שותפות עסקית ראשונה מסוגה בתחום המדיה הדיגיטאלית נרשמה עם הקמתה של חברת המדיה Sharq-Media (Sharq, ???: מזרח) – חברה בבעלות ערבית-יהודית משותפת שתספק שורת פתרונות פרסום ורכש מדיה דיגיטאלית מתקדמת, המבוססות על יכולות טכנולוגיות חדשניות וייחודיות המאפשרות לאתר את קהל היעד המגזרי ברשת. בין השאר, תספק החברה החדשה פתרון לפלטפורמות ה-Facebook,
יאהו, גוגל (SEO), You-Tube ואף המובייל – בכולן ישולבו יכולות פילוח מדויק, מיקוד וקראייטיב ייחודיים מבוסס קהלים מפולחים.
מניות החברה יתחלקו בין WEB3, קבוצת מזאוי ואלון שמש – מיוזמי החברה החדשה, שניהל בעשור האחרון את השיווק במחלבת יטבתה, שטראוס קפה ישראל ורשת שופרסל וישמש בין השאר גם כיועץ מקצועי. את פעילות החברה יובילו במשותף מאיר מועלם מ-WEB3 וסוזאן מזאוי מנכ"לית SQM מקבוצת מזאוי.
החברה המשותפת החדשה תהווה, למעשה, חיבור ערכי ומעשי בין המובילות הטכנולוגית של WEB3 בתחום הפרסום הדיגיטלי לבין הנגישות וההיכרות העמוקה עם קהל היעד וצרכי המפרסמים שתביא לשולחן קבוצת מזאוי, על-ידי יצירת מעטפת פתרונות מדיה דיגיטאלית מלאה וייחודית, תפעל-Sharq-Media ליצור שיתופי פעולה מסחריים הן עם אתרים מקומיים והן אתרים בינלאומיים בעולם הערבי. "החברה החדשה לא באה להתחרות בערוצי הפרסום הקיימים, אלא לספק למשווקים ערוץ נוסף ואפקטיבי, להביא את המותגים והמסרים השיווקיים לחיי היומיום של הצרכנים במגזר. אומר פדול מזאוי, מבעלי קבוצת מזאוי. המגזר הערבי עובר תהליך מטלטל בין ישראלזציה, מערביזציה וערביזציה. תהליך זה יוצר ראיה גלובאלית ופתיחות הרבה מעבר לכפר, לשכונה ולמשק הפטריארכלי המסורתי. הפתרון שאנו מציעים פוגש את הלקוחות שלנו והצרכנים שלנו בכפר הגלובאלי שבו הצעיר הערבי יכול לדבר על הכל בפתיחות וללא מעצורים חברתיים".
שחף בר גפן, מנכ"ל WEB3 ומבעלי החברה החדשה מציין כי "Sharq-Media מביאה עמה תפיסה חדשה: שילוב של ניתוח הפלטפורמה ברמה הגלובאלית והתאמתה הלוקאלית לדרישות ולצרכים הייחודיים שמייצגים את הלקוחות והמשווקים במגזר הערבי. אנו מאמינים ששילוב היכולות הטכנולוגיות של WEB3 וההיכרות של קבוצת מזאוי עם המגזר והשוק הערבי יצור מעטפת של פתרונות מתקדמים וייחודיים, מותאמים למפרסמים ולנמענים מהמגזר. השאיפה היא בהחלט לצאת אל מחוץ השוק הישראלי אל השוק הערבי העולמי – ובכללו הרשות הפלסטינאית".
מדובר בניסיון משמעותי ראשון ביצירת פלטפורמה מקדמת לפרסום בערוצים דיגיטאליים למגזר הערבי – מגזר שהשיווק אליו מתאפיין בכלים מסורתיים ולא מתקדמים. "מדובר בהערכת חסר של המגזר" אומר אלון שמש, מבעלי החברה החדשה, "משווקים מהמגזר הכללי מוציאים על פרסום במגזר הערבי רק כ-100 מיליון ש"ח מתוך עוגת פרסום כוללת של למעלה מ-4 מיליארד ש"ח בשנה. בעוד שהשוק במגזר הכללי מתאפיין בסטגנציה כמותית וכספית, צרכנים צינים וקצרי רוח למותגים, תחרות אגרסיבית ואינטנסיבית הרי שהמגזר הערבי עשוי להיות " אוקיינוס כחול " של ממש. השוק הערבי נמצא בצמיחה כלכלית מואצת, מלווה בפתיחות לקדמה ולמודרניזציה המובלת היום, על-ידי צעירים המהווים את הרוב הדמוגרפי. בכל המדדים שאנחנו מכירים המעידים על בגרות הצרכנים והעולם הדיגיטאלי במגזר, הרי שהמגזר הערבי לא רק שלא מפגר אחרי האוכלוסיה היהודית, אלא שבמדדים של גלישה באינטרנט בכלל ובקרב צעירים בפרט, הוא עולה עליה".
משרדי Sharq-Media ימוקמו בקומפלקס המשרדים החדש של WEB3 במגדלי בסר ברמת גן. החברה צפויה לפתוח בפעילות רשמית בנובמבר 2013.
אודות WEB 3
קבוצת WEB3 מתמחה במדיה חדשנית ומפתחת פתרונות פרסום מתקדמים בארץ ובעולם. הקבוצה מהווה שחקנית מרכזית בזירת המדיה הדיגיטלית – אינטרנט ו
סלולר. WEB3 היא חברה יזמית, הפועלת לפיתוח טכנולוגיות חדשניות וייחודיות, המאפשרות פרסום חכם, מדויק, ממוקד ואפקטיבי.
הקבוצה מציעה מגוון פתרונות פרסום דיגיטאליים כמוצרי מדף: Global Solutions, Audience Network, Premium, Social ו-Video המספקים מענה לפטפורמות המובייל, האתרים, הוידאו והגלובל, ומציעים יכולות חכמות כגון פילוח דמוגרפי, על גבי פלטפורמות הפרסום הגדולות בישראל ובעולם כגון nrg, FXP ועוד. WEB3 משמשת כמייצגת הבלעדית של חברת Yahoo בישראל ובבעלותה שתי חברות בנות: Maple, המתמחה בפרסום מבוסס תוצאות ו-Positive Mobile, המתמחה בפרסום בסלולר.
WEB3 הוקמה ב-2006 ומעסיקה כ-80 עובדים. מניותיה מתחלקים בין שחף בר-גפן, פז דרור, שי ברס, חברת השיווק הדיגיטלי העולמית Ybrant Digital ותאגיד המדיה הדרום אפריקני,Village Media
בין לקוחותיה של WEB3 נמנות החברות הגדולות בישראל – מי עדן, נביעות, סלקום, אורנג', כללית, תנובה, AIG, אל על, 013 נטוויז'ן,
בנק הפועלים,
בנק לאומי, הוט, האוניברסיטה הפתוחה ועוד.