X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
צורת חשיבה ייחודית - ולא לטובה
מושך את עצמו בשערות ראשו
שישה בשישי / האדם החושב לא נמצא בינינו

היגיון? לא בבית ספרנו

ה"היגיון" היחיד שבבחירות נוספות הוא של הנאשם בנימין נתניהו המנסה לחלץ את עצמו בכל מחיר מישהו מוכן לחשוב בהיגיון על תפילות הימים הנוראים? אם תפרו לנתניהו תיק - מוזר שבפרשת הצוללות הוא בכלל לא נחקר פסק הדין בנושא הדפוס והלהט"בים הוא שערורייתי כיצד רשות ניירות ערך מתנהגת כמו הברון מינכהאוזן
▪  ▪  ▪

בחירות?!
בגלל גחמות של פוליטיקאים [צילום: מן הטלוויזיה]

משאלי עם בשווייץ נדחו כבר בחודש אפריל, צ'ילה דחתה באותו חודש משאל עם לשינוי חוקתה, וניו-זילנד דחתה מספטמבר לאוקטובר את הבחירות לפרלמנט. רוב המדינות בהן היו דחיות של בחירות ומשאלי עם, הן בעלות משטרים סמכותניים – ודומה שאפילו שליטים אלו לא ששים ללכת לקלפיות בעיצומה של מגיפה קטלנית והרסנית. המדינה היחידה בעולם המדברת על הקדמת בחירות ועל קיומן בעוד הנגיף משתולל ברחובות, היא ישראל

משרד המשפטים קבע שהקורונה איננה "כוח עליון" לעניין דיני חוזים – ואפשר בהחלט להתווכח על ההיגיון מאחורי הקביעה הזאת. אם מגיפה עולמית שגורמת ל-23 מיליון חולים ול-800,000 מתים איננה כוח עליון – מה כן? היגיון עובדתי פשוט ודאי שאין כאן. מה שיש זה סוג של היגיון משפטי (והוכחה שהמשפט והמציאות לא תמיד הולכים יד ביד): אם ייקבע שהקורונה היא כוח עליון, ניתן יהיה להפר חוזים על ימין ועל שמאל, חיי המשק ישותקו ובתי המשפט יוצפו.
לעומת זאת נראה, שבנימין נתניהו ובני גנץ רוצים לשכנע אותנו שבחירות בנובמבר הן כן כוח עליון. הם ומקורביהם מכריזים השכם והערב שאינם רוצים בחירות – וגוררים אותנו לשם. 9 מיליון ישראלים, שרובם נפגעו במידה זו או אחרת מן המגיפה והשלכותיה, נזרקים לתהום בגלל גחמות של כמה פוליטיקאים. אם זה לא כוח עליון, הרי שמדובר באחד הפשעים הכבדים ביותר שחוללו אי-פעם מנהיגינו לבני עמם. כי היגיון כלשהו והגינות כלשהי – לא ניתן לראות כאן אפילו במיקרוסקופ של מפתחי החיסון לקורונה.
אקונומיסט פרסם השבוע סקירה בנוגע להשלכות הקורונה על מערכות בחירות ברחבי העולם. לא פחות מ-35 בחירות ומשאלי עם הושפעו – אבל בכל המקרים מדובר היה בדחיות. משאלי עם בשווייץ נדחו כבר בחודש אפריל, צ'ילה דחתה באותו חודש משאל עם לשינוי חוקתה, וניו-זילנד דחתה מספטמבר לאוקטובר את הבחירות לפרלמנט. רוב המדינות בהן היו דחיות כאלו, הן בעלות משטרים סמכותניים – ודומה שאפילו שליטים אלו לא ששים ללכת לקלפיות בעיצומה של מגיפה קטלנית והרסנית. המדינה היחידה בעולם המדברת על הקדמת בחירות ועל קיומן בעוד הנגיף משתולל ברחובות, היא ישראל.
נשים את האצבע במדויק: האשם המרכזי וכמעט היחיד הוא בנימין נתניהו, שדורש להפר הסכם עליו הוא חתום ושרוצה להתערב ברגל גסה במינוייהם של מי שיכולים לחרוץ את גורלו האישי. ההיגיון היחיד המדריך את נתניהו הוא הישרדותו, וכל השאר – משני, אם בכלל יש לו חשיבות כלשהי.

