X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
[צילום: יוסי צבקר]
ביקורת: "הם יורים גם בסוסים"
הקאמרי ותיאטרון חיפה לרקוד עד כלות הכוחות הריאליטי הראשון בעולם הבידור האכזר

"הם יורים גם בסוסים" עוסק בתוכנית ריאליטי חיה משנות המשבר הכלכלי הגדול בארה"ב, שבו מתמודדים זוגות על סף פת לחם בריקודים מרתוניים עד כלות הכוחות וכדי לזכות בפרס הגדול בסך 5,000 דולר.
ההפקה המשותפת של הקאמרי ותיאטרון חיפה, היא מופע ראווה שבו רוקדים השחקנים כמעט במשך שעה וחצי ובין אתנחתא אחת לרעותה, הם מביאים בפנינו את עולמם הקורס, תשוקתם למהפך שימנף את חייהם העלובים ואת המתחולל מאחורי עולם הבידור הציני והמושתת על שיקולים כלכליים.
המחזאי שלומי מושקוביץ התבסס על הרומן של הוראס מק'קוי, שהופק בשעתו לסרט קולנוע והוא מספר על תחרות הריקודים ההזויה שבה יש בתיאוריה זוג מנצח אחד, על סף העילפון, אך למעשה המנצח הוא המנחה ומארגן האירוע, רוקי, שהכסף והנשים הם נר לרגליו.
הבמאית דדי ברון העמידה הפקה שכולה מתבססת על יכולותיהם המופלאות של השחקנים-רקדנים-זמרים, שהבמה הפכה עבורם לאולם ריקודים משנות ה-20 והם פשוט רוקדים עד להתמוטטות פיזית.
מגוון סגנונות הריקוד הנושנים והיפים שלא נס לייחם בסיוע סדרת פזמונים מאותם שנים מופלאות שהפכו מזמן לנכס צאן ברזל של הקלאסיקה המוזיקלית מעולם מחזות הזמר ושירי התקופה - הופכים את האירוע למיוחד, ייחודי ואפילו הזוי לפעמים. ההצגה קצת מעיקה ומתמשכת וייתכן שהיה מקום לקצרה, אך התוצאה הסופית היא חוויה מוזיקלית ודרמטית מרגשת.
מי שמחזיק את המחזה הוא שלמה בר-אבא, ששולט ביד רמה על התחרות. הוא יורה פניני לשון והוא חיית במה שיודע מה ואיך לעשות ובעצם ממלא תוכן את המופע כולו. פה ושם הוא מצליח להשחיל קטעי שירה וכמובן שמשחקו המרגש והדרמטי מהול בקטעים קומיים ומצבים שמעוררים חיוך רחב של נחת.
אנה דוברוביצקי כגלוריה היא צעירה מיואשת הנלחמת על עולמה בחירוף רגליים וקצב עד לסוף הבלתי נמנע מבחינתה. אנה היא שחקנית מעולה ובנוסף לכישורי הריקוד, היא מעניקה לנו חוויה תיאטרלית משובחת.
רמי ברוך כחייל הוותיק הארי מצטיין בתפקידו ומפליא לעשות בקטע ריקוד הסטפס שגורר מחיאות כפיים. מיכל ברנשטיין כאליס היא נהדרת. היא מגלמת את הכוכבנית הבלונדית עם שמלתה הלבנה וחושפת משחק רווי עצמה ורגש. עדי ארד היא שחקנית מצוינת, רקדנית נהדרת וזמרת מקצועית מופלאה. הקטע שבו היא שרה את ההמנון האמריקני הוא מדהים וגורר תשואות כפיים סוערות מהקהל. אורי רוטשילד מגלם את בן-הזוג של גלוריה ומשחקו הוא יפה מאוד ומוצלח. קטע הסיום שלו הוא מרגש ודרמטי.
עוד יש לציין, בריקודים נפלאים ומשחק יפה את מאיה מעוז קפטן, טל בלנקשטיין, נאור זילברמן, אפרת ארנון, מאיה קופצ'יק, נדב אסולין, יואב ברלב, יעקב תמרי, דורון ישינסקי, עמית לוי. מעיין אשכנזי כג'ניפר היא גם שחקנית מוצלחת וגם רקדנית מעולה והיא גם דאנס קפטן ועוזרת לכוריאוגרפים. מיטל כרמלי מבצעת תפקיד ללא מילים של האחות, והיא מוצלחת מאוד בתפקיד, החל במטלות הרפואיות וכלה בתפקידי שטיפת הרצפה ואפילו עישון הסיגריה (ללא ניקוטין) השמוטה בזוית פיה - מבוצעת בכישרון.
יוסי טולדו כעוזר המנחה מפגין יכולת רבה בתנועה על גלגיליות. נדב רובינשטיין כפסנתרן מעניק חיקוי הולם לפסנתרנים מאותם מועדונים באותה תקופה רחוקה ונגינתו היא מקסימה.
דנה צרפתי אחראית לתפאורה ולתלבושות היפות. אביחי חכם ואורון דהן אחראים לכוריאוגרפיה המקסימה והמוצלחת. קרן גרנק אחראית לתאורה הראויה. חדווה מלר-ברזילי אחראית להדרכה הקולית המוצלחת.

[צילום: יוסי צבקר]
הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינלאומי IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים
תאריך:  29/07/2013   |   עודכן:  29/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
"סיפורו של סוס" מאת מרק רוזובסקי, על-פי סיפורו של לב טולסטוי, עובד ובוים בצורה מזהירה על-ידי אורי אגוז, בביצוע המחזור המסיים כעת את לימודיו בסטודיו ניסן נתיב בירושלים
יואב יצחק
עו"ד רן רייכמן מסייע לעו"ד יוסי כהן להטעות לקוחות, בכך שהוא מאפשר לו לעשות בפרסומיו שימוש בלתי חוקי בשמם של עורכי הדין ממשרדו    רייכמן מיתמם ומציג שורה של נימוקים כוזבים ומופרכים
רותם כבסה
בעמותת נגישות ישראל פנו למשרד המשפטים בטענה על ליקויי נגישות בפרויקט המטרונית שבו הושקעו 1.3 מיליון שקלים    ביום שלישי יתקיים סיור שיבדוק את נושא ההנגשה, רגע לפני שהיא יוצאת לדרך
עליס בליטנטל
יצירתו יוצאת הדופן המהפנטת של כריסטיאן מארקליי "השעון" חזרה להיות מוצגת במוזיאון ישראל בירושלים    יש 1,000 סיבות להגיע לעיר הזאת בימים אלה, וזו הראשונה שבהן    הסרט שאורכו 24 שעות, נוצר במשך שש שנים על-ידי האמן, מצרוף קטעי סרטים מכל תולדות הקולנוע, שבכולם מופיע שעון, המורה את השעה המדויקת בה הוא מוצג באותה עת באותו מקום
עו"ד ינון הדאיה
כמעט בכל תאונת עבודה שיש בצידה נפגע בינוני או קשה, מלווה לפגיעה הפיזית גם פגיעה נפשית, אשר מסוגלת להשבית אדם באופן מוחלט ולהכניסו לתוך חור שחור ואפל בחייו    פגיעה זו, מזכה גם היא בפיצוי כספי והיא מקבילה לפיצוי בגין נזק פיזי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il