון משתלחת [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
"תימנים חסרי דעת": רבנים במכתב חריף נגד הרב אברהם יוסף
בנו של הרב עובדיה יוסף תקף את העדה התימנית על התנגדותה לאמץ את מנהג יתר הקהילות לאכול בשר ולשתות יין בתשעת הימים: "אם היה בדעתם לחזור לתימן – בבקשה שיאכלו בשר" 18 מרבני הקהילה התימנית דורשים התנצלות: "ביזוי עדה קדושה שלמה"
הרשעה בהפרת אמונים
הרב אברהם יוסף הורשע בשנת 2017 בבית משפט השלום בת"א בשתי עבירות של הפרת אמונים. הוא ניצל את מעמדו כדי להיטיב כספית עם בד"ץ בית יוסף שבניהול משפחתו. במסגרת הסדר טיעון הוא חויב להתפטר מכל תפקידיו הציבוריים ונגזר עליו מאסר על תנאי.
בהיותו רב העיר חולון, הורה לפני כ-15 שנה לחברי מועצת העיר מטעם שס שלא לפרוש מן הקואליציה בעקבות החלטת העירייה להפעיל הסעות בשבת למקומות הבילוי. בעקבות אותה החלטה אימצו עיריות נוספות את הרעיון.

+ רב בכיר: דברי הרב יוסף נגד התימנים עלולים לפגוע במפלגת שס
רבנים בולטים בעדה התימנית פרסמו (יום ה', 4.8.22) מכתב חריף ביותר כנגד הרב אברהם יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף, אחרי שזה כינה את התימנים "חסרי דעת" בעקבות מנהגם לאכול כרגיל בשר ולשתות יין בימים שבין א' באב לערב תשעה באב, למעט בסעודה המפסקת שלפני הצום.
בתוכניתו השבועית המשודרת ברדיו קול חי, שבה הוא משיב לשאלות בנושאי הלכה, אמר הרב יוסף: "אין מי שיפרוץ גדר, אין מי שיזוז מהמנהג, ויאמר - אנחנו לא נהגנו. לצערי, יש בארץ קבוצות של תימנים חסרי דעת".
בעדה התימנית, שבעניין זה נוהגת כפסיקת הראשונים, הגאונים והרמב"ם, לא התקבל מנהג זה. בחלק מן הישיבות שבהן לומדים בני העדה, אף מכבדים מנהם זה ומאפשרים להם ליהנות ממזון בשרי שנותר מסעודות השבת.
הרב יוסף לא הסתפק בכך והחריף את הטון באופן שנתפש בידי הרבנים בהתנשאות אומללה. הוא הסביר כי מכנה חלק מהתימנים כך משום ש"הם לא מוכנים לקבל את דעת הכלל, הם מוכנים לעשות הכל לשמר את מנהגי אבותיהם. ובאמת אם היה בדעתם לחזור לתימן – בבקשה שיאכלו בשר. אני לא מכיר תימני אחד שרוצה לחזור לתימן. הם באו לארץ במטרה להישאר בארץ. אם כך איזה סיבה יש להקל ראש בעניין אבלות על תשעה באב. וכי תשעה באב שייך לכל העדות חוץ מהתימנים? מה הם לא בכלל ישראל? חלילה. לכן צריך ללמד אותם מוסר השכל להיות חלק מעם ישראל, להיות מהמתאבלים על ירושלים ולא לאכול בשר בתשעת הימים כמו כלל ישראל".

"שנאת חינם"