מגבלות הקורונה
לפצל למניינים רבים [צילום: פלאש 90]

עוד משהו קטן
האם מישהו באמת חושב שאפשר לדבר בהיגיון לרבבות הנוסעים לעיר אומן? הרי מלכתחילה מדובר במשהו שהדעת אינה קולטת: סוג של עבודת אלילים (תפילה על קבר) שבא על חשבונם של האישה והילדים, דווקא כאשר כל כך חשוב להיות יחדיו, לעזור בבית ולהעביר מסרים חינוכיים. אני הייתי מודיע, שכל מי שנוסע לר' נחמן בראש השנה – יישלח עם שובו לשבועיים בידוד במחנה חולות, כולל ביום הכיפורים ובסוכות.

אחד הדברים החשובים ביותר שעשה רוני גמזו כממונה הקורונה הוא להתחיל לדבר עם הציבור בגובה העיניים, לתת נתונים ולספק הסברים. אפילו בלגניסטים כמונו, מוכנים לציית להנחיות כאשר אנחנו מבינים את חשיבותן ואת ההיגיון שמאחוריהן. קחו למשל את חגורות הבטיחות: הן נהוגות אצלנו הרבה יותר שנים מאשר ברוב העולם, כתוצאה של הסברה נכונה.
אחת הבעיות המרכזיות שהובילו לגל השני – לצד העדר משווע של תכנון בריאותי וכלכלי – הייתה אובדן האמון של הציבור במנהלי המשבר. כאשר אין אמון – וגם אין אכיפה מצידה של המשטרה העסוקה כדרכה ביחצ"נות – קשה מאוד לצפות ממיליונים שיגבילו לאורך זמן את חיי היום-יום שלהם ואת זכויות היסוד שלהם.
התוצאה הייתה הנחיות סותרות ומבולבלות, שהשתנו בין ההדלפה הראשונה לבין הדיון בקבינט לבין ההחלטה בממשלה לבין האישור בכנסת לבין היישום בשטח. ביניהן היו גם כמה שזעקו לשמיים מחוסר היגיון: אוטובוסים ללא מזגנים, בתי כנסת מול חדרי כושר, למי מותר להשתמש בבריכה במלון, רכבת שלא הופעלה ועוד. גמזו מנסה להכניס סדר ולהשיב את האמון, והוא ראוי לכל השבחים על מאמציו; השאלה היא כמה זמן יחזיק מעמד מול פוליטיקאים פופוליסטיים ופקידים אימפריאליסטיים.
אך גם גמזו אינו מתייחס לנושא בוער, שהטיפול בו הפוך מן ההיגיון: התפילות בחגי תשרי בכלל וביום הכיפורים בפרט. מדובר על ימים בהם בתי הכנסת הומים במאות מתפללים, והדבר היחיד שאנחנו שומעים הוא על אפשרות של סגר כזה או אחר. זו תהיה גזירה שהציבור – כולל רבים מן החילוניים – לא יוכל לעמוד בה. ההיגיון מחייב לפעול כבר עכשיו כדי להעמיד כמה שיותר מקומות תפילה למניינים מצומצמים של 20-10 איש: בבתי ספר, במרכזים קהילתיים, במתנ"סים, באולמות ספורט. זה לא קורה, פשוט לא קורה. איפה ההיגיון? כנראה מאושפז בטיפול נמרץ.

