X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בשנה שעברה חוסנו 15.4% ממבוטחי קופות החולים [צילום: מרכוס שרייבר, AP]
50% עלייה במספר חולי השפעת המאושפזים
בבתי החולים בישראל מאושפזים 569 חולי שפעת, מהם אושפזו 206 בשבוע האחרון ירידה נרשמה בשיעור מבוטחי קופות החולים שקיבלו חיסון נגד שפעת והוא עומד על 14.4%

206 חולי שפעת אושפזו בבתי חולים בישראל בשבוע האחרון. ממשרד הבריאות נמסר (יום ה', 1.12.22) כי מדובר בעלייה של 50% לעומת מספר המאושפזים בשבוע שעבר. מאז תחילת אוקטובר ועד לתחילת השבוע הנוכחי אושפזו 569 חולי שפעת בבתי החולים.
ד"ר הגר מזרחי, ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות במכתב למנהלי בתי החולים וראשי האגפים הרפואיים בקופות החולים, התריעה כי חלה עלייה משמעותית בתחלואה בשפעת וכי יש להיערך בהתאם לטיפול באנשים בקבוצות סיכון.
משרד הבריאות קורא לציבור להתחסן כנגד שפעת, בדגש על אנשים בני 65 ומעלה ואנשים בקבוצות סיכון. המשרד מזכיר שהחיסון לשפעת מפחית את הסיכון לתחלואה. ובתנאי שהחיסון ניתן לפחות שבועיים לפני החשיפה למחלה. החיסון מומלץ מגיל שישה חודשים ומעלה.
על-פי נתוני המרכז הלאומי לבקרת מחלות במשרד הבריאות, עד ליום שלישי האחרון (29.11.22) חוסנו 14.4% מכלל מבוטחי קופות החולים בישראל. זאת, לעומת 15.4% שהתחסנו בתקופה המקבילה בשנה שעברה. רוב המתחסנים - 51.9% מהם - הם בני 65 ומעלה. 22.3% מן המתחסנים הם בני 55 עד 64, 10.4% הם בני 5 עד 12 ו-8.3% הם בני פחות מ-5 שנים.
נגיף השפעת עלול לגרום לתחלואה קשה, כגון דלקת ריאות, סיבוכים אחרים בדרכי הנשימה, דלקת בשריר הלב ואף מוות. רוב נגיפי השפעת שזוהו עד כה בישראל שייכים לסוג A, ומיעוטם לסוג B. במעבדה המרכזית לנגיפים זוהו בקרב חולים עם שפעת מסוג A - שני תתי-סוגים: תת-סוג A/H1, ותת-סוג A/H3. בתרכיב החיסון נגד שפעת הניתן בישראל כלולים שני תתי-הסוגים הללו של שפעת A, ושתי שושלות של שפעת B.
חיסון מוקדם מפחית סיכון להדבקה במחלה וכן סיבוכים כגון דלקות ריאה, אשפוזים ותמותה. מומלץ להתחסן מדי שנה שכן בכל עונת חורף עלולים להיות זנים שונים. החיסון השנה (ובכל שנה), מיוצר על בסיס תחזית של ארגון הבריאות העולמי שקובע מהם הזנים הצפויים באותה שנה.
ממשרד הבריאות נמסר כי חשוב להתחסן גם אם הזנים הנכללים בחיסון השנה זהים לאלו שהיו בחיסון של השנה הקודמת. רמת הנוגדנים נגד זני התרכיב מתחילה לדעוך כשישה חודשים לאחר החיסון, עם שונות מסוימת לפי חיסון וקבוצת גיל.
על סמך נתונים הנאספים ומנותחים על-ידי המרכז הלאומי לבקרת מחלות במשרד הבריאות, ניכרת עלייה משמעותית בתחלואה עקב נגיף ה-RSV. מתחילת חודש אוקטובר 2022 ועד ליום שבת (26.11.22), דווחו 455 מאושפזים עם אימות מעבדתי ל-RSV מתוכם 163 מאושפזים בשבוע האחרון. בשבוע המקביל בעונה הקודמת דווחו על-ידי בתי החולים הכלליים בישראל 90 מאושפזים עם אימות מעבדתי לנגיף ה-RSV.
נגיף ה-RSV גורם לתחלואה נשימתית במיוחד בתינוקות ובפעוטות מתחת לגיל שנתיים, שבהם היא מתבטאת במחלת הברונכיוליטיס. התחלואה מתרחשת בדרך כלל בעונות הסתיו והחורף.

תאריך:  01/12/2022   |   עודכן:  01/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
50% עלייה במספר חולי השפעת המאושפזים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
"נמשיך לעמוד איתן גם אל מול הרעמים והברקים הנשמעים והנראים בעת הזו. הם מופנים לעברנו ומבשרים, כך נראה, את בואה של סערה - אך כשהדין, והוא לבדו, לנגד עינינו, יכול נוכל גם לה"
איתמר לוין
בית המשפט: לב הפרה את התחייבותה שלא להתייחס בפרסומיה לבנה של ראש צוות התביעה במשפט נתניהו; הצטוותה להסיר את הפרסומים ולא לחזור עליהם
עידן יוסף
סמוטריץ' יקבל את משרד האוצר ברוטציה, משרד העלייה והקליטה ומשרד המשימות הלאומיות    שר משרי הציונות הדתית ישמש גם כשר במשרד הביטחון שאחראי על ההתיישבות ביו"ש    יו"ר ועדת החוקה יהיה אחראי גם על שירותי הדת וועדת הרפורמות תוחזק בידי המפלגה    המתפ"ש והמנא"ז יועברו לציונות הדתית
איציק וולף
ראש מינהל החינוך בעיריית תל אביב-יפו הודיעה למנהלי בתי הספר כי אם הממשלה החדשה תוציא מתוכנית הגמישות הפדגוגית תכנים פלורליסטיים - תממן העירייה את השיעורים הללו מתקציבה    "לא נשאיר אתכם תלויים בתקציבי המדינה"
עידן יוסף
הרוצח הוחזק במעצר ברשות הפלשתינית ורק באפריל השנה נעצר ע"י כוחות הביטחון בישראל    הטיעונים לעונשו של מעאד חאמד יישמעו בבית המשפט הצבאי בשבוע הבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il