X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  ספרים
עקידת יצחק [צילום: ציור של רמברנדט]
עולם אפל
הרקע לכתיבת טרילוגיית הספרים המרתקת של המחברת, גבריאה בן שמואל, משלב סיפור משפחתי עתיק שהועבר מדור לדור, ממש כשם הספרים "שושלת" יחד עם הרצון להכרת דמויותיהם של האבות בצורה שונה וסיפורית

פרק ראשון מתוך הספר השני
טירת דון רודריגו דה לה ג’ויה, ספרד - נובמבר 1493
הוא עמד במעלה המדרגות הלולייניות ונשם ברכות. לא הייתה זו הפעם הראשונה, וככל הנראה גם לא האחרונה, שהוא עמד לקחת חייו של אדם, והוא התפלא שהוא לא נרגש יותר.
'האל אינו היחיד שיכול לקחת חיים', חשב.
כשקיבל את ההוראה מההגמון, שקל להשתמש בידיו. הוא הכיר היטב את מגע העור הנמחץ, את נקודות האחיזה שקטעו את הנשימה, ניסיונות התנגדותו של הקורבן והרגע המדויק שבו עזבו החיים את הגוף שנעשה כבד. הדברים התרחשו כפי שציפה, רק שהפעם נאלץ לסחוב את האישה על גבו. על-אף שלא הייתה כבדה והחשכה הגנה עליו, פעימות ליבו הואצו מהפחד שיתגלה. למזלו הכניסו הלילה והחורף את יושבי הטירה לחדריהם והפחד היה מיותר. כששמע את יללות הזאבים ידע, שעד הבוקר, מהגוף החם שהותיר על האדמה ביער יישארו רק עצמות וקרעי בגדים.
מישהו התקרב לתחתית גרם המדרגות, ידו אוחזת בנר.
גופו נדרך.
אור הנר נע קלושות ושיחק על אבני קירות הטירה המסותתות והשונות בגודלן, וריח הטחב העמוק שעלה מהן מילא את חזהו. המדרגות הצרות הובילו לחדר זעיר בסוף מסדרון קצר שהיווה את מעונו של פדרה סבסטיאן. הרוצח נשען על הקיר והקשיב לנשימותיו הכבדות של האיש שעלה לאיטו במעלה המדרגות ונעצר תכופות. הכומר כבר לא היה צעיר ונראה שעבורו המדרגות נעשו לולייניות וארוכות יותר עם כל שנה שחלפה. הגלימה החומה שלבש הייתה דהויה, כמו פניו, שהופיעו ונעלמו חליפות באור הנר.
הרוצח הסיט את מבטו אל הקיר שלפניו. מאז הפעם הראשונה בה נטבעו פני הנרצח בזיכרונו ובחלומותיו, העדיף שלא להתבונן בקורבנותיו. לבושו השחור והמסכה שעל פניו שיוו לו מראה מאיים שלא פעם העלה זעקה בלתי רצונית מגרון רואיו.
'הפעם הוא לא יספיק'.
גופו נדרך כנמר המשחר לטרפו. פשט וסגר את אגרופיו באיטיות כדי להניע את הדם בגופו, אך לא זז ממקומו.
אור הנר התחזק.
'מה עם הנר? הוא יכבה או יצית את סביבתו כשיפול'?
זינוקו היה מהיר. ביד אחת תפס את הנר ותלשו מיד הכומר ובידו השנייה דחף את העולה בחוזקה. האיש איבד את שיווי משקלו ונפל חזרה לתהום ממנה הגיח, גופו נתקל בקירות האבן בטפיחות רמות. הצעקה שביקש לצעוק פסקה עוד לפני שהחלה כשמפרקתו נשברה והוא שקע בתחתית המדרגות בתנוחה מעוותת, בלתי אפשרית. הרוצח ירד לאיטו במדרגות, אור הנר מורה לו את הדרך.
כשהגיע למטה התכופף ונגע בעדינות בצוואר הכומר. הדופק לא הורגש. הוא נשם עמוקות.
'זה נעשה קל יותר בכל פעם'.
הרוצח הרים את רגלו ופסע מעל הגופה. אחר זרק את הנר על הרצפה ושמע את נשיפותיו כשכבה.