פרשות נתניהו
איפה תיק 3000? [צילום: קובי גדעון, לע"מ]

עוד משהו קטן
בנימין נתניהו טוען שיש איומים על חייו ושרה נתניהו טוענת שהיא אישה מוכה. בהינתן העובדה שהם חיים באחד המתחמים השמורים ביותר במדינה ובחודשים האחרונים כמעט ואינם יוצאים ממנו, תבינו לבד מה המשמעות ההגיונית האירונית של הטענות הללו.

תפרו תיק לבנימין נתניהו – זו הטענה העיקשת של ראש הממשלה ותומכיו. לפי הטענה הזאת, שי ניצן ואנשי הפרקליטות החליטו בכל מחיר להפיל את ראש הממשלה מן הימין, ולכן הדביקו לו עבירות שלא ביצע או שאיש לפניו לא הואשם בהן. אלא שלטענה הזאת, מעבר לכך שאיש מעולם לא הציג לה שמץ ראיה, יש שתי בעיות של היגיון. האחת: מאות חוקרים ופרקליטים עסקו בתיקי נתניהו. האם כולם, כולל כולם, שונאיו? האם כולם, כולל כולם, יישרו קו עם הנחיות מלמעלה? האם כולם, כולל כולם, נאלמו דום ולא הדליפו ולא התפטרו את דבר הקנוניה חסרת התקדים?
השנייה: כתב האישום הוא בפרשות 1000, 2000 ו-4000. מה חסר בסדרה? תיק 3000 – פרשת הצוללות. על פניו, זו הייתה פרשה חמורה פי כמה מכל האחרות יחדיו: האפשרות שראש הממשלה קיבל החלטות סופר-אסטרטגיות במיליארדי דולרים כדי להיטיב עם מקורביו, היא בלתי נתפסת; ואם הוא גם נתן אור ירוק למכור את אותו נשק שובר שוויון לאויב אפשרי של ישראל – זה כבר גובל בבגידה. אבל דווקא בפרשה הזאת, אביחי מנדלבליט החליט שאין צורך אפילו לחקור את נתניהו. אם הוא רצה לתפור לו תיק – מדוע סגר בכזו נון-שלנטיות את מה שהוצג כפרשה חסרת תקדים בחומרתה ובמשמעויותיה?

ימין ושמאל

ההישג התקשורתי-ציבורי הגדול ביותר של בנימין נתניהו, אולי אי-פעם ולבטח על-רקע משפטו, הוא יצירת המשוואה המוחלטת לפיה נתניהו=ימין. כבר ציינתי שהוא אומר את זה במפורש ובגלוי: "זהו מסע להפיל אותי ואת הימין", "מנדלבליט רוצה להפיל אותי ואת הימין". כאילו לא היה ימין לפני בנימין נתניהו (מנחם בגין, יצחק שמיר, ראובן ריבלין, אריאל שרון, דוד לוי – זוכרים?) וכאילו לא יהיה ימין אחרי בנימין נתניהו.
בקרב הגרעין הקשה של תומכיו, נתניהו הוא הימין ואין בלתו – והימין הוא נתניהו ואין בלתו. בראייה שלהם, מי שאינו תומך בנתניהו – הוא שמאלן, נקודה. הם לא מסוגלים לתפוס שאדם יכול להחזיק בעמדות ימניות ולא לרצות את נתניהו בראשות הממשלה. למשל: החתום מטה. סיפרתי שוב ושוב שכל ימי חיי הצבעתי (ובעזרת ה' אצביע) למפד"ל ויורשיה, ושגם הייתי חבר בבית היהודי. אני מציג עמדות מדיניות ימניות, עמדות כלכליות קפיטליסטיות, עמדות משפטיות שמרניות – אם כי, בעוונותי הרבים, אני מוכן לפעמים לומר שהשמאל, הסוציאליסטים והאקטיביסטים צודקים בנקודה מסוימת. אבל כל זה מתגמד לעומת החטא הבל-יסולח שלי: אני חושב שנתניהו צריך ללכת, כי כיום נזקו גדול בהרבה מאשר תועלתו.
כאן ההיגיון מפסיק לפעול ובמקומו נדלק הטורבו של "ביבי מלך ישראל". הנה דוגמא. השבוע כתבתי מאמר שתמך לחלוטין בגישת הימין בנושא המינויים הבכירים, אבל אז אמרתי שאסור לתת לנתניהו להתערב במינויים בצמרת מערכת האכיפה. התגובות, כצפוי, היו שאני סמולן (כך אוהבים בימין לכתוב את זה), שאין לי מה לחפש ב-News1 ושמקומי בעיתון הארץ. זה שהבעתי דעות הנטועות עמוק בימין, היה חסר כל חשיבות; ברגע שהתבטאתי נגד נתניהו – אני אויב העם. כי אין כאן שום היגיון בריא ושום חשיבה עצמאית: נתניהו העביר רבים מתומכיו לטייס אוטומטי. ואתם יודעים מה? זו עוד סיבה שבגללה ייטב לכולם – כן, גם לימין – שהוא יפנה את מקומו. אין מקום במדינה דמוקרטית למשטרת מחשבות.

