X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
ד"ר דיוויד סמאדי, חלוץ הניתוחים הרובוטיים לכריתת הערמונית, עונה על שאלות הקשורות לעלות ולערך הסופי של ניתוחים רובוטיים להסרת הערמונית
▪  ▪  ▪

ניתוחי ערמונית רובוטיים לעיתים קרובות נחשבים לדבר הגדול הבא והמועדף בטיפול בסרטן הערמונית, אבל שוב ושוב מטילים ספק בערך שלהם. האם היתרונות של ניתוחי ערמונית רובוטיים עולים בערכם על ההוצאה? בעולם העדין של סרטן הערמונית והצלת חיים, באיזה נקודה יש חשיבות למחיר?
ד"ר דיוויד סמאדי, הממציא של ניתוחי SMART (טכניקה רובוטית מתקדמת שהותאמה ע"י ד"ר סמאדי), מסביר מדוע יותר מארבעת אלפים הניתוחים הרובוטיים המוצלחים לכריתת הערמונית שביצע שווים כל סנט. כמה סנטים? המערכת לניתוחים רובוטיים דה וינצ'י, שקיבלה את אישור מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) בשנת 2000, נושאת תג מחיר של בין 1.5 ל-2.5 מיליון דולר לכל מכשיר.
בהשוואה שנעשתה לאחרונה בין הסרת הערמונית באמצעות ניתוח רובוטי ורגיל נמצא שניתוח רובוטי מוסיף לחשבון בערך 1,500$ לכל מטופל. אותם החוקרים במרפאת מאיו ברוצ'סטר, מינסוטה, דיווחו שאצל מטופלי הניתוחים הרובוטיים היו פחות סיבוכים אחרי הניתוח ומחצית מהאשפוזים בהשוואה למטופלי הניתוחים הרגילים.
מנתח ה-SMART ד"ר סמאדי מסביר מה אותם 1,500 הדולרים קונים למטופלי סרטן הערמונית שלו:
שאלה: האם ניתוחי הערמונית הרובוטיים באמת טובים יותר?
ד"ר סמאדי: אני מאמין בתוקף שכן. יש לי נקודת מבט ייחודית על כל שלוש השיטות להסרת הערמונית – ניתוחים רגילים, ניתוחים לפרוסקופיים וניתוחים רובוטיים. הניתוחים הרובוטיים לכריתת הערמונית טובים יותר למנתח ולמטופל.
שאלה: כיצד הניתוחים הרובוטיים לכריתת הערמונית טובים יותר למטופל?
ד"ר סמאדי: אשפוזים קצרים יותר, פחות אובדן דם, החלמה מהירה יותר, ובסופו של דבר איכות חיים טובה יותר. רוב הגברים עם סרטן הערמונית הם אנשים פעילים ובריאים פרט לסרטן. הם בחרו בניתוח רובוטי כדי להיפטר מהסרטן ולהמשיך ליהנות מהחיים. עבורם המשמעות היא להמשיך להיות פעילים מבחינה מינית ולשלוט על השתן, חד וחלק.
שאלה: מהם היתרונות של ניתוחים רובוטיים מבחינת המנתח?
ד"ר סמאדי: הניתוח גורם לתוצאות. היתרונות מבחינת המטופל הם תוצאה ישירה של אופן הביצוע של הניתוח – הטכניקה וגם הניסיון של המנתח. לרובוט יש צג HD תלת מימדי ומיומנות מוטורית גבוהה מאוד כך שאני יכול להוביל את מכשירי הניתוח הזעירים בכל כיוון. אנו מבצעים רק חמישה חתכים קטנים, ולכן בשדה הניתוח יש מעט מאוד דם. הישיבה ליד לוח הבקרה מקלה על המאמץ הפיזי של עמידה ורכינה מעל המנותח במשך שעות. ההתמקדות היא כולה במטופל ובחלקים העדינים של הערמונית.
שאלה: אז כל מה שצריך זה רובוט מדוגם?
