X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
אקי אבני ושירי מימון [צילום: דניאל קמינסקי]
אוויטה סוחפת כל לב
כל הפקה של אופרת המחזמר "אוויטה" שכתבו טים רייס ואנדרו לויד וובר סוחפת את הקהל גם אם צפה בה כבר כמה פעמים. כך הפקת התיאטרון הלאומי הבימה, מדגימה עד כמה איחוד כל העם תחת קונספט שמדבר לכולם - לאומיות ותיקון המצב החברתי - מביא להצלחת מימוש הרעיון עם הצוות המוביל. כאן, זו נערת הבארים-הזמרת עם הקולונל
[צילום: דניאל קמינסקי]

סיפורה של אוויטה שהיה לסינדרלה של המאה העשרים, וסופה הטראגי עם מותה מסרטן בגיל 33, לא יכול להשאיר עין יבשה. מה גם שבימויו המופלא, המוקפד והכה מקצועי של משה קפטן, שבחר מבין מאות מועמדים את הקאסט הנפלא, הכוריאוגרפיה מלאת הקצב הדרום אמריקני הסוחפת של אביחי חכם שמרתקת בכל שניה, התפאורה המלכותית היפהפיה המסוגננת של במבי פרידמן המחונן, המילים הנפלאות שתרגם דניאל אפרת בצורה כה מוצלחת, מבלי לחשוש להשתמש גם במילות שפת הרחוב שהיו חלק מההווי הרקע של ההתרחשויות; כמות התלבושות המהממות שעיצבה ילנה קלריך בשפע כזה; ההדרכה הקולית הכה מדויקת של דוקי עצמון שאת רוב השחקנים כבר הדריכה בעת היותם תלמידיה ב"בית צבי"; והפקטור הכה חשוב בהצגה - התאורה האקטיבית של ההצגה שעיצבה קרן גרנק - עם הפולו-ספוטים שכה חסרים לרוב על הבמה הישראלית; הסאונד המצוין של ליאור טבת, וניהול המוזיקה של יוסי בן נון הנודע מ"קאמרי" ועוד, ועיצוב הפאות הכה טבעי והמרשים של אסנת שגיא - כולם נשענו על צוות מובחר ביותר (כולם כוכבים בעשייתם) שאותו נפרט בהמשך.
שירי מימון היפה שחזותה כה דומה לזו של אווה פרון, נגעה ללב בחשיפתה את הדרך רצופת היסורים והמהמורות שעברה הנערה בת ה15 מאז שפגשה זמר נודע -אוגוסטין מגאלדי (רפי ווינשטוק, לאחר הצלחותיו באירופה) ודרשה ממנו לקחתה לעיר הבירה, בואנוס איירס. ועד שפגשה כזמרת מפורסמת בת 24 את הקולונל השאפתן חואן פרון בן ה-50 שהמשותף להם היה תאוות השלטון. ואכן,בהמשך, בזכות נאומיה באסיפות הבחירות, זכה פרון בנשיאות. אווה, שהפכה לאשתו וליד ימינו, הקימה קרן צדקה, שפירותיה הגיעו עד לישראל הקטנה שלאחר השואה, שהייתה נתונה במצוקה (הצנע); וזכור לי סיפורו של אבי ז"ל בילדותי, ששמיכות הצמר שלנו הם מתנה שנשלחה מאווה פרון לישראל. תרומותיה למפעלי הצדקה בארגנטינה, קנו לה את אהבת העם, (שכינה אותה אוויטה עם כינויים של אם האומה) יותר מאשר את פרון. היא הייתה המסד והעוצמה לכוחו הפוליטי, ובזכותה אוחד העם השסוע..
השפעתה עליו הייתה כה גדולה, עד שהיא העיפה באחת את המאהבת הצעירה של פרון מדירתו, כשם שמשליכים כלב מצורע, ונכנסה לחייו באופן טוטאלי. רוויטל זלצמן הפילגש, בעלת קול הזהב כשל זמיר, מצליחה בסולו אחד שלה לפלח גם היא את ליבנו. מיכולת השירה שלה והקסם הנובע ממנה, מתבקש לראותה על הבמה בתפקידים ראשיים. כי כשרון כזה אסור להחמיץ.