אריאל ואגו
מיעוט צעקני ומוחצן [צילום: סבסטיאן שיינר/AP]

ואגו יכול היה וצריך היה לקבל את הערעור מטעמים של מדיניות משפטית: לא לאפשר התגרויות מכוונות שכל מטרתן להוציא פיצויים ואשר יציפו את בתי המשפט. זהו בהחלט שיקול לגיטימי שנעשה בו שימוש, למשל כאשר בתי המשפט למשפחה דחו בצורה שיטתית תביעות על הפרת חוזה בגין בגידה

במשך עשרות שנים אמרתי, שאם חלילה ייווצר מצב בו אצטרך לבחור בין השולחן-ערוך לבין חוקי המדינה – אאלץ לבחור בשולחן-ערוך. דיני שמיים קודמים לדיני בשר ודם. תמיד הוספתי, שאני לא מאמין לרגע שזה יקרה במדינת היהודים, חילונית ככל שהיא. השבוע התברר לי שטעיתי. אריאל ואגו, שופט בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, אמר במפורש, שהחוק לאיסור הפליה – במקרה זה על-רקע מיני – דוחה את ההלכה.
ואגו דחה השבוע את ערעורם של בעלי דפוס דתיים בעיר, שסירבו מנימוקים הלכתיים לבצע עבודות עבור האגודה לזכויות הפרט – ארגון הלהט"בים – וחויבו בפיצוי המירבי הקבוע בחוק: 50,000 שקל. ואגו כמובן שילם מס שפתיים לחשיבותו של חופש הדת, אך למעשה חזר על הססמה ההרסנית של היהודים הרפורמיים בגרמניה של המאה ה-19: "הֱיֵה יהודי בביתך ואדם בצאתך". אדם יכול לבחור שלא להכניס מאן דהוא לביתו, קבע ואגו, אך כאשר הוא פותח עסק – אסור לו להפלות איש. הוא גם אמר כי לדעתו חוק איסור ההפליה נועד דווקא להיאבק במי שמפלים מסיבות אידיאולוגיות או דתיות.
פסק הדין המקומם הזה חסר היגיון מכל כך הרבה זוויות, שקשה לדעת מאיפה להתחיל. האם ניתן לכפות על אדם פרטי לתת שירות? הוא מוכן להפסיד את ההכנסה; בעיה שלו. לא ייתכן שעל עסק פרטי יחולו כללים מתחום המשפט הציבורי. וגם אם נניח שאפשר לכפות מתן שירות – חייב להיות הבדל בין שירותים ומוצרים חיוניים (למשל תרופות) לבין כאלו שאינם חיוניים (כמו עבודות דפוס). חייבת להיות אבחנה בין הפליה הנובעת מטיבו של השירות (כמו פליירים לתא הגאה באוניברסיטת בן-גוריון) לבין כזו שאין לה שום קשר לשירות עצמו (כמו הגשת