X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
חג החנוכה הקרב ובא מהווה תזכורת מיידית למאכלי החג, לשירים וכמובן לנס פח השמן המפורסם. לקראת החג החלטנו לחשוף בפניכם את סגולותיו הרבות של השמן, מחוץ למטבח, כמובן
▪  ▪  ▪
 ["הברבור"]

 [CHIC]
 [ YON KA]
בחג חנוכה, מצווה עלינו להיזכר בשמן הזית (זה הסוג היחיד שהיה קיים בימי יהודה המכבי), כי בכל זאת מדובר בכוכב המרכזי של החג. בימים ההם, הוא שירת את עם ישראל נאמנה בהדלקת המנורות בבית המקדש.
באופן כללי, שמן הזית נחשב לשמן המשובח ביותר מבין השמנים בטבע, ואולי יש קשר לכך שחומצות השומן שלו דומות להרכבו של חלב האם. "לשמן ושומן יש לרוב אסוציאציה שלילית. כי שומן זה שמן ושמן זה לא אופנתי ולא בריא. אבל, חשוב לזכור שלשמן יש חשיבות עליונה ולמעשה לא יכולים להסתדר בלעדיו" אומרת כרמית ספרא, דיאטנית קלינית בחברת 'שומרי משקל'.
השמן חשוב ביותר בתפריט היומי והמאוזן שלנו, הוא תורם לנו לבריאות ולטעם ולכן נחשב מרכיב חיוני במוצרי קוסמטיקה ובריאות רבים. בין השאר, הוא יעיל גם בתחומים אחרים, הוא שימש לתאורה עוד לפני שאדיסון המציא את מנורת החשמל וסימל שלום וטוהר למרות שתוכלו למצוא אותו בתפוצה רבה גם במזרח התיכון. חוץ מזה, בגלל שהפקת שמן זית טהור היא מלאכה מורכבת בסגנון ייצור היין, לאורך ההיסטוריה ניתנה לו תדמית של יוקרה וקדושה, ובטקסי המלוכה, "נמשחו" המלכים לעתיד בשמן צח ומשובח. אז אולי אתם לא מלכים, אבל הבריאות בכל זאת חשובה, ואם תקחו בחשבון שבימינו שמן הזית נמצא בכל בית, תוכלו בעזרת כמה טיפות שמן ליצור נסים קטנים בעצמכם.
לעור צעיר, מתוח ורענן:
"השימוש בשמנים לטיפול ביופי ובבריאות נודע כבר לפני אלפי שנים בתרבויות שונות." אומרת גלי פלטינוב, קוסמטיקאית בכירה מחברת 'כריסטינה'. השמנים הטהורים מוסיפה פלטינוב הם אלה המופקים מפרחים, עצים, עשבים, שרף ועלים. השמנים האתריים הם בעצם היחידים החודרים היטב לעור, נספגים למחזור הדם, עוזרים בהסרת התאים הישנים ומסייעים בהגמשת העור.
עידו מגל, מנכ"ל חברת Lavido מסביר כי לשמנים אלה יכולות ריפוי גבוהות, בשל הריכוז הגבוה של הצמח הנמצא בהן. "רק לתמציות האתריות הטהורות ניתן לייחס סגולות תרפויטיות ולא דרך תמציות סינטטיות המוכרות היום בשוק המנסות לחקות את הניחוחות האתריים הטהורים והעתיקים".
סימה מלכה מחברת CHIC מאמינה כי עיסוי בשמן ארומאטי יסייע להרפיה של הגוף ואף ישיג איזון מנטאלי ורוחני. "כמובן שישנם שמנים הידועים כמקלים על כאבי שרירים, מרגיעים מרככים את העור ואף שומרים על גמישותו" היא אומרת. אורית קימחי מנהלת ההדרכה במותג YON KA מסכימה עם עמיתתה ומוסיפה: "מגע השמן על עורנו ביחד עם מסאז' קטן, יכול לגרום לשחרור של הגוף ובמקרה של כאבים, גם להקלה משמעותית. במקרה של כאבי בטן ובעיות עיכול, כל שעליכם לעשות הוא לקחת שמן ולעסות את הבטן עד לתחושת הקלה. אגב, זה יעיל גם לכאבי שרירים ודלקות".
