X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מה באמת מעניין אותם [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
לשים בצד את החשבונות [צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90]
הרשימה המשותפת יותר אחראית מאשר החרדים

ממשלת ישראל איבדה את הלגיטימיות

החלטות קבינט הקורונה אינן מבוססות על עמדה רפואית כלשהי, אלא מהוות אך ורק פשרה פוליטית - כדי לרצות את החרדים, שנתניהו צריך אותם בתקווה שיהוו חלק מהגוש שיחלץ אותו ממשפטו ראשי הסיעות החרדיות וחברי קבינט הקורונה הם שופכי דמים; המתים הבאים מן הקורונה והרס המשק רשומים על שמם
▪  ▪  ▪

תמונה ראשונה: מר כהן ומר לוי מאושפזים באותו חדר במחלקה לטיפול נמרץ, בשל בעיות לב. מר כהן זקוק לניתוח מעקפים, בעוד מר לוי יכול להסתפק בשלב זה בתרופות. מר כהן מודיע, שלא מקובל עליו שרק הוא יעבור את הניתוח, על כל כאביו וסיבוכיו. הרופא מתפשר איתו: בסדר, במקום ניתוח לך ותרופות לו - נשתיל קוצב לב גם לך וגם למר לוי.
תמונה שנייה: חוליה של חיזבאללה עומדת לעבור את הגבול ומתכננת לחדור לקריית שמונה. צה"ל מחליט להיכנס ללבנון בעוצמה רבה, כדי לחסל את החוליה ואת הבסיסים הסמוכים. ראש עיריית קריית שמונה מבהיר: התושבים שלי לא מוכנים להיות היחידים שיצטרכו להישאר בבתים עד תום המבצע. הרמטכ"ל מתפשר איתו: בסדר, במקום כניסה קרקעית - נפציץ מהאוויר, וחיזבאללה ישגר טילים לכל יישובי הקו.
שני תסריטים מופרעים, נכון? אבל זה בדיוק מה שעשה קבינט הקורונה (יום א', 6.9.20). מספר יישובים חייבים להיכנס לסגר מלא בגלל הקורונה, אבל ראשיהם ונציגיהם בכנסת מודיעים שהציבור לא יציית להנחיות - אז הקבינט מתפשר: בסדר, נעשה סגר חלקי גם למי שצריך סגר מלא וגם למי שלא צריך סגר בכלל. רופא שיעשה פשרה כזאת צריך ללכת לבית הסוהר; רמטכ"ל שיעשה פשרה כזאת צריך להיזרק מהצבא; ממשלה שעושה פשרה כזאת מאבד את הלגיטימיות שלה.
יש לחרדים סיבות טובות להפגין חוסר אמון בממשלה בכלל ובנושא הקורונה בפרט. עמדתי שוב ושוב על היחס הבריוני של המשטרה למפגינים חרדים, ועל חוסר האיזון שבמדיניות האכיפה בזמן הקורונה. אבל כרגע זה ממש לא משנה. כרגע הדבר היחיד שצריך לעמוד על סדר היום הוא הצלת חיים - הן במישור הבריאותי והן במישור הכלכלי. לא אצל בנימין נתניהו וחבורת חדלי האישים שהוא מוביל. אצלם ההישרדות הפוליטית היא שעומדת במקום הראשון, וכל השאר מתגמד מולה.
שימו לב לנקודת המוצא: החלטת קבינט הקורונה איננה מהווה הכרעה בין דעות מקצועיות חלוקות. איש לא בא לקבינט וחלק מבחינה מקצועית על תוכנית הרמזור של רוני גמזו, שהקבינט עצמו כבר אישר. איש לא הציג לקבינט נתונים סותרים לאלו של גמזו. איש לא אמר שניתן להשיג את אותה תוצאה קריטית - בלימת הזינוק במספר החולים והמתים - בדרך החילופית עליה הוחלט. ההכרעה הזאת היא אך ורק פשרה פוליטית, כדי להשביע את רצונם של החרדים. ולכן זוהי הכרעה פושעת.
נתניהו טען בצדק כלפי אהוד אולמרט, שכאשר ראש ממשלה מואשם בפלילים - ניתן לחשוד במניעים העומדים מאחורי פעולותיו. מובן שנתניהו אינו מחיל את הכלל הזה על עצמו, אך המציאות מוכיחה שזהו בדיוק המצב. נתניהו צריך את החרדים כחלק מגוש הימין, בתקווה שהגוש הזה יספק לו איכשהו מוצא ממשפטו - חוק צרפתי, נשיאות המדינה, ועוד רעיונות הזויים. לכן נתניהו עושה הכל על-מנת לרצות אותם, גם אם המחיר הוא חיי אדם והרס המשק. חד וחלק. אין שום דרך אחרת להציג את זה.
החרדים עצמם - וליתר דיוק: מנהיגיהם - הם פושעים לא פחות. עמדתי כאן על הבדלנות והאנוכיות שבבסיס התנהגותם לאורך השנים ובמיוחד בחודשים האחרונים. כאמור, באופן חלקי אפשר להבין את כעסם והתמרמרותם. אם וכאשר ניהול משבר הקורונה ייחקר לעומקו, אחת המסקנות החשובות ביותר תהיה שהממשלה - בהרכב הקודם ובהרכב הנוכחי - פעלה בחוסר שקיפות ובחוסר אחידות. מדוע הפגנות כן ותפילות לא, מדוע חדרי כושר כן ובתי כנסת לא, מדוע שוטרים בבני ברק ולא ברחוב דיזנגוף. אבל זה ממש לא חשוב ברגע זה.
אנחנו במלחמה, כפי שזעק גמזו בצדק, ואת כל החשבונות צריך לשים בצד. אבל תראו את עומק השיגעון: אחמד טיבי ואיימן עודה מגלים הרבה יותר אחריות לאומית מאשר יעקב ליצמן ואריה דרעי. הרשימה המשותפת מתחננת בפני הממשלה לנהוג ביד קשה כלפי ערבים המפרים את מגבלות הקורונה, ואילו יהדות התורה וש"ס מכופפות את ידי הממשלה כדי להגן על חרדים המתנהגים בצורה דומה.
במקום התנהגות אחראית ושפויה, אנחנו מקבלים התנהגות מופקרת ומופרעת. ראשי ציבור מודיעים שאנשיהם לא יצייתו להוראות חוקיות של הממשלה הנבחרת - והממשלה נכנעת. ראשי ציבור מודיעים ששיקול הדעת הרפואי לא מעניין אותם - והממשלה עושה איתם פשרה פוליטית. לממשלה כזאת אין זכות קיום. חבריה של ממשלה כזאת הם שופכי דמים.

