X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
גנבי החוף מנצלים רגעים שבהם זוגות נכנסים למים או "עסוקים" בעניניהם, ולוקחים איתם סמארטפונים וארנקים
▪  ▪  ▪
[צילום: אתר סרט]

עת יורדת השמש זורמים הנאהבים אל חופי תל אביב. שם, על-רקע החול והשוברים, יש סוג נוסף של גל ששוטף את הזוגות: גל של גנבי חוף שמתמקדים בפלח השוק של השמאלץ והרומנטיקה. הקיץ הגיעו דיווחים רבים על גנבות של סמארטפונים, ארנקים וחפצים נוספים בחופים, שהובילו את המשטרה והעירייה לנקוט צעדים. אך המשטרה מעידה כי בכל זאת חלה עלייה של עשרה אחוזים מהשנה שעברה בפשיעה מסוג זה.
ענבל לוי, 32, לקחה את קרסטן, המאהב מגרמניה, לטבילה לילית בחוף גורדון. "זה לא דבר יוצא דופן שהחוף בלילה רוחש צלילים ואנשי שוליים”, היא משחזרת, "אבל בדיעבד נזכרנו שכשהלכנו על החוף ראינו שלושה בחורים שעמדו במרחק, שנראו בוחנים את השטח’”. לאחר התלבטות השניים השאירו את תיקיהם על החוף במקום גלוי, "כדי שנוכל לראות אותם מהמים”, ונכנסו לטבול. כעבור 15 דקות לוהטות נסחף הזוג המאושר אל החוף רק כדי לגלות את חפציו מפוזרים לכל עבר. "לקחו לנו שני מכשירי גלקסי ומזומנים בסך 600 יורו”, מקוננת לוי, ומספרת כי החליטה שלא לפנות למשטרה כיוון שזה היה יומו האחרון של קרסטן בישראל: "נראה חבל לבזבז אותו כך, בייחוד כשאנחנו יודעים שהסיכוי שיימצא הרכוש קלוש”.
הדייט הטרי של צור נעמן, 28, גרר אותו בשלוש לפנות בוקר לחוף הילטון. "היו שם יחסית הרבה אנשים”, הוא מספר, ומוסיף כי הבחין בצדו השני של החוף באדם לבוש חליפה, נשען על המעקה, לרגליו נעליים יקרות, והוא לא ירד לחוף. "נכנסנו למים, עדיין לא בטוחים אם נתמזמז או לא. אבל הסחף קירב בינינו והתחלנו להתנשק”, אומר צור. מדי כמה דקות שלחו השניים מבטים לעבר החוף כדי לוודא שאין אף אחד ליד הדברים שלהם. כשיצאו מהמים, נעמן ראה כי הדייט שלו מסתובב חיוור בחוף ופונה לאנשים שישבו סמוך לחפצים שלהם. "בהתחלה חשבתי שהם סתם מניאקים, כי הם ליכלכו לנו את הדברים, אבל אחר כך הבנתי שאין לי טלפון”, הוא אומר. את כרטיס האשראי של צור זרקו הגנבים לחוף, ובנוסף גנבו את האייפון של הדייט ו-1,000 שקל במזומן. השניים נפרדו בשעות הקטנות של הבוקר בנשיקה פושרת ולא דיברו מאז, אולי כי לשניהם נגנבו הטלפונים?
זה לא היה הדייט הראשון של תום באום (20) עם הבחור, שאיתו יצא כמה שבועות. לאחר ארוחת ערב רומנטית השניים יצאו לחגוג את אהבתם המלבלבת בשחייה לילית. הם הגיעו לחוף מיד אחרי השקיעה, "החלטנו שלא ניקח סיכון בלבקש ממישהו לשמור לנו על הדברים ושנחביא אותם בעצמנו”, אומר באום. הם החביאו את התיקים בין ערימת הכיסאות ומיטות השיזוף שעל החוף ונכנסו לשחייה לילית רומנטית, "היה כיף, וכל הזמן השגחנו על התיקים”. כששניהם נפלטו בחזרה אל החוף גילו להפתעתם שהתיקים נעלמו מהמחבוא, כולל אייפון, משקפי שמש יקרים, ארנק עם שני כרטיסי אשראי, תעודת זהות, רב קו ונעליים. את הדרך הביתה עשו הנאהבים הנשדדים יחפים ובלי מפתחות.