על מכתב הרבנים חתמו 18 מרבני העדה, בהם הרבנים רצון ערוסי, שלמה מחפוד ויפת טיירי. לשון המכתב:
"ארץ רעשה אף שמים נטפו מפני דברי בלע שנשמעו בפני רבים, של ביזוי עדה קדושה שלמה מישראל, עדת תימן המעטירה, מפי אחד מבני יוסף הלא הוא אברהם לא אוהבי1 המתנשא לאמר אני אמלוך2, אני אחנך, בכנותו את הנוהגים כמסורת תימן ודין התלמוד והגאונים וכו' כ'חסרי דעת'.
ולא נוכל לראות כבלע את הקודש3 לבזות עדה קדושה. מי נתן למשיסה4 גדולי קדמונינו, אשר על פיהם יחנו ועל פיהם יסעו5 כלל עדתינו עדת קודש תימן המפוארה במהלך הדורות, ולמרות שמהנכון היה שלא להגיב מבחינת אל תען וכו'6, מ"מ7 אם לא נמחה מחאה נמרצת יאמרו מדשתקי ניחא להו לרבנן8 ופן נלכד9 ח"ו לא עת לחשות10. אנו קוראים לו לחזור ולהתנצל בפומבי על דבריו המתנשאים שיצאו מפיו בבלי דעת, דעת קנית מה חסרת11. ובפרט בימים אלו ימי בין המצרים, בשעה שאנו אבלים על חורבן הבית שנחרב בעוון שנאת חינם! וכתבנו כל זאת מתוך דמע ומכאוב, על דרכו של ר' אברהם יוסף המביאה לידי קנאות ומחלוקת, ותקותינו שהדברים אשר כתבנו יחוללו שינוי לטובה, ואם החכמים יבינו זאת והיה זה שכרנו12.

הערות

1. הפוך מהכינוי "אברהם אוהבי" שבו קרא ה' לאברהם אבינו
2. שיטת הפסיקה שלי היא המושלת בכיפה
3. הריסת נוהג קדוש
4. שלל שנלקח ללא רשות
5. לאורם יילכו
6. "אל תען כסיל כאיוולתו"
7. מכל מקום
8. עלולים לפרש את שתיקתנו כהסכמה לדברים
9. פן נלכד בעוון חס ושלום
10. לשתוק
11. בלשון חופשית: מה שווה הלימוד שלך אם אין בך דעת
12. נסתפק בכך

תאריך:  04/08/2022   |   עודכן:  04/08/2022
רב בכיר: דברי הרב יוסף נגד התימנים עלולים לפגוע במפלגת שס

0
הרב פנחס קורח, מהבולטים ברבני העדה התימנית, מזהיר כי דבריו של הרב אברהם יוסף כנגד מנהגה של העדה לאכול בשר ולשתות יין בתשעת הימים עלולים להרחיק את שומרי התורה מלתמוך ביום פקודה במפלגת שס. הרב קורח הביע מחאה על דברי הרב יוסף, וקרא לו לחזור בו ולהודות בטעותו.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"תימנים חסרי דעת": רבנים במכתב חריף נגד הרב אברהם יוסף
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הדיקטטורה בתורתו של יביע אומר
בוקי בן יוגלי  |  4/08/22 19:02
2
RAVVODIA ROSH haNEPOTISM
Psychiatrist MD  |  5/08/22 22:59
3
תגובה לאברהם יוסף
הזועם  |  7/08/22 01:05
4
יהדות תימן
אליאב  |  30/06/23 14:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
עידן יוסף
לפיד מקיים הערכות מצב בקריה    בעקבות החסימות: חקלאים ועצמאיים בעוטף יפוצו. הפיצוי יינתן בנוהל של קרן מס רכוש - ללא תלות בהכרזה על מצב מיוחד בעוטף
איתמר לוין, יצחק דנון
העירייה דורשת מן האוניברסיטה 161 מיליון שקל בהיטלים בגין קמפוס הר הצופים, לאחר שדרשה 128 מיליון שקל בגין קמפוס גבעת רם    האוניברסיטה מבקשת מבית המשפט לבטל את הדרישות
איציק וולף
השכר הממוצע למשרת שכיר עמד במאי 2022 על 11,753 שקל ועלה יחסית למאי 2021    ענף מידע ותקשורת מוביל את רמות השכר עם שכר ממוצע של 26,342 שקל ברוטו
איציק וולף
רב אלוף אביב כוכבי ביקר באוגדת עזה ביום השלישי של ההיערכות הכוללת הגבלות תנועה שהוטלו על תושבי עוטף עזה    הנחה להגביר את מוכנות צה"ל להסלמה ולוודא שיש אישור לפעולות התקפיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il