ישראל סולודוך מחברת "נופר" טוען כי ישנם שמנים הממריצים את מחזור הדם בעור ומעכבים את היווצרות הקמטים בעור על-ידי עידוד שיחזור התאים ושימור שכבת הריפוד של הקולגן, אשר עליה נחות שכבות העור החיצוניות. חשוב לדבריו להקפיד על שימוש בשמנים מצמחיים טבעיים בלבד ובאיכות גבוהה. פני בן עמי, הבעלים של המותג הקומסטי הפרא רפואי "קארט קוסמטיקס" מאמינה כי השמן הוא עילוי קוסמטי, "מטח ארטילריה כבד במלחמה נגד הקמטים" כפי שהיא נוהגת לכנותו.
האובליפיחה, החוחובה, הרוז היפ והזית הם רק חלק קטן מסוגי השמנים המככבים בתכשירים קוסמטיים, במסכות לשיער, בתכשירי טיפול בציפורניים, הקרמים והסרומים והמסכות פנים וגוף. מה שהופך אותם לכאלה מיוחדים לדברי בן עמי זה הריכוז המאוד גבוה של אנטי אוקסידנטים (נוגדי חמצון), שמספרים עליהם שהם מנטרלים את ההשפעה ההרסנית שיש לרדיקאלים חופשיים בגוף. "השמנים גם משפרים את זרימת דם, מחדשים ומשקמים את תאי עור ומסייעים בבניית קולגן – תכונות שאמורות להביא לתוצאה של עיכוב תופעות סימני הגיל" היא אומרת.
ענת בקר מומחית בקוסמטיקה שיקומית, ממרכז 'הברבור', דיזנגוף סנטר מציינת כי השימוש בשמנים בתעשיית הקוסמטיקה והטיפוח. נחלק לשתי קבוצות שימוש עיקריות. הראשונה שמנים צמחיים (לדוגמה שמן שקדים) הידועים ביכולתם לשפר את רמת הלחות בעור, ולספק לו הזנה תוך אלסטיות וגמישות, והשנייה היא קבוצת השמנים האתריים המהווה רכיב פעיל המשולב בתעשיית הקוסמטיקה לצד השמנים הצמחיים הנחשבים לנשאים של השמנים.
רוית אסף, בעלת רשת מרכזי הכשרה לאיפור מקצועי מוסיפה כי השמן שכיח גם במוצרי האיפור שכן במרבית התכשירים קיימת נוכחות של פאזה שומנית שתפקידה להעלות את רמת הלחות בעורו ולשוות לו מראה מטופח יותר. במייק-אפים, וקונסילרים משולבים שמנים צמחיים צלליות קרמיות שפתונים וליפגלוסים משלבים שמני הזנה שתכליתם להגן ולרכך את השפתיים.
לשיער "רענן מבריק ומלא חיים":
בפרסומות מבטיחים לנו בדרך כלל שיער בוהק ומלא חיים, ונכון שאלה רק פרסומות, אבל גם בשמפו מסתתר לו בדרך כלל השמן זית בתוך המרכיבים. לדבריי מעצב השיער רועי חמו גם השימוש בשמני השיער ישמור ויגן על מעטפת הקשקשים הצמודה לשערה, ובמובן הזה, הם לטענתו מחליפים לטענתו את השמן הטבעי שהגוף מייצר. "כששערה מבצבצת מראשינו החוצה, היא באופן מיידי מקבלת פחות הגנה בשל מיעוט השומן הטבעי שהגוף מייצר. כמו העור, גם השיער מאבד את השומן והברק מסיבות שונות ומשונות. לעין בלתי מזוינת השערה נראית כמו חוט, אך למעשה היא בנויה ממספר שכבות. השכבה החיצונית שלה מורכבת מקשקשים (ולא אלה שמנסים באופן עיקש להיפטר מהם) העוטפים את כל גוף השערה. כל עוד הקשקשים שלמים, השיער נראה בריא ומלא ברק". המעצב מישל מרסייה מוסיף כי לשמן המרוקאי יתרון משמעותי בהיבט זה שכן שהשיער אינו מקבל מראה שמנוני כמו שיוצרים שמנים אחרים בשיער. "לוקחים כמות קטנה מהשמן מעסים לתוך השיער ולקצוות, יש לשים לב לא לעסות את השמן לשורשים. התוצאה: שיער מועשר בלחות וברק".
לציפורניים מטופחות:
"תערובת של שמנים תיטיב גם לטיפול בציפורניים מעובות ואטומות למראה. השמנים יעילים במיוחד נגד פטריות הציפורניים. השמן עשיר בוויטמינים וחומצות שומן בלתי רוויות ועל כן מעניק לציפורניים מראה בריא וחזק. תכשירים המכילים שמן מומלצים לחיזוק הציפורניים ולשמירה על יופיים ואף אידיאלים על גירודים ולמקרים של ציפורן מתקלפת, פגועה או בעלת צבע כהה/שונה אומרת קטיה שו, המדריכה הראשית במותג הלק ORLY.