תאריך:  07/09/2020   |   עודכן:  07/09/2020
+"אי ציות להנחיות יביא לאנרכיה"
19:09 07/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה מאשים את יו"ר ישראל ביתנו בניצול פוליטי של משבר הקורונה ובסיכון אנשים העלולים למות אם הציבור ישמע לקריאתו שלא לציית להנחיות הממשלה הנוגעות לקורונה  ▪  "פוליטיקאים מנצלים את המגפה לצרכים פוליטיים וקוראים לאי-ציות להנחיות. זו אנרכיה. אנרכיה תביא להרבה מאוד חולים קשים, ולצערי גם הרבה אנשים ימותו"

נתניהו, הערב בפיקוד העורף [צילום: לע"מ]
+יתרות המט"ח: 161.8 מיליארד דולר
18:50 07/09/20  |  איציק   |   לרשימה המלאה

יתרות מטבע החוץ של בנק ישראל הסתכמו בסוף חודש אוגוסט בסך של 161.8 מיליארד דולר - גידול בסך של כ-4 מיליארד דולר לעומת סוף החודש הקודם. היתרות מהוות 40.6% מהתוצר המקומי הגולמי

[צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
+לקחי הקורונה בדרום אמריקה
18:10 07/09/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ההתפרצות הראשונית היא עניין של מזל ומיקום, אבל ההתפשטות לאחר מכן נובעת משורה של גורמים חברתיים ובראשם טיבה של המנהיגות הלאומית

צ'ילה נפגעה בשל חוסר השוויון [צילום: אסטבן פליקס, AP]
+ליצמן: איזו סערה ציבורית הייתה קמה אם חרדי היה מדבר כמו ליברמן
17:20 07/09/20  |  עידן יוסף