אך ברקע של אוויטה במחזה ניצבת כל העת דמותו של המהפכן צ'ה גווארה, כמוכיח בשער, כמו דמות הצרצר ב"פינוקיו", ובעיקר - כמספר המלכד בהצגה את כל קטעיה למיקשה אחת. רן דנקר יפה התואר ומלא הקסם, מלווה את אוויטה, לאורך כל ההצגה, כשהוא נושא על כתפיו הצעירות את מירב הנטל. הן ביכולת שירתו, במשחקו הבוטח, המגיע ישירות לכל צופה, ובתוכן הדברים שהוא נושא רוויי הרעיונות הקומוניסטיים האוטופיים, עם הדאגה לשכבות המצוקה בעם. דנקר הופך את צ'ה לדמות הראשית לצידה של אוויטה, בעוד פרון, בעלה (אקי אבני נשוא הפנים ומלא ההדר) מצוי יותר ברקע, מה שעושה אולי עוול לשחקן המוכשר הזה. אך בסצינה בה היא עומדת לסיים את חייה, ומתעקשת להמשיך במאבק למען העם, הוא מצליח לגרום לה לחדול מהמאבק, באמרו לה את האמת האיומה במילים מפורשות. סצינה זו כמו שירתה של מימון לקראת פרידתה מעמה האוהב, מרגשים כל כך, שלמרות שצפיתי בהצגה המקורית בלונדון, וכן בסרט ובהפקת תאטרון הספריה המשובחת - לא יכולתי להישאר אדישה לסיפור ולטרגיות שלו.
זוהי אופרה של ממש, כמו שמחזות זמר רבים אחרים שכתבו טים רייס ואנדרו לויד וובר הפכו לאבני דרך במוזיקה של המאה העשרים, ותפסו את מקומן של האופרות מהמאות הקודמות. התענוג שהקהל זוכה לו מושג לא רק בזכות היוצרים הנהדרים והסולנים. בין הקאסט הרוקד ושר וממלא את הבמה בחדוות חיים דרום אמריקנית, תוך יכולת ריקוד מרהיבה, וקולות אופראיים, בולטים במיוחד שחר פרץ כרקדן מקצועי, מלוטש ומבריק, נדיר אלדד עם עושר הבעותיו ויכולת משחקו הדרמטית, בתוספת ליכולת התנועה, ולא בכדי הוצבו שני אלה כל העת בקדמת הבמה, לצד רקדנים מקצועיים כמו רוס מוגרלי האמריקני-הבינלאומי שכנראה ישאר בינינו, ושאר השחקנים הצעירים שכה מפארים את היצירה בנוכחותם, עם קאסט של 45 איש על הבמה, ששבעים איש מצויים עליה יחד עם אלה שמאחוריה.
מזמן לא נראתה הפקה כה מרהיבה, עשירה בכ"כ הרבה תלבושות מפוארות יפהפיות, בהקפדה על עיצוב כל חלק בהפקה, ובביצוע כה מושלם. היא תענוג שרוצים לחזור ולצפות בו שוב. שאפו לכל השחקנים והיוצרים, ולתיאטרון הלאומי שיודע להפיק גם מחזות זמר ברמה אופראית ברוח עכשווית.

תאריך:  10/10/2015   |   עודכן:  11/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אוויטה סוחפת כל לב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נאצית ארורה
הגוי..  |  10/10/15 12:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
בין שלל הפיתויים המוצעים להם מצאנו הצעות לנהגים לעבודה מלאה, או חלקית, עם שכר בסיסי של 200 דולר ביום
יוני בן-מנחם
ראש הממשלה שגה באופן שבו טיפל בשנה האחרונה בכמה סוגיות הקשורות לביטחון הפנים והמצב בירושלים    גל הטרור עלול להגביר את הבדידות הפוליטית של נתניהו ולשנות את המערכת הפוליטית בישראל בחודשים הקרובים
צבי גיל
"השטעטל הווירטואלי" הוא השם של הבולטין באינטרנט שמוציא המוזאון היהודי בוורשה. דומני שאין תיאור הולם יותר לפולין של היום בכל הנוגע ליהודי פולין - הם נושא וירטואלי-מורשתי בלבד
עמי דור-און
חשוב שכולנו נבין שאנחנו נתונים בעיצומה של מלחמת דת מתעצמת    המוצא מן הסבך הקיים טמון בחזרה אל הנתיב הקרוי "סטטוס קוו"
איציק וולף
בית המשפט העליון נדרש להכריע בסוגיית אימוץ קורעת לב    שתי קטינות שאמן היהודיה התאבדה נמצאות במוקד עימות משפטי בין האב הפלשתיני תושב שכם לבין משפחת האומנה היהודית והיועץ המשפטי לממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il