שושלת שומרי הסודות
סיפורי התנ"ך כמו שלא הכרתם
▪  ▪  ▪

הרקע לכתיבת טרילוגיית הספרים המרתקת של המחברת, גבריאה בן שמואל, משלב סיפור משפחתי עתיק שהועבר מדור לדור, ממש כשם הספרים "שושלת" יחד עם הרצון להכרת דמויותיהם של האבות בצורה שונה וסיפורית (והתגובות של הקוראים שלראשונה נחשפו לסיפורי התנ"ך באמצעות קריאת הספרים הללו, מעידה על כך).
המחברת מספרת על השילוב הזה כי "בילדותי סיפר לי אבי את סיפור אהבתם של אלברטו ואיזבלה בתקופת גירוש ספרד, סיפור שעבר במשפחתנו מאם לבת, עד שהשרשרת נקטעה כשנשות המשפחה נרצחו במשרפות באושוויץ. כדרכם של סיפורי ערש, חדר הסיפור למעמקי לבי ונשאר שם, גנוז, מצפה להתגלות.
בנוסף "יום אחד נפגשתי עם דמויותיהם של אברהם ושרה המקראיים בין דפי התורה. שמעתי את הבורא קורא לאברהם "אוהבי", חוויתי את כאב העקרות של שרה ואת חוסר האמון שלה כשנודע לה שעומד להיוולד לה בן בגיל 90. חשתי את לבי נקרע בי כשאברהם נדרש להעלות את בנם לעולה ואת שרה מתה בשומעה את הבשורה הנוראה. אתם בכיתי את זעקת העברי הנתבע למסירות נפש שמעבר לכל היגיון וסיבה.
עם השנים הכתה בי ההכרה שהסיפור שסיפרה התורה על ההבטחה שנתן הבורא לאבי האומה, הסיפור שסיפר לי אבי על ראשית משפחתנו בתקופת גירוש ספרד, והמציאות שהוא עצמו חווה של עלייה מאפר המשרפות אל מימוש ההבטחה בדור התקומה - אחד הם, ושנקודת אברהם נמצאת בתוכי בעובריות - כמו בתוך כל עברי - מצפה להתממש. נקודה של מסירות נפש, של גדלות, של אמונה עצומה שמעבר לטעם ודעת, של אהבה יוקדת לבורא הנעלם, אך האישי כל-כך. את הרעיון הזה ביקשתי להעביר בסדרת שושלת שומרי הסודות".
המסקנה שלה מכך, ושבעקבות זאת כתבה את הספרים היא ש"בכל דור קמים עלינו לכלותינו, ולצד כל עברי ניצב כבשן אש המבקש לשרפו. ואף על-פי כן, אנחנו כאן, חיים ובועטים, בצד השני של ההיסטוריה. לאחר אלפיים שנות גלות, זכינו לראות במו עינינו את העם והשכינה חוזרים יחד לארץ האבות, אבל רובו של עם ישראל נמצא כיום במשבר זהותי קשה. חלק מבניו יורדים מהארץ, בעוד אחרים הולכים ומתבוללים ונעלמים מדפי ההיסטוריה של עם ישראל.
"את הספר שושלת שומרי הסודות: הברית כתבתי במטרה להאהיב את אבותינו על ילדינו, לחבר ראשית עם תכלית, ואת הדור שנתן לנו חיים עם דור העתיד. בעצם חיינו, הסיפור הנצחי של שושלת שומרי הסודות ממשיך להיכתב".
הספר הראשון מתרחש בעולם העתיק שמלא כישופים ועבודת אלילים. אברהם העברי שמגיע משושלת בני שם יוצא לבד למלחמת חורמה נגד כוחות הרשע של המלך נמרוד שמגיע משושלת חם. הוא מושלך לכבשני האש של אור, שומע את קריאת הבורא, לומד את סודותיו מנח, שם ועבר, זקני שושלת שומרי הסודות, פוגש באהבת חייו ומיטלטל בין ניסיונות לאתגרים בדרך להגשמת שליחותו.
הספר השני מתרחש בעולם האפל של סוף ימי הביניים ותחילת הרנסנס, אז נחשף ספר הסודות של עם ישראל שהיה גנוז במשך אלפי שנים ונמסר לאלברטו, ילד יהודי שהלך לאיבוד בגירוש ספרד ואומץ בחשאי על-ידי זוג אצילים קתוליים. כשזהותו מתגלה, נאלצים אלברטו ואיזבלה, בתם הנוצרייה, לברוח מידה הארוכה של האינקוויזיציה ולעמוד מול בחירה שתשנה את גורלם לעד. האם יצליחו השניים להינצל ולממש את אהבתם, לחזור לחיק עמו ומשפחתו ולהיות מממשיכי השושלת והברית?
המחברת של הטרילוגיה, הסופרת גבריאלה בן שמואל, היא דוקטור למחשבת ישראל ומרצה ביהדות. כתבה את טרילוגיית ספרי העיון "סוד העברי" ואת ספר ההגות על הקבלה "מן האין אל האני". הטרילוגיה שושלת שומרי הסודות מורכבת מהספרים הברית (2018) והאש (2021). הספרים מבוססים על אירועים אמיתיים. כל חלק בטרילוגיה עומד בפני עצמו.
את שני הספרים הראשונים של הטרילוגיה "שושלת שומרי הסודות: הברית" ו"שושלת שומרי הסודות: האש" אפשר לרכוש אצל גבריאלה בן שמואל באמצעות המייל: gabybs667@gmail.com וכן באתר הספרים: gavrielabooks.co.il.

[צילום: משה ניסנבוים]
[צילום: משה ניסנבוים]
תאריך:  01/08/2022   |   עודכן:  01/08/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ניסנבוים
באותו הרגע שבו תופס האדם את הדילמה של זהותו - מי הוא: נבחר בחירי או חיה מפותחת - הוא נידון להיות חופשי
משה ניסנבוים
הספר פונה לכל אדם שחווה פציעה, חבלה, דלקות, כאבים כרוניים או מגבלה כלשהי    המסר המרכזי שעובר בספר הוא שבהחלט אפשר לחיות ללא כאב וללא משככי כאבים
משה ניסנבוים
ישנו כאן ריאליטי מסוג אחר, כזה שמזכיר אופרת סבון וסדרת דרמה משובחת, רק שהפעם אלו אנשים במציאות
משה ניסנבוים
אם יש משהו מדהים בתורות הנפלאות של רבי נחמן מברסלב, הוגה חסידי ואדמו"ר שפעל לפני מעל 200 שנה, זוהי הרלוונטיות העכשווית שלהן
משה ניסנבוים
אלבום מרהיב שמפגיש בין הטקסט העתיק מלפני אלפי שנים לצילומים העכשווים והאקטואליים של הארץ    מצליח להביא את הביטוי "תמונה אחת שווה אלף מילים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il