יו"ר יהדות התורה, השר יעקב ליצמן: “קריאת ח”כ ליברמן למרי אזרחי ולאנרכיה, מהווה קו אדום מסוכן שמעיד יותר מכל על אובדן דרך ומצפן, מצד אדם שפשוט איבד כל ערך של אחריות ציבורית”. עוד הוסיף: “מנסה לתאר אם נציג חרדי היה יוצא כך בקריאה רשמית להפקרות ופגיעה בהוראות החוק, איזו סערה ציבורית הייתה קמה כאן”.

+הנשיא ריבלין יצא נגד דברי ליברמן
17:18 07/09/20  |  עידן יוסף

נשיא המדינה ראובן ריבלין: "ההתמודדות עם מגפת הקורונה היא מאבק של כולנו, יחד. קריאות לאי ציות אזרחי פוגעות בעקרונות המבטיחים את שלומנו, ואת שלום הציבור כולו, במיוחד ברגעי משבר. מנהיגים - אופוזיציה כקואליציה, אנא, היזהרו בדבריכם". בכך חוזר ריבלין על דברים שאמר ב-14 ביולי כאשר ח"כ עידן רול (יש עתיד) התבטא באופן דומה.

+דרעי: הצבעתי נגד, אבל אסור להפר את ההנחיות
17:14 07/09/20  |  עידן יוסף

יו"ר שס השר אריה תקף את ליברמן בפתח ישיבת הסיעה ואמר: "אני שומע כל מיני קולות. אנחנו מחויבים לשמוע להוראות ולהנחיות עד הפסיק הקטן, זה שאני מצביע נגד הסגר - זה לא פוטר אותנו מאחריות. אסור להפר את הצעדים. כל הנחיות של משרד הבריאות, כל הנחיות שהממשלה מחליטה אם זה בנושא סגר לילי או איסור התקהלות או בנושא כמובן של עטיית מסיכה וריחוק החברתי כל הנחיות שיש, חייבים לשמור אותן. זה עניין של פיקוח נפש. אוי ואבוי חלילה וחס אם תהיה פה אנרכיה וכל אחד יעשה מה שהוא רוצה, זה מחייב אותנו ושאף אחד לא יחשוב בגלל שאני הצבעתי נגד אז אנחנו חלילה..."

+שקט, הדיקטטורים מדברים
16:30 07/09/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אביגדור ליברמן קורא למרי אזרחי העלול לסכן חיי אדם, ויאיר לפיד מבהיר שלא יאפשר בקלות להתמודד מולו  ▪  שני הדיקטטורים הללו אינם ראויים להיות חלק ממערכת דמוקרטית

מצא מין את מינו [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+זיכרון קצר וחוסר אחריות
16:30 07/09/20  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

האם אי-אפשר היה להביע את הרעיון המרכזי בכתבה, באמצעות משפחת צפיר ללא ההגזמות הפראיות על התעלמות מהוראות הבריאות?

צפיר. סלב ילדים [צילום: יוסי צבקר]
+יורקים ובוכים
16:23 07/09/20  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

חובה עלינו להבין ולהטמיע את המגבלות שלנו כקבוצה  ▪  הייתה הבנה מלאה של המגבלות האלה בסיבוב הראשון של הקורונה, ובגלל חבורת חכמולוגים אנו התעלמנו מהמגבלות שלנו בסיבוב השני

סיבוב ראשון [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+ההסגר הלילי לא יחל הערב
16:06 07/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

זאת בעקבות מחלוקת בין השרים על רשימת הערים האדומות  ▪  הוארך התיקון להגבלת הפעילות במקומות העבודה עד ה-5 באוקטובר  ▪  גמזו: חוזר בי מדברי על הרב קניבסקי

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+יוון פותחת שעריה לישראל ללא הגבלה
15:42 07/09/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הכניסה למדינה - כפוף לבדיקת קורונה 72 שעות  ▪  ההחלטה תיכנס לתוקף בשבוע הבא  ▪  שר החוץ אשכנזי: "הוכחה לברית החזקה בין המדינות"

מיקונוס, יוון [צילום: תאנסיס סטאברקיס/AP]
+גנץ מציע לליברמן: שמור על הציבור ולא על עצמך
15:39 07/09/20  |  עידן יוסף

השר בני גנץ נגד דברי אביגדור ליברמן: "אמירה לא אחראית, מציע לפוליטיקאים לשמור על הציבור, לא על עצמם". עוד אמר: "הקורונה לא פה כדי להעביר מנדטים. הקורונה זה לא כלי לניגוח פוליטי. אוי ואבוי אם תהיה פה אנרכיה".