ד"ר סמאדי: יש מוסדות רפואיים שרוצים שהמטופלים יחשבו כך, אבל לא – הרובוט הוא רק שלוחה של המנתח. בכל פעם שאני משבח את הרובוט עלי לתת קרדיט לקודמיו. ההצלחה שלי נובעת מהזמן שהקדשתי להשתפר בניתוחי פתיחת בטן ולפרוסקופיה להסרת הערמונית, בתוספת הניסיון הרובוטי שלי וצוות הניתוח המסור. כל אחד מהדברים האלה טמונים בניתוחי ה-SMART שלי. זה כמו לבחור נהג וצוות מכונאים. רק בגלל שהמכונית שלך היא הטובה ביותר על המסלול לא בהכרח תזכה במירוץ.
שאלה: מה לגבי העלות?
ד"ר סמאדי: לדעתי 1,500$ הוא מחיר נמוך כדי לקבל שליטה על השתן, יכולת מינית וחיים. אני יודע שגם המטופלים שלי ומשפחותיהם מסכימים. כך שברמה האישית, במחיר הנמוך מזה של מחשב נייד חדש, גברים מקבלים תמורה שאי-אפשר בכלל למדוד אותה. ברמה הכללית, לחיסכון בעליות בטווח הארוך יש השפעה עצומה על עלויות אשפוז ועל מערכת הבריאות האמריקנית.
במחקרים קשה לקשר בין הפחתה כלל ארצית באשפוזים חוזרים, ניתוחי המשך וטיפול רפואי שוטף לבין שיטת ניתוחים ספציפית. אבל במשך 12 שנים הניתוחים הרובוטיים לכריתת הערמונית ללא ספק השפיעו לטובה על הנתונים האלה.
המבקרים טוענים שדעתם של מנתחים רובוטים מוטית, אבל ד"ר סמאדי אולי יותר מוסמך מאחרים להעיר על הערך הניתוחי של הרובוט. עם אחרים, ד"ר סמאדי ביצע את הניתוחים הרובוטיים הראשונים בעולם לכריתת הערמונית במערכת דה וינצ'י. הוא ממשיך לשכלל את השיטה כיום וניתוחי SMART שלו נלמדים ברחבי העולם כדי להמשיך ולשפר את התוצאות אצל המטופלים ואת הטיפול הרפואי ברחבי העולם.
ד"ר דיוויד סמאדי מבצע את ניתוחי SMART שלו במרכז הרפואי "הר סיני" בניו-יורק שם הוא משמש סגן יו"ר המחלקת לאורולוגיה וראש היחידה לרובוטיקה וכירורגיה זעיר פולשנית.
[קישור]

תאריך:  14/10/2012   |   עודכן:  14/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם העלות של הניתוחים הרובוטיים מוצדקת?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זהר נוי
רדיושק העניקה למג'יקג'ק את תואר יצרנית השנה של מכשירי צריכה אלקטרוניים
מיכל סדן
הסצנה העירונית שלה אינטנסיבית ועזה, מאופיינת בצבעוניות חזקה, בגרפיות פופ-ארטית ובדמויות מרשימות. זוויות הראייה שלה ייחודיות והקומפוזיציות מפתיעות בקריצה הומוריסטית
יצחק רביחיא
שיח גלריה בנושא "סימני דרך בחייו של קסטל" בליווי סיור מודרך וטעימות - שישי, 19 באוקטובר, מוזיאון קסטל במעלה אדומים
יצחק רביחיא
הפנינג מחאתי יתקיים ביער הסתדרות המורים ביום שבת, 13 באוקטובר בשעה 11:00, בעקבות כוונת קק"ל ומקורות לכרות 50 דונם עצי יער
ההנהגה הצעירה
ביוזמת ההנהגה הצעירה של האיחוד הלאומי, בשיתוף הגרעין התורני שקמים, הגיעו מאות צעירים וצעירות דתיים לחגוג את שמחת תורה בדרום תל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il