"רוב הקורבנות היו הצרפתים בשנים קודמות”, אומר סגן ניצב שמעון נחמני, קצין אג”ם של מרחב ירקון, "אבל היום הצרפתים מגיעים פחות לארץ”. את העלייה בגל הגניבות בחוף מייחס נחמני לנתינים הזרים מאפריקה. "ככל שיש יותר אוכלוסיה זרה בארץ יש עלייה בפשיעה. הם נלחמים כל יום לשרוד ולהשיג פת לחם, אז הם מוצאים דרכים להשיג כסף”, אבל למען ההוגנות מסייג סגן ניצב נחמני ומבהיר כי כ-30 אחוז מהגניבות מתבצעות על-ידי ישראלים מקומיים ו-30 אחוז נוספים על-ידי בני מיעוטים ושוהים בלתי חוקיים.
שיטת הביצוע של הגנבים ידועה למשטרה, "הם מנצלים רגעים שבהם זוגות נכנסים לתוך המים או נמצאים על החוף בשלב ‘הסחת דעת’ מהחפצים שלהם. אז הם מתקרבים לאותם זוגות וגונבים רכוש. למרות שאנחנו נמצאים בעלייה בתופעת הגניבות יש גם עלייה בתפיסת החשודים שעושים את זה”.
נחמני מאיץ בזוגות להגיע לתחנת המשטרה ולהגיש תלונה, ומפנה את תשומת לב הקהל לצוותי שיטור שנמצאים על החוף ומסוגלים לתת מענה מיידי. הוא מדווח על כמעט 35 אחוז הצלחה בפעולות המשטרה, חלק מהחפצים מושב עם תפיסת החשוד, וחלקם נמצא זרוק על החופים. כמו-כן, אומר נחמני, נעשו כמה פעולות על-ידי המשטרה בשיתוף עם העירייה כדי להילחם בתופעה, כמו הצבת לוקרים לשמירת חפצים בחלק מהחופים, הוספת תאורה לילית, הצבת פקחים ושיטור סמוי וגלוי, ופרישה של מצלמות וידאו לכל אורך רצועת החוף, שמאפשרת מעקב מרחוק.

תאריך:  07/09/2012   |   עודכן:  07/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גנבי האייפונים פושטים על החוף
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
דור העליה היה במצוקה ולא גנב ל"ת
שוטר מטומטם  |  8/09/12 21:52
2
אריתראים בתשעים אחוז מהמקרים ל"ת
מורה נבוכים  |  9/09/12 14:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי קיסר
למרות שהיא עוד מחלימה מכריתת מיתרי הקול, זה לא מפריע לעוזרי לעבוד על שני אלבומים חדשים במקביל. "אני ממשיכה כי אני עושה משהו אמיתי"
טובה ספרא
שילובי האורנוס-פלוטו בשנת 2013 בהורוסקופ של אירן יביאו לפגיעות גדולה שם ולחוסר יציבות של המשטר    קיימת סבירות גבוהה שלקראת סוף החודש נהיה עדים לעוד מוסד פיננסי גדול בעולם שיאבד את יציבותו    תחזית אסטרולוגית לשבוע 14.9.12-7.9.12
אלעזר לוין
היזם בן ה-82, אחד משני היו"רים והמשקיעים של פייר 1 ו-2, שומר על פרופיל נמוך    מאחורי הקלעים, הביא חלק גדול ממשקיעי החוץ שקנו דירות יוקרה בפרויקטים    האישה - בעלת השליטה ב"יצוא" ובבנק ירושלים, הבן מנכ"ל, הבת אדריכלית    שליחויות סודיות לארה"ב
ראובן לייב
בדרום היער השחור כאילו עצר העולם מלכת. לא מתרגשים כאן מן הפצצה האירנית וגם לא מן הכלכלה המקרטעת של אירופה. לאורך כל השנה חיים כאן בהשקט ובבטחה, ואפילו בכור הגרעיני המושבת, או בחנות למכירת אביזרים צבאיים אין כדי להפר את השלווה הסטואית
אבינדב ויתקון
22 שנה התגורר פרופ' אבי לוי בנווה-דקלים, 22 שנים של ציונות וחינוך, עד שהבין שעם ישראל לא יבוא בהמוניו ולא ימנע את הפינוי. "הלקח שלי הוא שחיינו בבועה חברתית", הוא אומר מביתו בניצן. "היו לנו קשרים עם עַם ישראל, אבל לא עד כדי שיעזרו לנו ביום פקודה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il