+אוקראינה תאפשר כניסה ל-3,000 חסידים
15:25 07/09/20  |  עידן יוסף

שר הפנים של אוקראינה: נאפשר ל 3,000 חסידים לחגוג את ראש השנה באומן.

+‏ליברמן קורא למרד בהנחיות הקורונה
14:39 07/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אומר בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו: "ההנחיות לא חוקיות, לא להתנהל לפיהן אלא לפי השכל הישר"  ▪  קרא לשלטון המקומי לקחת אחריות, למנות ממונה קורונה מטעמו ולנהל את המשבר לבד  ▪  יו"ר הכנסת: "אנרכיה שתסכן את הבריאות של כלל אזרחי המדינה"

ליברמן. איש הישר בעיניו [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
לוין ואדלשטיין. מתכון לאנרכיה [צילום: פלאש 90]
+כפר יאסיף: המשטרה סגרה אולם שמחות שהפר כללי הקורונה
14:07 07/09/20  |  עידן יוסף

במסגרת פעילות אכיפה בכפרים ערביים בגליל המערבי נמצא כי אולם שמחות בכפר יאסיף לא שמר על תנאי ה"תו הסגול". באולם שהו מאות מוזמנים, שלא שמרו מרחק ולא עטו מסכות. בעל האולם שכבר הוזהר בעבר, נקנס, זומן לשימוע והמקום נסגר ל-7 ימים.

+משרד הבריאות: חולה קורונה חזר בטיסה מבורגס לישראל
13:34 07/09/20  |  מירב ארד

משרד הבריאות מעדכן: על חולה קורונה שחזר מבורגס בולגריה לישראל.
החולה חזר בטיסה של חברת אייר בולגריה - מספר טיסה -fb6081 בתאריך 30.8.20 מבורגס לתל-אביב. המראה בשעה 14:00, נחיתה בשעה 16:30. נוסעי הטיסה מתבקשים להיכנס לבידוד עד לתאריך 13/9/20 לפי הנחיות משרד הבריאות

+לו היינו טוקיו, או לונדון
13:10 07/09/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

חצי שנה לתוך הקורונה, כולם יודעים מהם הצעדים הנחוצים - אך כל מדינה פועלת בצורה שונה  ▪  וושינגטון פוסט עם תמונת המצב של האיסורים וההיתרים ב-16 ערים גדולות מחוץ לארה"ב

טוקיו. מסיכות בהתנדבות [צילום: אויגן הושיקו, AP]
+חולי קורונה בשדרות יקבלו ערכות בידוד
12:21 07/09/20  |  עידן יוסף

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, פותח בניסוי של חלוקת ערכת מיגון מיוחדת לתושבי העיר שנמצאו חולים בקורונה ונמצאים בביתם, במטרה לצמצם את שרשראות ההדבקה בבתים.
העירייה תפיץ ל-50 מתושבי העיר, שנכנסו בימים האחרונים לבידוד, עקב היותם חולים בקורונה, ערכות מיגון מלאות, שמיוצרות במפעל המקומי: שיאון מדיקל, וכוללות ציוד מיגון נדרש והוראות מפורטות לגבי דרך ההתמגנות שיסייעו בקטיעת שרשרת ההדבקה הביתית. בתקופת הפיילוט, תעקוב העירייה אחר היקף הנדבקים החדשים בבתי המבודדים כדי לבחון את יעילות הערכות.