מזון במסעדה). אין דינו של עסק בודד בעיר קטנה כדינו של עסק אחד מני רבים בעיר גדולה. עם כל הכבוד, אידיאולוגיה כזו או אחרת אינה שווה לפסיקת הלכה, כי אין דמיון בין השקפת עולם וולונטרית לבין מערכת חוקים וערכים מחייבת. חוץ מזה, גם שומרי המצוות בכלל והחרדים בפרט הם מיעוט; מה עם הזכויות שלהם? אגב: בית המשפט העליון בארה"ב, שנדרש בדיוק לאותה סוגיה, פסק שזכותו של העוסק לסרב לתת שירות כאשר הדבר נוגד את ערכיו הדתיים.
הדבר אולי הכי בלתי הגיוני בפסק הדין הזה, הוא שנפתח כאן פתח למאות תביעות מדי שנה. על-פי פסיקת המחוזי – שיש לה מעמד מנחה כלפי בתי משפט השלום – יכול כעת כל להט"ב לגשת לעסק חרדי, להזמין דווקא אצלו שירות הקשור במישרין לזהותו המינית, ואז לתבוע אותו על הפליה ולקבל עשרות אלפי שקלים, רק משום שהעוסק ירצה לדבוק באמונתו ובמצוות דתו. ואגו יכול היה וצריך היה לקבל את הערעור מטעמים של מדיניות משפטית: לא לאפשר התגרויות מכוונות שכל מטרתן להוציא פיצויים ואשר יציפו את בתי המשפט. זהו בהחלט שיקול לגיטימי שנעשה בו שימוש, למשל כאשר בתי המשפט למשפחה דחו בצורה שיטתית תביעות על הפרת חוזה בגין בגידה.
ואגו לא עשה את כל אלו. ההיגיון לא שיחק שום תפקיד בפסק הדין שלו. ואגו עשה את מה שעושים רבים המכנים עצמם "ליברלים": הם מאוד מתחשבים בדעתו של האחר – כל זמן שהיא זהה לזו שלהם. הם מאוד מכבדים זכויות אחרות – כל זמן שאינן מתנגשות בזכויות שהם מקדמים. את הפסיקה הזאת צריך להביא לבית המשפט העליון, ובמקביל – לשנות את החוק, כך שיתן הגנה לא רק למיעוט צעקני ומוחצן, אלא גם למיעוט שקט שכל רצונו לחיות על-פי אמונתו.

רשות ניירות ערך
היגיון מאלף או מתעלף [צילום: מן הטלוויזיה]

מה שהרשות "שכחה" להגיד היה, שהעונשים מוטלים בידי ועדת האכיפה המינהלית הפועלת במסגרתה ושלרוב מדובר בענישה מוסכמת שהיא עצמה שותפה לה. והנה לנו המשיכה בשערות הראש: רשות ניירות ערך מביאה ענישה מקלה לגוף השייך לה, ואז אומרת שזוהי הוכחה לכך שהענישה המירבית איננה מעשית

