X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם מפעל הפיס
▪  ▪  ▪

בפעם הראשונה בישראל זה קורה.
בזק, חברת חשמל, יופלה, סלטי צבר, בזק בינלאומי, אסקייפ, נסטלה, ג. יפית, ויטמינצ'יק, דה מרקר וסימונס משתפים פעולה ועולים על אותו מסך בפרסומת אחת!
רק גוף אחד בישראל יכול לכנס את מובילי- הקמפיין של המותגים המובילים בישראל, לקבץ אותם על במה אחת מחובקים ומאוחדים ולהרים קמפיין שעוד לא נראה כמותו.
קוראים לו מפעל הפיס. כיצד זה ייתכן? זה מסובך, אבל אם תשאלו את מפעל הפיס ואדלר חומסקי זה אפשרי.
זו השנה החמישית שמפעל הפיס עורך את "ההגרלה הגדולה", מציע פרס ענק של 50 מיליון ש"ח ומקדיש את רווחי ההגרלה הגדולה לקידום החינוך בישראל.
משרד הפרסום של מפעל הפיס, אדלר חומסקי&ורשבסקי/Grey היה צריך להתמודד עם האתגר כי הגרלת ה-50 מיליון נערכת בפעם החמישית ברציפות. היה ברור שהקמפיין צריך להעלות את הרף, להיות יוצא דופן באימפקט שהוא יוצר ולסחוף את כל המדינה. המשימה היתה לתקשר את "ההגרלה הגדולה" בדרך חדשה, ולמצוא רעיון פורץ דרך שייקח את ה-"50 מיליון" למקומות חדשים.
הוחלט למנף את העובדה כי רווחי ההגרלה הגדולה מוקדשים לחינוך ולגייס את החברות הגדולות במשק לטובת הקמפיין. אם זוהי "האמא של כל ההגרלות", כפי שהגדיר זאת ראובן אדלר, הקריאטיב הציע לעשות את "האמא של כל הפרסומות": לקבץ תחת קורת גג אחת את האייקונים המובילים של המותגים הגדולים בישראל, אפילו אם הם מתחרים או מקבילים, כאלה שכבר הפכו לכוכבים ולבצע שיר מרגש בסגנון ה"לייב אייד", לקידום ההגרלה הגדולה.
מיפוי האייקונים הפרסומיים מהעבר ומההווה העלה רשימה ארוכה. מתוכה נבחרו אלה שמזוהים עם מותגים ופרסומות באופן מוחלט, שהפכו להיות חלק מההוויה הישראלית וששרדו את מבחן הזמן. המטרה היתה להרכיב נבחרת כוכבים, רחבה ומגוונת הכוללת דמויות שמגולמות ע"י שחקנים, בובות ואנימציה. הופשלו שרוולים והחלו פניות לגופים שונים.
חברות כמו בזק, תנובה, אסם, הום סנטר, אסקייפ, חברת חשמל ואחרים זיהו הזדמנות פז לתרום לקהילה מחד ולחזק את האייקונים הפרסומיים מאידך. המהירות בה נרתמו החברות ונכונותן לקחת בו חלק, הוכיח את הקשר הנתפס בין מפעל הפיס לתרומה לקהילה לאחר עשרות שנים של פעילות מסוג זה.
החברות שרצו להשתתף אישרו את התסריטים ואת הרכב החברות שלצידן. לאחר מכן נעשתה פנייה לשחקנים עצמם.
לבסוף התגבש פאזל עדין ומורכב שהיה מוסכם על כל הגורמים: החברות והמותגים שנוטלים חלק בקמפיין, משרדי הפרסום שלהם, הטאלנטים, מפעל הפיס ואדלר חומסקי.
השיר שמוביל את הקמפיין, "לקום מחר בבוקר", נבחר לאחר חיפושים רבים ובחינה של מספר שירי קונצנזוס "לאומיים" ומרגשים. מילות שירה של נעמי שמר ז"ל הותאמו למסרי ההגרלה הגדולה ("לקום מחר בבוקר עם חמישים מיליון שקלים"), והג'ינגל הוקלט באולפנו של שמוליק נויפלד כפליי-בק עוד לפני הצילומים.
כל הכוכבים, כולל ניל רייט (רד-מאג) ודניז ווארד (יופלה) שהוטסו במיוחד מלונדון, הובאו לאולפן, להקלטת השיר. ההתמודדות עם כוכבים שמעולם לא שרו (ז'ק כהן, אניטה פללי, אלי האנה או תקע ושקע...) ועם כאלה שלא מדברים מילה בעברית (רד מאג ויופלה) - לא היתה קלה. אך לאחר אימונים רבים, עבודת פאזל עדינה והתאמת כל שורה לאייקון המתאים לה, הקסם נולד.
במקביל הוקם סט חגיגי במיוחד ברוח אולפן הקלטות. מאות נורות הוברגו, עשרות שמלות אדומות בנוסח "יופלה" נתפרו ביממה ויום הצילומים בניצוחו של רם ברוך יצא לדרך.
זה היה יום ארוך של 16 שעות על שני סטים נפרדים, אבל 16 שעות מיוחדות מאוד... אחרי הכל, לא בכל יום רואים את הכוכבת של"יופלה" מתחבקת עם תקע ושקע, את ז'ק כהן מ"סלטי צבר" עושה סולחה בין ג. יפית לדב של סימונס, את הכוכב החביב של "רד-מאג" לוחץ את היד לתוכי של בזק בינלאומי, אלי האנה ("ויטמינצ'יק") מנהל שיחה עם דודו מהום סנטר ואניטה פללי בדואט עם הפנדה של "דה מרקר". זה נראה הזוי, בלתי יאומן, אבל זה קרה.
הפרסומת נערכה באולפני JCS פוסט פורדקשן.
בקרוב על המסכים.
הקמפיין יעלה לאוויר בטלווזיה, ברדיו, בשילוט חוצות, באינטרנט ביום ראשון 11.9.05.
קרדיטים:
חמי פדן, מנהלת פרסום מפעל הפיס.שי לירז, מנהל מותג לוטו.אבי גנור, יועץ פרסום.משרד פרסום: אדלר חומסקי&ורשבסקי/Grey.
במאי: רם ברוך.סמנכ"ל לקוחות: אמיר גיא.מנהל לקוחות: דני ברנדה.מנהל קריאטיב ראשי: יונתן סטירין.מנהל קראיטיב: ניר ליבני.תסריט ובימוי צוות ב': יניב קציר (סצ'ון)קראיטיב: ערן טלמור ויעל קורן.סופרוויזרית: אוריין גוטפריד.תקציבאית: אורית מינה.פלנר בכיר: עופר ברנר.מנהלת מח' הפקה: רינת קינן.מנהל מסחרי אדלר חומסקי: גילי כצנלנבוגן
מפיקת משרד: יהודית גרינברג.מפיקות משרד רדיו ופרינט: נגה שגיא ומאיה סלנט.
עיצוב נק' מכירה: מאיר בן-רייטן.הפקה: עומר וערן.וסיקה: שמוליק נויפלד.צלם סטילס: ראובן קפוצ'ינסקי. בית פוסט: ג'י.סי.אס.

תאריך:  07/09/2005   |   עודכן:  07/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il