שיאון מדיקל - פס ייצור ערכת מיגון [צילום: דוברות עיריית שדרות]
+שר החינוך שכח מה זה חינוך
09:42 07/09/20  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

כשיואב גלנט, שר החינוך בישראל, מביע את בפומבי זלזול מופגן בהחלטה, שהתגבשה לאחר דיונים ממושכים בממשלה איך להילחם בקורונה, הוא שכח מה זה חינוך לאזרחות טובה

גלנט. בוטות וגסות רוח [צילום: מרק ישראל סאלם]
+השרים אישרו: קיום בחינות בגרות בערים אדומות
09:38 07/09/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

השרים הסכימו לאשר פתיחת מוסד חינוכי לטובת קיום בחינות הבגרות  ▪  אחוז החולים החיוביים מתוך הבדיקות זינק ועמד על 11.8%  ▪  במקום סגר הוטלו הגבלות מחמירות בכ-40 ערים ויישובים אדומים

[צילום: רועי עלימה/פלאש 90]
+משרד הבריאות: 2,157 מאומתים חדשים ביממה האחרונה
08:47 07/09/20  |  מירב ארד

משרד הבריאות עדכן כי 2,157 חולי קורונה מאומתים חדשים אותרו ביממה האחרונה מתוך 19,235 בדיקות. אחוז החיוביים מתוך הבדיקות זינק ועמד על 11.8%. מספר הנפטרים מקורונה בישראל עומד על 1,019 קורבנות.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ממשלת ישראל איבדה את הלגיטימיות
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
השתלחות דמגוגית חסרת בסיס
ד"ר משה פרץ  |  7/09/20 09:35
 
- מצטרף לדעתך! האיש איבד כל רסן! ל"ת
א. וינשטיין  |  7/09/20 11:43
 
- לא טעית, הפרקליטות פוליטית. ל"ת
ד.  |  7/09/20 12:10
2
אליאלי שלא יתפטר לעולם(עד סגר)
אלו שלא שוכחים 73  |  7/09/20 09:58
3
המתים הבאים
באום  |  7/09/20 10:11
4
הערה בונה
דודי ורעי  |  7/09/20 11:25
5
ואף מילה כמובן על ההפגנות
בני בנקר  |  7/09/20 12:24
6
איתמר לוין איבד את האמינות
אבי כהן  |  11/09/20 17:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
יו"ר ועדת החוקה ח"כ אשר דורש סגר נושם זמני לערים אדומות    הוועדה אישרה הארכת מצב החירום עד ה-6.11; הדיון במתווה הרמזור יימשך בבוקר    ממונה המאבק בקורונה הבטיח כי מערך קטיעת שרשראות ההדבקה יפעל במלואו ב-1.11    על הפגנות: "התקהלות היא התקהלות היא התקהלות"
גל הירש
העיר אלעד הייתה בגל הראשון ממוקדי ההדבקה החמורים בישראל, אך באמצעות פעולות נחרצות היא הצליחה לחזור לשגרה (עד הגל השני). מניסיון הטיפול במקרה הזה אפשר ללמוד כיצד יש להיערך מבחינה לאומית למצבי חירום בלתי צפויים
עידן יוסף
גמזו: "הייתי מעדיף לאמץ את המתווה המקורי, אך זה לא מציאותי"    דרעי וליצמן זועמים על המתווה של נתניהו: "סגירת מוסדות הלימודים ב-40 רשויות לא מתקבלת על הדעת"    בלחץ המפלגות החרדיות: נדחה הדיון בקבינט הקורונה על אישור ההסגר גנץ ביקר בעיריית בני ברק
איציק וולף
השרים יעקב ליצמן ואריה דרעי וח"כ משה גפני נפגשו עם ראש הממשלה זמן קצר לפני התכנסות ועדת השרים האמורה לאשר סגר מלא בערים אדומות    בפגישה נבחנות חלופות למתווה הסגר    בעקבות הפגישה נדחתה ישיבת ועדת השרים שהייתה אמורה לאשר הטלת סגר    חברה בצוות הקורונה: כל יום של דחייה מקרב אותנו לסגר כללי
דן מרגלית
ד"ר יפעת שאשא ביטון באה אל אולפן ynet של אטילה שומפלבי והטילה פצצה עובדתית: הדוח האפידיומולוגי שקיבלה כראש הוועדה בכנסת העוסקת בנושא מצא כי יש 0 - כן, אפס - קורונה בהפגנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il