X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
פילבר היום. החלטות נגד בזק [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
משפט נתניהו: החמישייה * 9.5.2022
האם היה יכול להיות "גם וגם"
החוקרים לא הציגו לשלמה פילבר מסמכים שלא עלו בקנה אחד עם תזת החקירה, ואפילו לא תפסו חלק מהם ז'ק חן סיים לחקור בסוגיית הרגולציה וממחר ינסה בועז בן-צור להוכיח ש"פגישת ההכוונה" בכלל לא התרחשה

1.
היום החמישי והאחרון בחקירתו הנגדית של שלמה פילבר בידי עו"ד ז'ק חן (9.5.22) עסק בהמשך סוגיות הרגולציה, שלשיטת התביעה היו התמורה של בנימין נתניהו לשוחד שקיבל משאול אלוביץ. חן המשיך להיכנס לפרטים, במטרה להראות שמהלכיו של פילבר היו מקצועיים - ויתרה מזאת: חלק ניכר מהם פגעו בבזק, כולל בהיקפים כספיים אדירים. "בכל מקום שהיית צריך להכריע, בחרת באינטרס של משרד התקשורת והלכת על הראש של בזק" - סיכם חן בסוף היום, בהסכמתו המלאה של פילבר.
חן טען, כי כל אלו מלמדים שלא ייתכן שנימוקיו של פילבר היו "גם וגם" - גם לממש את מדיניותו וגם לסייע לבזק כפי שהתבקש. פילבר השיב, כי הוא עומד מאחורי הגדרה זו - אך לשיקולים המקצועיים היה משקל גדול בהרבה. השופט משה בר-עם שאל האם פילבר אמר "גם וגם" כדי לרצות את החוקרים; פילבר השיב בשלילה. "לא קיבלתי אף החלטה שלא האמנתי בה מקצועית. אני לא יכול למחוק לגמרי" את ההנחיה של בנימין נתניהו להקל עם בזק. "ברוב מוחלט של המקרים, נתניהו לא היה בראש שלי. רציתי להצליח, לקדם, לפתור בעיות. בנקודות קיצון מסוימות - זה מה שאמרתי", דהיינו "גם וגם". חן שב וטען שהדבר אינו אפשרי, כאשר פגע קשות בבזק. פילבר: "כל דבר שיש לו יותר מרובד אחד של הסתכלות. ראיתם כמה העולם הזה משעמם מצד אחד ומורכב מצד שני. 50 שעות אני יושב ברשות ניירות ערך, ובסוף אומרים לי: לך לעזאזל, הכנו נגדך טיוטת כתב אישום חמורה" - ולכן אמר "גם וגם".
2.
אחד הפרטים היה תרשומת בעקבות פגישתו של פילבר עם אלוביץ בביתו של האחרון בספטמבר 2015, אשר זכתה לכינוי "פגישת התאנים והיין" על שם הכיבוד שהוגש בה. במסמך זה נאמר כי אלוביץ העריך את ההשקעה הנדרשת בסיבים האופטיים ב-2-1 מיליארד דולר. פילבר היה מוכן לאשר את ביטול ההפרדה המבנית של בזק בתמורה להשקעה זו, וכאשר הוצג לו המסמך - לראשונה ברענון בפרקליטות - הוא הציג זאת כמסמך המזכה אותו: הוא לא הקל עם בזק, אלא דרש ממנה השקעות עתק. היום הסביר:
"כל הזמן טענתי שהמהלכים שלי נועדו לקדם את מתווה הסיבים, וחוקרי הרשות [רשות ניירות ערך] כל הזמן זלזלו וגימדו ואמרו שזה לא היה וזה לא היה רציני ולא התכוונתי לזה. באותה תקופה, ב-2017, לא היה שום נייר עבודה מסודר בנושא. [סמנכ"ל הכלכלה] הרן לבאות הציג ל[שר צחי] הנגבי שמדובר לכל היותר בכמה מאות מיליוני שקלים, שיתקזזו מעובדים שבזק תוכל לפטר. בחקירה זרקתי את המספר 2.5 מיליארד שקל ואמרתי שברור שההשקעות הנדרשות הן מיליארדים. לכן אמרתי שזה המסמך שמזכה אותי".
על אותה פגישה בבית אלוביץ העיד פילבר, כי שוחח גם עם איריס אלוביץ וזו הזכירה את הקשר שלה עם שרה נתניהו. לטענת חן, הדברים היו "הבניית זיכרון ואני משתדל להיות עדין". חן הציע, שבפועל מדובר בשמועה מכלי שלישי או רביעי ששמע בישיבה של צמרת המשרד בספטמבר 2015, לפני הפגישה בבית אלוביץ. פילבר השיב: "אני לא יכול להגיד לך היום מה נכון ומה לא נכון".
3.