באחד מסיפוריו מגולל הברון מינכהאוזן את הצלתו ההירואית מביצה בה שקע: הוא הושיט את ידו, תפס בשערות ראשו ומשך את עצמו החוצה. הסיפור הזה הפך למשל לאדם המנסה להוכיח את טענתו על-ידי שימוש באותה טענה עצמה – מין תנועה מעגלית שלשיטתו תוביל אותו למחוז חפצו.
זה בדיוק מה שעשתה השבוע רשות ניירות ערך, אחד הגופים היותר מקצועיים במחוזותינו – מה שמלמד שתארים אקדמיים מתקדמים אינם ערובה לחשיבה הגיונית, במיוחד כאשר פקידים רוצים לבצר את מעמדם. הרשות פרסמה מסמך להבניית שיקול הדעת בענישה במסגרת הליכי האכיפה המינהלית שהיא מפעילה נגד תאגידים ציבוריים ונושאי משרה בהם, בעיקר על עבירות דיווח.
זה היה מסמך מדהים. תחילה הודיעה הרשות, בלי למצמץ, שהעונשים המירביים שקבע המחוקק אינם מעניינים אותה ולא יהוו את הרף העליון לקביעת מתחם העונש, כי הם חמורים מדי. אחר כך היא פנתה לבסס את טענתה: העונשים המוטלים בפועל במסגרת האכיפה המינהלית רחוקים בהרבה מהעונשים המירביים, מה שמוכיח שהללו אכן בלתי מציאותיים.
מה שהרשות "שכחה" להגיד היה, שהעונשים מוטלים בידי ועדת האכיפה המינהלית הפועלת במסגרתה ושלרוב מדובר בענישה מוסכמת שהיא עצמה שותפה לה. והנה לנו המשיכה בשערות הראש: רשות ניירות ערך מביאה ענישה מקלה לגוף השייך לה, ואז אומרת שזוהי הוכחה לכך שהענישה המירבית איננה מעשית. ממש כך. לפקידים ומשפטנים המנהלים את המדינה כראות עיניהם, זהו היגיון מאלף; לאדם מן היישוב זה יכול לגרום להתעלף.

תאריך:  21/08/2020   |   עודכן:  22/08/2020
+ניסנקורן בתגובה לליכוד: "עלובי נפש"
17:34 21/08/20  |  עידן יוסף

השר ניסנקורן בטוויטר בתגובה להודעת הליכוד: "לכל מי שמנסה להפיץ שקרים מופרכים ולהמציא פרשה, לא תרתיעו אותי לרגע מהגנה על שלטון החוק. עלובי נפש, המתקפות שלכם רק מחזקות אותי".
ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב: "יש לי הרבה מחלוקות עם אבי ניסנקורן, אבל אין לי ספק קל שבקלים לגבי היותו איש ישר. הודעת הליכוד כלפיו היא נבזות צרופה ואין אדם במדינה שקונה את הסיפור המכוער הזה".

+הליכוד רומז: ניסנקורן רקח עסקה סודית עם מנדלבליט
16:06 21/08/20  |  עידן יוסף

הליכוד פרסם הודעה התוקפת את שר המשפטים מכחול לבן. בהודעה נכתב:
האם אבי ניסנקורן גורר את המדינה לבחירות בגלל עסקה סודית עם מנדלבליט שסגר את התיק נגדו?
ניסנקורן מפר את ההסכם הקואליציוני ומסרב להקים ועדה למינוי בכירים בשירות המדינה, לרבות מינויים במשרד המשפטים.
עכשיו מתברר שמנדלבליט סגר תיק פלילי נגד ניסנקורן, וניסנקורן לאחר מכן הדיח את מ״מ פרקליט המדינה דן אלדד שהחל לחקור נושאים משפטיים הקשורים למנדלבליט - ומינה במקומו את מנדלבליט שהפסיק את החקירה נגד עצמו.
הליכוד דורש תשובות מיידיות לשאלות הבאות:
1. מתי החליט מנדלבליט לסגור את התיק נגד ניסנקורן?
2. מדוע הסתירו מנדלבליט וניסנקורן את קיום התיק וסגירתו בפני הציבור, כשמדובר בתפקיד כל כך רגיש כשר המשפטים?
3. מדוע ניסנקורן לא נתן גילוי נאות לגבי קיום התיק וסגירתו לפני מינויו לשר המשפטים ולפני שהחליט למנות את מנדלבליט כמ״מ פרקליט המדינה.
הנה הסעיפים בהסכם הקואליציוני שניסנקורן הפר ברגל גסה:
סעיף 3ג:
״במשך 100 ימים, כל המינויים הזמניים יוארכו״
(מייד עם כניסתו לתפקיד שר המשפטים ניסנקורן הפר סעיף זה כשלא האריך את כהונתו של דן אלדד ומינה את מנדלבליט במקומו)
סעיף 3ד:
״מעבר ל-100 ימים, צוות שוויוני של הליכוד וכחול לבן יגבש בהסכמה כללים לביצוע מינויים בכירים בשירות הציבורי הטעונים אישור הממשלה. כל החלטה שתתקבל בוועדה טעונה הסכמה של שני ראשי הוועדה משני הגושים והוועדה תסיים את עבודתה עד תום 100 הימים״.
(אנחנו נמצאים כ-100 ימים אחרי כינון הממשלה וניסנקורן מסרב אפילו להקים את הוועדה, תוך הפרה ברורה של ההסכם הקואליציוני).
האם יש פה סגירת תיק תמורת מינוי ומינוי תמורת סגירת תיק? מנדלבליט וניסנקורן חייבים תשובות לציבור - ומייד", לשון ההודעה.

