X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
בשנים האחרונות מילוי הריבה הטוב והמוכר נדחק לפינה ובמקומו אנחנו מוצאים מילוי ריבת חלב, מילוי של קצפות וקרמים שונים ומשונים האם אפשר להפוך את הסופגניה לדלת קלוריות יותר?
▪  ▪  ▪
סופגניה - אויב המדינה? [צילום: לירון אלמוג / פלאש 90]

בשנים האחרונות הסופגניות מקדימות את זמנן. שבועות לפני החג עצמו ריחות הסופגניות כבר ממלאים את האוויר. כל שנה מנסים להמציא מחדש את הגלגל, כל שנה יוצאת איזו סופגניה חדשה. איפה הזמנים שסופגניה הייתה סופגניה בלי כל תוספות הלוואי? הדבר היחידי שהיה חשוב זו כמות הריבה.
בשנים האחרונות מילוי הריבה הטוב והמוכר נדחק לפינה ובמקומו אנחנו מוצאים מילוי ריבת חלב, מילוי של קצפות וקרמים שונים ומשונים. הסופגניה גם קיבלה ציפויים שונים. כל תוספת כזאת מוסיפה לערך הקלורי של הסופגניה שמלכתחילה לא דלה בקלוריות. הרי השילוב של קמח לבן וטיגון, לא יוצר מזון בריא, מומלץ במיוחד ודל קלוריות.
האם אפשר להפוך את הסופגניה לדלת קלוריות יותר? ניסיונות האפייה לא עלו יפה במיוחד, למרות ניסיונות לא מעטים. במבחן התוצאה או במבחן הטעם, הקונים הצביעו ברגליים והעדיפו את הסופגניה המטוגנת.
העיתונות מלאה בכתבות המזהירות מפני סופגניות. כולם מדברים על כמות השמן שבסופגניה ומי לא יודע שבסופגניה כ-450 קלוריות. מה לומר, ממש נדמה לי שהסופגניות הפכו להיות אויב המדינה.
אז נא לא להבין שאני ממש מדרבנת לאכול סופגניות. ולא, אני ממש לא חושבת שסופגניה היא אוכל בריאות. אולם, לא ראיתי שאזהרות אנשי הבריאות מורידות ואפילו בשבריר אחוז את צריכת הסופגניות. האזהרות האלה רק תורמות לתחושות האשמה שמצטרפות לאכילת הסופגניות.
אז איך עוברים את החנוכה בשלום?
נסו להסתפק בסופגניה אחת חמה וטריה - ראשית, בואו נזכור שזה בסדר לאכול סופגניה (אם רוצים, כמובן) ונכון שסופגניה "עולה" בערך כ-450 קלוריות ועם תוספות אפילו יותר, אולם אם אוכלים אחת זה בסדר, לא קרה דבר. הבעיה היא לא סופגניה, אלא סופגניות.
אולם, בקשה אישית לי, לאכול את הסופגניה רק כשהיא חמה טרייה ובאמת מעוררת תיאבון. כל-כך חבל לאכול בערב סופגניה שנקנתה בבוקר. לצערי, למרות שהסופגניה כבר די עלובה, הקלוריות לא התנדפו.
הישמרו מכל המאכלים שמסביב - ואגב, לעיתים, המאכלים האחרים של חנוכה הרבה יותר מסוכנים מהסופגניות. כל אחד יודע שסופגניה היא מוצר עתיר קלוריות, אבל מה עם כל הלביבות? האם כולם יודעים שכל לביבה וכן, גם אלה שעשויים מגזר וכו', מכילים כ-100 קלוריות ללביבה. ובינינו, מי יכול להיעצר בלביבה אחת?
והמלצה נוספת, נא להגיע לכל האירועים לא רעבים מדי. הרי בדרגת רעב גבוהה מדי ואם זה משולב בעייפות או חס וחלילה במצב של מתח ולחץ, אין סיכוי שנוכל להסתפק בסופגניה אחת.
הכינו מיני סופגניות - ואם בכל זאת רוצים להקטין את הערך הקלורי של סופגניה ושתישאר גם טעימה? להכין קטנות. אגב, כמה קטנות ממש לא עדיפות.
שמרו על חגיגיות - כשאוכלים סופגניות או כל דבר טוב אחר, נא להתלבש חגיגית, וכשאוכלים לשיר בלב את השיר המתאים כל כך "אלי, אלי, שלא ייגמר לעולם...".

הכותבת היא יועצת תזונה בעלת תואר שני בחינוך לבריאות מאוניברסיטת קליפורניה בארה"ב
תאריך:  12/11/2015   |   עודכן:  12/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכל חטואל-רדושיצקי
גל הביקורת הנוכחי על מועצת הביטחון של האו"ם לווה בשלוש הצעות לרפורמה במנגנון הווטו. לפיכך, סימן שאלה גדול מעיב על הסיכוי של כל אחת מהרפורמות המוצעות לתת מענה לביקורת על הכשל התפקודי הנמשך של המועצה    וגם: מהן ההשלכות האפשריות על ישראל
ראובן לייב
עולם ממוזער וקסום של גיבורי אגדות הילדים יוצג לראשונה בארץ דרך עדשת-מיקרוסקופ בתערוכת הפיסול של אמן המיניאטורות הבריטי, ווילארד ויגאן, שתיפתח ב-1 בדצמבר במתחם שרונה שבתל אביב
אלי אלון
הבוגנוויליה הוא צמח מרשים בעל פריחה יפה וממושכת, חסכוני במים ובעל שפע תכונות, אולם בצד זה הוא צמח "בעייתי" ואינו מתאים לכל אחד ולכל גינה
יוסף כהן-אלרן
תומה לא קוראת לעצמה משוררת, היא רק תומה. היא מעלה את שיריה ברשת בעברית מצוחצחת וזוכה לשבחים. היא לא פרסמה את שיריה בספר כי אינה חיה בישראל. דעתי שהיא משוררת מעולה ונראה שזו דעת רבים. אם היא כבר יודעת זאת עליה להיות גאה. אלא שבטרם תהיה גאה עליה למצוא מנוח לנפשה
ד"ר אורי מילשטיין
מתנהלת היום מלחמת עולם חמישית – האיסלאם נגד הדומיננטיות האנגלו-אמריקנית בעולם, שבשיח הגלובלי מכונה "מערב". במלחמת העולם הראשונה, בסוף המאה ה-18 ובראשית המאה ה-19, ערער עליה נפוליאון בונפרטה ועמו כל הצרפתים; במחצית הראשונה של המאה העשרים ערערו עליה פעמיים, הגרמנים; במחצית השנייה של המאה העשרים ערערו עליה הסובייטים. כולם כשלו. עכשיו מערערים עליה המוסלמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il