לבריאות:
מומלץ לאדם מבוגר לצרוך 40 מ"ל של שמן זית ליום, ולכן מתברר ששתיית כפית אחת של שמן זית מידי בוקר, עושה פלאים לבריאות הכללית. לא נכביר במונחים מורכבים, אבל כדאי לדעת שבשמן יש ויטמינים חיוניים כמו ויטמין E ו- A וחומרים מעכבי חמצון המגנים מפני מחלות ומחזקים את הגוף.
אסנת הראל, יועצת בנושאי תזונה, עיצוב וחיטוב מוסיפה: "לשמן הזית, כשהוא מגיע באיכותו המרבית, יש תרומות רבות לבריאות. יכול לסייע להוריד את ההסתברות למחלות לב, הפרעות ושבץ לב. השמן מוריד את רמת הכולסטרול הרע (LDL) מבלי לפגוע בכולסטרול הטוב (HDL), כך שהיחס ביניהם משתפר ומשפיע על רמת הכולסטרול הכללית. הוא מסייע גם בהורדת לחץ דם ובמקרים של מחלות כרוניות, מאחר שהוא מכיל מרכיבים נוגדי חמצון, הנלחמים ברדיקלים חופשיים בגוף. הוא גם מקטין את ההסתברות למחלות הסרטן על-ידי מניעה והשמדת תאים סרטניים. בזכות תכולת הפוליפינול שבו, שמן הזית הוא בעל השפעות אנטי דלקתיות על הגוף". בנוסף היא אומרת: "הוא מזרז הפרשת מיצי עיכול, מגביר את פעילות המעיים ומרכך עצירות, מביא ליציבות רמות הסוכר בדם, שומר על גמישות העור והאלסטיות ומחזק ומרענן את רקמות העור. שמן הזית תומך בספיגת סידן הזקוק לוויטמין D שמסיס בסביבה שומנית. והוא מומלץ לתקופת הינקות היות שהוא בעל השפעה אופטימאלית, מבין שאר השמנים, על התפתחות העצמות וספיגת הסידן בהם. מסיבה זו הוא גם מומלץ למבוגרים, כאשר ספיגת הסידן נלחמת בבריחת סידן האופיינית לגילאים אלו, בשילוב עם חומצות השומן שבו".
"בשמן, כמעט כל שמן, יש אומנם כמות שומן גבוהה, אך באיכות טובה" אומרת ספרא ומוסיפה: "במזונות מהצומח שתורמים שומן ( שמנים למיניהם, אבוקדו, אגוזים, שקדים, טחינה וכד') יש סוגים טובים יותר של חומצות שומניות. אלו הם חומצות השומן הבלתי רוויות. הם חיוניות לגופנו ומיטיבות עם בריאות הלב (כמובן במידה, כי השמן עדיין משמין...)". לחלופין אומרת ספרא "במוצרים המכילים שומן מהחי כמו החמאה, שומן העוף, ואיברים פנימיים כמו כבד, יש חומצות שומן פחות טובות – שומן רווי וכולסטרול".
לסיכום זכרו, כל הטוב של השמן נמצא בכפית אחת, אבל רק בתנאי ששמן הזית שאתם צורכים הוא "כתית מעולה" ונשמר במקום קריר וחשוך. בניגוד ליין, הוא אינו משתבח עם השנים ולכן חשוב מעת לעת לוודא שלא פג תוקפו.

תאריך:  06/12/2011   |   עודכן:  06/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שמן וטוב לו!
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האם עיסוי עם שמן זית מעלה במשק
זהבה בן חמו  |  3/12/12 21:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלעדי רעות
שנקר דוברות
יאן ווילקר, שבין עבודותיו הגרפיות פרויקטים לMOMA, ניו-יורק טיימס, הטיימס, MTV ועוד, מתארח בשנקר וירצה היום לקהל הרחב
דניאלה רייבנבך
קניון השרון בנתניה יוצא בתחרות לבחירת המעצב הגרפי המבטיח אשר יזכה לעצב את הקמפיין הבא של הקניון
מרסל הדר
טקס "צעד ראשון בקהילה" לקבלת התינוקות החדשים של גן יבנה, התקיים ביום שלישי שעבר בהשתתפות עשרות תושבים – אימהות, אבות, תינוקות וגם סבים וסבתות
אמיר גלעד
אנדרי מטיאס, מנהל תחום הסברה ופרסום במוסד לבטיחות ולגיהות נותן טיפים בטיחותיים לקראת חנוכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il