+שס השיקה באופן לא רשמי שידורי תעמולה
15:37 21/08/20  |  עידן יוסף

במפלגת שס משיקים את תוכנית 'שידורי המהפכה' - תעמולת בחירות בהנחיית ישי לפידות שתציג את העשייה, חוקים והחלטות החברתיות של נציגי המפלגה בכנסת וברשויות המקומיות. בתוכנית הבכורה (מוצאי שבת 21:00) יציגו "ראיון" של יו"ר התנועה השר אריה דרעי.

+גנץ כלל בגיבושון את העבודה
12:43 21/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ברקע הנתק בין הליכוד לכחול לבן, בכפר המכבייה התקיים אירוע גיבוש לחברי הכנסת של כחול לבן והעבודה, ללא מרב מיכאלי  ▪  בכיר בליכוד: האירוע נועד למנוע חתרנות מצד גבי אשכנזי

חברי הכנסת של כחול לבן והעבודה בצילום משותף

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אביחי מנדלבליט / Avichai Mendelblit  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן ישועה / Ilan Yeshua  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איריס ניב-סבאג  איתמר גרוטו / Itamar Groto  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  ארי  הרו / Ari Haro  אריאל ואגו / ARIEL  VAGO  אריאל שרון / Ariel Sharon  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  ארנון מוזס / Arnon  Mozes  ארנון מילצ'ן  בועז בן-צור  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גבי ברבש  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  ג'יימס פאקר  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  דוד לוי / David Levi  דוד לוי / David Levy  דוד לוי  דוד לוי  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  ז'ק חן  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יהודית תירוש / Yehudit Tirosh  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק שמיר  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאי גולן / May  Golan  מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל רוזן-עוזר  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנחם בגין / Menachem Begin  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה בר סימן טוב  משה בר-עם  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  נוית נגב  ניסים ואטורי  ניר חפץ  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סיגל סדצקי  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודד שחם  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמית חדד / Amit Hadad  עפר שלח / Ofer  Shelah  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רבקה פרידמן-פלדמן / Rivka Fridman-Feldman  רוני גמזו / Ronny Gimzu  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שאול אלוביץ / Shaul Alovich  שי ניצן / Shai Nitzan  שלמה פילבר / Shlomo Filber  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היגיון? לא בבית ספרנו
תגובות  [ 30 ] מוצגות  [ 30 ]  כתוב תגובה 
1
מראית העין משקרת?
עובד 1  |  21/08/20 13:57
2
לוין בור אפילו לא מבין מה כותב
ביביסט  |  21/08/20 14:12
3
תקרא טוב את אבי וייס
חחחחחש  |  21/08/20 15:03
4
לא מצאנו את ההגיון אצל איתמר
קורא ומעיין  |  21/08/20 15:17
5
איתמר במילה אחת:נמאסת
עוד סתם אחד   |  21/08/20 15:57
6
ההגיון אומר הפוך
באום  |  21/08/20 16:59
 
