בימים האחרונים ציינה
רכבת ישראל אבן דרך מרכזית בתוכנית הפיתוח לעשורים הקרובים, עם סיום שדרוג מערכת האיתות לאיתות אלקטרוני בכל רחבי הארץ.
מיזם המעבר מאיתות חשמלי לאיתות אלקטרוני החל בשנת 2014 וכלל הקמה של 22 מערכות שליטה ובקרה בתחנות, הנחה של 250 ק"מ תשתיות תקשורת, והתקנה של כל מרכיבי האיתות השונים; סימנורים, מסוטים, ומערכות בטיחות נוספות. בכך, נוצר רצף מסילתי בכל תחנות הנוסעים של איתות אלקטרוני מתקדם, חדשני ובטיחותי יותר שיאפשר בהמשך שילובם של קטעי מסילה חדשים הנבנים כיום (המסילה המזרחית, מסילת 431 ועוד), וכן יאפשר את השלמת מיזם ה-ETCS LEVEL 2 המוטמע כיום ברכבת ישראל ועושה שימוש בתדרי
סלולר רכבתיים. בזכות המערכת החדשה, תשופר ניהול תנועת הרכבות על-ידי מרכז השליטה והבקרה הרכבתי, ותשופר רמת השירות והבטיחות.
מערכת האיתות האלקטרוני מאפשרת גמישות לשינויים עתידיים ומתאימה לשדרוגים והתממשקות למערכות שליטה ובקרה שונות, כמו למערכת ה-ETCS LEVEL-2 - המערכת המתקדמת ביותר בעולם בתחום השליטה ברכבות המוטמעת בימים אלה ברכבת ישראל, וכן למיזם החשמול שמטרתו מעבר מרכבות דיזל לרכבות חשמליות חדישות, במהירות של עד 250 קמ"ש וידידותיות לסביבה. שני המיזמים נמצאים בתהליכי ביצוע מתקדמים.
מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה: "שדרוג מערכת האיתות מהווה אבן דרך משמעותית בתוכנית הפיתוח לעשורים הקרובים, שמטרתה שיפור השירות לנוסע, הפעלת רכבות חדשניות ומהירות, והגדלה ניכרת של מספר הנסיעות ברכבת מ-70 מיליון בתחילת העשור הנוכחי, ל-300 מיליון נוסים בשנת 2040".