נושא מרכזי נוסף היה טיפולו של פילבר בחברת הוט, המתחרה הגדולה של בזק וחברת התקשורת היחידה בעלת תשתיות פיזיות. פילבר שיתף פעולה ברצון וסיפר מה התרחש בחקירותיו:
"רציתי להראות שההתנהלות מול הוט הייתה זהה לזו שמול בזק, אבל החוקרים לא היו מעוניינים. הראיתי בזמן אמת כיצד מבקר המדינה [יוסף שפירא] מתמקד בשר התקשורת, בבזק ובי, ומתעלם מהוט ומשר האוצר [משה כחלון] שהיה מנוע מלעסוק בנושא. אחרי שהצפתי אותם במסמכים על הוט, הם העמידו פני בדיקה והוסיפו בדוח [המבקר] פרק קצרצר על הוט".
לדברי פילבר, הוא התנהל מול הוט בצורה דומה לזו שבה התנהל מול בזק: פגישות בארבע עיניים עם מנהלי החברה, דחיית פריסת האינטרנט שלה, הימנעות מקנס בשל הפרה ועוד. חן הציג מכתב התחייבות של הוט בסוף 2016 לפרוס סיבים אופטיים, שלא הוצג לפילבר ולא היה בחומר החקירה. פילבר הגיב: "הרגשתי שלא פרסו בפני את הכל ולא נתנו לי לראות את המסמכים".
4.
ז'ק חן עסק גם בדרישת ההדדיות, שלמעשה משמעותה שימוש בתשתיות בזק בידי מתחרותיה. התביעה טוענת שפילבר עיכב מהלך זה, לו בזק התנגדה נחרצות; חן טען, המהלך התעכב חצי שנה תחת המנכ"ל הקודם אבי ברגר, ובהמשך - לפי דרישת השב"כ. לדברי פילבר, כל החלטותיו בסוגיה זו היו נגד בזק.
כאן בלטה העובדה, שהחוקרים לא הציגו לפילבר מסמכים משמעותיים שעמדו בניגוד לתזה הבסיסית שלהם, והיו אפילו כאלה שכלל לא נתפסו ולא היו חלק מחומר החקירה. בלי שום קשר לתוצאת המשפט, זוהי התנהגות פסולה: חובתן של הרשויות לחתור לחקר האמת ולהתמודד עם כל המסמכים וכל העובדות.
5.
מחר תחל החקירה הנגדית בידי עו"ד בועז בן-צור, סניגורו של נתניהו (הצפוי להגיע לדיון). מטרתו המרכזית תהיה להוכיח שפגישת ההכוונה בין השניים כלל לא התקיימה. פילבר טען, כי נתניהו הנחה אותו לפעול למענו של אלוביץ; ההגנה תטען, כי האיכונים מלמדים שלא הייתה פגישה כזאת. החקירה צפויה להיות ממושכת - ההערכה הראשונית היא עשר ישיבות.
ציטוט היום
"מצאו בטלפון שלי ערימה של קבצי קול והיו בטוחים שמצאו שם את הגביע הקדוש. הזעיקו אותי ליחידת הסייבר כדי שאפתח את זה. מה היה שם? קבצים של ניגוני תפילות הימים הנוראים, שאני מאוד אוהב מאז נעורַי". (שלמה פילבר על ניגוני הישיבה לצעירים בירושלים, בה למד. בראשה עמד שנים רבות אביו, הרב יעקב פילבר).

תאריך:  09/05/2022   |   עודכן:  19/06/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם היה יכול להיות "גם וגם"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איתמר שכח כמה פרטים
Q  |  10/05/22 05:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
ההגנה מבקשת להראות שההחלטה על ביטול ההפרדה המבנית בבזק הייתה מקצועית ונעשתה בתהליך סדור, ולא ממניעים מושחתים ובהיחבא    לשלמה פילבר היו גם טענות קשות נגד מבקר המדינה דאז וסיפור מעניין של מי ששלט בפרטנר
איתמר לוין
יום עמוס מסמכים בחקירתו הנגדית של שלמה פילבר, כאשר מטרתה של ההגנה היא להוכיח שבזק לא קיבלה שום יחס מיוחד ושביטול ההפרדה המבנית היה מדיניות גלויה ומקצועית
איתמר לוין
מדוע ויתר סמנכ"ל הכלכלה של משרד התקשורת על ההתנייה למיזוג בזק-yes? במשטרה הוא אמר דבר אחד, מסמכים שהציגה ההגנה אומרים דבר אחר    היו לפילבר אמירות עליהן יקפצו תומכי נתניהו - אך ללא הצדקה
איתמר לוין
מסמכים שהציגה ההגנה: סמנכ"ל הכלכלה דאז, הרן לבאות, אמר שוויתר על התניית המיזוג ברפורמה בשוק הסיטונאי - ולא בשל דרישתו של פילבר    מעיד: ראש צוות החקירה אמר שאישור המיזוג הוא "פונקט, זה שוחד, פה נגמרת החקירה"
איתמר לוין
ההגנה מבקשת להראות שבזק נפגעה מהחלטותיו של שלמה פילבר, המתמסר לה ברצון    לשיטת התביעה, החשוב הוא לא מה פילבר אומר כעת אלא מה עשה בזמן אמת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il