- חיים בבועה של שקרים
יוסי מ.  |  22/08/20 08:32
 
- יוסי שלום. חבל שלא טרחת להזכיר
בני בנקר  |  22/08/20 10:18
 
- בני ידידי.
יוסי מ.  |  22/08/20 19:14
 
- חבל יוסי שאתה חלש בהבנת הנקרא
בני בנקר  |  22/08/20 20:48
 
- צריך להגיד אמת.
יוסי מ.  |  22/08/20 23:08
 
- לבריאת העולם עוד לא הגענו
באום  |  22/08/20 11:23
 
- באום ידידי.
יוסי מ.  |  22/08/20 19:29
 
- כבר עשור
באום  |  22/08/20 20:46
 
- גם זה נכון
יוסי מ.  |  22/08/20 23:20
 
- קשקוש
באום  |  23/08/20 00:52
 
- 5 בכירים נגד הפרקליטות
עובד 1  |  22/08/20 09:38
7
לוין מתגלה שוב כ"רק לא ביבי"
בני בנקר  |  21/08/20 17:01
8
מסכים עם רוב מה שכתבת
אישש  |  21/08/20 17:33
9
השיאה והגיזענות מילאה את האתר  ל"ת
יאקי  |  21/08/20 18:26
10
יום הבוחר
שפן  |  21/08/20 18:49
11
אולי תכתוב בהארץ? נמאס ממך
בן הארץ  |  22/08/20 07:37
12
חוקר השואה מילא בשינאה את האתר ל"ת
יאקי  |  22/08/20 08:42
13
אני קורא באתר מאז
אתר מאכזב  |  22/08/20 18:52
 
- לא מסכים אתך
עובד 1  |  22/08/20 21:46
14
כמי שכותב באתר אינני נוהג
יוסי דר  |  23/08/20 06:31
 
- עו"ד דר,תחכים אותי בבקשה,מה
בני בנקר  |  23/08/20 11:48
 
- בני, בקשתי איננה למגיבים
יוסי דר  |  24/08/20 10:13
15
מרוויח לא להקליק על כותב שינאה ל"ת
יאקי  |  23/08/20 09:56
16
היגיון לא אצלך -לאכול את הכובע ל"ת
תתביישו  |  24/08/20 12:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
איציק וולף
יו"ר כחול לבן תוקף את ראש הממשלה ומאשים אותו כי הוא מוביל את מדינת ישראל לבחירות איומות    "הלכנו להסכם עם הליכוד למרות מטח אזהרות שקיבלנו, לא באתי לפתור בעיות אישיות של איש, הנכונות לפשרות תהיה רק על בסיס קיום ההסכם שנחתם והצרכים של מדינת ישראל"
עידן יוסף
שרת הקליטה פנינה תמנו-שטה מציעה כי 8,000 ממתינים יעלו מאתיופיה עד סוף 2022, ובתוך שלוש שנים יסגרו המחנות    יו"ר ועדת העלייה: הליך שכזה ינציח את המחנות. יש להעלות מיד את כל הממתינים שאושרו, ולסגור סופית את המחנות באדיס אבבה ובגונדר
איציק וולף
שר החוץ העריך בשיחות סגורות כי ראש הממשלה יעשה הכל כדי להימנע מהוצאתו מבית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים    "אנחנו לא צריכים למצמץ ולהתקפל. הציבור לא יסלח למי שידרדר אותנו לבחירות"
איציק וולף
גורם בכיר בליכוד, בסביבת ראש הממשלה, מציין כי הליכה לבחירות רביעיות תהיה דבר נורא, אך "להמשיך במצב הזה נראה לי אפילו נורא יותר", כלשונו
איציק וולף
מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית הצעה של ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, שביקשה לבטל את הנוהג של חלוקת הכספים הקואליציוניים הקשורים לאינטרסים הפוליטיים של המפלגות    השר שטייניץ: תמיד יש המון ערכים ואינטרסים שמתנגשים זה בזה, זה לא הופך אותם ללא לגיטימיים, צריך את האיזון הנכון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il