סלקום פרסמה הבוקר תוצאות טובות מאד לרבעון השני תוך שהיא עוקפת את תחזיותינו ואת התחזיות בשוק. ההכנסות משירותים היו גבוהות מהערכותינו ונתמכו הן בגיוס מנויים מעל הצפי והן בצמיחה ב ARPU מול הערכותינו ליציבות מול הרבעון המקביל. ה-ARPU הגבוה מהערכותינו נבע בעיקר מממוצע דקות שיחה למנוי גבוה מהצפי לאור המשך שיפור באיכות המנויים המתבטאת בנטישת מנויי Post Paid בלבד וגיוס מנויי Pre Paid בלבד. העלייה באיכות המנויים סייעה גם להצגת הכנסות תוכן גבוהות מהחזוי.
מאמצי גיוס ושימור לקוחות ה post המשיכו להתבטא בעלייה בהוצאות המכירה והשיווק שהיו גבוהות משמעותית מהערכותינו. עלייה זו קוזזה ע"י ירידה בהוצאות הנהלה וכלליות מול צפי שלנו לעלייה, מה שאיפשר לסלקום להציג רווחיות תפעולית של 29.5% מול צפי ל-27.8% ו-EBITDA של 682 מיליון ש"ח (40.4% מההכנסות) מול צפי ל-644 מיליון ש"ח (38.9%). מקור הפער כנראה בשיפור מסוים ברווחיות הכנסות התוכן של החברה ובסביבת מכשירים נוחה יותר.
אין ספק כי הנהלת סלקום מוכיחה שוב את יכולותיה ומספקת עוד דוח טוב. יחד עם זאת, תחת האיומים המהותיים שניצבים בפני התחום, אין לתוצאות אלה משמעות מבחינת המלצתנו על המנייה ובראייה קדימה אנו מעריכים כי החברות בענף לא יוכלו להימנע מירידה ברווחיות.